SŽ vypsala tendr na proměnu železnice v Kladně. Maximální cena je 4 miliardy

Stanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽ

Ve stanici Kladno vzniknou tři nová nástupiště, z toho dvě ostrovní. Městská zastávka se posune blíže k centru.

Správa železnice (SŽ) učinila zásadní krok ve snaze zmodernizovat trať z centra Prahy přes letiště do Kladna. Týká se kladenského úseku trati, konkrétně pěti kilometrů ze stanice Kladno do Kladna-Ostrovce, na který byl aktuálně vypsán tendr. Maximální přípustná cena stavby je 4,02 miliardy.

Stavba má začít příští rok a skončit v roce 2024. V jejím rámci dojde ke zdvoukolejnění úseku, elektrifikaci střídavou soustavou a modernizaci stanic a zastávek. Rekonstrukcí projde i výpravní budova ve stanici Kladno. „Stavba zcela změní podobu železnice na území Kladna,“ uvedl šéf SŽ Jiří Svoboda na tiskové konferenci.

Stanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽZastávka Kladno město po modernizaci. Pramen: SŽZastávka Kladno město po modernizaci. Pramen: SŽZastávka Kladno město po modernizaci. Pramen: SŽZastávka Kladno město po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno Ostrovec po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno Ostrovec po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno Ostrovec po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno Ostrovec po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽ

Součástí modernizace bude například i zřízení mimoúrovňových přejezdů. Ve stanici Kladno vzniknou tři nová nástupiště, z toho dvě ostrovní. Vedle bude postaveno parkoviště P+R s kapacitou 300 míst.

Zastávka Kladno město se posune blíže k centru, fakticky půjde o novou zastávku, přístup bude z chodníků silničního nadjezdu po schodech, eskalátory a výtahy. Ve stanici Ostrovec vznikne nový podchod.

Příští rok chce Správa železnic vyhlásit tendr i na úsek z Kladna do Prahy-Ruzyně. Celkové investiční náklady přesáhnou pět miliard, hotovo má být v roce 2025.

Tagy Správa železnic trať Kladno - Kladno-Ostrovec
134 komentářů