SŽ vybrala projektanta elektrizace tratě z Ostravy do Frýdku-Místku, stavět se má od roku 2026
Trať dostane střídavou napájecí soustavu, která se v této části republiky dosud nepoužívá.
Správa železnic (SŽ) pokročila v přípravě vylepšení a elektrizace tratě mezi Ostravou Kunčicemi a Frýdkem-Místkem, když vybrala projektanta. Zakázku získala společnost Sudop Brno s cenou 238 milionů korun. Předpokládaná cena byla 244 milionů. Zahájení stavby je naplánováno na rok 2026, hotovo má být o tři roky později.
Sudop Brno zpracuje projektovou dokumentaci pro povolení a provádění stavby, která zahrnuje kompletní přestavbu čtrnáctikilometrového úseku včetně přidání druhé koleje mezi Vratimovem a Frýdkem-Místkem. Modernizace se týká i stanic Vratimov, Paskov, Lískovec u Frýdku a Frýdek-Místek, které budou upraveny pro obsluhu nákladních vlaků o délce až 740 metrů.
Součástí rekonstrukce bude elektrizace střídavou napájecí soustavou, která se v této části republiky dosud nepoužívá, postupně se ale má rozšířit na celou železniční síť.
„Zásadní zlepšení se projeví v příměstské dopravě, kde zvýšení traťové rychlosti na 120 km/h umožní zkrátit čas jízdy mezi Ostravou Kunčicemi a Frýdkem-Místkem na polovinu. Větší bezpečnost potom zajistí výstavba dvou mimoúrovňových křížení, která nahradí stávající železniční přejezdy ve Vratimově a Frýdku-Místku,“ doplnila SŽ.
(Opravili jsme původní chybnou informaci o vítězství Sudop Praha na správné Sudop Brno, pozn. red.)