SŽ vybrala projektanta elektrizace tratě z Ostravy do Frýdku-Místku, stavět se má od roku 2026
Push-pull souprava v Paskově. Foto: Michal Málek / České dráhy
Trať dostane střídavou napájecí soustavu, která se v této části republiky dosud nepoužívá.
Tím co tam předvádí SŽ a kraj je ostuda a korunku tomu nasadily ČD, které tam nejsou schopny po dvou letech provozovat nové vozidla. Nedivím se že plno lidí radši přesedlo do busů a aut.
Když jsem s hrůzou zjistil, 2017, že vlastně opět ti pitomci nic nemají uděláno, kromě nějaké studie (nesmyslné a blbé). Tuším 2017 jsem se ptal SŽDC, zda by nemohli milostivě teda udělat něco alespoň odzadu v jednokolejném úseku Frýdlant Frýdek. Protože mi bylo jasné, že 2 kolejný úsek bude náročnější a 2022 končí dotace. Prachy propadají. Celkem jsem tušil, že to tak dopadne – neudělaji nic.. v OPD2. Slibovali, že ne, že budou už něco stavět.. do 2022. Tak když už teda zvolili jednokolejný za fm. Ok. Tak aspoň ten jednokolejný, který je dál od řeky, rovný. často bez zástavby… Číst vice »
Já si tak desetiletí myslel na to, že se to zadrátuje komplet do VM a potom do Hulína, jako docela i schůdná odklonová trasa.
Z Frydku je Bernard Žár. Proto svůj zapírá národ – Bernard Žor.
Zato zásadní zlepšení v nákladní dopravě nenastane.
Proč současně neřeší úsek Frýdek Frýdlant. To začnou projektovat v 2030? Tu směšnou jednokolejku? Těch peněz, co už museli nalít do toho lepení 50 let starého verglu. Co pořád jen lepí a výlukují.. Hlavně VRT.
Přesně.
Plus spojka mimo FM včetně drátu až do Hjúndeje.
To, ze vlaky do automobilek musi preprahat krasne ukazuje tu strategii k nakladum – jediny na co se zmuzou krome kontejneru (super) je pak pisek a drevo do ciziny.
Třeba v Radotíně teprve před rokem zadrátovali asi sto metrů všech předávacích kolejí cementárny. Takže ucelenka může být přistavena i odtažena vlakovou elektrikou. Že to nebylo v době zálohy v Radotíně, dejme tomu. Ale že to nezadrátovali ani patnáct let po zrušení zálohy, to už je trapný. Podobně v Brouně neleze ani ucelenku dát na předávací kolejiště bývalé cementárny (dnes míchárny). A jezdí tam několikrát týdně, jenže musí být přestavena úvratí z ranžíru zálohou. Přitom si dokážu představit i technologii, kdy na toto soukromé kolejiště po elektrifikaci dvou tří kolejí by zajížděl rovnou el. vlak od Prahy, při připojení na… Číst vice »
Já nevím, to nemá cenu ani řešit.. Sždc o ničem. Kraj o ničem. Stojí to za.. Ideálně, aby někdo soukromý začal jezdit busem po dálnici. Pro normálni lidi. Frenštát, Frýdlant. Frýdek, průmyslová zona Hrabová Centrum. Žádné zajíždění pro důchodce na autobusáky. A aby to kraj nezakazoval. Železnice je v tomto podání na nic. Aha, takže v polovině roku 2024 hledáme projektanta. A třeba začneme i projektovat.. Ne třeba v roce 2015.. Do původní stopy.. a budou se s tím .. do 2030.. v lepším případě. A jen do Frýdku.. Předpokládám, že druhou částí, která má nesmyslně zůstat jednokolejná třeba i… Číst vice »
Bateriová elektrická multifunkční jednotka (BEMU). To víte, musí ten nesmysl někdo přeci zaplatit. Naštěstí v Ol kraji (jsem ze Šumperka) takovou blbost koordinátor dopravy olomoucký kraj nedělá.
No, pokud to někdy do Kopřivnice resp Veřovic dojede, vytáhne.. Je to celkem do kopce.
A nic to nemněni, že do Kopřivnice se místo 120 bude jezdit max nesmyslně 80 a bez zabezpečovače. A emisně. Tahat baterie i po koridoru. Zvláštní že ve Švýcarsku 100 let na elektriku. A tady ani na komunisty se nemohou vymlouvat 40 let po revoluci.. A studie… a ..
Hanz Ledvinka by se v hrobě obracel, jak by viděl, že ti .. jezdí do Kopřivnice 80kou 810kou. v roce 202x. Když on jezdil 150 před 100 lety.
2 kč/km
Tarif ODIS : 1,5Kč/km
No, až na to, že už neříkáte, že tam je nástupní sazba že. Já jsem jel Frýdant Ostrava Stodolní a stálo mě to cca 60 Kč. Jedna cesta, bez první třídy. Ta byla ještě za 40. 30 km. To je cca 2 kč /km. A pokud chápu dobře na stránkách máte papírové jízdenky 1,7Kč/km + 18 Kč nástupní sazba tedy 72? To by i ten one ticket byl možná levnější. Přestože ho pravicová vláda ještě prodražila.
Doufám, že to bude tématem voleb. Za to by měl někdo vypadnout.
Aha, má se. Věřme tomu.
u tohoto projektu se mi nelíbí dvojakost v uvažování ohledně přejezdů: křížení se silnicí se plánují jako mimoúrovňová, ale křížení s velmi frekventovanou cyklostezkou u Paskova zůstane jako nyní na semafor a bez závor
Na to, aby měl každý pumpičkář svůj podchod/nadjezd, tahle republika fakt nemá.
řeč je o páteřní trase mezi ostravou a beskydami, zrovna tohle místo si jiné řešení zaslouží
Tam by to chtělo komplexní řešení, protože nedaleko cyklostezka dost neštastně kříží silnici.
Zrovna tento přejezd je na velmi frekvantované cyklotrase Ostrava – Beskydy a není to o tom, že každý pumpičkář potřebuje svůj podchod nebo nadjezd, ale že to místo může být dost nebezpečné.
Z pohledu ohrožení vlaku … je uvízlý kamion velice nebezpečný. Uvízlý bicykl prakticky nikoliv.
Předpokládám, že každý chodec i cyklista ví, co znamená červená, úrovňové přechody jsou i v zastávkách, kde se fakt nevyplatí podchod, jelikož to není koridor.
a nebezpečné rozhodně bude, jestliže se zdvoukolejněním zvýší frekvence spojů
Až na to, že myší díra stojí podstatně méně, než silniční díra i s chodníky.
Až teď se dělá projektová dokumentace? Čekal bych, že něco takového už je dávno hotové, jen to stojí kvůli tomu, že „nejsou peníze“ nebo „jsou proti tomu Děti Země/Voda z Tetčic“.
S nesmyslností jakékoliv etapizace (podobnost s dráty končícími „zatím“ v Zastávce čistě náhodná), max. nad rámec „jeden rok první úsek a druhý rok další úsek, to vše v rámci jednoho územního řízení“ samozřejmě souhlas.
Mám taky sadu podobných očekávání, kdy si intenzitu žvanění o tématu překládám do pravděpodobného stupně přípravy.
Ale většinou je ten odhad zcela špatně, minule u Vysokovské spojky, která je z pohledu realizace v bodě nula.
To je zase metoda, 3 roky se bude kopat Ova – FM, aby se pak 2 roky delal FM-FnO.
Neslo by to najednou? Vzdyt je to 24 km.
Dráty do Frýdlantu natáhnete i rychleji. Jestli se teď někdo probudí, tak je šance to dokončit zároveň…
Na druhou stranu až do toho Frýdlantu je škoda, že ta dvoukolejka už nebude. „Elektrizaci a ošolichání“ bych jako adekvátní viděl až dále.
S tím najednou zpravidla nesouhlasí dopravci a objednatele.
Může někdo se znalostí věci naznačit, v čem je celou dobu zakopán pes? V nové stopě to nebude, je to relativně krátká vzdálenost etc. Proč dostal přednost třeba takový Lichkov? Kvůli finanční náročnosti to asi nebylo.
Lichkov je mezinárodní trať, tohle je příměsto.
Lichkov je díra
Z čehož IMHO max. vyplývá, že elektrizace má smysl u obojího.
A ne že u prvního ano (či mnohem dříve), zato u druhého ne (resp. pokud ano, tak mnohem později).
Z čehož mimo jiné vyplývá ze na Lichkov evropské dotace dostanete a na Frýdek ne. Navíc pak ty tlaky jsou i mezinárodní.
Když můžou jít dotace na Brno – Zastávka, proč by nemohly jít na Ostrava – FM?
Hlavní tah směr Beskydy, města jako Frýdek-Místek, Frýdlant, Frenštát příměsto? Aha.
Marně vzpomínám, kolik termínů elektrifikace této trati už zaznělo. Nepochopitelná ostuda SŽ a vlastně i ministerstva dopravy. S takovou budou ty slavné push-pull jednotky, které si kvůli budoucím drátům Unucka vymyslel, v době dokončení stavby dávno v kopřivách.
Inu pokrok nezastavíš…
No to asi těžko, když teď se to konečně má stavět. Zvykněte si, že SŽ má v popisu práce modernizace koridorů a TEN-T. Cokoliv je mimo to, musí mít svojeho přímluvce. A na Ostravsku se jen žvanilo a čekalo na Ježíška…
To stále spoustu lidí není ochotná pochopit, podpora regionálních tratí je u nas naprosto minimální ono i s těmi celostatnimi je to bída, krom několika vybraných koridorů.
Opravdu se začne stavět? O tom se mluvilo už v 90. letech a myslím, že už za komunistů před tím.
Ovšem ty konkrétní pushpully jsou v těch kopřivách s trochou nadsázky už od dodání, takže z toho výjimečně na pomalost infra usuzovat nelze. 😉
Tady vypíchnu vzpomínku na jiné stránky, kde jeden severomoravský pracovník ČD už někdy počátkem roku 2022 obhajoval četná zpoždění/odříkávání Os-323 vlivem „vanové křivky“ platných pro jakákoliv vozidla, vč. Push-pullů. Tak bych čekal, že po 2 letech už se ta vozidla na té křivce posunula do té rovné/nízké části. Stejně tak obhajoval přestupy ve Frýdlantu s tím, že ani rozpojování/spojování by tam prý nedávalo smysl, protože „musela by se připojovat ještě třetí jednotka, která by nepokračovala nikam“ (ne, nemusela; takový „předěl poptávky“ nad rámec dvojnásobku ve Frýdlantu fakt není). Kdyby už nic jiného, tak by se (pro tuto trasu koncepčně velmi… Číst vice »
Jenom technická poznámka pro SŽ (netýká se ani dané trati): Neměly by být místo Orlové na trati zaznačeny Dětmarovice? 😀
2026 je jen tak aby se neřeklo? 😂
Dotaz: Budou Škoda Regiopanter BEMU na 3kV a 25kV + Baterie?
Ano, BEMU panteři zvládnou jezdit jak pod 3 kV DC, tak pod 25 kV AC, a samozřejmě na baterie.
Neví někdo, jestli se zvažoval návrat do původní stopy u pakovské haldy? https://mapy.cz/s/demusufela
Ve stávající stopě kolem haldy to na 120 km/h není, nanejvýš 110.
Resp. proč byla vlastně trať přeložena, když halda do původní trasy nezasahuje? Díky za odpovědi.
Proč samozřejmě nevím, ale nebylo to proto, aby při navážení materiálu na haldu se nejezdilo přes železniční trať?
Halda se měla ještě rozšířit dozadu k Řepištím, v osmdesátých letech nikdo nepočítal s rychlým útlumem těžby, který nastal. Materiál na haldu se navážel pásovým dopravníkem, vedoucím nad tratí, a dál ho distribuovaly obří náklaďáky. Přeložka trati podle mě není reálná…
Kdy se ta trať překládala?
1983
To bylo později myslim1987
To určitě ne.
v 1987 už jsem do Ovy jezdil celkem často a na 100% to bylo vlevo od haldy.
Já si dokonce myslím, že to bylo dříve než v tom 83.
Nikde na webu nemohu najít ortofotomapy z té doby.
Letecké snímky z 80. let má jenom armáda a ta je nedá. 😉
1980 – 1984 jsem tam jezdil do školy a nic takového nebylo
Přesně tak.ja sem začal jezdit do ovy z Frýdku 1986 a ještě po staré trati.
Neuvažuje se při té příležitosti s přejmenováním stanice Paskov na Řepiště?
Co si pamatuji, tak takové tlaky pár let zpět byly, ale nějak to utichlo.
Toto mělo být v roce 2000 dávno v provozu.
Manual pro investicni oddeleni Dobre spravy: 1. Termin zahajeni stavby uvadime vzdy ve formatu x+2, kdy x je aktualni rok. V pripade staveb, kdy by nam toto vycucane cislo z prstu neveril uz absolutne nikdo, uvedeme x+3. 2. V prubehu ledna predelame veskere predpokladane terminy zahajeni o jeden rok dopredu 3. Jakekoliv projekcni prace zasadne vyhrava skupina SUDOP 4. Priorita investic do site je nasledujici A) Zabradli B) Renovace vypravnich budov C) Renovace starych trati (zasadne v puvodni stope) D) Opravy opravenych useku …. Z) Novostavby trati 5. Jednou za dva roky vypustime zpravu o tom, jak intenzivne pracujeme na… Číst vice »
Naprosto dokonalé, hlavně ty termíny!
Že by CuBale? Dane a žvýkačky a klobouček máš přece jen prší.
V roce 2004 byla zpracována „Koncepce rozvoje dopravní infrastruktury MSK kde je m.j. uvedeno: 1) Elektrizace vč. PEÚ Ostrava-Svinov – Opava východ dokonč. 2006, 2) Elektrizace vč.PEÚ Ostrava hl. -Ostrava-Kunčice dokonč. 2007, 3) Optimalizace O-Ku – F-M – Č. Těšín, vč. PEÚ a optimalizace žst Č. Těšín, a) část Frýdek-Místek -Dobrá u FM vč. elektrizace dokonč. 2009 b) část Dobrá u FM – Č, Těšín vč. elektrizace dokonč. 2010 c) část O-Kunčice – Frýdek-Místek vč. elektrizace a zdvoukolejnění úseku Vratimov – Frýdek-Místek dokonč. 2012 4) Frýdek-Místek – Valašské Meziříčí optimalizace a elektrizace tratě dokonč. 2014 5) Frýdlant n.O. – Ostravice… Číst vice »
Už v roce 2007 byla rovněž zpracována studie „Zkapacitnění trati Vratimov – Frýdek – Místek“, která m.j. obsahovala kapacitní posouzení, návrh technického řešení i vyhodnocení rizik při ponechání provozu jednokolejné trati. V roce 2009 bylo KÚ MSK OŽP vydáno stanovisko k posouzení vlivu záměru „Optimalizace trati O-Kunčice – FM – Č.Těšín včetně PEÚ“ V roce 2010 byla zpracována přípravná dokumentace i projekt části výše uvedené stavby, 1. část žst Frýdek-Místek a Frýdek-Místek – Nošovice. Byl dokončen proces EIA. Pokud by neproběhly odvolání obce Střítež, sdružení Beskydčan atd k ÚR a SP, bylo plánováno zahájení na rok 2011. K tomu bohužel… Číst vice »
V roce 2014 byly zahájeny práce na studii proveditelnosti „Beskydy“ – týkající se optimalizace, resp. i možnosti elektrizace nejen tratě 323, ale i 322, 324 a 325. Z tehdejšího pohledu na trať 323 se tato studie jeví jako zbytečný a realizaci o několik let prodlužující proces, zvláště poté, co bylo v 11/2013 ministrem dopravy ČR, GŘ SŽDC s.o., GŘ ČD a.s., náměstkem hejtmana MSK a presidentem Sdružení pro rozvoj MSK podepsáno Memorandum (č.2) o spolupráci při řešení dopravní obslužností a rozvoji železniční infrastruktury v MSK, které m.j. obsahovalo záměr modernizace a elektrizace tratě Frýdek-Místek – Frenštát p.R. – Val. Meziříčí.… Číst vice »
Smutný příběh, ale díky za tyhle detaily.
Všichni se na to vybodli a čekalo se, že se to asi udělá samo. Inu, neudělalo…
Bárta tady byl 2010 a nevím jak dlouho byl ministrem. Rok? To se opravdu chtějí vymlouvat na Bártu? Jinými slovy v klíčových letech 2015- 2020 nedělali nic moc. Bez náležitého tlaku. Nějaká studie jim ležela v šuplíku. A ještě vymýšleli kraviny. Které to uplně zazdily. Přestože věděli, že 2022 konči eu prachy.
Místo toho aby aspoň něco udělali Frýdlant Frýdek. ..Jednokolejně defakto celé v původní stopě.
A 2013- 2015 jediný jejich výtvor je nějaká studie.. A ještě hloupá. (koleje jen do fm. bez plynulého vyhýbacího bodu)
Dobře, ale je 2024 polovina roku. A toto je stavba do původní stopy. Zejména v úseku Frýdek. Frýdlant.
Schvaluji.
Dodal bych E) Hodin není nikdy dost
Když už chci být třeskutě vtipný, naučím se rozeznávat SUDOPy… Brno není součástí skupiny SUDOP GROUP. Ale k čemu fakta, že?
To by to musel aspoň autor článku vnímat. Vizte štítek pod článkem…
Kde nám leaknul manuál?!
Poněkud smutné je, že ani teď se v navazujícím úseku do Frýdlantu nepočítá se zdvojkolejněním, přitom tím směrem počet obyvatel roste a turistická frekvence na Ostravici je taky vysoká.
Řekl bych, že nezdvojkolejnění až do Frýdlantu je zásadní nedostatek celé téhle akce…
Ono se s tím nepočítá už ani do Pržna?
Protože most na D48 u asfaltovny rezervu na druhou kolej má.
Stejně tak jsem zvědavý, jestli ty staré mosty přes Morávku a Ostravici jen opraví, nebo postaví znovu.
To samé na Nové Dědině přes Čeladenku.
Druhá traťová kolej by paradoxně měla největší užitek z Pržna opačným směrem – do Frýdlantu.
Protože při 30min. intervalu a fixaci křižováním v Kunčicích pod Ondřejníkem (+ po zkrácení jízdních dob + i byť při uvážení, že by se ve FnO rozpojovalo/spojovalo) by míjení vlaků mohlo probíhat právě mezi FnO a Pržnem.
Nejde jen o Ostravici.
Po zvýšení rychlosti a zkrácení jízdních dob v celém úseku Ostrava – Valašské Meziříčí dojde konečně nejen ke konkurenceschopnosti železnice vůči D56 a 1/56 z Ostravy do Beskyd, ale i zatraktivnění spojení cca od Frýdlantu směrem na Zlínsko, Kroměřížsko, ale i Slovensko, Olomouc a Prahu (díky dnes 2 hodinovému taktu Valašských expresů).
To ovšem MSK a KODIS ve svém Ostravo-centrismu nechce chápat a dále blábolí o rozvoji Štramberských expresů a vedení vlaků Ova- V.M. přes Studénku a Veřovice (a přes Mošnov ?), či nesmyslné okružní lince S7. .
Ostrava – Valmez bude přímá linka „REx84“ zčásti vedená po VRT https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/119292901/Linkov%C3%A9+veden%C3%AD_1.10.pdf/74af8758-3de9-4c74-85d6-fb4ce417befb
2026 to už je min .4 termín
Dobrá správa Vám slíbí cokoli.
Za tohle by mnely padat hlavy a kraj řvát.. bordel SZ.. toková důležita trať a je to jak za dob klacka
Je to regionální trať, proč se o to víc nestaral kraj?
Má to EIA z roku 2022 (=začala se připravovat jestli 2020?), nikdo na to celou dobu ani nešáhnul…
Protože kraje jsou totálně k ničemu. Jediné, co umí, je vydávat propagační materiály…
Jinde to nebudu hodnotit, ale MSK je naprosta hrůza.
Za ty poslední čtyři roky vlády velké koalice ANO, ODS, KDU-ČSL a SOCDEM se neudělalo nic NIC!!
Źádný rozvoj, maximálně opravy toho, co se rozpadá a udržování stavu.
Už se opravdu těším na ty podzimní předvolební letáky, čím se vlastně budou vychvalovat.
Tyto strany jsou pro mne nevolitelné už tím, co vidím denně z okna a to do toho vůbec nemusím míchat „velkou“ politiku.
Nejsou. Kraj Jihomoravský, Plzeňský a docela i Ústecký do toho celkem šlapou…
Jojo. Jihomoravský kraj do toho šlape, ale jen kolem Brníčka. Co je dál, na to dlabe, zajímá je jen Brnocentrismus.
Nejsou náhodou trojele ve Znojmě?
Přinejmenším co do četnosti autobusového spojení (mj. i tangenciálními linkami či obecně linkami okolo dalších měst) nemáte pravdu.
Správa železnic Moravskoslezského kraje, se sídlem na Havlíčkově nábřeží. 😀
Holt se jim musí stát za zadkem, jinak neudělají nic.
Mnely…..píse se měly.mnout si muzete max.toho klacka.
😂😂😂 Krásný vtip, hned se mi zlepšil den. Ale teď vážně. Strojvedoucí z FM už před 17 lety prošli E kurzem (tehdy E1), protože měla dorazit elektrifikace už jen proto, že se budovaly Nošovice atd. Dodnes jsem si nevšiml, že by tam dojela lok. se sběračem nahoře.
Příští rok prohlásí, že to není třeba, páč ČD přece zavádí bateriové vlaky. A bude kolotoč dokončen.
Pozitivní zprávou je že přejezdy ve Vratimově a FM budou odstraněny. 👍
Počítá se s větší četností vlaků a šraňky by byly víc dole jak nahoře . 😃
Jestli ta 323 vstane z popela.
A dožiji se té rekonstrukce tratě až do VM.
Začnu chodit do kostela a děkovat bohu.🤣
Které přejezy chtějí rušit? Všechny?
Ve Vratimově jsou dva, ul. Buničitá a Výletní.
Ve F-M jsou taky dva, ul. Míru a Nádražní.
A jak to chtějí rušit? To tam budou tunely? Jsou k tomu nějaké materiály?
ve Vratimově jsou 3 žel. přejezdy
To je pravda, zapomněl jsem ten U Trati.
Ve Vratimově ulice Buničitá.
Ve Frýdku pak ulice Nádražní.
Ty dva jsou velmi frekventované.
Tam by ta doprava kolabovala.
Po zahuštění provozu na dráze.
Jako že ty dva budou nahrazeny podjezdy?
A jak tedy chtěji řešit tu T kžižovatku na nádražní, která je přímo u přejezdu?
Podjezd ve Vratimově je i na stránkách Vratimova…
Řešení ve FM do detailů nevím. Ale ten přejezd byl označen k řešení. Pokud by se to tam nevyřešilo ve FM. Bude třeba řešit MHD i PHD dopravu. To by byl obrovský problém. Takže řešení se zajisté brzy dozvíme. Četnost železniční dopravy po modernizaci tratě by znamenala problém na více frontách ve FM…
Z Frýdlantu do valmezu je to zrekonstruovane .. stačí napichat sloupy
A 2. kolej je tam taky?
Ta tam snad ani není v plánu, a nevím jestli někdy byla.
Aha – to je pro mě novinka. Nicméně tím líp – natahat dráty uměli i komunisti.
Tam není ani v plánu
Taky jsem zvědavý, jestli tam jen dají ty sloupy, nebo to znovu celé rozkopou.
Mám ale obavu, že než se elektrizovat skutečně začne, tak opravit budou potřebovat i ty koleje.
Kromě úseku Frenštát-Veřovice a Hostašovice-VM, takže ve výsledku tak polovina… jako bonus hromada přejezdů nevybavených PZZ, nízká rychlost.
Frenštát – Frýdlant je zvýšená rychlost ..položené nové kolejnice a koleje.
Frenštát-Frýdlant ano, ale to neznamená celý úsek do VM…
Ani tohle není špatné, jestli je to připraveno na 25 kV ~, tak fakt stačí natahat dráty a to je velmi rychlá akce.
Ve Frenštátě jsem vlastně i před 3 lety byl, peronizace, luxus, dráty by tomu svědčily…
Jste si jistý, že ve Frenštátě je peronizace?
Sorry, to byl Frýdlant. 🙂
Zrovna byla směr Ostrava výluka a my jeli do Frenštátu…
Frýdlant -, Frenštát je 100
Neni
Jen z Čeladne po Frýdlant nebo naopak.Resp. před Frýdlant.
Bohužel ne.
Z Frýdlantu 60 -90 – pak cca 4 km 100 (konec Čeladná) a dále přes Kunčice p.O. až po Frenštát p.R. 80 km/h.
Pozitivem je rekonstrukce zabezpečení 14 přejezdů, 13 mostů a 11 propustků, dálkové ovládání zab. zař., informačního a kamerového systému v Kunčicích p.O.. Dokončeno 06/2016.
Jen po Čeladnou myslím.
Tak na tom zrekonstruovaném úseku zvedli rychlost z 60 na 65-70km/h 😀 Ale ono to asi víc nešlo, jsou tam oblouky „jak sviňa“
Není
Už nevím teda kde, ale psalo se, že budou trať znovu při elektrizaci kopat. Byla k tomu docela výživná diskuze.
O elektrizaci do FM a FnO se povídalo když jsem chodil na základní školu, a na stěně tam visel soudruh Gustav Husák.
Takže v klidu vyčkám, až mě děti odsunou do LDN (pokud se dožiju), a pak se na slavnostní zahájení elektrického provozu na 300 pardon 323 podívám v TV (pokud ještě bude TV existovat).
Jo, jako už v roce 1985 byla v jízdním řádu zastávka Frenštát město s tím, že „vlak zastavuje ode dne vyhlášení“. A kdy ji postavili? 2013?
Kážete bludy.
První zmínka o zastávce Frenštát p.R. město daná poznámkami „zastávka otevřena ode dne vyhlášení“ a „zastavuje ode dne otevření zastávky“ se objevila v jízdním řádu ČD 2001/2002.
Zastávka nebyla koncipována jako konečná (obratová) a připravovala se s prodejem jízdenek a čekárnou jako společná investice města a ČD. Odsouvání financování ze strany města a problémy s překládkou kabelů vedly k posunutí termínů. Zastávka byla nakonec investicí SŽDC s přispěním města a byla otevřena (bez odbavování cestujících) v roce 2015.
Ne, ale už v roce 1983 se stavěla nová stanice Paskov s tím, že se každou chvíli začnou píchat do země sloupy.
Co je 50 let proti věčnosti?Chvilka!
Jojo, defakto vsechny projekty chysta SZ stavet od roku 2026. A ted tu o Karkulce.. 😀
Se půjdu ožrat, jestli bude 2026 hotovo. Těch termínů už jsem slyšel.
Zcela jistě nebudete sám. Možná bude uspořádána i lidová veselice.
Tak já doufám že první veselice proběhne zároveň s prvním kopnutím do země. A pak pro jistotu dle možností každého pravidelně u šotofoto kontrolních dní.
👍😃👍😃
2026 se má začít.
Za ty prachy za projekty už mohla být dávno trať zdvojkolejněna a natažený dráty🤣hold Kocourkov🤣
a co druhá kolej?
V článku.
„.. zahrnuje kompletní přestavbu čtrnáctikilometrového úseku včetně přidání druhé koleje mezi Vratimovem a Frýdkem-Místkem“.
Co takhle číst a neptat se hloupě?
Jak to vypadá s plány na elektrizaci z Frýdku směr Frenštát? Ještě 3 roky zpátky se o tom mluvilo, ví někdo aktuální stav?
Aktuální stav dle SŽ je realizace 2029-2031.
Takže „furt“
Již brzy!
Soon™
Jenže dokud tu elektrizace nedotáhnou alespoň do Frýdlantu, tak ty dráty mezi Kunčicemi a F-M budou jen reznout.
Resp. mám obavu, jestli vůbec zkorodovat stihnou, nebo je někdo dříve promění ve spřátelené sběrně kovů na peníze…
Nějaký protiargument místo pouhých mínusů by se nenašel?
Využití té elektrifikace se určitě najde i před dokončením do Frýdlantu. Je pravda, že poté bude využitelnost větší.
V současnosti všechny vlaky mezi Ostravou a F-M pokračují do Frýdlantu.
Takže tam kraj buď nasadí BEMU, jak zmiňuje níže PetrN, a současné push-pully prodá nebo pošle vozit vzduch jinam, sic žádná podobně vytížená trať tady není.
Nebo nasadí push-pully a ve F-M se budou měnit lokomotivy, což by znamenalo delší cestovní dobu Frýdlant – Ova.
Nebo necháte lidi ve F-M směr Frýdlant a opačně přestupovat, což cestující ocení tak, že vlaky směr Frýdlant budou vozit pouze studenty a důchoce.
Takže přestup ve FM a pak ještě ve Frýdlantu a ve Frenštátě? už se těším.
Trocha tělocviku cestujícím přece nezaškodí 🙂
Pushpully se daji v nejhorším dat na S9 místo panteru
A ty zkusit použit na dvojičky s BEMU (pokud by to byly pantery)
Ostrava – FM = (EMU + BEMU) dále do Frýdlantu jen samotná BEMU
Tak minimálně jednou za hodinu tam i zpět ta okružní linka…
Aspoň nějaké využití tedy zjevně již od prvního dne…
Ten hodinový takt na S7 ale plánují až po dokončení rekonstrukce Frýdek – Těšín, nebo ne?
Na 322 se chystají úpravy pro dosažení potřebných časů.mezi ČT a Hnojníkem. Mají se mimo jiné modernizovat i nástupiště na 110 metrů délky a 550 výšky na celé 322. A nějaké další potřebné náležitosti. Avizovala se modernizace FM Dobrá u FM až na 140 km. Peronizace stanice a podobně. Zda je v plánu stále zastávka FM Slezská nevím. Dříve tuším v Deníku takové info proběhlo… K lince S7. Nyní je tam hodinový interval a zůstane. BEMU na té trase nahradí 814. První 4 BEMU se avizují pro trať 325 místo 81x i 84x a podobně už od prosince 24. Jsem… Číst vice »
Než bude hotov úsek do Frýdlantu, tak spěšné vlaky z Ostravy jen do Frýdku (v elektrice, dále se stejně nevejdou), osobní vlaky nadále v nezávislé z Ostravy do Frýdlantu (trs Frýdek-Místek. Nákladní doprava v maximální možné míře v elektrice – tj. Hyundai, přepřah z elektriky na diesel ve Frýdku, využije tak celou novou elektrizovanou trať, Lenzing (Biocel) Paskov – pravděpodobně přepřah v Paskově, zátěž pro terminál PKPCI Paskov (přípojová stanice Vratimov) určitě přepřah ve Vratimově. Takže v elektrice toho bude jezdit i v tomto případě dost.
Kolik těch nákladů pro Hyundai je? Za den nebo týden?
To např. když ještě fungovala na Ostravici pila, tak tam náklady jezdily denně nekolikrát.
Směr Hyundai jich taky jezdí několik denně.
Docela hodně. Jak zásobování, tak hotová auta.
V Paskově asi ne. není tam moc kolejí.a taky kdo by to tam dělal, takže až do oku,ty jsou teďka poloprázdné od doby kdy zavřeli Liberty.
Od čeho kupuje MSK BEMU (bateriové hybridní elektrické jednotky)?
Třeba na :
S8 OV Studénka Mošnov Veřovice
S7 Okružní SV HL KA ČT FM KU VI SV.
R61 Krnov Opava OV HA ČT Návsí.
Dále se počítá s nimi i třeba na :
Ostrava Suchdol Nový Jičín.
Ostrava Suchdol Odry Vítkov BnB.
Zmíněné S8 a zejména „okružní“ S7 a zajíždění do N. Jičína a Budišova jsou nesmysly zrozené v hlavách nekompetentních diletantů z kraje a KODISu.
Jak by jste to tedy pane kolego řešil Vy?
Všude přestupy? Na 81x, 84x ? Držel diesel na 325, 322 i 324. Nebo i na NJ či Odry Vítkov BnB ? A samozřejmě čety navíc? Atd atd…
Že si všichni včetně mě přejí vše zadrátovat kde se jezdí a je to potřeba je jasné. Ale lusknutím prstů se celá ČR prostě nezadrátuje. V tomto ohledu vidím snahu kraje a kodisu však z jiného úhlu…
Ukázkou snahy a úhlu pohledu kraje a KODISu je zprasení jízdního řádu v roce 2021 na 323 i 322 – včetně nových přestupů ve Frýdku, Frýdlantě, Frenštátě a rozpadu přestupních vazeb v Ostravě a Č. Těšíně. Řešení – přímý vlak (t.j. linka bez přestupů) odkudkoliv kamkoliv bez potřebné poptávky i „okružní linka“ je provozním a ekonomickým nesmyslem. Přestupům se nikdy nevyhnete, jen se přesunou jinam a z těch logických a přirozených se stanou nelogické. Problémem vámi nenáviděných přestupů není to, že jsou, ale že jsou nespolehlivé, díky nestabilitě jízdního řádu a nespolehlivosti železniční dopravy jako celku. Doporučuji exkursi do Švýcarska,… Číst vice »
Osobně jsem proti této změně v roce 2021 osobně intervenoval na kraji. Došlo jak popisujete k několika nepříjemným náležitostem např při cestování na směny a podobně. Dost se řešilo i rozvázání přípojů v ČT na Třinec a zpět. Také včetně naplánovaných ostrých obratů ve FnO na které naštěstí nedošlo. Protože nelze nyní za současného stavu dosáhnout přestupů všude. Nabízelo se se řešení pro úsek FM Třinec až Jablunkov autobusem. Ale to se neralizovalo. Co se uskutečnilo tak směny v Ostravě se vyřešily linkou 341 autobusem… Avšak za stavu jaký je dnes lepšího výsledku příliš nelze dosáhnout. Více vlaků za současného… Číst vice »
Hodinový (ve špičce půlhodinový) takt fungoval na 323 od roku 2002 (19 let) a to včetně návozů/odvozu na třísměnný provoz do O-Ku a pravidelného hodinového taktu 24/7 na 322 včetně obousměrných přípojů v Českém Těšíně směr Třinec a Mosty. To vše a mnoho dalšího bylo totálně rozbito se změnou j.řádu 2001/2002 (posun základního hodinového taktu o 30 min. a výmluvy o nezbytnosti změn a úprav spojených s nasazením souprav P-P) 2001/2002. Na trati 322 je hodinový takt zcela dostačující, na možnost posílení na 30 min. F-M – Hnojník na/ze směny spolu s vybudováním zastávek Nošovice a FM – Panské Nové… Číst vice »
Linka S7 doplní 30 minutový takt na úseku FM Ostrava. Bude zastavovat mezi FM a Kunčicemi. Spěšný se kterým se bude potkávat ve FM zastavovat nebude mezi FM a Kunčicemi… Okružní linka S7 tedy primárně Beskydy neřeší. Má jiný účel jak její trasa avizuje. Řeší případně denní dojíždění do zaměstnání či škol atd. Ostravice bude mít každou hodinu přímý spoj. Tento koncept okružní linky považuji za nejlepší i s ohledem přímého spojení měst Bohumín a Karviná s FM třeba… Stejný stav bude mezi Havířovem a Kunčicemi u linky S1. S1 Opava Svinov Vítkovice Havířov Střed. V týdnu 16 párů o… Číst vice »
Pokud stávající linky S6, S5, S1 a stávající S7 dnes, resp. ani po zdvoukolejnění Vratimov-F-M neřeší podle vás denní dojíždění do zaměstnání, či škol, pak je „okružní“ linka S7 opravdu zcela nezbytná…… 🙂 Pokud tomu ale tak není, je zbytečným nesmyslem. Jaká je denní frekvence mezi Bohumínem (přes Ohln =30 km,přes ČTn = 58 km) nebo Karvinou (45/43 km) a F-M ? Rozdíl v zastavování Os a Sp vlaků je mi znám, vysvětlovat netřeba. Základní hodinový takt v rámci občanského dne znamená 19 párů vlaků, v civilizované společnosti jezdí většinou 24/7 – o víkendech nikoliv s krácením počtu vlaků (na… Číst vice »
Zdá se jako bychom jeden psali o koze a druhý o voze. Uznávám že debata na fóru může být zajímavá a člověk se i něco dozví. No ne vždy se zjevně písemnou formou podaří náležitě vysvětlit postoj. Tady tedy k lince S7 a její plánované okružní formě. Pokud by byl zájem toto probrat osobně. Napište email na kohut.rad@seznam.cz. Věřím že bychom se domluvili…👍 Jen dodám k S7 když se oprostím od její okružní formy. Tak díky její existenci budou moct být nahrazena vozidla 814 například. Trať 322 i když bude zjevně výrazně modernizována nebude však v dohledné době bohužel elektrizována…… Číst vice »
MSK BEMU nekupuje.
Ne, kupují je ČD a MSK jim za provoz bude královsky platit.
Tohle Unuckovo (ODS, jak překvapivé) šmé je fakt něco.
Ale rozhodují moudří voliči, tak co my s tím….
No… ČD se je pokoušejí koupit. 🙂
Jen takovýdetail. Měděné dráty nereznou, zelenaji, potahujíse medenkou….:-)))
Škoda jen, že těch nových push-pulů, co tam jezdí, není více, jistě by se daly uplatnit i na jiných tratích. kde se plánuje drátování. Tady jsem vyštrachal jedno video z trati u FM, kdy se nové push-puly střídaly s původními klasikami:
https://youtu.be/k7eLXelmOPE
Jezdí sotva polovina.misto nich jedou 3 regiokřápy až do Frenštátu.mazec.
PP budou jezdit na OV FnO Ostravice. To je můj tip. Jsou kapacitní a tuto trasu jezdí nejvíc lidí. Na atraktivitě to ještě bude lepší ohledně časů. Dnes OV FnO 49 minut. Po reko cca 29/30 minut ?
Psalo se o studii tzv Beskydského kolečka.
OV FM FnO FpR VE Studénka OV.
Takže ať už to bude či dopadne jakkoliv. Dále za FnO by mohly jezdit pantheři. Může být jiný JŘ v X a jiný o víkendech/svátcích…
Uvidíme. Včera bylo pozdě s 323…
Jenže PP v hodinovém taktu až na Ostravici znamená vozit z Frýdlantu vzduch.
Nyní tam jezdí Regionova a po většinu dne poloprázdná.
Má to i jiné aspekty. Někdy vzduch povezete jindy ne. Někdy jezdí i dvě 814. Zejména víkend když je hezké počasí nebo nějaké akce. Časově to po reko může být zajímavé. Místo 49 minut tak jen 29 minut na OV FnO. Zejména některým ubude přestup. Zvažuje se ještě jedna zastávka mezi FnO a Ostravicí. V kombinaci výše zmíněných aspektů to může být rázem někde jinde…😃
Ta elektrika do Ostravice nebude jen pro nic. Přece tam nenecháme v X 814 a další četu navíc…👍
Klidně mne za to ukamenujte (dělají to i jiní), ale já už roky říkám, že co přestala fungovat na Ostravici pila, tak se ta trať měla předělat na tramvaj.
Přidat zastávky, takt co 15 minut, tady by to absolutně ddávalo smysl..
Mimochodem, v osmdesátých a devadesátých letech na Ostravici jezdily i patrové Bpjo.
Čtyři KT8, depo na Ostravicí,levná elektrifikace,zachovaná možnost jízdy nákladních vlaků – třeba v noci-,ale jak píšete,dávalo by to smysl, ještě by se ušetřily peníze.. takže prd,co by z toho kdo měl. O cestující a jejich spokojenost jde až v poslední řadě, zvlášť v MSK.
Kamenovat jak píše výše diskutující Avoda není třeba a nehodlám tak činit. No ale ta tramvaj by pořád znamenala přestup navíc oproti přímým vlakům z do Ostravice…
Takt tramvaje co 15 minut? To by znamenalo že každá druhá by neměla ve FnO přestup na S či R linku a nevěřím že by se tak někoho dalšího na to nalákalo…
Že by Msk byl na tom výrazně hůře než jiné kraje? To asi určitě ne. Né že by se nenašlo nic ke kritice. To určitě našlo…
👍😃🚂
O víkendu jezdí dvě a plné až po střechu.
Kromě té poslední věty blábolíte samé nesmysly.
2026. Vtipná kaše.
Jízlivá poznámka. Nicméně v kontextu neustálého odkládání staveb pod taktovkou SŽ už málokdy jejich termínům přikládá nějakou důvěryhodnost. Takže poznámka je vlastně relevantní.
Co k tomu říct, snad jen: Už aby to bylo 🙂
To mělo být už dávno. 🙂
Podle tehdy vydaného oficiálního dokumentu MD z roku 2010 nebo 2011 to mělo být hotové do Frenštátu a na Ostravici do roku 2019 a mezi F-M a Těšínem do 2021.
Peníze byly, nebyla vůle.
Chybělo srdíčko. Ale kluci ze SŽ do toho dali všechno. Lítali nahoru dolů, ale soupeř (čas) měl prostě větší kvalitu:)
Tady bych šel výš, podle mne nebyl na SŽ tlak sezhora.
Nečas „vládnul“ přes jistý tělesný orgán, celá vláda podle toho dopadla, přišli přátelé Miloše Zemana a Sobotka, s kterými to šlo vše do kopru.
Na Babišovi nenechám nit suchou, ale opravdu až za jeho vlády se začaly některé věci hýbat.
Létáte příliš vysoko. Zcela jistě o pokládce druhé koleje a elektrizaci každé trati nerozhoduje prezident nebo předseda (jakékoliv) vlády.
Té věci, které evidentně nerozumíte, se obecně říká „vládní priority“.
Věci, které nerozumíte, je „aktivita na úrovni kraje“.
Aktivita na úrovni kraje je to, co řeší a financuje kraj.
Tohle řeší a financuje stát, takže souvislosti nedocházejí vám.
Jedna věc je zdroj financování a druhá zařazení na seznam priorit.
Je to regionální trať, na republikové úrovni nikoho nemusí zajímat.
Máte tam dlouhodobě na kraji lenochy… (a v tom nejste sami…)
Zrušit kraje!
Takže bude tuplem houby (i v těch, které fungují).