SŽ vybrala projektanta elektrizace tratě z Ostravy do Frýdku-Místku, stavět se má od roku 2026

Push-pull souprava v Paskově. Foto: Michal Málek / České dráhyPush-pull souprava v Paskově. Foto: Michal Málek / České dráhy

Trať dostane střídavou napájecí soustavu, která se v této části republiky dosud nepoužívá.

192 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
piko

Tím co tam předvádí SŽ a kraj je ostuda a korunku tomu nasadily ČD, které tam nejsou schopny po dvou letech provozovat nové vozidla. Nedivím se že plno lidí radši přesedlo do busů a aut.

franta

Když jsem s hrůzou zjistil, 2017, že vlastně opět ti pitomci nic nemají uděláno, kromě nějaké studie (nesmyslné a blbé). Tuším 2017 jsem se ptal SŽDC, zda by nemohli milostivě teda udělat něco alespoň odzadu v jednokolejném úseku Frýdlant Frýdek. Protože mi bylo jasné, že 2 kolejný úsek bude náročnější a 2022 končí dotace. Prachy propadají. Celkem jsem tušil, že to tak dopadne – neudělaji nic.. v OPD2. Slibovali, že ne, že budou už něco stavět.. do 2022. Tak když už teda zvolili jednokolejný za fm. Ok. Tak aspoň ten jednokolejný, který je dál od řeky, rovný. často bez zástavby… Číst vice »

Marcel

Já si tak desetiletí myslel na to, že se to zadrátuje komplet do VM a potom do Hulína, jako docela i schůdná odklonová trasa.

Petr

Z Frydku je Bernard Žár. Proto svůj zapírá národ – Bernard Žor.

qěcy

Zato zásadní zlepšení v nákladní dopravě nenastane.

franta

Proč současně neřeší úsek Frýdek Frýdlant. To začnou projektovat v 2030? Tu směšnou jednokolejku? Těch peněz, co už museli nalít do toho lepení 50 let starého verglu. Co pořád jen lepí a výlukují.. Hlavně VRT.

qěcy

Přesně.
Plus spojka mimo FM včetně drátu až do Hjúndeje.

Frantisek

To, ze vlaky do automobilek musi preprahat krasne ukazuje tu strategii k nakladum – jediny na co se zmuzou krome kontejneru (super) je pak pisek a drevo do ciziny.

qěcy

Třeba v Radotíně teprve před rokem zadrátovali asi sto metrů všech předávacích kolejí cementárny. Takže ucelenka může být přistavena i odtažena vlakovou elektrikou. Že to nebylo v době zálohy v Radotíně, dejme tomu. Ale že to nezadrátovali ani patnáct let po zrušení zálohy, to už je trapný. Podobně v Brouně neleze ani ucelenku dát na předávací kolejiště bývalé cementárny (dnes míchárny). A jezdí tam několikrát týdně, jenže musí být přestavena úvratí z ranžíru zálohou. Přitom si dokážu představit i technologii, kdy na toto soukromé kolejiště po elektrifikaci dvou tří kolejí by zajížděl rovnou el. vlak od Prahy, při připojení na… Číst vice »

franta

Já nevím, to nemá cenu ani řešit.. Sždc o ničem. Kraj o ničem. Stojí to za.. Ideálně, aby někdo soukromý začal jezdit busem po dálnici. Pro normálni lidi. Frenštát, Frýdlant. Frýdek, průmyslová zona Hrabová Centrum. Žádné zajíždění pro důchodce na autobusáky. A aby to kraj nezakazoval. Železnice je v tomto podání na nic. Aha, takže v polovině roku 2024 hledáme projektanta. A třeba začneme i projektovat.. Ne třeba v roce 2015.. Do původní stopy.. a budou se s tím .. do 2030.. v lepším případě. A jen do Frýdku.. Předpokládám, že druhou částí, která má nesmyslně zůstat jednokolejná třeba i… Číst vice »

rrr-su

Bateriová elektrická multifunkční jednotka (BEMU). To víte, musí ten nesmysl někdo přeci zaplatit. Naštěstí v Ol kraji (jsem ze Šumperka) takovou blbost koordinátor dopravy olomoucký kraj nedělá.

franta

No, pokud to někdy do Kopřivnice resp Veřovic dojede, vytáhne.. Je to celkem do kopce.
A nic to nemněni, že do Kopřivnice se místo 120 bude jezdit max nesmyslně 80 a bez zabezpečovače. A emisně. Tahat baterie i po koridoru. Zvláštní že ve Švýcarsku 100 let na elektriku. A tady ani na komunisty se nemohou vymlouvat 40 let po revoluci.. A studie… a ..
Hanz Ledvinka by se v hrobě obracel, jak by viděl, že ti .. jezdí do Kopřivnice 80kou 810kou. v roce 202x. Když on jezdil 150 před 100 lety.

PetrD

2 kč/km
Tarif ODIS : 1,5Kč/km

franta

No, až na to, že už neříkáte, že tam je nástupní sazba že. Já jsem jel Frýdant Ostrava Stodolní a stálo mě to cca 60 Kč. Jedna cesta, bez první třídy. Ta byla ještě za 40. 30 km. To je cca 2 kč /km. A pokud chápu dobře na stránkách máte papírové jízdenky 1,7Kč/km + 18 Kč nástupní sazba tedy 72? To by i ten one ticket byl možná levnější. Přestože ho pravicová vláda ještě prodražila.
Doufám, že to bude tématem voleb. Za to by měl někdo vypadnout.

Petr

Aha, má se. Věřme tomu.

PetrK

u tohoto projektu se mi nelíbí dvojakost v uvažování ohledně přejezdů: křížení se silnicí se plánují jako mimoúrovňová, ale křížení s velmi frekventovanou cyklostezkou u Paskova zůstane jako nyní na semafor a bez závor

Libor

Na to, aby měl každý pumpičkář svůj podchod/nadjezd, tahle republika fakt nemá.

M.M

řeč je o páteřní trase mezi ostravou a beskydami, zrovna tohle místo si jiné řešení zaslouží

roman

Tam by to chtělo komplexní řešení, protože nedaleko cyklostezka dost neštastně kříží silnici.

Petr

Zrovna tento přejezd je na velmi frekvantované cyklotrase Ostrava – Beskydy a není to o tom, že každý pumpičkář potřebuje svůj podchod nebo nadjezd, ale že to místo může být dost nebezpečné.

Jiří Kocurek

Z pohledu ohrožení vlaku … je uvízlý kamion velice nebezpečný. Uvízlý bicykl prakticky nikoliv.

Předpokládám, že každý chodec i cyklista ví, co znamená červená, úrovňové přechody jsou i v zastávkách, kde se fakt nevyplatí podchod, jelikož to není koridor.

M.M

a nebezpečné rozhodně bude, jestliže se zdvoukolejněním zvýší frekvence spojů

qěcy

Až na to, že myší díra stojí podstatně méně, než silniční díra i s chodníky.

xyz

Až teď se dělá projektová dokumentace? Čekal bych, že něco takového už je dávno hotové, jen to stojí kvůli tomu, že „nejsou peníze“ nebo „jsou proti tomu Děti Země/Voda z Tetčic“.

S nesmyslností jakékoliv etapizace (podobnost s dráty končícími „zatím“ v Zastávce čistě náhodná), max. nad rámec „jeden rok první úsek a druhý rok další úsek, to vše v rámci jednoho územního řízení“ samozřejmě souhlas.

Michal M

Mám taky sadu podobných očekávání, kdy si intenzitu žvanění o tématu překládám do pravděpodobného stupně přípravy.
Ale většinou je ten odhad zcela špatně, minule u Vysokovské spojky, která je z pohledu realizace v bodě nula.

1769

To je zase metoda, 3 roky se bude kopat Ova – FM, aby se pak 2 roky delal FM-FnO.
Neslo by to najednou? Vzdyt je to 24 km.

Michal M

Dráty do Frýdlantu natáhnete i rychleji. Jestli se teď někdo probudí, tak je šance to dokončit zároveň…

Tomáš Záruba

Na druhou stranu až do toho Frýdlantu je škoda, že ta dvoukolejka už nebude. „Elektrizaci a ošolichání“ bych jako adekvátní viděl až dále.

Míření

S tím najednou zpravidla nesouhlasí dopravci a objednatele.

Danny

Může někdo se znalostí věci naznačit, v čem je celou dobu zakopán pes? V nové stopě to nebude, je to relativně krátká vzdálenost etc. Proč dostal přednost třeba takový Lichkov? Kvůli finanční náročnosti to asi nebylo.

Michal M

Lichkov je mezinárodní trať, tohle je příměsto.

Jurášek2

Lichkov je díra

xyz

Z čehož IMHO max. vyplývá, že elektrizace má smysl u obojího.

A ne že u prvního ano (či mnohem dříve), zato u druhého ne (resp. pokud ano, tak mnohem později).

Míření

Z čehož mimo jiné vyplývá ze na Lichkov evropské dotace dostanete a na Frýdek ne. Navíc pak ty tlaky jsou i mezinárodní.

xyz

Když můžou jít dotace na Brno – Zastávka, proč by nemohly jít na Ostrava – FM?

Petr

Hlavní tah směr Beskydy, města jako Frýdek-Místek, Frýdlant, Frenštát příměsto? Aha.

Petr

Marně vzpomínám, kolik termínů elektrifikace této trati už zaznělo. Nepochopitelná ostuda SŽ a vlastně i ministerstva dopravy. S takovou budou ty slavné push-pull jednotky, které si kvůli budoucím drátům Unucka vymyslel, v době dokončení stavby dávno v kopřivách.

Luboš Beneš

Inu pokrok nezastavíš…

Michal M

No to asi těžko, když teď se to konečně má stavět. Zvykněte si, že SŽ má v popisu práce modernizace koridorů a TEN-T. Cokoliv je mimo to, musí mít svojeho přímluvce. A na Ostravsku se jen žvanilo a čekalo na Ježíška…

Míření

To stále spoustu lidí není ochotná pochopit, podpora regionálních tratí je u nas naprosto minimální ono i s těmi celostatnimi je to bída, krom několika vybraných koridorů.

Petr

Opravdu se začne stavět? O tom se mluvilo už v 90. letech a myslím, že už za komunistů před tím.

Tomáš Záruba

Ovšem ty konkrétní pushpully jsou v těch kopřivách s trochou nadsázky už od dodání, takže z toho výjimečně na pomalost infra usuzovat nelze. 😉

xyz

Tady vypíchnu vzpomínku na jiné stránky, kde jeden severomoravský pracovník ČD už někdy počátkem roku 2022 obhajoval četná zpoždění/odříkávání Os-323 vlivem „vanové křivky“ platných pro jakákoliv vozidla, vč. Push-pullů. Tak bych čekal, že po 2 letech už se ta vozidla na té křivce posunula do té rovné/nízké části. Stejně tak obhajoval přestupy ve Frýdlantu s tím, že ani rozpojování/spojování by tam prý nedávalo smysl, protože „musela by se připojovat ještě třetí jednotka, která by nepokračovala nikam“ (ne, nemusela; takový „předěl poptávky“ nad rámec dvojnásobku ve Frýdlantu fakt není). Kdyby už nic jiného, tak by se (pro tuto trasu koncepčně velmi… Číst vice »

Honza

Jenom technická poznámka pro SŽ (netýká se ani dané trati): Neměly by být místo Orlové na trati zaznačeny Dětmarovice? 😀

p.n.

2026 je jen tak aby se neřeklo? 😂

X 1

Dotaz: Budou Škoda Regiopanter BEMU na 3kV a 25kV + Baterie?

El Barto

Ano, BEMU panteři zvládnou jezdit jak pod 3 kV DC, tak pod 25 kV AC, a samozřejmě na baterie.

Projektant

Neví někdo, jestli se zvažoval návrat do původní stopy u pakovské haldy? https://mapy.cz/s/demusufela
Ve stávající stopě kolem haldy to na 120 km/h není, nanejvýš 110.

Resp. proč byla vlastně trať přeložena, když halda do původní trasy nezasahuje? Díky za odpovědi.

Nemanic

Proč samozřejmě nevím, ale nebylo to proto, aby při navážení materiálu na haldu se nejezdilo přes železniční trať?

Piston

Halda se měla ještě rozšířit dozadu k Řepištím, v osmdesátých letech nikdo nepočítal s rychlým útlumem těžby, který nastal. Materiál na haldu se navážel pásovým dopravníkem, vedoucím nad tratí, a dál ho distribuovaly obří náklaďáky. Přeložka trati podle mě není reálná…

Avoda

Kdy se ta trať překládala?

El Barto

1983

Martin 13

To bylo později myslim1987

Avoda

To určitě ne.
v 1987 už jsem do Ovy jezdil celkem často a na 100% to bylo vlevo od haldy.
Já si dokonce myslím, že to bylo dříve než v tom 83.

Nikde na webu nemohu najít ortofotomapy z té doby.

Jaaa

Letecké snímky z 80. let má jenom armáda a ta je nedá. 😉

Pitrys

1980 – 1984 jsem tam jezdil do školy a nic takového nebylo

Martin 13

Přesně tak.ja sem začal jezdit do ovy z Frýdku 1986 a ještě po staré trati.

Avoda

Neuvažuje se při té příležitosti s přejmenováním stanice Paskov na Řepiště?
Co si pamatuji, tak takové tlaky pár let zpět byly, ale nějak to utichlo.

Pavel

Toto mělo být v roce 2000 dávno v provozu.

Marek Hrdina

Manual pro investicni oddeleni Dobre spravy: 1. Termin zahajeni stavby uvadime vzdy ve formatu x+2, kdy x je aktualni rok. V pripade staveb, kdy by nam toto vycucane cislo z prstu neveril uz absolutne nikdo, uvedeme x+3. 2. V prubehu ledna predelame veskere predpokladane terminy zahajeni o jeden rok dopredu 3. Jakekoliv projekcni prace zasadne vyhrava skupina SUDOP 4. Priorita investic do site je nasledujici A) Zabradli B) Renovace vypravnich budov C) Renovace starych trati (zasadne v puvodni stope) D) Opravy opravenych useku …. Z) Novostavby trati 5. Jednou za dva roky vypustime zpravu o tom, jak intenzivne pracujeme na… Číst vice »

Dan

Naprosto dokonalé, hlavně ty termíny!

Bohuminskýleštičklik

Že by CuBale? Dane a žvýkačky a klobouček máš přece jen prší.

Ten kdo ví

V roce 2004 byla zpracována „Koncepce rozvoje dopravní infrastruktury MSK kde je m.j. uvedeno: 1) Elektrizace vč. PEÚ Ostrava-Svinov – Opava východ dokonč. 2006, 2) Elektrizace vč.PEÚ Ostrava hl. -Ostrava-Kunčice dokonč. 2007, 3) Optimalizace O-Ku – F-M – Č. Těšín, vč. PEÚ a optimalizace žst Č. Těšín, a) část Frýdek-Místek -Dobrá u FM vč. elektrizace dokonč. 2009 b) část Dobrá u FM – Č, Těšín vč. elektrizace dokonč. 2010 c) část O-Kunčice – Frýdek-Místek vč. elektrizace a zdvoukolejnění úseku Vratimov – Frýdek-Místek dokonč. 2012 4) Frýdek-Místek – Valašské Meziříčí optimalizace a elektrizace tratě dokonč. 2014 5) Frýdlant n.O. – Ostravice… Číst vice »

Ten kdo ví

Už v roce 2007 byla rovněž zpracována studie „Zkapacitnění trati Vratimov – Frýdek – Místek“, která m.j. obsahovala kapacitní posouzení, návrh technického řešení i vyhodnocení rizik při ponechání provozu jednokolejné trati. V roce 2009 bylo KÚ MSK OŽP vydáno stanovisko k posouzení vlivu záměru „Optimalizace trati O-Kunčice – FM – Č.Těšín včetně PEÚ“ V roce 2010 byla zpracována přípravná dokumentace i projekt části výše uvedené stavby, 1. část žst Frýdek-Místek a Frýdek-Místek – Nošovice. Byl dokončen proces EIA. Pokud by neproběhly odvolání obce Střítež, sdružení Beskydčan atd k ÚR a SP, bylo plánováno zahájení na rok 2011. K tomu bohužel… Číst vice »

Ten kdo ví

V roce 2014 byly zahájeny práce na studii proveditelnosti „Beskydy“ – týkající se optimalizace, resp. i možnosti elektrizace nejen tratě 323, ale i 322, 324 a 325. Z tehdejšího pohledu na trať 323 se tato studie jeví jako zbytečný a realizaci o několik let prodlužující proces, zvláště poté, co bylo v 11/2013 ministrem dopravy ČR, GŘ SŽDC s.o., GŘ ČD a.s., náměstkem hejtmana MSK a presidentem Sdružení pro rozvoj MSK podepsáno Memorandum (č.2) o spolupráci při řešení dopravní obslužností a rozvoji železniční infrastruktury v MSK, které m.j. obsahovalo záměr modernizace a elektrizace tratě Frýdek-Místek – Frenštát p.R. – Val. Meziříčí.… Číst vice »

Michal M

Smutný příběh, ale díky za tyhle detaily.
Všichni se na to vybodli a čekalo se, že se to asi udělá samo. Inu, neudělalo…

franta

Bárta tady byl 2010 a nevím jak dlouho byl ministrem. Rok? To se opravdu chtějí vymlouvat na Bártu? Jinými slovy v klíčových letech 2015- 2020 nedělali nic moc. Bez náležitého tlaku. Nějaká studie jim ležela v šuplíku. A ještě vymýšleli kraviny. Které to uplně zazdily. Přestože věděli, že 2022 konči eu prachy.
Místo toho aby aspoň něco udělali Frýdlant Frýdek. ..Jednokolejně defakto celé v původní stopě.
A 2013- 2015 jediný jejich výtvor je nějaká studie.. A ještě hloupá. (koleje jen do fm. bez plynulého vyhýbacího bodu)

franta

Dobře, ale je 2024 polovina roku. A toto je stavba do původní stopy. Zejména v úseku Frýdek. Frýdlant.

Modré zábradlí

Schvaluji.

Luboš Beneš

Dodal bych E) Hodin není nikdy dost

Jakub Ptačinský

Když už chci být třeskutě vtipný, naučím se rozeznávat SUDOPy… Brno není součástí skupiny SUDOP GROUP. Ale k čemu fakta, že?

Martin Jarath

To by to musel aspoň autor článku vnímat. Vizte štítek pod článkem…

Jaaa

Kde nám leaknul manuál?!

Marian Kechlibar

Poněkud smutné je, že ani teď se v navazujícím úseku do Frýdlantu nepočítá se zdvojkolejněním, přitom tím směrem počet obyvatel roste a turistická frekvence na Ostravici je taky vysoká.

Nemanic

Řekl bych, že nezdvojkolejnění až do Frýdlantu je zásadní nedostatek celé téhle akce…

Avoda

Ono se s tím nepočítá už ani do Pržna?
Protože most na D48 u asfaltovny rezervu na druhou kolej má.

Stejně tak jsem zvědavý, jestli ty staré mosty přes Morávku a Ostravici jen opraví, nebo postaví znovu.
To samé na Nové Dědině přes Čeladenku.

xyz

Druhá traťová kolej by paradoxně měla největší užitek z Pržna opačným směrem – do Frýdlantu.

Protože při 30min. intervalu a fixaci křižováním v Kunčicích pod Ondřejníkem (+ po zkrácení jízdních dob + i byť při uvážení, že by se ve FnO rozpojovalo/spojovalo) by míjení vlaků mohlo probíhat právě mezi FnO a Pržnem.

Ten kdo ví

Nejde jen o Ostravici.
Po zvýšení rychlosti a zkrácení jízdních dob v celém úseku Ostrava – Valašské Meziříčí dojde konečně nejen ke konkurenceschopnosti železnice vůči D56 a 1/56 z Ostravy do Beskyd, ale i zatraktivnění spojení cca od Frýdlantu směrem na Zlínsko, Kroměřížsko, ale i Slovensko, Olomouc a Prahu (díky dnes 2 hodinovému taktu Valašských expresů).

To ovšem MSK a KODIS ve svém Ostravo-centrismu nechce chápat a dále blábolí o rozvoji Štramberských expresů a vedení vlaků Ova- V.M. přes Studénku a Veřovice (a přes Mošnov ?), či nesmyslné okružní lince S7. .

xyz
Jurášek2

2026 to už je min .4 termín

Luboš Beneš

Dobrá správa Vám slíbí cokoli.

Jurášek2

Za tohle by mnely padat hlavy a kraj řvát.. bordel SZ.. toková důležita trať a je to jak za dob klacka

Michal M

Je to regionální trať, proč se o to víc nestaral kraj?
Má to EIA z roku 2022 (=začala se připravovat jestli 2020?), nikdo na to celou dobu ani nešáhnul…

Nemanic

Protože kraje jsou totálně k ničemu. Jediné, co umí, je vydávat propagační materiály…

Avoda

Jinde to nebudu hodnotit, ale MSK je naprosta hrůza.
Za ty poslední čtyři roky vlády velké koalice ANO, ODS, KDU-ČSL a SOCDEM se neudělalo nic NIC!!
Źádný rozvoj, maximálně opravy toho, co se rozpadá a udržování stavu.

Už se opravdu těším na ty podzimní předvolební letáky, čím se vlastně budou vychvalovat.
Tyto strany jsou pro mne nevolitelné už tím, co vidím denně z okna a to do toho vůbec nemusím míchat „velkou“ politiku.

Michal M

Nejsou. Kraj Jihomoravský, Plzeňský a docela i Ústecký do toho celkem šlapou…

Libor

Jojo. Jihomoravský kraj do toho šlape, ale jen kolem Brníčka. Co je dál, na to dlabe, zajímá je jen Brnocentrismus.

Jiří Kocurek

Nejsou náhodou trojele ve Znojmě?

xyz

Přinejmenším co do četnosti autobusového spojení (mj. i tangenciálními linkami či obecně linkami okolo dalších měst) nemáte pravdu.

Jiří Kocurek

Správa železnic Moravskoslezského kraje, se sídlem na Havlíčkově nábřeží. 😀

Holt se jim musí stát za zadkem, jinak neudělají nic.

Tenda

Mnely…..píse se měly.mnout si muzete max.toho klacka.

Dejv

😂😂😂 Krásný vtip, hned se mi zlepšil den. Ale teď vážně. Strojvedoucí z FM už před 17 lety prošli E kurzem (tehdy E1), protože měla dorazit elektrifikace už jen proto, že se budovaly Nošovice atd. Dodnes jsem si nevšiml, že by tam dojela lok. se sběračem nahoře.

Jaminator

Příští rok prohlásí, že to není třeba, páč ČD přece zavádí bateriové vlaky. A bude kolotoč dokončen.

Ic540

Pozitivní zprávou je že přejezdy ve Vratimově a FM budou odstraněny. 👍
Počítá se s větší četností vlaků a šraňky by byly víc dole jak nahoře . 😃

Jestli ta 323 vstane z popela.
A dožiji se té rekonstrukce tratě až do VM.
Začnu chodit do kostela a děkovat bohu.🤣

Avoda

Které přejezy chtějí rušit? Všechny?
Ve Vratimově jsou dva, ul. Buničitá a Výletní.
Ve F-M jsou taky dva, ul. Míru a Nádražní.

A jak to chtějí rušit? To tam budou tunely? Jsou k tomu nějaké materiály?

roman

ve Vratimově jsou 3 žel. přejezdy

Avoda

To je pravda, zapomněl jsem ten U Trati.

Ic540

Ve Vratimově ulice Buničitá.
Ve Frýdku pak ulice Nádražní.
Ty dva jsou velmi frekventované.
Tam by ta doprava kolabovala.
Po zahuštění provozu na dráze.

Avoda

Jako že ty dva budou nahrazeny podjezdy?
A jak tedy chtěji řešit tu T kžižovatku na nádražní, která je přímo u přejezdu?

Ic540

Podjezd ve Vratimově je i na stránkách Vratimova…

Řešení ve FM do detailů nevím. Ale ten přejezd byl označen k řešení. Pokud by se to tam nevyřešilo ve FM. Bude třeba řešit MHD i PHD dopravu. To by byl obrovský problém. Takže řešení se zajisté brzy dozvíme. Četnost železniční dopravy po modernizaci tratě by znamenala problém na více frontách ve FM…

Jurášek2

Z Frýdlantu do valmezu je to zrekonstruovane .. stačí napichat sloupy

Michal M

A 2. kolej je tam taky?

El Barto

Ta tam snad ani není v plánu, a nevím jestli někdy byla.

Michal M

Aha – to je pro mě novinka. Nicméně tím líp – natahat dráty uměli i komunisti.

Jurášek2

Tam není ani v plánu

Avoda

Taky jsem zvědavý, jestli tam jen dají ty sloupy, nebo to znovu celé rozkopou.

Mám ale obavu, že než se elektrizovat skutečně začne, tak opravit budou potřebovat i ty koleje.

182-097

Kromě úseku Frenštát-Veřovice a Hostašovice-VM, takže ve výsledku tak polovina… jako bonus hromada přejezdů nevybavených PZZ, nízká rychlost.

Jurášek2

Frenštát – Frýdlant je zvýšená rychlost ..položené nové kolejnice a koleje.

182-097

Frenštát-Frýdlant ano, ale to neznamená celý úsek do VM…

Michal M

Ani tohle není špatné, jestli je to připraveno na 25 kV ~, tak fakt stačí natahat dráty a to je velmi rychlá akce.
Ve Frenštátě jsem vlastně i před 3 lety byl, peronizace, luxus, dráty by tomu svědčily…

El Barto

Jste si jistý, že ve Frenštátě je peronizace?

Michal M

Sorry, to byl Frýdlant. 🙂
Zrovna byla směr Ostrava výluka a my jeli do Frenštátu…

Jurášek2

Frýdlant -, Frenštát je 100

Tenda

Neni

Tenda

Jen z Čeladne po Frýdlant nebo naopak.Resp. před Frýdlant.

Ten kdo ví

Bohužel ne.
Z Frýdlantu 60 -90 – pak cca 4 km 100 (konec Čeladná) a dále přes Kunčice p.O. až po Frenštát p.R. 80 km/h.
Pozitivem je rekonstrukce zabezpečení 14 přejezdů, 13 mostů a 11 propustků, dálkové ovládání zab. zař., informačního a kamerového systému v Kunčicích p.O.. Dokončeno 06/2016.

Martin 13

Jen po Čeladnou myslím.

Radim

Tak na tom zrekonstruovaném úseku zvedli rychlost z 60 na 65-70km/h 😀 Ale ono to asi víc nešlo, jsou tam oblouky „jak sviňa“

Tenda

Není

Petr

Už nevím teda kde, ale psalo se, že budou trať znovu při elektrizaci kopat. Byla k tomu docela výživná diskuze.

Jenki

O elektrizaci do FM a FnO se povídalo když jsem chodil na základní školu, a na stěně tam visel soudruh Gustav Husák.
Takže v klidu vyčkám, až mě děti odsunou do LDN (pokud se dožiju), a pak se na slavnostní zahájení elektrického provozu na 300 pardon 323 podívám v TV (pokud ještě bude TV existovat).

Radim

Jo, jako už v roce 1985 byla v jízdním řádu zastávka Frenštát město s tím, že „vlak zastavuje ode dne vyhlášení“. A kdy ji postavili? 2013?

Ten co ví

Kážete bludy.
První zmínka o zastávce Frenštát p.R. město daná poznámkami „zastávka otevřena ode dne vyhlášení“ a „zastavuje ode dne otevření zastávky“ se objevila v jízdním řádu ČD 2001/2002.
Zastávka nebyla koncipována jako konečná (obratová) a připravovala se s prodejem jízdenek a čekárnou jako společná investice města a ČD. Odsouvání financování ze strany města a problémy s překládkou kabelů vedly k posunutí termínů. Zastávka byla nakonec investicí SŽDC s přispěním města a byla otevřena (bez odbavování cestujících) v roce 2015.

Jenki

Ne, ale už v roce 1983 se stavěla nová stanice Paskov s tím, že se každou chvíli začnou píchat do země sloupy.

Luboš Beneš

Co je 50 let proti věčnosti?Chvilka!

kodl

Jojo, defakto vsechny projekty chysta SZ stavet od roku 2026. A ted tu o Karkulce.. 😀

JendaVenda

Se půjdu ožrat, jestli bude 2026 hotovo. Těch termínů už jsem slyšel.

Granja

Zcela jistě nebudete sám. Možná bude uspořádána i lidová veselice.

Ic540

Tak já doufám že první veselice proběhne zároveň s prvním kopnutím do země. A pak pro jistotu dle možností každého pravidelně u šotofoto kontrolních dní.
👍😃👍😃

JirkaM

2026 se má začít.

Jan pesina

Za ty prachy za projekty už mohla být dávno trať zdvojkolejněna a natažený dráty🤣hold Kocourkov🤣

vkn

a co druhá kolej?

Avoda

V článku.
„.. zahrnuje kompletní přestavbu čtrnáctikilometrového úseku včetně přidání druhé koleje mezi Vratimovem a Frýdkem-Místkem“.

Hon

Co takhle číst a neptat se hloupě?

GreenBitch

Jak to vypadá s plány na elektrizaci z Frýdku směr Frenštát? Ještě 3 roky zpátky se o tom mluvilo, ví někdo aktuální stav?

Avoda

Aktuální stav dle SŽ je realizace 2029-2031.

Radim

Takže „furt“

Luboš Beneš

Již brzy!

Wojtek

Soon™

Avoda

Jenže dokud tu elektrizace nedotáhnou alespoň do Frýdlantu, tak ty dráty mezi Kunčicemi a F-M budou jen reznout.

Resp. mám obavu, jestli vůbec zkorodovat stihnou, nebo je někdo dříve promění ve spřátelené sběrně kovů na peníze…

Avoda

Nějaký protiargument místo pouhých mínusů by se nenašel?

Petr

Využití té elektrifikace se určitě najde i před dokončením do Frýdlantu. Je pravda, že poté bude využitelnost větší.

Avoda

V současnosti všechny vlaky mezi Ostravou a F-M pokračují do Frýdlantu.

Takže tam kraj buď nasadí BEMU, jak zmiňuje níže PetrN, a současné push-pully prodá nebo pošle vozit vzduch jinam, sic žádná podobně vytížená trať tady není.

Nebo nasadí push-pully a ve F-M se budou měnit lokomotivy, což by znamenalo delší cestovní dobu Frýdlant – Ova.

Nebo necháte lidi ve F-M směr Frýdlant a opačně přestupovat, což cestující ocení tak, že vlaky směr Frýdlant budou vozit pouze studenty a důchoce.

Martin 13

Takže přestup ve FM a pak ještě ve Frýdlantu a ve Frenštátě? už se těším.

Nemanic

Trocha tělocviku cestujícím přece nezaškodí 🙂

Avlaky

Pushpully se daji v nejhorším dat na S9 místo panteru

A ty zkusit použit na dvojičky s BEMU (pokud by to byly pantery)
Ostrava – FM = (EMU + BEMU) dále do Frýdlantu jen samotná BEMU

Ic540

Tak minimálně jednou za hodinu tam i zpět ta okružní linka…
Aspoň nějaké využití tedy zjevně již od prvního dne…

Avoda

Ten hodinový takt na S7 ale plánují až po dokončení rekonstrukce Frýdek – Těšín, nebo ne?

Ic540

Na 322 se chystají úpravy pro dosažení potřebných časů.mezi ČT a Hnojníkem. Mají se mimo jiné modernizovat i nástupiště na 110 metrů délky a 550 výšky na celé 322. A nějaké další potřebné náležitosti. Avizovala se modernizace FM Dobrá u FM až na 140 km. Peronizace stanice a podobně. Zda je v plánu stále zastávka FM Slezská nevím. Dříve tuším v Deníku takové info proběhlo… K lince S7. Nyní je tam hodinový interval a zůstane. BEMU na té trase nahradí 814. První 4 BEMU se avizují pro trať 325 místo 81x i 84x a podobně už od prosince 24. Jsem… Číst vice »

Hřebíček

Než bude hotov úsek do Frýdlantu, tak spěšné vlaky z Ostravy jen do Frýdku (v elektrice, dále se stejně nevejdou), osobní vlaky nadále v nezávislé z Ostravy do Frýdlantu (trs Frýdek-Místek. Nákladní doprava v maximální možné míře v elektrice – tj. Hyundai, přepřah z elektriky na diesel ve Frýdku, využije tak celou novou elektrizovanou trať, Lenzing (Biocel) Paskov – pravděpodobně přepřah v Paskově, zátěž pro terminál PKPCI Paskov (přípojová stanice Vratimov) určitě přepřah ve Vratimově. Takže v elektrice toho bude jezdit i v tomto případě dost.

Avoda

Kolik těch nákladů pro Hyundai je? Za den nebo týden?

To např. když ještě fungovala na Ostravici pila, tak tam náklady jezdily denně nekolikrát.

El Barto

Směr Hyundai jich taky jezdí několik denně.

Petr

Docela hodně. Jak zásobování, tak hotová auta.

Martin 13

V Paskově asi ne. není tam moc kolejí.a taky kdo by to tam dělal, takže až do oku,ty jsou teďka poloprázdné od doby kdy zavřeli Liberty.

PetrN

Od čeho kupuje MSK BEMU (bateriové hybridní elektrické jednotky)?

Ic540

Třeba na :

S8 OV Studénka Mošnov Veřovice
S7 Okružní SV HL KA ČT FM KU VI SV.
R61 Krnov Opava OV HA ČT Návsí.

Dále se počítá s nimi i třeba na :

Ostrava Suchdol Nový Jičín.
Ostrava Suchdol Odry Vítkov BnB.

David

Zmíněné S8 a zejména „okružní“ S7 a zajíždění do N. Jičína a Budišova jsou nesmysly zrozené v hlavách nekompetentních diletantů z kraje a KODISu.

Ic540

Jak by jste to tedy pane kolego řešil Vy?
Všude přestupy? Na 81x, 84x ? Držel diesel na 325, 322 i 324. Nebo i na NJ či Odry Vítkov BnB ? A samozřejmě čety navíc? Atd atd…

Že si všichni včetně mě přejí vše zadrátovat kde se jezdí a je to potřeba je jasné. Ale lusknutím prstů se celá ČR prostě nezadrátuje. V tomto ohledu vidím snahu kraje a kodisu však z jiného úhlu…

David

Ukázkou snahy a úhlu pohledu kraje a KODISu je zprasení jízdního řádu v roce 2021 na 323 i 322 – včetně nových přestupů ve Frýdku, Frýdlantě, Frenštátě a rozpadu přestupních vazeb v Ostravě a Č. Těšíně. Řešení – přímý vlak (t.j. linka bez přestupů) odkudkoliv kamkoliv bez potřebné poptávky i „okružní linka“ je provozním a ekonomickým nesmyslem. Přestupům se nikdy nevyhnete, jen se přesunou jinam a z těch logických a přirozených se stanou nelogické. Problémem vámi nenáviděných přestupů není to, že jsou, ale že jsou nespolehlivé, díky nestabilitě jízdního řádu a nespolehlivosti železniční dopravy jako celku. Doporučuji exkursi do Švýcarska,… Číst vice »

Ic540

Osobně jsem proti této změně v roce 2021 osobně intervenoval na kraji. Došlo jak popisujete k několika nepříjemným náležitostem např při cestování na směny a podobně. Dost se řešilo i rozvázání přípojů v ČT na Třinec a zpět. Také včetně naplánovaných ostrých obratů ve FnO na které naštěstí nedošlo. Protože nelze nyní za současného stavu dosáhnout přestupů všude. Nabízelo se se řešení pro úsek FM Třinec až Jablunkov autobusem. Ale to se neralizovalo. Co se uskutečnilo tak směny v Ostravě se vyřešily linkou 341 autobusem… Avšak za stavu jaký je dnes lepšího výsledku příliš nelze dosáhnout. Více vlaků za současného… Číst vice »

David

Hodinový (ve špičce půlhodinový) takt fungoval na 323 od roku 2002 (19 let) a to včetně návozů/odvozu na třísměnný provoz do O-Ku a pravidelného hodinového taktu 24/7 na 322 včetně obousměrných přípojů v Českém Těšíně směr Třinec a Mosty. To vše a mnoho dalšího bylo totálně rozbito se změnou j.řádu 2001/2002 (posun základního hodinového taktu o 30 min. a výmluvy o nezbytnosti změn a úprav spojených s nasazením souprav P-P) 2001/2002. Na trati 322 je hodinový takt zcela dostačující, na možnost posílení na 30 min. F-M – Hnojník na/ze směny spolu s vybudováním zastávek Nošovice a FM – Panské Nové… Číst vice »

Ic540

Linka S7 doplní 30 minutový takt na úseku FM Ostrava. Bude zastavovat mezi FM a Kunčicemi. Spěšný se kterým se bude potkávat ve FM zastavovat nebude mezi FM a Kunčicemi… Okružní linka S7 tedy primárně Beskydy neřeší. Má jiný účel jak její trasa avizuje. Řeší případně denní dojíždění do zaměstnání či škol atd. Ostravice bude mít každou hodinu přímý spoj. Tento koncept okružní linky považuji za nejlepší i s ohledem přímého spojení měst Bohumín a Karviná s FM třeba… Stejný stav bude mezi Havířovem a Kunčicemi u linky S1. S1 Opava Svinov Vítkovice Havířov Střed. V týdnu 16 párů o… Číst vice »

David

Pokud stávající linky S6, S5, S1 a stávající S7 dnes, resp. ani po zdvoukolejnění Vratimov-F-M neřeší podle vás denní dojíždění do zaměstnání, či škol, pak je „okružní“ linka S7 opravdu zcela nezbytná…… 🙂 Pokud tomu ale tak není, je zbytečným nesmyslem. Jaká je denní frekvence mezi Bohumínem (přes Ohln =30 km,přes ČTn = 58 km) nebo Karvinou (45/43 km) a F-M ? Rozdíl v zastavování Os a Sp vlaků je mi znám, vysvětlovat netřeba. Základní hodinový takt v rámci občanského dne znamená 19 párů vlaků, v civilizované společnosti jezdí většinou 24/7 – o víkendech nikoliv s krácením počtu vlaků (na… Číst vice »

Ic540

Zdá se jako bychom jeden psali o koze a druhý o voze. Uznávám že debata na fóru může být zajímavá a člověk se i něco dozví. No ne vždy se zjevně písemnou formou podaří náležitě vysvětlit postoj. Tady tedy k lince S7 a její plánované okružní formě. Pokud by byl zájem toto probrat osobně. Napište email na kohut.rad@seznam.cz. Věřím že bychom se domluvili…👍 Jen dodám k S7 když se oprostím od její okružní formy. Tak díky její existenci budou moct být nahrazena vozidla 814 například. Trať 322 i když bude zjevně výrazně modernizována nebude však v dohledné době bohužel elektrizována…… Číst vice »

Michal M

MSK BEMU nekupuje.

Avoda

Ne, kupují je ČD a MSK jim za provoz bude královsky platit.
Tohle Unuckovo (ODS, jak překvapivé) šmé je fakt něco.
Ale rozhodují moudří voliči, tak co my s tím….

Michal M

No… ČD se je pokoušejí koupit. 🙂

John

Jen takovýdetail. Měděné dráty nereznou, zelenaji, potahujíse medenkou….:-)))

zesp

Škoda jen, že těch nových push-pulů, co tam jezdí, není více, jistě by se daly uplatnit i na jiných tratích. kde se plánuje drátování. Tady jsem vyštrachal jedno video z trati u FM, kdy se nové push-puly střídaly s původními klasikami:

https://youtu.be/k7eLXelmOPE

Martin 13

Jezdí sotva polovina.misto nich jedou 3 regiokřápy až do Frenštátu.mazec.

Ic540

PP budou jezdit na OV FnO Ostravice. To je můj tip. Jsou kapacitní a tuto trasu jezdí nejvíc lidí. Na atraktivitě to ještě bude lepší ohledně časů. Dnes OV FnO 49 minut. Po reko cca 29/30 minut ?

Psalo se o studii tzv Beskydského kolečka.
OV FM FnO FpR VE Studénka OV.
Takže ať už to bude či dopadne jakkoliv. Dále za FnO by mohly jezdit pantheři. Může být jiný JŘ v X a jiný o víkendech/svátcích…

Uvidíme. Včera bylo pozdě s 323…

Avoda

Jenže PP v hodinovém taktu až na Ostravici znamená vozit z Frýdlantu vzduch.
Nyní tam jezdí Regionova a po většinu dne poloprázdná.

Ic540

Má to i jiné aspekty. Někdy vzduch povezete jindy ne. Někdy jezdí i dvě 814. Zejména víkend když je hezké počasí nebo nějaké akce. Časově to po reko může být zajímavé. Místo 49 minut tak jen 29 minut na OV FnO. Zejména některým ubude přestup. Zvažuje se ještě jedna zastávka mezi FnO a Ostravicí. V kombinaci výše zmíněných aspektů to může být rázem někde jinde…😃
Ta elektrika do Ostravice nebude jen pro nic. Přece tam nenecháme v X 814 a další četu navíc…👍

Avoda

Klidně mne za to ukamenujte (dělají to i jiní), ale já už roky říkám, že co přestala fungovat na Ostravici pila, tak se ta trať měla předělat na tramvaj.

Přidat zastávky, takt co 15 minut, tady by to absolutně ddávalo smysl..

Mimochodem, v osmdesátých a devadesátých letech na Ostravici jezdily i patrové Bpjo.

Chronosphere

Čtyři KT8, depo na Ostravicí,levná elektrifikace,zachovaná možnost jízdy nákladních vlaků – třeba v noci-,ale jak píšete,dávalo by to smysl, ještě by se ušetřily peníze.. takže prd,co by z toho kdo měl. O cestující a jejich spokojenost jde až v poslední řadě, zvlášť v MSK.

Ic540

Kamenovat jak píše výše diskutující Avoda není třeba a nehodlám tak činit. No ale ta tramvaj by pořád znamenala přestup navíc oproti přímým vlakům z do Ostravice…
Takt tramvaje co 15 minut? To by znamenalo že každá druhá by neměla ve FnO přestup na S či R linku a nevěřím že by se tak někoho dalšího na to nalákalo…

Že by Msk byl na tom výrazně hůře než jiné kraje? To asi určitě ne. Né že by se nenašlo nic ke kritice. To určitě našlo…
👍😃🚂

Martin 13

O víkendu jezdí dvě a plné až po střechu.

David

Kromě té poslední věty blábolíte samé nesmysly.

Pezos

2026. Vtipná kaše.

GreenBitch

Jízlivá poznámka. Nicméně v kontextu neustálého odkládání staveb pod taktovkou SŽ už málokdy jejich termínům přikládá nějakou důvěryhodnost. Takže poznámka je vlastně relevantní.

El Barto

Co k tomu říct, snad jen: Už aby to bylo 🙂

Igor

To mělo být už dávno. 🙂

Avoda

Podle tehdy vydaného oficiálního dokumentu MD z roku 2010 nebo 2011 to mělo být hotové do Frenštátu a na Ostravici do roku 2019 a mezi F-M a Těšínem do 2021.

Peníze byly, nebyla vůle.

GreenBitch

Chybělo srdíčko. Ale kluci ze SŽ do toho dali všechno. Lítali nahoru dolů, ale soupeř (čas) měl prostě větší kvalitu:)

Avoda

Tady bych šel výš, podle mne nebyl na SŽ tlak sezhora.
Nečas „vládnul“ přes jistý tělesný orgán, celá vláda podle toho dopadla, přišli přátelé Miloše Zemana a Sobotka, s kterými to šlo vše do kopru.
Na Babišovi nenechám nit suchou, ale opravdu až za jeho vlády se začaly některé věci hýbat.

Granja

Létáte příliš vysoko. Zcela jistě o pokládce druhé koleje a elektrizaci každé trati nerozhoduje prezident nebo předseda (jakékoliv) vlády.

Avoda

Té věci, které evidentně nerozumíte, se obecně říká „vládní priority“.

Michal M

Věci, které nerozumíte, je „aktivita na úrovni kraje“.

Avoda

Aktivita na úrovni kraje je to, co řeší a financuje kraj.
Tohle řeší a financuje stát, takže souvislosti nedocházejí vám.

Michal M

Jedna věc je zdroj financování a druhá zařazení na seznam priorit.
Je to regionální trať, na republikové úrovni nikoho nemusí zajímat.
Máte tam dlouhodobě na kraji lenochy… (a v tom nejste sami…)

Nemanic

Zrušit kraje!

Michal M

Takže bude tuplem houby (i v těch, které fungují).