SŽ v Prosenicích instaluje novou výhybku, bez omezení se má jezdit příští týden
Obnova výhybky v Prosenicích. Pramen: Správa železnic
Nová 77 tun vážící a 66 metrů dlouhá výhybka byla přivezena na pěti vagonech.
Nová 77 tun vážící a 66 metrů dlouhá výhybka byla přivezena na pěti vagonech.
V Dluhonicích na přerovském zhlaví bude kříž ze 6 těchto výhybek na 100 Km/h. Na brodeckém zhlaví jsou již dvě výhybky do odbočky 120 Km/h. Další dvě se budou vkládat v poslední fázi dluhonické přestavby v druhé polovině roku. V Prosenicích se mohla vložit nově také výhybka 120 Km/h, místa je tam dost a trolej by šla převěsit. Možná byla použita výhybka z Dluhonic na 100 Km/h, která se měla pokládat po zahájení prací v jarních měsících.
Tak jak to teda je? Proč se v článku píše o vyhybce na 160 a pak v diskuzi že se mění výhybka na 100. A ta délka taky nesedí.
Pane redaktore tohle je opravdu zmatené, hlavně pro ty co tama nejezdí jako strojvedoucí.
Mimochodem jak je to teď s těmi presmyky u Přerova a u hranic, když se jezdí vpravo. Používají se? Budou se nějak předělávat?
V článku jsou smotané 2 akce dokupy.
Takže na vysvětlení: Když nyní jede vlak z Olomouce na Ostravu, musí v Dluhonicích úrovňově přejet ze „své“ pravé koleje přes všechny koleje na tu úplně vlevo. Z Dluhonic to pak na trati směr Prosenice chvíli vypadá, že je zde levostranný provoz. Takže kdyby z Dluhonic vyjížděly po své správné koleji souběžně dva vlaky, ten na Přerov pojede po té koleji úplně vpravo, kdežto ten na Prosenice (Ostravu) pojede úplně vlevo. A mezi nimi budou dvě koleje, na nichž přímo vedle sebe zase mohou jet souběžně vlaky z Přerova a Prosenic. V Dluhonicích tak vzniká špunt, kdy při jízdách OC… Číst vice »
Dodám k tomu odkaz na schema kolejového řešení. Snad je to stále platné…
Strana 14: https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/50157007/f16-vavra-mco.pdf
SUPER
Není tomu tak ovšem vždy. Třeba těžké nákladní vlaky jezdí z Dluhonic do Prosenic spodem, aby se vyhly zbytečnému stoupání na most.
v.č.5 – J60-1:18,5-1200-L
Po vykolejení v Prosenicích opravuje v.č.5 – J60-1:18,5-1200-L firma SWIETELSKY Rail
Až teď mi došlo jaké vlastně měli štěstí, že nezničili tu novou výhybku do odbočky 160km/h.
Ten stavební stroj, který dle fotky pracuje na uložení výhybky, nevěřím, že má povolení od Drážního úřadu pro jízdu na kolejích Sž. Pro toho kdo ho tam pustil a pro stavbyvedoucího, to může mít nemilé následky.
Myslíte ten bagr, nebo tu velkou akci se speciálním rakouským strojem před rokem (fotka je z této akce), viz video:
https://youtu.be/e3wpce6h5wU
A ještě tam byl vlastně i Kirow:
https://youtu.be/cxeSORsmU6M
Bagr.
A proč by neměl mít povolení? Vždyť je to jeden z mnoha dvoucestných bagrů pro takovéhle práce.
Taky mi to právě bylo divné, co se z těch fotek myslí za stroj… Dyť variace tohoto bagru je k vidění snad na všech železničních stavbách.. Aspoň těch, co jsem měl možnost sledovat…
Z prvního pohledu: nemá stanovené osvětlení, nemá číselné označení, nemá dvoumístnou kabinu, nemá stanovenou barvu a hlavně značka CAT nikdy neměla a nemá schválení pro provoz na kolejích Sž v ČR od Drážního úřadu i když na tom už aspoň 3 roky pracuje. Co vím, tak to povolení v ČR má O&K, Liebherr a Atlas.
Asi stejný dotaz jako p. Kocourek níže?
Já se ptal na ten pokladač, nicméně… pokud pojede bagr jako posun, tak musí mít dvoumítstnou kabinu?
Poněvadž lze posunovat i tažením lanem, instalováno v žst. Drahotuše.
V pořádku, protože pak byl upřesněn bagr.
Opravdu to povolení musí mít i na vyloučené koleji? Pro samotný přesun může jet jako nákladní vagon v režimu RIV.
Pak by totiž musel drážní úřad schválit i ty Tatry, které se ve vyloučené koleji pohybují zcela běžně. A nejen ty Tatry: https://www.apb-plzen.cz/media/image/z-03-10-040_272.jpg
Dívám se na stránky drážního úřadu, marně hledám seznam schválených typů. Protože už vidím stavbyvedoucího, jak ověřuje pravost nějakého dokladu telefonickým dotazem na drážní úřad. Pro jistotu, co kdyby.
Ten ručně malovaný hektometrovník s kostrbatými a křivými číslicemi je krásnou ilustrací technického pokroku na české železnici. Ano, je tady rok 2022 👏
Souhlas
To je úplně normální. Level 2.0 jsou třeba rychlostníky nakreslené barvou, která tím pádem nejsou reflexní a v noci jsou dost špatně vidět.
Ale kdo to maloval, ten na to viděl perfektně. Určitě to na světle bylo vidět dost.
Takže ještě jednou ten odkaz, nevím, proč v předchozím příspěvku splynul s textem:
https://youtu.be/82PUAnEdoFg
Po rozbalení pomocí „Číst více“ se zobrazí korektně. Dělá to tak všude.
Jo, jo už jsem si toho všiml. Tak se omlouvám, že je tam tedy odkaz 2x… Ale snad těm, co to tam neznají, trochu objasní místní situaci…
Tato poškozená výhybka umožňuje jízdu 100 km/h do odbočky a slouží pro napojení koleje „dluhonické“ spojky pro směr od Olomouce do Ostravy k průběžné koleji od Přerova. Už jsem to dával k jinému článku, ale pro ilustraci situace konfigurace kolejiště ve stanici dávám odkaz na video ještě sem: https://youtu.be/82PUAnEdoFg Byl jsem tam pořídit pár záběrů po nehodě, konfigurace kolejiště je z toho dobře vidět. Výhybka na 160 km/h do odbočky je na přerovském zhlaví a slouží pro přejezd z hlavní koleje směr Přerov na Dluhonickou spojku směr Olomouc. Reálně zde ale do odbočky nic jet 160km/h nemůže, neboť rychlostník 160… Číst vice »
Díky za reportáž.
Čas 7:20 až 7:30, v obraze vpravo dole je vidět rychlostník. To je normální dávat ho těsně za sloup, aby sloup překrýval číslice?
Osobně by mi přišlo lepší dát ho těsně před návěstidlo, ať je vidět všechny číslice.
Na české železnici je možné vše. Je to v podstatě takový boj o přežití … plný nástrah a chytáků…
Ano, proč to dělat chytře, když můžeme někomu nadělat problémy, ať si to „ten blbeček“ vyžere. A pak se zaklínat #mynic.
Dráha nepotřebuje nepřítele, dráha si vystačí sama!
On tam vidět vcelku je, když už vlak vyjede z výhybek… Je to 100 km/h, která je pro tuto kolej přes celou stanici. Pak navazuje rychlost 110 km/h, která je po celé trase Dluhonické spojky až k oblouku před Dluhonicemi, kde je 100/105 km/h. Je to ta kolej vedoucí přes přesmyk v Lýskách.
Při takovém extrémním přiblížení teleobjektivem se zdá, že je rychlostník těsně za sloupem, avšak ve skutečnosti je daleko a je slušně viditelný. Rychlostník musí být ve stanici mezi kolejemi při zemi, na tyčce by byl v průjezdném průřezu. Navíc je to „preventivní, opakující“ rychlostník, který jen opakuje strojvedoucímu pokyny z vjezdového návěstidla, kde má 100 km/h, že může dále pokračovat 100 km/h i po staniční koleji a dále do tratě.
Další komentáře Ronadlo, Jiří Kocourek tak vypadají nepatřičně, neznale skutečnosti, směšně, stále kopat do nádražáků bez znalosti situace.
https://youtu.be/BWPmGWM5u4s?t=3602
Mno to bude nějakých max 20 metrů. Opravdu je potřeba aby fíra nakláněl hlavu, co tam bude, až tam bude? Při 100 km/h to dělá méně než 1s od sloupu odjezdového návěstidla k rychlostníku.
Opravdu nebylo možné ho dát mezi odjezdové návěstidlo a námezník? A jak moc by železnice krvácela, kdyby se to tak udělalo?
Ono potvrzující to je rychlostník pouze v případě, že by se na tu kolej jelo při jízdě proti správnému směru od Lipníka, tedy po „levé“ traťové koleji (původně se tak jezdilo ve směru OV – OC, když byl na Ferdinandce levostranný provoz) . Pokud by vlak jel od Lipníka správně po „pravé“, pak by musel použít spojku mezi traťovými kolejemi, která je ale jen na 50 km/h do odbočky. Pak je ten rychlostník zcela na místě, protože by informoval o následné rychlosti ve stanici po jízdě rychlostí 50 km/h přes přilehlý obvod výhybek návěstěný vjezdovým návěstidlem ve směru od Lipníka.
Takže to Františkovo vyviňování se dostalo tvrdou ránu. Aspoň si tu můžou udělat všichni obrázek,jaké poměry panují na dráze.
Jen doplnění. 160 km/h můžou jet naklápěčky, ty mají na 160 průjezd skrz celé Prosenice.
Poškozená a právě měněná výhybka je pro rychlost do odbočky 100km/h. Nejedná se tedy o výhybku pro rychlost do odbočky 100km/h, jejíž první dva prototypy byly v žst. Prosenice vloženy k provoznímu ověření v roce 2020. Nová výhybka byla vyrobená za pouhých 5 dní díky připravenosti výrobce reagovat na podobné mimořádné události v co nejkratším čase. Řadu dílů drží skladem a výrobu atypických dílů a finální montáž pak realizuje v expresním režimu. Škoda že toto v článku není uvedeno.
Tak kolik teda ma do odbocky?
Poškozená a měněná je pro rychlost do odbočky 100km/h, ty v provozním ověřování jsou pro rychlost do odbočky 160km/h.
Omlouvám se za překlep, rychlost do odbočky u výhybek vložených k provoznímu ověřování v roce 2020 je 160km/h.
Díky za zajímavé info. 🙂
To vypadá dobře, když se povede zkompletovat výhybku takto rychle, o to více takovou dlouhou na vyšší rychlosti. To se SŽ a výrobce celkem popasovali s problémem.
Říkám si jen, kolik má SŽ na své síti výhybek na 100km/h a proč nemá nějakou rezervní skladem pro případ mimořádnosti. Byla tato něčím atypická?
Byla minimálně tím, že v ní byl lepený izolovaný styk. Bohužel držet všechny typy výhybek skladem není v možnostech žádného správce železniční infrastruktury. SŽ drží skladem vybrané náhradní díly (standardizované) jako srdcovky, jazyky, opornice pro běžné tvary výhybek, nicméně celé výhybky se držet skladem nedají, protože téměř každá je něčím „originální“.
Článek o výměně JEDNÉ výhybky. Nic asi nemůže lépe ilustrovat tristní stav české železniční inrastruktury.
Konkrétně tato výhybka je v ČR unikátní, v rámci okolních zemí Evropy velká vzácnost.
Nic asi nemůže lépe ilustrovat stav, kdy někdo ví houby, ale má potřebu se ke všemu vyjadřovat. 🤦🏻♂️
Přesně o tom mluvím, je rok 2022 a na naší železnici se nachází přesně jedna takováto výhybka…
Ta měněná není ta pro 160 km/h odbočkou, ale pouze obyčejná „stovková“.
I tak to asi není úplně běžná výhybka. I když je jich asi několik i u Prahy na tříkolejném úseku.
+Pňovany, Votice, Sudoměřice u Tábora, Sedlec u Mikulova, Šakvice, Uničov…
Není v Sedlci „jen“ na 80?
Ty betonové pražce pod výhybkou jsou zákázková kusovka. Jediný způsoba jak je urychlit, tak mít zálohu 1:1, nebo při instalaci výhybky koupit všecky 2x a skladovat a skladovat. Čili pokládám řečnickou otázku: Stálo by to za to?
ZZ bylo vypnuté, takže to je z obliga.
O tomhle ale vůbec nemluvím…
Tristní je na tom pouze fakt, že tuhle koridorovou stanici není možné prakticky objet bez opuštění ČR. Ještě je tam Lipník, Drahotuše a Hranice.
Česká Třebová se momentálně objíždí přes Havlíčkův Brod.
Hele nic proti,ale stav infra našich slovenských bratrů je tedy podle Vás jaká? Tam by se po tomto průseru jezdilo minimálně půl roku po jedné..Za mě palec hore
Jako že by taková výhybka v Rakousku vydržela tu nehodu? Aha, to určitě.
Asi by bylo vhodné v článku doplnit, že se dá pojíždět 160 km/h do odbočky. Někteří diskutující to zjevně nepochopili.
článek ale není o tý nový výhybce směr olomouc i když se tím asi snaží odvrátit pozornost ,ale o poškozené…. nechápeš tu spíš ty ..
Nejspíš nepochopili, ale zase to nejsou autisti aby se na tom nějak zasekli a jejich život nemohl dál pokračovat 🙂
na kolik km/h v odbočném směru je tato „nová “ 66 m dlouhá výhybka? že jí tak v názvu vytahujete? 60? 80? na koridorech by měli být ve všech stanicích a odbočkách min na 120 km/h. čr skanzen prostě
S rychlostí do odbočky roste i cena a to razantně. Proto nemůžou být štíhlé výhybky všude.
U kolejových spojek mezi 1. a 2. TK 100+ minimálně, ale do odbočky na koleje 3, 4 + stačí v menších stanicích 50-60
jo to souhlas že ne všechny výhybky ve stanicích musí být štíhlé .
a porovnal někdo cenu vs. přínos ? tzn. že když vlaky nebudou zbytečně přibržďovat a pak zase zrychlovat ušetří se brzdy a el… a otázka není jestli jo nebo ne ale za jak dlouho? jak říkám .. skanzen!!!!!
doplněk…. “ zbytečně moc“ přibržďovat !!!
Takže nadáváte na skanzen a zároveň tu pochybujete nad přínosem „rychlých“ výhybek.
Možná by bylo dobrý si nejdřív ujasnit, na co že to chcete nadávat.
rychlých ???? co považujete za rychlé výhybky? že se dá projet v přímém směru 160????? takových je po čr nespočet ale mě zajímá v odbočném směru !!!!!!!!!! čtěte!!!!
Narozdíl od vás číst i psát umím vcelku obstojně.
A to místo na vložení výhybek vezmete kde? Pak se vám prodlužují stanice ale ne staniční koleje.
O tom jak rychle se bude jezdit do odboček rozhoduje dopravní technologie (a jestli se to tam dá vůbec umístit).
To se bude dost blbě realizovat v místech, kde je zástavba a zhlaví v oblouku umožňuje 100 až 120 km/h.
Na příjezdu na Hlavní ve Vídni je rychlostník 100 km/h a výhybky na 50 možná 60 km/h. Jinak by měli to zhlaví roztahané až do předchozí stanice.