SŽ staví z vozů ComfortJetu měřicí jednotku. Nákup celého vagonu byl efektivnější, vysvětluje prodej interiéru

V obou vozech se počítá s částečným pasažérským vybavením pro přepravou měřicí posádky či inspekčních složek.
Správa železnic dala do aukce interiér nového vagonu Bdmpz 883, který odpovídá soupravám ComfortJet Českých drah. Vyvolávací cena je 3,569.500 korun. Deník Zdopravy.cz o tom informoval v sobotu s tím, že později přinese případné vysvětlení Správy železnic. Nyní tak činí.
Aukce proběhne 16. a 17. října s pomocí Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM), na jehož stránkách jsou detaily nabídky. Podobně bude odprodán i interiér druhého objednaného vozu. SŽ chce totiž z vagonů vytvořit měřicí jednotku.
„Koupili to celé, protože potřebovali vozidlo schváleného typu. Tedy nutně to potřebovali na papírech. Vybrakované vozidlo fakticky nelze schválit. Tím, že koupili schválený typ, ušetřili zhruba tři roky papírování,“ sdělil deníku Zdopravy.cz informovaný zdroj.
Oficiální vyjádření Správy železnic poskytla mluvčí Nela Eberl Friebová
Ano, prostřednictvím ÚZSVM nabízíme k prodeji část interiérového vybavení vozu ComfortJet Bdmpz 883. Jde o zbytné prvky, pro které nyní nemáme využití, a proto jsme zvolili transparentní formu veřejné aukce.
Dotčený vůz je součástí projektu nové měřicí jednotky pro diagnostiku trakčních napájecích systémů do 230 km/h, složené z měřicího (Bdmpz) a vyhodnocovacího (Afmpz) vozu. Nákup těchto vozů byl součástí velké zakázky, které se SŽ zúčastnila spolu s ČD, celkem se jednalo o 182 vozů (šlo o dvacet devítivozových ComfortJetů pro ČD + dva vagony pro Správu železnic, pozn. red.)
Aktuálně probíhá fáze postupné přestavby, kdy ze standardních vozů vznikne speciální dvouvozová jednotka. Přestavbu zajišťuje firma NDCon LOGIC formou Design&Build (vyprojektuj a postav). Až v této fázi tak bylo možné s určitostí označit, které části interiéru jsou zbytné, a proto i pořízení těchto vozů formou sériové produkce bylo celkově nejefektivnější, než forma zakázkově vyráběného vozu.
Druhý vůz je ve výrobě. Předpokládáme, že v tomto případě bude zbytná menší část interiéru.
V obou vozech se počítá s částečným pasažérským vybavením pro přepravu měřicí posádky či inspekčních složek.