SŽ staví z vozů ComfortJetu měřicí jednotku. Nákup celého vagonu byl efektivnější, vysvětluje prodej interiéru

Vagon ComfortJetu Správy železnic. Pramen: SŽVagon ComfortJetu Správy železnic. Pramen: SŽ

V obou vozech se počítá s částečným pasažérským vybavením pro přepravou měřicí posádky či inspekčních složek.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
michal001

U Jančury v těch jeho vybydlených rychlících by to ještě udělalo parádu, včetně záchodu.

Jméno

Tak co, složí se šotoušové na nové sedačky do ponorek?

krtek

fascinuje mě jazykolamné jméno paní tiskové mluvky 🙂

Jan Tichavský

Pořád lepší než značení vagónu ve tvaru bflmpsvz.

Petr

Kde jsou ty časy, kdy bylo A, B a D a ktomu jedno nejvejš dvě písmena (Bnp, Blm, Bnp…). V té době mě fascinovalo Beer (asi pivní vůz) a Bdmeer, ale tak vůz s klimatizací v době béček, to bylo něco (to mohlo být na konci devadesátých let, byly to 2-3 vagony, co pokračovaly do Summerau). Holt se každá drobnosst musí odlišit, takže se nabalujou písmena.

Y.K.

Tak ony se také liší dnešní požadavky, že jo, a z toho variabilita vozů. Teď máme různé typy, tu místo na kola, tu velkoprostor, tu invalidní nástup, tu řidičák a asi není ideální to značit jedním typem s indexem. 🙂

vagonář

Všechno něco znamená a má to svou logiku:
https://www.vagony.cz/vagony/oznaceni.html

noerf

SŽ tedy po úpravě interiéru nebude muset znovu schvalovat vagóny, ale postačí TBZ zkouška?

Dusmor

Koupili hotové vozy, protože měly papíry a prázdné vozy by museli tři roky nechat schvalovat. Hmmm, a když teď interiér vyprázdní a dají si tam měřící výbavu, tak už to tři roky trvající schvalování není najednou zapotřebí?
Hledat logiku v byrokratické džungli je zbytečné, přesto se mi to zdůvodnění nezdá.

Filip

Za modernizaci či úpravu se u nás evidentně dá schovat ledasco. Třeba nemalý podíl tramvají VarioLF jsou pokud vím vedeny jako modernizace T3 i když z nich skoro nic nezbylo. Co přesně (nebo všechno) tím odpadá, ale bohužel nevím.

Petr

Ano taky mi to vrtá v hlavě. Stejně jako třeba proč teda ty zbytné části interiéru nějak nedomluví s výrobcem, který by je mohl použít a ponížit jim o ně cenu u nějaké z dalších dodávek.
Jinak je jasné, že ze sériového vozu se staví nejlíp. I v případě automobilů.

V. P.

Omlouvám se za jeden minus nedopatřením, protože jsem se uklikl. Chtěl jsem reagovat. V rámci aukce se uvidí, kdo se přihlásí. Třeba výrobce, který je dál použije, nebo ČD a ÖBB jako náhradní díly, nebo někdo jiný. Záleží na tom, zda to nabízí jako komplet nebo po jednotlivých souborech-nestudoval jsem zadání aukce. Necháme se překvapit.

Hřebíček

Víte, že jde zadaný minus odkliknutím zrušit a kliknout třeba na plus?

Martin Jedlička

Myslím, že použít totéž vybavení v novém voze by bylo organizačně složité a výrobce o takové akce nemá zájem.

noerf

A když se nyní předělá interiér, tak se to schvalovat nemusí? Bude stačit pouze TBZ?

Jakub M

Záleží na rozsahu změn. Zde ale určitě TBZ nebude stačit. Také schvalování není vždy stejné, podle rozsahu změn, se dělá nové, nebo jen rozdílové, na které určitě SŽ cílí.

Martin II

Kdo může k něčemu potřebovat vybavení interiéru z toho vozu? Interiér je dělaný podle požadavků ČD, žádný jiný dopravce ho nemá totožný…

pingl

Nechte mě hádat… třeba ČD?

jkk

A nebo i nějaký hodně zapálený šotouš. Bohužel ta cena je poměrně vysoká.

Jan Sova

Dotaz, šla by pouze koupit jedna dvousedačka od výherce celého tendru ??

vlachjan

Zeptejte se výherce, až bude znám. Ale myslím, že kdybyste napsal do Borardu, že vám jsou schopni dodat identický model…

Tom

Aha! Ono to bude s řidičákem. O tom se předtím moc nemluvilo. Ale ohledně vykotlání interiéru vyvstává asi pro všechny nejdůležitější otázka – zůstanou hajzly? 🤔🚽

MP22

Osobně neočekávám po nástupu vlády Andreje Babiše nějaké dramatické změny v managementu SŽ

Joe

😀 😀 bohužel tihle zůstanou, ti jsou s měkkým

Jméno

ti už mají interiér vykotlaný…

Hasler

Ok, tohle si zaslouží komentář roku… 😀

Caprad

Takže kdyby chtěly ČD do Comfortjetu dokoupit kolovůz co by měl na jedné straně sedačky a na druhé pouze háky, tak by se to muselo schvalovat komplet znova od začátku? Jako vážně?

M152

Jistě, byla by to jiná řada. S méně míst k sezení se lehce změní hodnoty brzdících procent. Ale víceméně by to bylo administrativní schválení, než několikaměsíční praktické zkoušky.

Hytlák

Hodnoty brzdících procent se změní,tak u M152

Hasler

Tak šup zpátky do školy na fyziku, co s takovým vagónem udělá úbytek cca 3 tun…

MajsterN

Takže každý Cargo vagón se schvaluje když se naloží? Možná bych naivně čekal, že to bude spočítané podle maximální očekávané zátěže z výroby a kdyžtak výjimka. Ale asi očividně váží každý kus zvlášť.

Y.K.

Ano osobní vagony se nepřeschvalují, když se naloží (lidma). Nicméně jiná věc je úprava výbavy…

Petr Tříska

ale ty měřicí technologie něco vážit budou, možná se dostanou na stejnou hmotnost a stejné rozložení zatížení

Jméno

To se budou vyndavat 3 tuny sedaček, nebo se to počítá i s pasažéry, tedy že ten vůz jezdí vždy plně obsazený?

Místo těch sedaček se tam dá navíc nějaká technika, protože to není taneční vůz, takže rozdíl váhy nemusí být takový.

Hytlák

A kolik bude vážit to zařízení ?