SŽ staví z vozů ComfortJetu měřicí jednotku. Nákup celého vagonu byl efektivnější, vysvětluje prodej interiéru
Vagon ComfortJetu Správy železnic. Pramen: SŽ

V obou vozech se počítá s částečným pasažérským vybavením pro přepravou měřicí posádky či inspekčních složek.
U Jančury v těch jeho vybydlených rychlících by to ještě udělalo parádu, včetně záchodu.
Tak co, složí se šotoušové na nové sedačky do ponorek?
fascinuje mě jazykolamné jméno paní tiskové mluvky 🙂
Pořád lepší než značení vagónu ve tvaru bflmpsvz.
Kde jsou ty časy, kdy bylo A, B a D a ktomu jedno nejvejš dvě písmena (Bnp, Blm, Bnp…). V té době mě fascinovalo Beer (asi pivní vůz) a Bdmeer, ale tak vůz s klimatizací v době béček, to bylo něco (to mohlo být na konci devadesátých let, byly to 2-3 vagony, co pokračovaly do Summerau). Holt se každá drobnosst musí odlišit, takže se nabalujou písmena.
Tak ony se také liší dnešní požadavky, že jo, a z toho variabilita vozů. Teď máme různé typy, tu místo na kola, tu velkoprostor, tu invalidní nástup, tu řidičák a asi není ideální to značit jedním typem s indexem. 🙂
Všechno něco znamená a má to svou logiku:
https://www.vagony.cz/vagony/oznaceni.html
SŽ tedy po úpravě interiéru nebude muset znovu schvalovat vagóny, ale postačí TBZ zkouška?
Koupili hotové vozy, protože měly papíry a prázdné vozy by museli tři roky nechat schvalovat. Hmmm, a když teď interiér vyprázdní a dají si tam měřící výbavu, tak už to tři roky trvající schvalování není najednou zapotřebí?
Hledat logiku v byrokratické džungli je zbytečné, přesto se mi to zdůvodnění nezdá.
Za modernizaci či úpravu se u nás evidentně dá schovat ledasco. Třeba nemalý podíl tramvají VarioLF jsou pokud vím vedeny jako modernizace T3 i když z nich skoro nic nezbylo. Co přesně (nebo všechno) tím odpadá, ale bohužel nevím.
Ano taky mi to vrtá v hlavě. Stejně jako třeba proč teda ty zbytné části interiéru nějak nedomluví s výrobcem, který by je mohl použít a ponížit jim o ně cenu u nějaké z dalších dodávek.
Jinak je jasné, že ze sériového vozu se staví nejlíp. I v případě automobilů.
Omlouvám se za jeden minus nedopatřením, protože jsem se uklikl. Chtěl jsem reagovat. V rámci aukce se uvidí, kdo se přihlásí. Třeba výrobce, který je dál použije, nebo ČD a ÖBB jako náhradní díly, nebo někdo jiný. Záleží na tom, zda to nabízí jako komplet nebo po jednotlivých souborech-nestudoval jsem zadání aukce. Necháme se překvapit.
Víte, že jde zadaný minus odkliknutím zrušit a kliknout třeba na plus?
Myslím, že použít totéž vybavení v novém voze by bylo organizačně složité a výrobce o takové akce nemá zájem.
A když se nyní předělá interiér, tak se to schvalovat nemusí? Bude stačit pouze TBZ?
Záleží na rozsahu změn. Zde ale určitě TBZ nebude stačit. Také schvalování není vždy stejné, podle rozsahu změn, se dělá nové, nebo jen rozdílové, na které určitě SŽ cílí.
Kdo může k něčemu potřebovat vybavení interiéru z toho vozu? Interiér je dělaný podle požadavků ČD, žádný jiný dopravce ho nemá totožný…
Nechte mě hádat… třeba ČD?
A nebo i nějaký hodně zapálený šotouš. Bohužel ta cena je poměrně vysoká.
Dotaz, šla by pouze koupit jedna dvousedačka od výherce celého tendru ??
Zeptejte se výherce, až bude znám. Ale myslím, že kdybyste napsal do Borardu, že vám jsou schopni dodat identický model…
Aha! Ono to bude s řidičákem. O tom se předtím moc nemluvilo. Ale ohledně vykotlání interiéru vyvstává asi pro všechny nejdůležitější otázka – zůstanou hajzly? 🤔🚽
Osobně neočekávám po nástupu vlády Andreje Babiše nějaké dramatické změny v managementu SŽ
😀 😀 bohužel tihle zůstanou, ti jsou s měkkým
ti už mají interiér vykotlaný…
Ok, tohle si zaslouží komentář roku… 😀
Takže kdyby chtěly ČD do Comfortjetu dokoupit kolovůz co by měl na jedné straně sedačky a na druhé pouze háky, tak by se to muselo schvalovat komplet znova od začátku? Jako vážně?
Jistě, byla by to jiná řada. S méně míst k sezení se lehce změní hodnoty brzdících procent. Ale víceméně by to bylo administrativní schválení, než několikaměsíční praktické zkoušky.
Hodnoty brzdících procent se změní,tak u M152
Tak šup zpátky do školy na fyziku, co s takovým vagónem udělá úbytek cca 3 tun…
Takže každý Cargo vagón se schvaluje když se naloží? Možná bych naivně čekal, že to bude spočítané podle maximální očekávané zátěže z výroby a kdyžtak výjimka. Ale asi očividně váží každý kus zvlášť.
Ano osobní vagony se nepřeschvalují, když se naloží (lidma). Nicméně jiná věc je úprava výbavy…
ale ty měřicí technologie něco vážit budou, možná se dostanou na stejnou hmotnost a stejné rozložení zatížení
To se budou vyndavat 3 tuny sedaček, nebo se to počítá i s pasažéry, tedy že ten vůz jezdí vždy plně obsazený?
Místo těch sedaček se tam dá navíc nějaká technika, protože to není taneční vůz, takže rozdíl váhy nemusí být takový.
A kolik bude vážit to zařízení ?