Rekonstrukci tratě Most – Kyjice bude projektovat Sagasta, styk soustav se posune do Mostu
V Třebušicích se vymění koleje a opraví nástupiště. To bude nově přístupné bezbariérově. Pramen: SŽ
Posun styku napájecích soustav ke stanici Most je podmíněn konverzí úseku Prunéřov – Most.
Opět jenom plány a daleká budoucnost… to jediné jde SŽ zcela dobře…
Tuny plánů v šuplíku,
Miliardy pro projekční firmy
Skutečné stavby 5-25 let zpoždění…
Styďte se pane Svoboda a pane Ministře
Jeden že má na ty sliby ještě žaludek a druhý, že to ještě je ochotný takový moloch platit
No a na co se muzeme tesit my, kastani? Jako obycejne, rok nickolejneho provozu a pak rychlost „az 140“ a novy zabradli?
Jelikož jsou zde časté otázky, jak to po rekonstrukci úseku ze Spořilova přes Krč až k odbočce Tunel (nově hned za koncem Branického mostu na chuchelské straně) bude vypadat, tak tady je odpověď: https://www.k-report.net/discus/messages/28/PS050110_2_0121-333091.pdf
Bránický most je někde mezi Mostem a Kyjicema ?
Možná preklik. O tom se psalo dneska ráno
No jo, to jsou ty inženýři, kteří tvrdí jak SŽ všechno dělá blbě, projektanti všechno špatně projektují a sami by to udělali lépe. A v praxi neumí ani nakopírovat odkaz ke správnými článku.
Tak doufám, že k tomu úseku naprojektuji i ETCS, aby to nemuseli uzavírat nadvakrát… V textu to psáno ale není?
Nebylo by lepší tu modernizaci odložit do zavření nákladních vlaků s odstavováním dolů, elektráren a tepláren? Bude tam menší provoz a nákladní vlaky nebudou opotřebovávat novou trať.
Takže něco jako kolem Berounky, kde před opravou nebyl snad týden, aby se tam něco nepokazilo?
Příměr dost mimo, protože zrovna tahle trať takovou vysokou nespolehlivostí netrpí ani teď, tož nevím proč by dramaticky musela za deset let.
A to se má nechat dojít nespolehlivost až do takového stavu, aby byla takhle vysoká a rekonstruovat až potom?
Pak ale nenadávejte, že jsou na trati pomalé a výluky.
Zrovna tahle trať má kolejivo v lepším stavu, než řada jiných elektrifikovaných tratí..
Blíže k ŽST Most znamená co, někam k tomu aktuálnímu radiovníku? To je asi nejblbější možné řešení, s prominutím. Buď rovnou celou stanici, když už se do ní sahá (včetně místní TNS, a tedy styk soustav někde u Zlatníků / Obrnic), a nebo před Třebušicemi, aby když už teda stejnosměr v Mostě zachovat, mohly ty uhelky dojezdit (i) na relacích z Washingtonu.
Já to vidím někde u Třebušic..
Z Washingtonu již dnes jezdí až na nějaké výjimky Esa. A po dokončení této akce již žádné 122,123 jezdit nebudou.
OK. Ale pak proč tedy nepřepnout i žst. Most?
To nevím.Že by důvodem byla nová stejnosměrná měnírna v Mostě za 350 milionů postavená před asi 6 rokama? Osobka jezdí již nyní všechno dvojsystémově(u ČD i RJ), na nákladech se ještě v malé míře objevují 122,123 a 130,164 SD.
Pravděpodobně kvůli stejnosměrným nákladním lokomotivám. V Žatci je konverze v nedohlednu stejně jako elektrizace Březno – Chomutov.
A které stejnosměrné nákladní lokomotivy budou jezdit v roce 2028 ? Jenom Ostravské 130 se kterými se počítá do Polska. 163 budou všechny předělány 363, jiné budou ve šrotu, protože v Ústí už bude ETCS a z toho Mostu nebudou mít kam jezdit.
164 také půjdou do šrotu nebo do Polska? Snad jedna zůstane jako muzejní, i když se za pár desetiletí projede vlastní silou jen v Cerhenicích.
164 asi dojezdí na tratích SD a budou vozit uhlí do elektrárny Prunéřov z Tušimic do doby, než Elektrárna a doly ukončí činnost.
Není tam zmínka o žst Chomutov, která je teď za horama dolama a bez ní se trať jen tak nepřepne. Mimochodem podle plánku bude styk v Třebušicích a všechny větve na Litvínov zůstanou stejnosměrné.
Taky mi tam nějak chybí, zvlášť když u ní se udává rok dokončení v roce 2030.
ŽST Chomutov se postaví rovnou na AC.
Je možné že se jako první vyřeší dráty. Podobný problém s harmonogramem přepínání je mezi Karlštejnem a Mokropsy. V době hlavních prací by byl jak Chomutov, tak Dobřichovice pod střídavinou. Ještě se může stát, že bude zpoždění s dodáním Emu 400 a to si potom vynutí dualizaci elefantů nebo nasazení šrotu z NDR jako je to teď u Brna když se čeká na moravie.
To není tak jednoduché. Je potřeba sladit modernizaci, ETCS, konverzi…
Sagasta je z projekčních firem, které pro českou železnici projektují, po odborné stránce nejslabší.
V Třebušicích zastavuje pramálo vlaků. Nastupují zde pouze zaměstnanci teplárny a úpravny uhlí.
Ti asi nejsou vozíčkáři.
A proč by nemohli být vozíčkáři? Je nějaký problém z vozíku řídit úpravnu, teplárnu, nebo vůbec dělat jakéhokoliv dispečera, či operátora řídícího cokoliv přes počítač?
A vyplatí se to, když ty uhelný provozy jsou za 10-20 let mimo provoz?
Kolik jich tam takových bude? Zrovna tady by se to asi též dalo přepočítat na taxík, jak mají leckteří v oblibě. Ale jestli tam po uzavření provozů vznikne nějaký nový cíl…
A už uvažují při této rekonstrukci o odbočce na VRT ?
VRT přijde (snad) do Mostu od jihu, takže této stavby se nedotkne.
Zrovna toto slepé rameno, úlitba za „dlabání“ na jakoukoli pořádnou normální trať tím směrem, která by obsloužila i další města cestou, můžeme (snad) nechat ještě dlouho spát. Navíc, tady se reálně budou patrně ještě dlouho budovat primárně další dálkové silnice.
No tato trať obslouží všechna města mezi Mostem a Prahou. Praha -Louny- Most a dále JIrkov- Chomutov- Kadaň- Klášterec a také K.Vary.To je čtvrt milionů lidí, kteří v minulosti jezdili do Prahy tratí 120 a 110, které v dnešní době nevyhovují a jejich rekonstrukce nemá smysl.
Celkem to dává smysl, co mi vadí, že nepovede kvalitní trať třeba na západ – Plzeň, nebo jih – České Budějovice.
Tak směrem do Budějic se stále počítá s rezervou po VRT alespoň do Benešova, na Plzeň alespoň tunel do Berouna.
Vše v říši snů..
Proč by to měl být sen?
Územní rezerva na jih je, proč ji nevyužít, když je to právě okolo Prahy kde se to hodí z kapacitních důvodů.
Plzeň- Praha po dálnici je 97 km, po kolejích 107 km a již dnes to stihne vlak za 1.17 minut.
Z Mostu do Prahy je to 88 kilometrů, po kolejích 152 km a nejrychlejší vlak to jede 2.03 hodiny.
Takže vlakem by se mělo jezdit jen z Plzně, Budějivic a jinde jen po dálnici?
VRT se této stavby netýká, přijde do Mostu od Obrnic. Rekonstrukce ŽST Most je samostatná stavba, k situačním výkresům možné podoby zapojení se dá proklikat přes web SprŽel.
Tak jak to tak vypadá žel. zast. Most-Souš asi nevznikne… nebo to ji chtějí budovat zvlášť mimo tuto rekonstrukci?
Tak pár lidí by se určitě našlo ale nemyslím si že by tato zastávka byla k nějakému užitku.
Ústecký kraj ji požaduje u důvodu přestupu na tramvaj
V porovnání s Kyjicemi nebo Třebušicemi určitě víc.
Taky už v Kyjicích několik let nic nezastavuje.
Tak ono by asi bylo vůbec nejlepší přesunout peróny ze současné ŽST asi kilometr západně = do místa, kde je možný dotyk s páteřní tramvají směr Litvínov (a tedy přirozeně častější přípoj do města) plus vlastně současně blíže samotnému městu Most. Na to, že to město je úplně nové (a nádraží taky), je to navržené jak kdyby úkol zněl, aby to bylo co nejdál…