SŽ připravuje sál pro řízení 4. koridoru, ETCS osadí až do Budějovic

Balíza systému ETCS. Pramen: VÚŽBalíza systému ETCS. Pramen: VÚŽ

Osazení ETCS se týká i staré schwarzenberské jednokolejky, která se klikatí na konci koridoru v úseku Ševětín - Nemanice.

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Nemůžu neříct, že to celý považuju za vyhazování peněz daňových poplatníků. Jestliže mám v plánu postavit úplně novou trať, proč budu investovat takový miliony do staré?

Petr

A ještě jedna věc. V článku nebylo řečeno, že i úsek Nemanice – Dynín přejde pod dálkové řízení. V Hluboké n/Vlt-Zámostí bude vybudováno „dočasné“ PPV. To je nějak ekonomicky výhodné?

Petr86

Aby to nedopadlo stejně, jako čekání na tunel do Berouna…
Tady navíc je nesmysl utnout ETCS/DOZ v Ševajzu, resp. Dyníně, když chybí už dvě/tři stanice a pár km tratě. Vsadil bych se, že než bude nová trať, resp. než dojde na případnou likvidaci staré, bude tohle „nově instalované“ zařízení za půlkou životnosti. Likvidace navíc neznamená „všechno hodím do koše“.

zdenek

A otázka, zda by se neměla nebo už dávno neměla změnit výstavba délky kolejí u nádraží. Aby to dobře fungovalo s ETCS.

zdenek

Položme si otázku, jezdí pod ETCS alespoň nové stroje? A kolik.

Georg

a co to je „stara schwarzenberska jednokolejka“? ono to nema o tolik horsi parametry nez jakykoliv jiny usek trati 220 pred modernizaci. je to proste cast trati 220, kterou ma nahradit doposud nevybudovana tunelova prelozka…

Ladakl

Zrovna v Budějovicích bych si dokázal představit Regionální dispečerské pracoviště, které by řídilo i ten 4. koridor.

zdydy

tu trat dělají už 10 let ne

Cestující

Ještě déle

Gwann

pokud má být výhradní provoz ETCS na trati v roce 2026, tak kdy se plánuje dotáhnout novou trať na budějovické nádraží? nebude to zhruba stejně?

Dušan

Modernizace trati Nemanice I – Ševětín
Trať: 220 – (Praha -) Benešov u Prahy – České Budějovice
Stav: Příprava
Zahájení realizace: 2023
Konec realizace: 2031
Kraj: Jihočeský
Viz níže:
https://mapy.spravazeleznic.cz/letaky/S631500294.pdf

Gwann

takže nová zabezpecovacka na 5 let…

Pavel

Ne navždy. Snad nevěříte, že ty tunely Nemanice – Ševětín někdy budou. To je stejná písnička jak s tunelem Praha – Beroun, Choceň – Ústí, s přeložením nádražím v Brně, tratí Brno – Přerov, rekonstrukce pravobřežky, koridorem do Liberce. Podobně dopadnou i VRTky. Stále dokola pořád jen studie a sny.

Vasek

Nebo třeba Ejpovický tunel u Plzně.

Pavel

Ejpovický tunel, také zpatlaná stavba. Proč tam není například pevná trolej?

Luboš Beneš

Aby se mohla za miliony dodělat? Protože se to tak nikdy nedělalo?

Pavel

Ještě Praha – letiště – Kladno, Plzeň – Domažlice – Furth, dráty Brno – Jihlava a Otrokovice – Zlín, nová trať Brno – Znojmo atd. Všechno jen sny, kterých se nedožijí ani naši vnuci. Přijde mi, že SŽ staví jen tam, kde je výsledkem jen optimalizace provozních lidí.

Jiří Kocurek

A taky Nové Spojení. O tom se taky vědělo, že se nikdy nepostaví.

Georg

blitky celozivotnich frustratu…

Gwann

no, vzhledem k tomu, co se už vše s tratí na CB zvládlo udělat, tak věřím. protože ta jednokolejka tam bude fakt hodně vadit. rozhodně mi to přijde pravděpodobnější než UCho.

Luboš Beneš

Taky nechápu proč to neudělat jen do Ševětína…

Tomariero

Reálně to zahájení nebude dříve než 2025 už dva roky tam neproběhla žádná aktualizace termínů.

Dušan
Dan Žatecký

Schválně, z čeho to SŽ zacáluje, když nemá ani na opravu 7 km tratí u Kadaně…

Petr

Treba z těch peněz ze severu.

Honza

Jaký je prosím důvod pro prodloužení nástupiště u 5. koleje? To se jako prodlouží jen jedna hrana? Na jih nebo na sever?

Petr

Důvod je asi ten, že se ušetrilo při rekonstrukci.
Na jih je výhybka, na sever je místo.

Křemík

Obě ostrovní nástupiště mají délku dostatečnou. Prodlouženo bude nástupiště u kusé koleje č. 5 určené primárně pro vlaky od Písku, což usnadní vjezd na tuto kolej pod dohledem ETCS.
Dnes má toto nástupiště délku 60 m (mezi zarážedlem a koncem hrany), tj. již v současném stavu není vjezd na 5. kolej příliš komfortní (zejména pro soupravu 842+Bdtn, do budoucna je pak nutné počítat s dvoudilnými jednotkami).

Cestující

To mi prosím vysvětlete jakou má souvislost délka nástupiště a usnadnění vjezdu nebo komfort vjezdu. Moc jsem to z vašeho příspěvku nepochopil. Děkuji

Leinad

Zabezpečovací zařízení nerady vidí vlak jedoucí do zdi, v tomto případě nástupiště u kusé koleje. V létě když koleje nekloužou, tak si strojvedoucí dovolí vjíždět rychleji a brzdit. Na podzim či v zimě, když to klouže, musí se vjíždět slušně (čumákem zastavit až u zdi, aby i zadní dveře byly u nástupiště. Ale tu zeď neprojet). Zabezpečovačka neví, jaká je adheze, tak se chová jako by byla špatná a dovolí jenom pomalé vjíždění. Takže nebude možné mít „zimní a letní jízdní řád“ nebo „zpoždění kvůli klouzání.“ (Aspoň ne na dojezdy proti zdi, normální nástupiště která lze profrčet, se budou dál… Číst vice »

Cestující

Děkuji za vysvětlení

PetrB

Od kdy je v Dobřejovicích nádraží, resp. výpravní budova? Jak můžou rekonstruovat něco co tam nestojí?

Petr

Je tam baracek ve kterém je technologie. Zkrátka se musí zrekonstrovat, upravit pro novoz technologii.

Petr

To, že tam osobní vlaky nezastavujou pro nástup cestujících, neznamená, že tam nejni dopravna. Je tam odbočka, protože se jaksi už nestihla protáhnout druhá traťová kolej až do Zámostí. Proto tam musí být i zabezpečovací zařízení (nyní dálkově ovládané z Chotýčan), které se musí překopat. I když to není ani 5 let, kdy se už modernizovalo…
Nicméně, nemůžu neříct, že to celý považuju za vyhazování peněz daňových poplatníků. Jestliže mám v plánu postavit úplně novou trať, proč budu investovat takový miliony do staré?

noerf

Když vezmu v potaz, že na 4. koridoru tahají expresy lokomotivy řady 380, občas 193, rychlíky ČB – praha řada 362(3), rychlíky plzeň – Brno řada 242, osobní vlaky České Budějovice – Tábor řada 242 , osobní vlaky praha -Benešov jezdí jednotky řady 471, tak připravenost na ETCS je velmi nízká.

Honza D.

Ve výčtu hnacích vozidel schází ještě 814, vyskytuje se na Os mezi Táborem a Benešovem. Snad tam ale od nového GVD budou jezdit Panteři.

Kuba

Od nového GVD tam s největší pravděpodobností bude jezdit autobus.

Jiří Kocurek

Ale kdyby se trať Kralovice-Mladotice zmodernizovala na parametry 21. století, tak by tam jezdily tisíce lidí.

Zdá se, že malá sídla daleko od Prahy ten zastávkový osobák nezaplní, ikdyž je trať v parametrech lepších, než všecky ostatní koridory.

Georg

sidla jsou tam miniaturni a trat je s vyjimkou hermanicek suverenne miji.

Lemmy

Vozit vzduch v Panterech je trochu drahý špás…

axon

jednovozový Panter? 🙂 S rozvojem elektrifikace by jistotně něco takového moc pomohlo.

Gwann

šukafon se smetákem by nestačil?

Jiří Kocurek

Přestavba sedmičkové Karosy na elektrický pohon moderní vozidlo neudělá.

Dušan

Podle tzv. Plánu implementace ETCS v České Republice má být na 4. koridoru zaveden výhradní provoz v roce 2026. Řada 362 se vybavuje, řada 750.7 taky, řada 193 má ETCS z výroby, potenciálně řada 1216 OBB má ETCS taky, řady 380 + 471 se aktuálně soutěží. Takže do toho roku 2026 bude hotovo.

Koumes

Pokud se nemýlím, tak některé zmíněné řady se již začaly vybavovat vozidlovkou ETCS, počítám přinejmenším 362, 242, 471, nebo se aspoň připravují soutěže, ale nemám to přesně zmapované. No a asi je blbost čekat s výstavbou traťovky ETCS na to, až budou vybavená vozidla, že?

Dušan

Musíte počítat s tím, že SŽ v dnešních reáliích trvá na 3. etapách ověřovacího provozu traťové části, což konkrétně znamená, že třeba v úseku Břeclav – Kolín byla 1. etapa zahájena v roce 2017 a dneska máme kolik ? 2022 a jsme ve třetí etapě ! – to jen abychom si uměli představit, kdy asi po aktivaci zařízení je tak reálné uvést toto zařízení do běžného komerčního provozu.

Tomariero

242 ne, ty čeká konec a nahrazení Pantery, případně na R11 řadou 362.

Jiří Kocurek

No, když by se s vozidly čekalo, až bude trať, a s tratí se čekalo až budou vozidla… tak by ta trať ani nevznikla.

Petr

To je věcí dopravců. Zde se píše o infrastruktuře.

tarten

Na dokreslení se tu píše i o vozidlech dopravců, a to dost zásadním způsobem. „Národní implementační plán počítá s tím, že od 1. ledna 2025 nebudou na koridorové tratě vpuštěny vlaky bez palubní části systému ETCS.“