SŽ otevřela po rekonstrukci část odbavovací haly v Berouně s novými pokladnami

Nádraží Beroun po rekonstrukci části interiérů. Pramen: Správa železnicNádraží Beroun po rekonstrukci části interiérů. Pramen: Správa železnic

Práce se teď přesunou do dosud užívané nezrekonstruované části haly.

81 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Já třeba nechápu, proč vozíčkářský záchod není na euro klíč – vozíčkář se tedy zřejmě má vecpat do fronty u pokladny a vysvětlovat, že potřebuje na záchod. Moc příjemné pro něj, pro pokladní i pro cestující, kteří spěchají na vlak…

Petr

To je snad jen dočasně. Nejsou přeci bl..i.

David

Bohužel, další rekonstrukce a další kobkovité pokladny. Rád bych SŽ zaplatil výlet do Švýcarska, aby se podívali na nově zrekonstruovaná nádraží, jak také mohou vypadat pokladny. Že není třeba pomalu neprůstřelné sklo, reproduktory, mikrofony, a otočné talířky, ale může to být příjemný prostor jak pro pokladní, tak pro cestující.

Doctor

Davide, jsme v Čechách. Hodně zařízení musí být přizpůsobeno národní povaze většiny. Ani mě se nové pokladny moc nelíbí, ale zkušenosti pokladních z Prahy hlavního hovoří pro. Vysoké procento incidentů na přepážkových pokladnách – plivnutí do obličeje, facka, postříkání, polití kávou … ale jinak ano, západní Evropu mám také proježděnou a umí to tam jinak. Se vším.

David

Jenže lidé se chovají různě v různém prostředí. Pokud vypadá prostředí jako věznice, tak se tam lidé chovají jako vězni. Pokud je to tam špinavé (jak pražské CityElefanty) tak se to tam chovají jako Prasata. Jinak ohledně takovýchto incidentů jako plivnutí či facka, dal by se asi udělat i mezistupeň s plexisklem (jako za Covidu), ale pořád relativně humáním. Jinak takovéto činy by měla trestat pořádková policie, která musí být na tak velkém nádraží jako je hlavní přítomna.

Doctor

Souhlas. Ale i to prostředí utváří společnost, ať u nás, nebo jinde. Pražská příměstská doprava získala Elefanty před více než dvaceti lety a i přes permanentní úklid a údržbu se podívejte jak si toho někteří lidé váží. A co chybí je dohled a přísné postihy. I to Slovensko má Železníčnu políciu, o Bahn Polizei a jejích variacích jinde ani nemluvě.
U nás má personál ve vlacích jiné povinnosti a najatá ochranka na nádražích si obejde rajon, očipuje si a pije kávu, nevzrušuje se – protože má bohužel pravomoc jako normální občan.

David

K tomu jen podotknu, že CityElefanty docela udržované a uklízené byly, ale již nejsou. ČD na odstraňování tagů z interiérů vlaků úplně rezignovaly a to přitahuje ještě víc tagerů a je to vidět. Kdyby takhle přistupoval DPP k tramvajím a metru, jezdit bych tím nechtěl.

vašek

Naprosto souhlasím s Doctorem, má zkušenost, přehled a vychází z reality. Jeden příklad za všechny: Podívejte se, jak dopadly prosklené koridorové přístřešky na zastávkách. Dnes jsou nahrazeny kovovými, jen obtížně rozbitnými.

Pajoš

Co je to za nesmysl? Naopak rekonstruované zastávky dostávají prosklené přístřešky.

Doctor

Není to nejhorší. Ano, určitost strohost a sterilitu to jistě má, ale jinak nám úplně zmizela sedmdesátá léta a jsme ve 21. století. Při té zachovalé plastice a také vitráži nad vstupem, to bude (konečně) důstojná brána do Berouna se vzpomínkou na staré časy původní haly ! Komu vadí ta mléčná skla ? Nahoře pokud se nemýlím, budou mít opět šatny provozní zaměstnanci jednoho dopravce a celkově to jejich prostory dost prosvětlí. Doufejme, že se najde vhodný nájemce prostor bývalé nádražky, bo jeden obchodní řetězec to už vzdal. A restauraci v současné době otevírat, je značný risk. Tak vzhůru do… Číst vice »

Pajoš

Skutečně nechápu proč SŽ místo demolice a výstavby nové moderní budovy dimenzované pro dnešní potřeby opravuje nákladné takovou barabiznu.

Asi to je tím že SZ se dívá jen do minulosti a ne do budoucnosti a neumí se na dnešní železnici dívat dnešním pohledem …

Vašek

Budova ze sedmdesátých let minulého století je podle vás stará barabizna? Na kolik let by se měly budovy stavět? Možná by se vám líbil betonový přístřešek, co je v Berouně Závodí? Mně se opravená budova líbí, ta oranžová sluší.

Pajoš

Vám se líbí…hmmmm. A co s tím? Na co to je? Je ta hala někdy plná čekajících cestujících? Potřebuje Beroun tak drahou rekonstrukci? Přestupuje tam tolik lidí? Komu tolik místa slouží?
Tohle je jeden z problémů železnice, upíná se k minulosti a investuje se do věcí které téměř nic nepřinesou. Nebo ta budova naláká tolik nových cestujících že se to nějak někdy zaplatí? V čem by byl rozdíl kdyby tam byla čekárna 6x10m s minimálními nároky na energie?

Tomáš Záruba

No a nebo se na to lze podívat i tak, že už se nepočítá s žádnou další rekonstrukcí do doby tunelu, tak aby se tam pak ti lidi vešli.

Pajoš

A přínos tunelu bude horda čekajících cestujících????
Takže místo ušetřeného času rychlejším spojením ten čas promrhaji stáním v hale???
Nebo jaký by byl důvod tam čekat?

Petr

Nebyla by špatná instalace sedící kostry s popisem ,. Čekající cestující na Tachlovický tunel. 😀

medical_examiner

To by šlo. Ale protože lidstvo je tvorstvo zlé, blbé, a ničemné…tak se obávám krádeže té instalace…

Vašek

Žádná čekárna by byla ještě ekonomičtější.

Pajoš

Nejsem si jist, ale obecně to není špatná myšlenka.
Nebo je smyslem železnice čekat v hale???

Petr

Je to i čekárna pro autobusy

Pajoš

SŽ má ze svého financovat čekárnu pro autobusy?

Petr

Představte si, že existuje něco jako dopravní terminál. To jak si to zafinancují je věc MD, města a kraje.

Pajoš

Představuju si to ale jako dopravní terminál to není vedeno takže argument čekárna na bus to neobstojí.

Petr

Nejlíp postavit znova budovu pro Českou západní dráhu a Rakovnicko-protivínskou. Aby se náhodou nefinancovalo něco užitečného pro cestujícího, který neošoupe správnou dopravní cestu 😀

Pajoš

Na celé dráze postavit nové moderní odbavovací haly. Rekonstruovat něco co neodpovídá dnešním potřebám provozu a ještě přemýšlet o tom že za pár desítek let se to bude dělat zase je nesmysl.

Petr

Jsem pro, ale dva se nedohodnou a když jsou tam tři, tak se musí hlasovat. V Příbrami se také stavělo nové autobusové nádraží a neudělalo se zároveň z něj i vlakové s podchodem a nástupišti. Místo nich je tam prázdné skladiště a přestupující cestující se vyptává kudy tudy na autobus.

medical_examiner

Hmm, takhle budova velikosti záchodů na plzeňském náměstí…ta by mohla být velikostí akorát…😂

Vtvt

Já bych radši viděl usilovné práce na:

modernizace a zdvoukolejnění V. Osek-Hr.Králové-Choceň

modernizace Plzeň-Č. Budějovice

Bezděčínská a Všejanská spojka

Otrokovice-Zlín

Plzeň-Mnichov

a na tunelech Ústí n.O.-Choceň

Vašek

Vidíte, já jsem Berouňák a jsem rád, že se rekonstruuje zde.

Pajoš

A když tam nastupuje nebo vystupujete, tedy průchod halou Vám zabere minutu, říkáte si že to je super že na to padlo čtvrt miliardy která by se nedala použít lépe? Třeba na vozidla nebo tratě.

Vašek

Nevím, co tam bude po rekonstrukci. Dřív tam byla sámoška, hospoda, bufet, bar, kadeřník, cestovka, později pekárna, zubař, ……. A vy tam chcete nic.

Pajoš

Já tam chci něco co si na sebe vydělá? Nebo SZ je nějaká charita která za desítky/stovky milionů zrekonstruuje prostory pro podnikání (samoska, hospoda, … ) a pak na tom prodělá? Je to komerční prostředí?

Vašek

Něco, co si vydělá. Co třeba automaty? Čekáte na vlak, pustíte pár šlupek,……..

Pajoš

Tak až ty automaty výdeji čtvrt miliardy tak před váma smeknu.

vašek

Asi bych ani nechtěl. Děkuji.

Pajoš

No ale chcete opravu za čtvrt miliardy která pro Vás a většinu cestujících je k ničemu. Nebo na co tak ta hala vůbec je? Je potřebná pro průchod z ulice na perón? Bez ní by ty vlaky nejezdily?

Tomáš

Díky za info.
V Berouně jsem včera byl.
Přístup do vnitřního prostoru nebyl možný z důvodu červeno bílých pásek .
Přestup z Berounky směr Nižbor v poho, i když -8min.
Velmi se mi líbí systém číslování kolejí místo nástupišť.
Jen tak dál.

Marek

Číslování koleji místo nástupišť ve mne tedy vyvolává zmatek a dezorientaci. . Ale lidi si asi časem zvyknou na všechno..

medical_examiner

Ano…jednoho krásného dne si třeba budoucí generace v Plzni zvyknou na to, že se při příští rekonstrukci někdy v padesátých letech přesune osobní doprava směrem k městu a nákladní naopak ven.
Pak totiž nebudou mít problémy se značením odjezdů osobních vlaků slovy „vlevo“ a „vpravo“ – např. „osobní vlak (číslo) ve směru Nepomuk a České Budějovice odjede z 1.nástupiště vpravo v (čas)“.

Pajoš

Úplně zbytečně vyhozené prachy.
Kolik lidí tam tak běžné čeká? Hala čtvrtinové velikosti postavena úplně nové podle moderních standardů by byla mnohem lepší. Takhle tu máme draho zrekonstruovaný starý barák který budeme muset dál dráze udržovat.

Pajoš

Teď v 19:59 má můj příspěvek s jasným názorem na věc 29 mínusů…ovšem ani jeden názor který by obhajoval to současné řešení.
Čím to asi bude? :-DDD

johny

Nebude Vy ten expert, co minule kladl rovnítko mezi Loukov a Bystřici p/H.? Potom je asi zdrojem tohoto jevu Váš nick, resp. jeho kombinace s obsahem příspěvku. Něco jako pro Paroubkovou byly zárukou kvality botičky od Diora, tak pro ostatní je Váš nick zárukou nekvality do té míry, že to možná ani nečtou a rovnou vyjádří svůj názor klikem na mínus. Neříkám, že je to ideální, ale prostě to tak je. Jak pravil Zmikund v Opráskách: „se stim smiř“…

Pajoš

Samozřejmě že ano. Protože nechápu smysl vyhazování peněz za tak neužitečné stavby. Rekonstrukce baráku za čtvrt miliardy a výsledek je vlastně nic. Předimenzované prostory pro čekající cestující kteří tam ale reálně nečekají.

A na srovnání Loukova s Bystřici si trvám. Stejně nástupiště, stejná vozidla, stejná možnost přestupu na jiný vlak. Jen v jednom případě na to stačí mala zastávka a v druhém případě se na to vyhodí přes půl miliardy.

Josef

No pane jo! Vy, když vám vyletí děti z domu a zjistíte, že je čas ho ještě „před starejma kolenama“ nějak rekonstruovat ho radši zbouráte a na jeho místě si pro vás a paní postavíte altánek? Horste, a to se vyplatí!!!

Pajoš

A to je jako srovnatelný příklad?
Pokud odhadnu že do mé smrti se mi náklady nevrátí tak proč bych to dělal? To nádraží tady bude už jen omezenou dobu a pak se zruší? A si ne že pane!

medical_examiner

Snad…ale kolik by stála?

David

Ten objekt není prázdný, ale využívaný, tedy nepochybně není předimenzovaný. Část pro cestující tvoří menšinu celého objektu. Pochybuji, že by demolice a stavba objektu podobné velikosti s podobně velkorysými prostory pro cestující byla levnější.

B.W.B.

Že by vzor umístění pokladen jako v Praze na Wilsonu??
Cestující bude mít sice pokladny někde zašité stranou, ale hlavně nesmí minout obchody. Tak nevím, má to být prioritně nádraží a nebo obchoďák? Ale ona vlastně SŽ asi tolik cestující nepotřebuje…
To jen že čas potřebný k cestě za pokladnou a zpět je součástí celkového času cestování, a každých pár minut navíc tu dopravu znevýhodňuje…

XXXD

Tak zrovna na umístění pokladen na hlaváku v Praze nic špatného nevidím. Jednak když se pronajmou ty lukrativnější prostory obchodům, tak bude mít SŽ větší příjem z pronájmu a jednak cestující zase obchod třeba s občerstvením po cestě. Dnes už si člověk může koupit jízdenku bez problému přes internet a naopak to má ještě řadu výhod, o tom že se nemusí zdržovat s pokladním ani nemluvě.

smasska

Věříte, že když lidi čekají třeba při přestupu, že se jízdenek nenajedí? Víte i o tom, že neustále klesá podíl kamenných pokladen na prodaných jízdenkách? Je vám příjemněji v obchodním centru, nebo na úřadě?

Tomáš Záruba

No mně tedy rozhodně na tom úřadě. Nemají tam řvavé reklamy v „jupí“ stylu.

původní Jakub P

Upřímně, nepamatuju se, kdy jsem naposled na nádraží potřeboval pokladnu. To obchody nebo restaurace tam využívám podstatně častěji.

Jasně, je dobře, když nějaká pokladna na větších nádražích je. Ale fakt to dneska není zdaleka ta nejdůležitější a nejpoužívanější věc tam.

B.W.B.

Aha, tak pak nevím, na co tam jsou ty fronty…
I při několika otevřených pokladnách…
Já si lístek kupovat nemusím, ale ty cestující celkem lituji…

Indijanek

Nikdo je nenutí, tam stát… Jednou se ten offline svět bude muset stejně vypnout, protož se neoplatí ho udržovat pro pár posledních uživatelů…

Pajoš

Tak ono taky řekněme si upřímně že pokladny postupně mizí a nebudou v budoucnu až na vyjímky potřeba …

medical_examiner

Ovšem že ne. Místo pokladny s nervní anebo polohluchou pokladní bude v té díře automat…

MHD

Tak si říkám, jestli ten vzhled vůbec dělal architekt. Díky těm mléčným sklům je to jak sklepní kobka. Obložení stěn je také jak z dlaždiček z akce v OBI.
( Chápu, že asi asi pokladní stěžovaly, že je slunce oslňuje, ale to se dá řešit elegantněji žaluziemi. Takhle se bude muset svítit uvnitř celý rok. Čekal jsem, že v dnešní době se ty návrhy dělají promyšleněji).

Zkep

Ještě ty reflektory na černých zohýbaných profilech… taky vrchol estetiky.

SaulGoodman

Ta okna jsou tak vysoko, že z nich nebylo stejně nic vidět, maximálně obloha. To řešení s mléčnými skly má svůj důvod, dokonce dva. Ten pás je před okny, která jsou utopená ve výklencích, kde doteď žili holubi a nedaly se nijak udržovat, nebo ta okna mýt (bez vysokých žebříků/plošin). Na druhé straně (směrem ke kolejišti) zase žádná okna nebyla, jen prosklené průhledy do neveřejné chodby. Teď je to opticky sjednocené, skla jsou na obou stranách. Navíc jsou za těmi skly svítidla, takže to celé působí světelněji, a to i z té strany, kde dosud žádné světlo pronikat nemohlo. Obklady… Číst vice »

MHD

Ta okna tam nebyla kvůli výhledu do města, ale kvůli přirozenému osvětlení v hale. To teď není, bude se utrácet za elektřinu.
Pokud jde o zánik nik pro holuby, to nekritizuji. Ale šlo to udělat lépe, aby byla budova méně energetický náročná.

Petr

Je škoda, že se nepočítá s bezbariérovým průchodem z podchodu, přímo do haly.

pedro74

To není škoda, to je SŽ. Tisíc argumentů, proč to nejde.

pedro74

Taky mne bude zajímat, co bude vedle budovy, v nejbližší vzdálenosti od AN. Tam by podchod a příchod na nástupiště alá Vršovice byl nejlepší.

Petr

Bohužel to propojování různých druhů VHD, se moc nedaří.

původní Jakub P

Inspirovat se podchodem ve Vršovicích? V Berouně chybí bazén?

medical_examiner

Bazén bude zřízen v podchodech při nejbližších povodních.

Vašek

Aby tam bylo po každém deštíku brouzdaliště.

SaulGoodman

Tak je tam výtah…

Doctor

… do kterého se v Berouně nevejde jízdní kolo … 🤔

Petr

A tři zastávky na třech metrech.

Petr

Zbytečně energeticky náročné a málo kapacitní

Tomáš

Za mě je ten zřejmě nový vzhled stav zralý na totální rekonstrukci. Šedivé, žádná barva, neútulné, jen další pitevna. Zkrátka místo, kde by člověk nechtěl trávit více času, než je nezbytně nutné.
Jestli je ten poslední obrázek původní stav, tam ten je mnohem hezčí – z doby, kdy se na fakultách architektur učil i vkus.

abc123

Tak dáme všude duhu? Ideálně i duhové chodníky i silnice?

Lukáš

Nejde o duhu, ale o prostor, kde se cestující citi dobre. Polidstit ho. Pitevna je trefne oznaceni.

Josef

Nebojte, oni to tam brzy polidští reklamy, stánky, automaty, bezdomovci… a určitě se budete cítit zase dobře.

původní Jakub P

On pán zřejmě vyrůstal v cirkuse nebo na pouti a mimo ně mu tamní estetika holt chybí.

jan v

Vy budete asi z týmu, který navrhoval oranžové interiéry vlaků ZSSK🤦‍♂️

XXXD

Myslím, že vy asi žijete v úplně jiném světe než většina nás ostatních.

Robert Pražák

Drahý pane, to, co tomu dřív dodávalo barvy byly reklamní poutače a automaty na Coca-Colu. Barvy stěn jsou původní, jen vyčištěné od letitých vrstev prachu. Takže ano, stěny jsou čisté jako na pitevně. Což je dobře.

Dan

Taky žasnu. Interiér ze socialismu SŽ kompletně zrekonstruovala tak, že to má opět estetiku socialistických staveb. To už je umění. Stejně tak je vrchol estetiky používat korporátní barvy (modrou a oranžovou) i na budovy a mosty, viz ten oranžovo-modrý most u Adamova zmiňovaný v jiném článku.
Lidi začali kritizovat modré zábradlí, tak se projektanti spřátelených firem vyblbli jinde…