SŽ hledá projektanty elektrizace tratě z Veselí do Velenic. Desetimiliardová stavba má začít za dva roky
Trať 226 Veselí nad Lužnicí - České Velenice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Trať je dnes tranzitní nákladní dopravou fakticky nevyužívaná. SŽ přitom poukazuje na její příznivé sklonové poměry, které jsou srovnatelné s koridorem.
Vize je skvělá, ale normativní 450 metrů z Gmündu směrem na Vídeň zkrátka požadavky nákladní dopravy nesplňuje
Je vidět spousta odborníků, ale narovinu…..kdysi se muselo povinně přes Břeclav, aby byly výkony a prémie ! Navíc, co naši politici slíbili…. 1993 ? Skutek utek. Teď se to narovnává. Navíc, trať může působit jako odklon, když se v tunelu u Chotýčan něco semele.
sklonove i smerove pomery trati jsou bezmala jak rovinka pred Pardubicemi….ale taky trat vede po podmacenem podlozi, v podstate bazinami……
Tak hlavně, aby se to udělalo pořádně a ne polopatě se slovy : „Vono to stačí, dyť se tam dycky jezdilo vosumdesát.“
Bude se řešit i sanace propadů v „bažinatém“ terénu?
Za me se to melo vytahnout aspon na 160 km/h. Kdyz uz se do neceho pustime, tak poradne. I v Rakousku maji jednokolejnou elektrifikovanou trat z Vidne do Wolfsthalu uz davno na 140. A to tam jezdi S-Bahn a zadne rychliky…
O kolik by se zvysila cena stavby? To stavime na 5 nebo aspon na 50 let dopredu?
Zřejmě násobně. To by bylo nových nadjezdů a podjezdů…
Zdvojnásobit cenu stavby pro dva rychlíky za den, co tam ušetří 3 minuty?
Předpokládejme zvýšení ceny stavby o 20% a zkrácení jízdní doby „zrychlených osobních vlaků“ o 2 minuty. Pro vlaky osobní a nákladní to nemá smysl.
Zásadní věc, co si tady většina lidí neuvědomuje, je to, že se zvýší nejen cena stavby, ale i cena a frekvence údržby. Tím se pro dva rychlíky za den zdraží prújezd všech osobákú a nákladních vlakú a sníží se dostupnost trati kvúli výlukám.
Na druhou stranu pak nebude ta trať tolik rozbitá. 🙂
Těch rychlíků je 8, ne dva. To už zas tak málo není.
tych 140 je tam na par km, zvysok <100
Ta trať potřebuje obnovu, jak prase drbání a schválený záměr je maximum možného, respektující reálné finanční možnosti a omezení vyplývajících z ekologie (celá trať, až na malý camfour mezi Novou Vsí a Velenicemi, prochází CHKO Třeboňsko s ptačími oblastmi). Pro zamýšlený provoz: -12 párů osobních vlaků – 4 páry vymetacích rychlíků „Silva Nortica“ a „Lužnice“ – 8 párů nákladních vlaků je to dostačující. V případě nějakého maléru na hlavním tahu Praha – Brno – Břeclav – Wien, nebo nějakých neblahých vlivů po zahájení rekonstrukce železničního uzlu Brno, bude aspoň k dispozici nějaká kloudná odklonová trasa. Materiál z roku 2019 k… Číst vice »
1. A já myslel, že stát je tu kvůli občanům (=aby neživořili pod tíhou dalších a dalších daní) a ne, aby si železniční monopoly opět zamlaskaly, až do firmy SŽ dorazí dotace vesměs na státní dotace. 2. Řídce zabydlený region Třeboňska neuživí pasažérskou vlakovou dopravu ani provozně (=málokapacitní vlaky včetně rychlíků nemají poptávku) a už vůbec neuživí investičně znovupostavené tratě. 3.Už existuje elektrifikovaná trať do Vídně přes Č. Velenice jako záloha tratě přes Břeclav. Jde o trať Praha-Č.Budějice-Č.Velenice. Tj. investice do tratě Veselí n.L.-Č.Velenice je duplicitní = zbytečná. Optimální propustnost Č.Budjice-Č.Velenice je 65 vlaků denně a není to příliš využito=hrubým… Číst vice »
Oprava: 1. A já myslel, že stát je tu kvůli občanům (=aby neživořili pod tíhou dalších a dalších daní) a ne, aby si železniční monopoly opět zamlaskaly, až do firmy SŽ dorazí dotace vesměs na státní DLUH ZA ZNAČNÝ ÚROK.
Říká Vám něco pojem investice infrastruktury?
Požádám Vás o zdroje Vašeho tvrzení, že na znovupostavené trati Veselí/L-Č. Veleniceza ?20? miliard Kč má denně jezdit … cituji Vás: „8 párů nákladních vlaků“.
Pan Šimral tvrdil, že v 2016 byl předpoklad 8 nákladních vlaků denně. Viz níže, kde jsem se u něj ujišťoval, jestli myslí 8 párů nákladních vlaků denně … ne, on myslí 8 nákladních vlaků.
Jaký je aktuální předpoklad k roku 2029: 6 nákladních vlaků denně? 5?
Díky.
Echte, nákladní vlaky nejsou často na páry, ne?
Ideálně by bylo to nezkoumat, pro mě jako pro laika. Inu „Žij a nech žít“.
Tj. ať si trať si odkoupí nákladní dopravci a zainvestují privátní peníze. Jestli tratí za den projede 5 nebo 50 nebo 250 nákladní vlaků je mi srdečně jedno.
Hlavně už nechci další nové a nové daně, aby se zvládlo tak tak splácet rostoucí ÚROKY ze současných dluhů. Chci nezadlužovat svůj důchod a své děti.
Ech, ty jsi komediant. Možná ta trať není v porovnání s jinými nějaká jinými moc důležitá, ale v porovnání s investicemi do jiných tratí je to zlepšení spojení pro region a alternativní trať na Vídeň a má smysl. Bez využití trať nezůstane narozdíl od různých investicí do Lužců nad Vltavou, Mšena nebo různých podobných kozích drah co nevedou od nikud nikam.
Souhlas. Jednooký mezi slepými.
Ale bohužel my jako stát nemáme dost peněz, resp. máme až přespříliš dluhů
Tudíž proč by se železniční síť SŽ neměla přizpůsobit ekonomickým možnostem ČR? Podobně jako když v Nizozemí, Portugalsku či v V.Británii jim stačí železniční síť 4x až 5x řidší než je síť firmy SŽ.
Jo pěkný, tak šup-šup, když tu bude využití u nákladu a jako bonus už tam snad nikdy nepojedu Regionohou win-win situace.
Proč se nezadlužovat kvůli této dožilé trati? Protože stát na to nemá. A mít nebude Postupně budou dobíhat úvěrové smlouvy na státní dluh, půjčené na levný úrok (ale dnes jsou úroková sazby mnohem dražší). Stát si patrně vezme nové úvěry, aby splatil ty staré. Ovšem nové úvěry asi budou za citelně vyšší úrok. Letos v říjnu stát dlužil 3.115 miliard ze kterých zaplatil 40 miliard na úrocích (údaj je za leden-říjen, tj. za celý rok to bude cca 55 miliard). Ale úroková sazba ČNB je průměrně 7%. Až stát začne platit úrokovou sazbu 7%, tak z 3.115 miliard to vychází… Číst vice »
Protože je trať dožilá, tak si ji stát zmodernizuje, nemá cenu modernizovat něco co je v půlce životnosti.
A jak víte, že se budeme zadlužovat kvůli této trati a ne kvůli dálnici nebo kvůli důchodců nebo lékařům nebo armádě? Jak to na těch penězích poznáte?
To je jako nezadlužit se kvůli nové střeše. Sice mi do baráku teče, ale hlavně, že nemusím nikomu platit úroky, že ? Stát potenciální zdroje financí má, ale využívá hlavně jen ty, které umí dobře vybrat (daň z příjmu, DPH). Srovnejte si třeba, kolik se platí v cizině za daň z nemovitostí nebo, že mimo ČR i obyčejní lidé platí silniční daň třeba i podle obsahu motoru…
Pokud mám 5 baráků,
z toho 4 stařičké na spadnutí bez využití,
tak ty 4 chátrající je lepší zbořit,
2 zbořeniště-parcely prodat, jednu si nechat a
z výtěžku na zbylém zbořeništi postavit nový domek, který pronajmu za tržní nájem a neutratím obrovské peníze za každoroční opravy ve stylu „nové dobré víno do starých měch“
https://kariera.spravazeleznic.cz/job/Praha-Syst%C3%A9mov%C3%BD-specialista-realitn%C3%AD-konzultant/782356302/
Jenže stát neni jedinec. I Babiš zjistil, že se stát nemá řídit jako firma.
Vždyť ano, ať stát nevstupuje do podnikání.
Ať stát nedotuje podnikání s
– koňskými dostavníky
– železnicí na vedlejších tratích firmy SŽ nechť je ve stejném režimu jako na privátních tratích (vlečkách), tj. bez dotací
– telegraf
– telekomunikace
Však taky stát (prostřednictvím SŽ) nepodniká. Ale to je nad vaše chápání…
Kdyby jste věděl jak funguje dopravní trh, tak by jste něco koních nepsal. Sice nedotuje koně, ale silniční infrastrukturu ano. A protože aby jakž-jakž trochu napravil dopravní trh, tak podobně financuje železnice. Jenže to jste stále nepochopil, a proto tomu nerozumíte a plácáte kraviny.
Na vlečkách je jiný režim (rychlost, vybavení, řízení)na rozdíl od tratí, takže zase jen plácáte blbosti.
U dopravní infrastruktury je obecný problém, že zabírá místo (na rozdíl od telekomunikačních technologií).
Ze by aspoň v projektu byla naděje na V130 = (120;160> km/h tam, kde je to směrově možné? Tvrdé omezení shora na 120 je dnes už fakt dost mimo. Navíc by to drobně zvedlo kapacitu.
Je to kvůli kolejím. Musely by se použít kolejnice UIC60 a jiná konstrukce spodku. na 120 tam můžou být S49. Celou stavbu to výrazně zlevní.
Ano, potvrzuji.
Pokud by nyní stavba stála 10 miliard s kolejnicemi S49, o kolik by se tak přibližně zdražila při použití kolejnic UIC60?
A ještě lépe: S kolejnicemi UIC60 jen a pouze tam, kde by se konkrétně vyšší rychlost navrhla.
Právě že od jisté doby je možné i V>120 km/h na S49 (jinak bych to ani nevytahoval). Ale nevím, jestli nějaké to plánované zatížení už nepřesahuje limit pro takový krok.
Mě bylo prezentováno natvrdo S49 = 120 km/h. Pro ŽESNAD.CZ to problém není, nápravová hmotnost 22,5 tuny není omezena, rozhodně tam více jak 120 km/h jezdit nepotřebujeme.
Názor osobních dopravců mi znám není.
Každopádně samotná cena kolejnic a jejich položení hraje marginální roli.
To dřív platilo. Ale v rámci diskusí nad 225kou z OTH zaznělo, ze od někdy ne tak dávno zpětně je možné i více, ale záleží na výhledovém zatížení. Číselné hodnoty jsem ale zapomněl.
Jdou i jiné éčkové tvary kolejnic. Třeba 54E1. U SŽ asi neschválené.
Podívejte se do slušné mapy. Tady určuje voda ( rybníky, stoky, Lužnice) kudy trať povede. Franz Josef Bahn byla dobře postavena už za císaře pána, už tenkrát na hranici možností a i za hlubokého totáče tady byla traťová rychlost většinou 100km/h.
Zvýšení na 120 je podle mého maximum dosažitelného, navíc 90 % trati vede v CHKO. Dělat přeložky tady prostě nepůjde.
O prelozkach taky nepadlo ani slovo.
SP Veselí nad Lužnicí – České Velenice byla první, kterou ŽESNAD.CZ v letech 2016/17 připomínkoval a samozřejmě veškerou svojí silou podporuje na české i rakouské straně resustitaci FJB na dnešní parametry, umožňující provoz ekonomicky rentabilních nákladních vlaků.
A Axel se třeba může upsat proti nákladním dopravcům do bezvědomí. Bude mu to pro kočku platné 😉
Jaký počet nákladních vlaků (nemyslím Jednotlivé Vozové zásilky) odhadujete, prosím, nyní z Veselí n.L do Rakouska? Odhady od 2016 se předpokládám dost proměnily.
A prosím o odkaz na zdroj ze kterého odhad vychází (tj. aplikujete obvyklou metodu zasloužilých železničářů „pohledem z okna SUDOPu“ použitou u promarněné investice za miliardy u tratě Č.Budějovice-Č.Velenice?)
Díky.
potrefená husa nejvíc kejhá
Tolik slova zneuznaného rádoby odborníka píšícího pod nickem Ech. 😄
Děkuji Vám za názor. Nestojíte mi za reakci.
Neboť níže jste mě opakovaně vyzýval k diskuzi a dožadoval jste se, abych Vám znovu napsal použité zdroje. Vyhověl jsem Vám, ale z Vaší strany žádná diskuze nenastala.
Takže to z Vaší strany byl trolling.
Škoda.
Těšil jsem se na kvalitní diskuzi = např. níže je 7bodový argumentář proč ukončit dotování tratě Veselí nL-Č.Velenice.
Ale ani lobbysta a ani zasloužilí železničáři se nevzmůžou na diskuzi.
Trollovi jako vy nestojím za reakci, přesto jste reagoval. Je vidět, že vaše slovo nestojí za nic.
I já se vždy těším na vaše argumenty, ale zatím to jsou jen ničím nepodložené pocity. Škoda.
Jako zasloužilý železničář určitě víte, o čem píšete. 🙂
Ad „zatím to jsou jen ničím nepodložené pocity.“
Např. takový Plán dopravní obsluhy Min. dopravy jsou „pocity“, dle Vašeho, že?
Takže jsem se trefil. Troll
Ano. Trefil jste se jako vždy úplně vedle. Prozraďte mi, jak to děláte? 😀
Já třeba doteď čekám na Váš relevantní argument ohledně Lanškrouna. A stále čekám marně 😁.
SP počítá s osmi nákladními vlaky denně.
Tj. 4 páry? Nebo 8 párů?
Opakuji. 8 vlaků denně. Není nikde stanovené, že vlaky musí jezdit v párech.
Díky.
Takže 8 nákladních vlaků denně byl odhad v 2016.
A jaký je aktuální odhad odhadující stav cca v 2029? 6?
P.S. Ptal jsem na nákladní vlaky bez JVZ. Tudíž chápu, že Vaše reakce byla o nákladních vlacích bez JVZ.
Moc vám to rozšiřování zisků na úkor ostatních přeji.
Tu trať chcete používat nejen jako zálohu v případě problémů na koridoru, ale i pro pravidelnou vozbu?
To chce klid. Nepřejícnost je některým personám vlastní, proč se vzrušovat kvůli jednomu. Podstatné je to, že z hlediska terénu a směrovému trasování tato trasa přinese benefity v rámci zrychlení Os a bude použitelnou trasou pro N. Doufejme, že podobně budou následovat další stavebně ucelené úseky, včetně potřebných přeložek.
Skromný dotaz: Vložil jste své životní úspory do investice do této tratě? Díky.
Inu „Nedej na řeči, sleduj kam tečou kačky“
Pomalu nacházím paralelu k dílu Aloise Jiráska Proti Všem. Nově Axel proti všemu železničářskému 😎.
Naštěstí jen žvaní na internetu a lze jeho komentáře přeskočit. Až bude na tratě kácet stromy, pokládat kamení nebo olejovat kolejnice, věřím, že se mu dostane zaslouženého trestu. 🙂
To by ještě scházelo. Nemalujte Axela, tedy čerta na zeď 😁.
Jsem mírumilovný člověk, dodržující Právní řád ČR, využívající své volební právo.
Proto je vyloučené, abych měl cokoliv společného s Vašimi návrhy. Odsuzuji je.
Dávám přednost Masarykovu: „Demokracie je diskuze“. A Biblickému: „oni po tobě kamenem, ty po nich chlebem“
To je snad jedině dobře. 😄
A těmi kameny byste házet nemusel.
Já to té trati přeju. ALE.. třeba tunel NemaSe bych preferoval spíš, zásadní vylepšení trati veselí -jihlava taky, trať Plzeň – ČB taky, po těchto akcích bych uvažoval dát 10mld+ do Veselí -Velenice… Pokud bude tunel -vyssi kapacita, může se jezdit pod 25kV až do Velenic již není…
Všechny tyto stavby jsou potřebné. Některé jsou projednatelné lépe, některé hůře. Pokud bychom říkali, že napřed postavíme NemaŠe a Berounský tunel, tak se ty tratě u konce žebříčku rozpadnou, přestože mají vše potřebné a mohly se dávno využívat benefity z modernizace, například elektrizace, zvýšená rychlost, možnost průjezdu dlouhých vlaků, dálkové řízení z CDP a určitě jsem na něco zapomněl…
Tak si to shrňme: a) velmi řídké zabydlení Třeboňska, takže na současné trati jezdí málokapacitní vlaky jako RegioNova (a nově RegioFox). Tudíž náhrada automobilovou spolujízdou popř. autobusy se zdá, že jen otázkou času. Na trati jezdí několik rychlíků, ale jak uvádí Ministerstvo dopravy = chybí poptávka a i proto rychlík fakticky slouží jako „všudezastavující“ osobní vlak. b) částka 10 miliard byla zveřejněna v 2020 (či v 2019), tudíž je pravděpodobné, že od té doby stoupla. Vždyť v 2018 bylo u jiné stavby (NemaŠe) odhadnuto 11 miliard, ale letos už šéf SŽ odhaduje „hodně přes 25 miliard“. c) ve směru do… Číst vice »
tak ono nejen tady, třeba Plzeň – Klatovy se taky plánuje a odhad je kolik? 6mld? a to už tam zadrátováno je….
g) a pokud nákladní dopravci opravdu navýší počet nákladních vlaků Veselí nL-Č.Velenice o několik tisíc procent, tak nechť si trať odkoupí a provozují ji pro své potřeby
V ČR existují stovky tratí privátních a desítky městských. Celková délka privátních tratí je cca 4 tisíce km, tj. slabou polovinu délky tratí firmy SŽ.
Příklady provozovaných privátních tratí (z letošního září) od Drážního úřadu: https://ducr.cz/wp-content/uploads/2023/09/Seznam-provozovanych-vlecek.pdf
Ta urputnost s jakou brojíte proti železnici je obdivuhodná. Přej, a bude ti přáno, aneb slyšel jste něco o teorii odrazu?
Příměstská kolejová doprava v hlavních aglomeracích.
I některé dálkové vlaky mají smysl viz např. Jančurovy vlaky na Ukrajinu nebo linka Praha-Hamburg-Flensburg(-Kodaň)
Pokud jde o venkovské vlaky (bydlím na venkově), tak mám zkušenosti ze svého okolí = regionálními venkovskými vlaky vesměs nejezdí nikdo solventní, kdo by akceptoval skutečné náklady luxusního produktu, kterým je jízda vlakem = tito pasažéři v naprosté většině přejdou do levnějšího, tj. do automobilové spolujízdy popř. autobusu.
Závěr: Tedy Váš názor beru jako názor typického „zasloužilého železničáře“, který si navykl na každoročních bezstarostných 100 miliard dotací/daňových úlev do železnice.
Ech: „Pokud jde o venkovské vlaky (bydlím na venkově), tak mám zkušenosti:“
https://encyklopedie.ckrumlov.cz/img.php?img=2954&LANG=cz
A klasicky… nákladní dopravci tam teď jezdit nemohou, bo tam není drát! To jsou výmluvy.
Je potřeba 1 naftová lokomotiva navíc. Zrovna tuhle infrastrukturu jakožto daňový poplatník vpohodě podpořím. Velké objemy na velké vzdálenosti (300 km a více) dávají vlakem smysl.
Nejsou to výmluvy. I železniční nákladní doprava je ekonomický produkt podléhající konkurenci. Není – li možnost dosáhnout konkurenceschopné ceny, tak to zboží po železnici nepojede.
Nyní bychom si mohli vybrat tři možnosti:
a) dlouhý úsek v dieselu, protože mít ho pouze pro úsek ČV – VnL se nevyplatí (desítky vlaků denně tam jezdit nebudou)
b) odklon přes Budějovice
c) odklon přes Břeclav (dnes nejvýhodnější)
Po modernizaci této trati se výrazně zkrátí možná jízdní doba Praha – Vídeň pro nákladní vlaky a tak lehčí vlaky (cca do 1800 tun) budou moci jezdit tudy.
Zlatý voči, stejně jako na 4.koridoru. Hlavně aby to ekonomicky vyšlo a připluli kapříci z EU
To si řešte se Správou železnic, nás do toho netahejte. K nám „kapříci“ neplují…
Chtějí vylepšovat všechny stanice na trati… bojím, bojím. Napsali, že budou perony, klasicky nenapsali, že zredukují a zkrátí koleje.
Zrovna tady by to nemělo být tak zlé, při pohledu do výkresů nakládkové koleje leckde zůstanou a taky je vidět, že si uvědomují provoz nákladních expresů, kdy například v Suchdole nad Lužnicí se počítá s křižováním dvou takových o délce 740 m (a kolejiště má být naopak rozšířeno tak, že bude zrušen přejezd P5601).
Oproti původnímu návrhu byla přidána (ponechána) i (dlouhá) třetí kolej (číslo 2) v Lomnici. 😉
Nad provozním konceptem této trati jsme se docela nadřeli, aby to fungovalo…
Všem, kteří by chtěli zdvojkolejňovat, rovnat oblouky a pod. bych chtěl připomenout, že prakticky celá trať se nachází v CHKO. Takže průchozí bude tak maximálně přidat výhybny.
A co že by se mělo rovnat na tak krátké a rovné trati?
10 miliard a tak nějak nic novýho za to…
Opravím Vás:
částka 10 miliard byla cca v roce 2020 (či v 2019). Ale po zdražování letos a loni předpokládám z 10 miliard to citelně stouplo.
Např. u tratě Nemanice-Ševětín v 2018 se odhadovala částka kolem 11 miliard, ale letos už firma SŽ ústy svého šéfa odhaduje částka hodně přes 25 miliard Kč.
Takže nedělat ani velké opravy, protože nic nového nepřinesou? Tak to je podpora železnice jak noha.
Když vymyslíte, kde vzít peníze?
Firma SŽ z železničního mýta nezaplatí ani většinu výpravčích, natož aby jim svítila, topila, telefonovala. Takže na opravu tratí firma SŽ neutrží ani haléř.
Já bych radši, kdyby stát podporoval nás občany, než nějakou překonanou technologii jako telegraf či venkovskou železnici.
Zatím bohužel stát nám občanům bere čím dál víc na daních, aby zaplatil úroky za dluhy vzniklé i kvůli dotacím do zbytečných 70 až 90% tratí firmy SŽ.
Tak to tu napište ještě tak sto- až dvěstěkrát, ideálně pod každý článek, třeba se tím něco skutečně změní. A nebo taky ne.
Když vše víte, tak nám řekněte, který správce kolejí si na sebe a na investice vydělá. Rád se nechám poučit. Děkuji.
Všechno nevím. Daně platím v ČR. Naše děti žijí v ČR. Důchod mi (možná) bude vyplácen v ČR
Tj. přenechám prostor jiným.
Nicméně víme, že obdoba firmy SŽ (tj. firmy Řízení Letového provozu a Letiště Praha) nedostávají provozní a ani investiční dotace.
Podobně ani telekomunikace nedostávají provozní či investiční dotace od státu, pokud vím. Naopak za koncesi (tzv. frekvence) tyto telekomunikační firmy platí státu.
ŘLP udržuje vzdušné koridory, tak to potom jo.
Nerozumím co chcete sdělit.
Přepravní výkon dle Ročenky dopravy 2019:
a)Letecká doprava 12 miliard osobo-kilometrů
b)Železniční doprava 11 miliard os-km
Ano.
Letecká doprava má v ročence kompletní přepravní ramena.
Železniční má údaje pouze z území ČR…
Hele Axeli. Fakt byste už měl začít alespoň trochu myslet, než něco napíšete…
zdroj Vašeho tvrzení?
Eurostat nesvědčí ve Váš prospěch https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/avia_tppa/default/table?lang=en
😀 Právě, že svědčí v jeho prospěch. Jen vy těm datům nerozumíte. 😉 😀
Děkuji, už dlouho jsem se tak nezasmál. 😉
Kde není shůry dáno…
Když někdo nevidí nic jiného, než to co údajně platí, tedy času má, že pochybuji, že chodí do práce, případně tam skutečně něco dělá, nerozumí tomu, že je také něčeho příjemcem a svět není ideologická nástěnka kohokoli, tak je buď hlupák, nebo prostě toho z nějakých fyziologických příčin není schopen. Kde je pravda, možná neví ani on sám.
Bohužel, jsem věci, které asi změnit nelze. Nezbývá než být shovívavý.
Jestli tady nejde třeba o externality? Vaše děti nezajímástav ŽP?
Kennedy kdysi řekl, aby lidé nečekali co stát udělá pro ně, ale aby přemýšleli o tom, co oni sami mohou udělat pro stát. Takže občané by měli svojí prací (nikoli pobíráním dávek a zašívání se v různých nepotřebných organizacích) podporovat stát, aby se stát mohl starat o to, aby se jim žilo lépe.
PS: Kdyby stát dotoval pouze železniční infrastrukturu a nic jiného, to by zde byl ráj na zemi.
Souhlasím. Proto vznikl UBER, Liftago a další, které využívají volnou automobilovou kapacitu.
Byť nejde o optimální formu automobilové spolujízdy, které zatím v ČR chybí něco silná domácí firma (třebas něco Bazos.cz)
Dobrý den, množstvím příspěvků a neustálého opakování toho samého už opět značně pokoušíte moji trpělivost. Berte to jako hodně žlutou kartu s velmi červeným nádechem. Fakt si nechci v diskuzích o železnici číst o Bazoši. Pro ostatní platí, že nejlepší je na něj nereagovat.
Ano
Ale trať není firmy SŽ.
Opravu si objednává stát.
Politika státu je snaha o přesun zboží na železnici (na úkor silnice), je nějaká snaha o elektrizaci = snaha o ekologii.
Silnice se staví a rozšiřují také v různých CHKO. Správa CHKO nemá nikde zadání, že se nesmí nic rozšířit ani stavět jakékoli objekty. To by byl precedens pro všechny. Jako dotčený orgán stanovuje podmínky.
Pokud byste chtěl zdvojkolejňovat třeba tady:
https://mapy.cz/zakladni?x=14.7516949&y=49.0373971&z=18&base=ophoto
tak budete muset zasypat kus Rožmberka, což bude na případný další schvalovací proces náročné nejen časově, ale i argumentačně – s velmi nejistým výsledkem.
To je technický problém, taky se dá postavit kolej na mostě, tady by se to možná i hodilo, protože by se tím daly zvětšit poloměry oblouků.
Stavět mosty, nebo estakády není problém.
On je aktuálně problém spíš je bourat. 🙂
Tady by to byl především administrativní/ schvalovací problém – protože CHKO.
Navíc, pochybuji, že by někdo byl schopný racionálně odůvodnit 2. kolej na zde plánovanou a očekávanou zátěž.
Zrovna v tomhle místě by se dala druhá kolej zdůvodnit letmým křižováním (je to blízko Třeboně).
Co se týče projednání tak máte pravdu, je náročnější to projednat, ale není to nemožné. Kdyby to byl Národní park, tak tam bych to považoval za ještě nemožnější, tam by to musela být třeba opravdu VRT (nikudy jinudy neveditelná), kdyby se to mělo stavět.
A?
I v CHKO se dá stavět, jen se to nechce SŽ projednávat a ochranáři taky působí jako škodiči.
Ach jo, zato elektrizace trati z Jaroměře do Trutnova (Svobody nad Úpou), kde jezdí rychlíky, spěšné vlaky a minimálně 2x tolik nákladů než na 226 je v plánu v horizontu 2030 – 2032.
Ta priorita tratě přes Č. Velenice vyplývá z plánu rozestavět trať přes Brno.
Dle mého je to princip „na horní palubě se tančí, ale do lodi se už valí spousty vody“.
Protože prostě ty desítky miliard na rozestavění tratě přes Brno/stěhování nádraží, tak ty peníze prostě nejsou.
Škoda, že Babišova/Okamurova vláda selhala/zaspala a v roce 2018 či 2019 za asi nižší stovky milionů Kč nekoupila kus pozemku v sousedství, aby šlo přistavět další koleje do současného brněnského nádraží=odpadl by důvod proč stěhovat nádraží
https://brno.rozhlas.cz/demolice-byvaleho-prioru-u-hlavniho-nadrazi-v-brne-ma-zacit-pristi-rok-8795959
Donuťte „politiky“ ukončit „sny o Vysokovské spojce“ a můžete za rok píchat stožáry…
Aneb: TRAŤ POSTIŽENÁ VIZÍ…
Nejste sami, například se špatně dá projít UCHem jehly…
Ověřil jste si podmínky dotčených subjektů? Firma vám kvůli tomu na rok nezavře. Aby se vám nestalo, že už se pak nikdy nevrátí, protože jste s ním vyrazil dveře a nejen to.
O které firmě v tomto případě mluvíte?
Obecně, je tam několik zavlečkovaných areálů.
Ptám se, jestli si to Petr ověřil, takže by měl seznam přinést on.
Chtějí tu investici rozložit na 3 roky…
No nevim… Rakusaci o tom napadu honit nakladni vlaky po ty jednokolejny trati vedi, nebo se – az to bude potreba – dozvime, ze tudy to nejde, protoze neni kapacita?
To uz bude treti elektrifikovana jednokolejna lokalka u Budejic do Rakouska. Nebylo by lepsi mit jednu poradnou dvoukolejnou trat?
Plus ve zdejších diskuzích zaznělo, že údajně má být elektrifikována trať z HB přes Jihlavu do Znojma, aby byla další elektrifikovaná trať do vídeňského železničního uzlu.
Co je na tom pravda, netuším.
Kdyby raději firma SŽ maximum úsilí a své nejlepší odborníky přesunula na trať z Plzně do Mnichova, protože dosavadní výsledky firmy SŽ na této trati bylo loni okomentováno:
„„Spíš laxně než odpovědně,“ zkritizovalo ministerstvo Správu železnic za přístup k nové trati do Bavorska
https://zdopravy.cz/laxne-nez-odpovedne-ministerstvo-zkritizovalo-spravu-zeleznic-za-pristup-k-nove-trati-do-bavorska-127350/
Co máte pořád s tou tratí Plzeň – Mnichov, to jako ostatni regiony jsou nějaké podřadné….
Taky bych tady mohl tady agitovat za Nemanice – Ševětín nebo 120 na trati Veselí- Jihlava
Vlaková doprava se vyplácí mezi aglomeracemi.
Několikamilionové aglomerace Berlín, Praha, Mnichov je vlaková trať, která má šanci se uživit dálkovými a nákladními vlaky, přestože není úplně nejkratší
Ohledně desítek miliard na tunely NemaŠe u Budějovic jde o víc věcí
a) jednak problémem maličká velikost aglomerace,
b) (budoucí) existence D3 a D4,
c) řídká hustotota obyvatelstva v jižních Čechách, která jednoznačně nedokáže zaplatit ty obrovské desítky miliard za NemaŠe
d) zejména fakt, že z Budějovic směr Linz je (a bude) pomalá, klikatá jednokolejka.
Proto NemaŠe nemá (a nikdy nemělo) smysl
Jasně. Vy máte taky kanalizační trubku z domu DN 100 a na konci pozemku přecházíte na DN 50…
Opravím Vás. To když běžná rodina má domek s vnitřní kanalizaci DN 125 vyvedou do venkovní kanalizace DN 200 napojenou na veřejnou kanalizaci.
A rozhodne se rozmlátit všechny podlahy atd, aby vnitřní DN125 vyměnil za DN200.
A protože na to nemá a protože si vybrala nejdražší řemeslníky široko daleko, tak se zadluží u lichvářů
Takže ve výsledku přijde exekutor, domek vydraží. A rodině bude úplně naprd, že nějaký čas měli velice předimenzovanou vnitřní kanalizaci DN200.
To je analogie plánu firmy SŽ, když požaduje na státní dluh dalších ?20? miliard dotací na zbytečnost Veselí nL-Č.Velenice
A co si představujete pod pojmem aglomerace? Od jakého počtu obyvatel to počítáte?
Jsou jakési úmysly zrychlit FJB i na rakouském území, na jednom úseku dokonce vrátí zpátky i druhou kolej.
https://horn.gv.at/media/upload/editor/files/Moderne%20Franz-Josefs-Bahn_Projektinformation%2008-22_web%281%29.pdf
Nicméně závaznější je:
https://infrastruktur.oebb.at/de/projekte-fuer-oesterreich/rahmenplan
Dle tohoto oficiálního dokumentu bude někdy po roce 2029 proinvestováno cca 6 miliard Kč (0,22 miliardy EUR) na cca 170 kilometrech tratě z Č. Velenic a z Hornu do Vídně.
https://mapy.cz/s/dubagadoze Můžete jít s mapou na obě strany.
Co pak to asi tak je, že by již před léty zmodernizované nádraží s vysokým peronem a s úrovňovým přístupem? Logicky pak nepotřebují tak vysoké investice, jako na české straně.
Rakousku jsou slyšet názory, že ta modernizace byla provedená příliš „lokálkově“ – např. kvůli krátkým kolejím. Ale asi prodloužení některých (aspoň jedné) předjízdných kolejí problém nebude, když tam je dvoukolejný spodek.
Mimochodem, ono se ukázalo, že zjednokolejnění zas až taková úspora nebyla.
V Rakousku…
Tahle trať vede přes Budějce? To je mi ale novina… 🙂
Jenže z Velenic se nedostanete (bez zavleku až skoro do Vídně) do Lince. Takže Velenické tratě mohou sloužit leda jako alternativa tratím ze Německa do Vídně.
Nechápu proč by nákladní vlaky nemohli jezdit přes Borovany. Takto si SŽ jen sníží využitelnost stavby „NemaŠe“
Jenže kdyby z dotací (které jsou vesměs na státní dluh) firma SŽ neplatil projekt, tak kde by např. SUDOP vzal miliardy na další a další majetek, ze kterého bude žít, až dotační železničářská zlatá žíla dojde?
Inu „Myslete politicky, Halík“
https://www.e15.cz/byznys/technologie-a-media/sudop-koupil-dalsi-it-firmu-potichu-vybudoval-treti-nejvetsi-skupinu-v-cesku-1410627
Pro dopravce je to zbytečená cesta a ztracený čas.
Tak se uvidí, kolik těch nákladů i tak tam za normálních okolností bude chtít vůbec jezdit, když tam bude asi 150km Veselí-Vídeň jednokolejně..
A zajížďkou do Budějovic by se těch 150 km jednokolejky zkrátilo o 5 km, což nerozhoduje o ničem.
Co třeba kvůli výškovému profilu, kdy se takto vynechá zbytečné sjíždění dolů do Budějc a pak ještě z Trocnova ještě jednou dolů?
A proč tedy firma SŽ utratila miliardy za investici do Vámi zmíněné tratě Č.Budějice-Č.Velenice ? = když se odborníci SŽ tehdy „hodně spletli“, tak jak víte, že se opět „hodně nepletou“ u tratě Veselí nL-Č.Velenice?
Protože na té trati je poptávka po rychlé a kapacitní osobní dopravě, čemuž odpovídá i zahušťování osobní dopravy. Pokud je vám tato odpověď málo, tak proto, aby se takoví matlové jako vy měli k čemu vyjadřovat na internetu.
To evidentně není pravda.
Odkazy na využití máte výše. A také to vyplývá z výroční zprávy firmy SŽ, kde jsou každoroční desítky miliard dotace oproti nizkoučkému železničnímu mýtu za koleje.
Čili poptávka není.
Leda ve snu. Plány byly jiné, aby se následně ukázalo, že to byly vyhozené peníze.
Není pak výhodnější investovat ty peníze do tunelu „Trocnov“? Nebo proč tedy koridor vede do Budějovic?
Je to sice delší, ale za to horší cesta…
Máte drobnou chybku v nadpisu, správně je stavba má začít za dva roky za dva roky. Tomu že to nebude rozkopaný spolu s brnem snad nikdo nevěří ne?
Že tomu věříte. Brno mělo být dávno, tudíž nebude „již brzy“ ani za 20 let. Takže elektrifikace tady do 10 let bude. Tím se ovšem dostáváme k otázce efektivity tunelů u Budějic.
Ano, souhlas. Zrovna u této tratě by “nickolejný” provoz nebyl tak zásadním špuntem aby se ohrozila kapacita dráhy.
Vezmu li v potaz za jaký čas a kolik práce se udělalo za nickolejného provozu okolo Adamova nebo v Německu Dresdenerbahn v úseku Elsterwerda – Neuhof, což je cca 80km. Tam za 15 měsíců postavili novou dvojkolejku, včetně žel. stanic a nahradili všechny žel. přejezdy mimoúrovňovými.
Dobře, chápu není zde drát, ale pro srovnání… kolik nákladů (tranzit) projede po trati ČB-ČV? je to sice trochu delší trasa, ale vede z/do stejných (podobných) míst… Praská tato trať (č.199) ve švech?
Známe pouze údaje za špičkové dny (= 2 až 3 nákladní vlaky denně). Průměrný počet nákladních vlaků firma SŽ nezveřejňuje
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/50156832/01320+-+p%C5%99%C3%ADlohy.zip/378774e9-60ee-4e93-aa9b-9ce574137d6b
https://provoz.spravazeleznic.cz/Portal/Show.aspx?path=/Data/Mapy/pocty_vse_23.pdf
Dotaz předřečníka zněl na počet nákladních vlaků.
Váš odkaz uvádí zejména RegioNovy a podobně málokapacitní vlaky, se kterými je zbytečné počítat v budoucnu, protože automobilová spolujízda popř. autobusy.
„se kterými je zbytečné počítat v budoucnu“ je zase vaše věštba na základě kdo ví čeho, kterou jste si až příliš jistý 🙂
Stárnutí a vylidňování ale žádná věštba není, ale dlouhodobý trend všech industrializovaných a urbanizovaných zemí, tedy tam z faktického hlediska skutečně jednou nastane čas, kdy tam nebude koho vozit.
Ono spíše obecně nedává smysl málokapacitní pasažérská vlaková doprava.
Pesa nabízí RegioShark zmenšený na polovinu a dokonce jeden kousek prodala (před cca 10 lety) a od té doby nic.
A ani o Lint27 není zájem.
Dokonce i ŽOS Vrútky svoji 861 vyráběl primárně jako 180 sedačkovou verzi = menší verze (120 sedaček) se vyrobilo mnohem méně = asi tucet. A ŽOS nenabízí nic tak malého jako RegioNova
To jo, ale než vymře Třeboň a Velenice, to si počkáme. Ale spíš bude trend omezovat zastávkové vlaky a nahrazovat je nějakými zrychlenými.
Stačí si vzít jízdní řád, spočítat osobní vlaky a odečíst od celku. Rychlíky odečítat nemusíte, to nejsou Regionovy.
Stačí se podívat do výroční zprávy firmy SŽ a člověk vidí ty desítky miliard dotací oproti miniaturním tržbám z železničního mýta. A přesto miliardové ztráty (každoročně)
Prostě modus operandi firmy SŽ není životaschopný.
A je úplně jedno jestli do Třeboně jezdí RegioNova nebo jestli RegioFox = tržba z jízdného je tak maličká že nestačí na tržní železniční mýto, které by zaplatilo výdaje firmy SŽ, aby SŽ nepotřebovala dotace.
Když obdoba firmy SŽ, tj. firmy RLP/LP nepotřebuje dotace, tak „KDE JE VŮLE, TAM JE CESTA“
Zbytečně vysvětlujete. On to bude vždy vidět podle toho, co je teď a podle toho, že tam údajně stejně nikdo s nákladem v budoucnu nepojede.
Automobilová spolujízda není veřejná doprava. Opět jste mimo.
Ano, dává perfektní smysl kvůli nákladní dopravě znovupostavit trať, po které téměř žádné nákladní vlaky nejezdí.
(ironie)
Dle Denní počty skutečně jedoucích vlaků nákladní
dopravy za roky 2019 a 2022 projelo 0 až 2 nákladní vlaky denně po této trati.
Údaj nevyjadřuje průměr za období, ale údaj za špičkové období
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/50156832/01320+-+p%C5%99%C3%ADlohy.zip/378774e9-60ee-4e93-aa9b-9ce574137d6b
A už jste jim teda řekl že to dělají úplně špatně? Nebo zase jen plno řečí či textu a skutek utek? 🙂
To je prostě Axel.
Tomu vadí vše na dráze.
Ne. Kolejová doprava v hlavních aglomeracích dává smysl.
Já osobně jezdívám dálkovými vlaky.
Ale když není solventní poptávka, aby se investice vyplatila, tak rozum říká STOP NESMYSLŮM.
Ostatně v Nizozemí, Portugalsku a v UK stačí 5x řídší železniční síť než je síť SŽ. A konec světa tam nenastal.
A zase flašinet ŘIDŠÍ. Po kolikáté už!
Protože to relevantní argument na tvrzení, na které jsem reagoval.
Fakt máme nejhustší železniční síť (vyjma Finska)
Stačí si pročíst evropské statistiky https://irg-rail.eu/irg/documents/market-monitoring/312,2021.html
Vaše logika je úžasná, to je jak říct nemá smysl kupovat auto protože s ním dosud nejezdim
Kdo poroučí, ten platí. Jestli dopravci věří, že uživí trať díky NOVÝM, spoustě nových nákladních vlaků, tak ať si trať koupí a investici udělají na své podnikatelské riziko.
To když státní podnik podniká, tak je to od 10 k 5, je hezky vidět na příkladu Č. Pošty, které ubývá práce, přestože se na trhu uživí spousta privátních firem co rozváží balíky nebo co roznáší letáky obchodních řetězců.
Podobně efektivně fungoval státní Telecom. Taky jej postupně překonali privátní (pružnější, levnější) konkurenti, a nakonec ten státní Telecom koupili.
Už jste uhradil všechny náklady spojené s tím, že chodíte po chodníku, jezdíte po silnici atd. I to, že vás někdo naučil psát? A za snahu vás i naučit počítat a myslet?
Vzdělání platili z daní mí rodiče.
Chodník platím z mé dani z nemovitostí.
Ježdění po silnici z daně z PHM. A až vznikne něco jako český UBER = automobilová spolujízda levně, tak na krátkých cestách vesměs nebudu jezdit sám (nebo budu se dopravovat jako spolupasažér v cizím autě).
Náklady ovšem byly větší, než jste zaplatil. Měl byste to doplatit, když to chcete po jiných. Příklady táhnou.
Ukáže-li se, že je pravda, co jste napsal, tak budu muset.
Říká se tomu platit každoroční daně, víte?
Vím, tak prokažte, že jste zaplatil dost a že to pokrylo náklady spojené s vaším životem, co vám hradili ostatní. Ti také platí daně. V opačném případě, se laskavě zdržte, řečí o tom, co se má či nemá zaplatit z veřejných peněz. Představte si, ale i jiní platí daně. Taky, každý rok, někteří i častěji. 😉
Zkuste omezit osobní zaangažovanost a touhu mě „zadupat do země“
Neboť brání objektivní, faktické diskuzi.
Ale. Já jen po vás chci, abyste dodržoval to, co tak sám halasně vytrubujete do světa. Smyšlenky a lži nejsou fakta, ani dojmy a názory nejsou fakta. Stejně tak demagogicke použití dat, jež předvádíte neumožňuje onu diskuzi, po které naoko voláte. Ty ublíženecké řeči si nechte pro sebe. Děkuji.
Dohlejte si, kolik lidí či aut, jezdilo před postavením dálnice z Brna do Prahy přes Jihlavu a Humpolec. Kdyby se dalo na vás, jezdí se přes Hradec Králové dodnes.
Ještě, že se na vás nedalo, že?
Pokud věříte, že investice 10 miliard (ceny z 2020 či 2019, tj. dnes asi výrazně víc) se uživí, tak klidně do takové investice dejte své životní úspory.
Proč, já platím daně, mám už zaplaceno. 😉
Omyl.
Fakt. Takže vy také nemáte. Děkuji za přiznání. 😉
To asi ne, když se neustále hospodaří na dluh, to budou plati vaše děti a vnoučata.
Vaše ne? Už jste zaplatil tedy dluhy vašich rodičů? 😉
Proč by soukromnici nemohli provozovat trať když dálnici mohou ?
Vždyť i kolejové tratě jsou ve vlastnictví privátních firem.
Zhruba 4 tisíce km privátních tratí je v provozu v ČR dle Drážního úřadu.
Část je elektrifikovaných.
Jakou dálnici provozují čiště soukromníci bez toho aby jim stát za to platil?
Patrně má na mysli PPP projekty.
To já nevím. S tím jste přišel vy. 😉
Mnoo u vlečky je to normální a pokud budem AŽD považovat za soukromou firmu? Spolek obcí to zvládá taky, ikdyž je úderka z Dlážděné nenáviděla až za hrob.
Jezdilo se Jihlava – Havíčkův Brod – Kolín
Nejezdilo. Snadno dohledatelne. To jistě zvládnete sám. 😉
Před postavením dálnice ale bylo nesrovnatelně menší počet aut v populaci, dnes se tady staví tratě s nějakým věštěním o nákladech, kdy nákladním vlaků klesají jak procenta z přepravy, tak celkové objemy a z toho 10% podílu v EU budeme rychle na jednotkách procentech, až se přestanou vozit všechny ty velké železniční zásilky, pro které v Zelené Evropě nebude místo. Uhlí, koks, ocel, dřevo, stavební materály, auta, auto díly, tekutá paliva by měla zaznamenat buď úplný konec, nebo regulaci..
Méně aut, větší potřeba dálnice? Máte neobyčejný dar, nedokázat odpovědět smysluplně na otázku. 😉
V dřívější diskuzi tu zaznělo od někoho ze ŽESNAD, že ekonomika u této modernizace vyšla. Pokud by se to dělalo na vyšší rychlost, tak už nevycházela. Samozřejmě vycházeli z nějakého předpokládaného počtu vlakú po elektrifikaci, který vyjít múže a nemusí.
Když si vezmu NemaŠe, takv 2018 byl odhad 11 miliard Kč na tyto tunely, ale letos šéf firmy SŽ už tvrdí „hodně přes 25 miliard“. Čili s kolikamiliardovou investicí bylo zvažována investice do tratě Veselí nL-Č.Velenice? Nejlepší by bylo, aby stát neriskoval, že se nesplní slib o navýšení počtu nákladních vlaků o několik tisíc %. Lépe, aby si trať odkoupili dopravci a provozovali ji dle svého. Víme, že v ČR je cca 4 tisíce km privátních tratí. Tak proč by nemohla být privátní trať Veselí nL-Č.Velenice? Přece podstatou podnikání je riskovat NA SVŮJ SOUKROMÝ ÚČET. Stát neumí podnikat – viz… Číst vice »
Příznivé sklonové poměry jsou jen jeden z parametrů. Tím druhým je pokud možno dvoukolejnost trasy – aby ty nákladní vlaky nemusely co chvíli zastavovat kvůli křižování. Což u té trati (+ návazné trati ve Waldviertelu) stejně nebude dodrženo.
Zejména při (i tak žádoucím, na rozdíl od té dnešní parodie na provoz) 1h taktu osobní dopravy by tam zase tak moc prostoru pro nákladní dopravu nezůstalo.
Problém s provezením nákladní dopravy při budování odsunutého hl. n. v Brně = srov. s argumentací zastánců odsunu, že modernizace v přisunuté poloze by znamenala problémy s provezením osobní dopravy přes stávající hl. n.
Hlavně „příznivé sklonové poměry srovnatelné s koridorem“, řečeno takto obecně, nedává moc smysl – se kterým koridorem? Na nich jsou sklony různé. Pokud se tím myslí trasa do Vídně přes Brno, tak nevím, když vezmu i úsek z Prahy do Tábora. A pokud objížďka do Velenic přes Budějovice, má tato trasa sklony i příznivější.
S koridorem přes Českou Třebovou (a dále ne nutně přes Brno – dá se i přes Přerov/Otrokovice).
Jenže z Prahy do Tábora jsou sklony dost velké, a to v obou směrech.. Stejně tak tu je i stoupání od Dunaje někam k Sigmundsherbergu.
Však já vím, proto tu trasu coby vhodnou pro nákladní tranzit zpochybňuji.
Vaše dilema je vyřešeno faktem, že státní kasa je prázdná a zadlužená. Žádný přesun nádraží v Brně IMHO nebude, neboť na to není.
TAK TADY JSEM UŽ SKONČIL. DÁL – NÍŽE – UŽ NA TO NEMÁM SÍLU.
Ojojoj, závratná rychlost 120 km/h. Chápu, na té rovince to jinak nejde.
Některé oblouky by na vyšší rychlost nešly. Plus, náklady stejně rychleji nejezdí. A dálková doprava tam jezdí jak… jeden pár za 2 hodiny? To by spíš pomohly dvě koleje, ale tak to bychom u nás nesměli mít SŽ…
Oblouky by tedy šly, ale musely by se vykupovat pozemky.
PS: To je rozdíl mezi změřením poloměru oblouku a dojmy. Podle dojmů se stavět nedá, věděl to už Pytagoras – uměl stavbu vytyčit.
Ok, nebudu se hádat…
To o Pytagorovi bylo na Petra.
A k čemu by to bylo, při vzádelnosti tamních zastávek?
Nákladům stačí 80. A 120 umožňuje to celé udělat výrazně levnější, než 160, protože se tam mění požadavky na svršek.
Jaký? Vím akorát o kolejnicích. A pokud by v Česku byly schváleny také 54E, tak ani ty by nebyly výrazně dražší.
Je sice dobře, že se vymlátí to muzeum v přírodě a i ten špagát se hodí, ale fascinuje mě ta omezenost, kdy se trať s provozem mezinárodních rychlíků, která je v poměrně dlouhých úsecích rovná jak pravítko, modernizuje na 120 km/h, asi aby při vyšší rychlosti krávy okolo trati nepřestaly dojit.
Nevolám po nějakých brutálních přeložkách, ale okometricky by se z toho teda dalo vytáhnout víc v současné stopě nebo s drobnými posuny osy. Jestli ne, tak mě opravte.
Mám z toho stejný pocit. Za hodně peněz málo muziky. A u jednokolejky zrovna rychlost kapacitu zvyšuje.
No právě že 160km/h by tu kapacitu spíš snížilo, to spíš měli udělat dvě koleje a nebo aspoň přistavět výhybny navíc…
Souhlas, spíš bych to viděl na dvoukolejku než navyšování rychlosti. I když, na druhé straně hranice to taky není žádná hitparáda, ale zadrátováno tedy mají
No právě že nesnížilo, na jednokolejce je víc omezující obsazení mezistaničních oddílů než následný interval, pokud tedy nechceme jezdit například jen ráno do Vídně a odpoledne z Vídně.
Ještě jsem zapomněl na peróny v Třeboni v současné poloze, tedy daleko od města i od autobusáku, přitom o kus dál vedou ty koleje přímo okolo něj a i centru je to blíž. Pak by se ani nemuselo stavět dálkovkou extra u lázní a možná by to pomohlo ještě víc než vyšší traťová rychlost.
To je dobrý nápad a přidal bych ještě Dvory a Lomnici. Všechny tři obce by nejspíše potřebovaly nádraží blíže centru a ne na jeho okraji. Alespoň podle mapy. U Třeboně se přesun k autobusovému nádraží úplně nabízí. Otázkou je Zlatá stoka, most, mírný oblouk tratě a samozřejmě kácení stromů. To vše by se nelíbilo určitě některým místním.
Evidntně trpíte nedostatek prostoru k realizaci. Modelové kolejiště (placené z Vaší kapsy) se jeví vhodným řešením Vašeho deficitu.
Vaše budoucí: „Šotoušov hlavní nádraží“ viz dokument Šotouši
https://www.ceskatelevize.cz/porady/15494554593-sotousi/222553111200002/
Evidentně trpíte nadbytkem potřeby se ke všemu vyjadřovat a všechny lidi s jiným názorem nazývat „zasloužilými železničáři“, „šotouši“ apod., aniž byste o nich cokoliv věděl. Ale třeba jednou pochopíte, že ne každý, kdo s vámi nesouhlasí, je zaměstnaný u železnice, a dokonce ani jeho příbuzní ne. Třeba je problém v tom, že tito lidé nejsou zvědaví na vaše x-krát opakované texty stále o tomtéž. Faktickou stránku nemá smysl ani řešit, když na jakékoliv jiné téma naroubujete něco absolutně nesouvisejícího, případně souvisejícího snad přes nějaké oslí můstky. Ale kopat do někoho, kdo si dovolí říct svůj návrh na úpravu tratě, která… Číst vice »
Aha, takže Vy zastáváte postoj:
“Utratit peníze na totální nesmysl, aby přežrané železniční monopoly si mohli opět zamlaskat,
a to peníze které nemáme a tedy zadlužím své děti a svůj důchod na značný úrok, ze kterého se možná nikdy nevyhrabu,
kvůli lidem na kterých mi ve skutečnosti nezáleží (neboť 94% procent obyvatel si pravidelně neplatí cestu vlakem, zatímco každodenně pijí vodu, a bohužel kohoutkovou od ledna citelně zdraží zvýšená DPH, aby stát měl na splácení ÚROKŮ ze státních dluhů)
A zase fabulace, domněnky, úskok od tématu, a rovnou další zopakování stále stejné šablony.
Nevím odkud jste vytáhl, že zastávám vámi zmíněný postoj, a je mi to jedno, protože jste napsal další nesmysl. Vaše vizitka. Pointa byla, že samoúčelně plevelíte diskuze, ale to bych asi po vás chtěl moc, abyste to pochopil.
Tématem diskuze je nesmyslná, velmi drahá, investice, tak jak to popisuje článek
A co jste tedy udělal pro to, aby tato, podle vás, nesmyslná investice nebyla uskutečněna? Psaní na internetovou diskuzi se nepočítá, tím nic nezměníte.
No přeci to je celý Axel. Místo aby své požadavky tlumočil na konkrétních místech (SŽ, ministerstvo dopravy, kraje atd.) tak své moudré postoje vnucuje běžným diskutujícím.
Vypadá to tak, jelikož na tento dotaz, co konkrétního udělal pro svou věc, už raději několikrát vůbec neodpověděl. Řečí plno, snaha něco reálně udělat žádná.
Ne všechno, co se vám jeví jako totální nesmysl, nesmyslem skutečně je. 😉
Děkuji Vám za názor.
A jaké jsou Vaše argumenty proti mým?
Vůbec nemáte zač. 🙂
Žádné vaše argumenty nevidím. Nic, co by se dalo ověřit. Takže až nějaké uvedete, uvedu argumenty já. 🙂
Fakt v mých komentářích nevidíte žádný argument? Ani jeden?
Tak to jo -:)
Opravdu ani jeden. Žádný odkaz, kterým byste svoje tvrzení k tomuto tématu logicky podpořil.
Musíte se víc snažit. 🙂
Co tam máte dál?
Nahoře (pod koment od pana Sládka) je např. argumentář a) až g)
Mrzí mě, že oči Vám už neslouží, že jste můj argumentář přehlédnul
Mrzí mě, že si pletete svoje osobní ničím nepodložené pocity od relevantních argumentů podpořených řádnou citací.
Zkuste to tedy znovu a lépe. 🙂
A konkrétně?
Na kolik Vy odhadujete investici Veselí nL-Č. Velenice? 25 miliard?
Tj. reagujte na : „b) částka 10 miliard byla zveřejněna v 2020 (či v 2019), tudíž je pravděpodobné, že od té doby stoupla. Vždyť v 2018 bylo u jiné stavby (NemaŠe) odhadnuto 11 miliard, ale letos už šéf SŽ odhaduje „hodně přes 25 miliard“
Na odhady investic do železniční dopravy jsou tady jiní odborníci. A nejsem to ani já ani vy.
Ne všechno, co se vám jeví jako totální nesmysl, nesmyslem skutečně je. 😉
Já evidentně trpím vaše nesmyslně debilní off-topic komentáře, kterými likvidujete na české poměry fajn diskuzi na mém oblíbeném, zaplaceném a denně navštěvovaném webu!
No každopádně, jestli vás admini tady budou tolerovat, tak já nebudu prodlužovat své členství, až k tomu nadejde čas. Jak jednoduché.
Škoda, že tady neexistuje nějaká blokace, abych si vás mohl vypnout a nebo ještě lépe abych vám mohl vypnout internet.
Děkuji za Váš názor.
A jaké jsou Vaše argumenty proti mým?
Po tom, co jste napsal ten příspěvek a já tam marně hledám nějaký argument (nebo smysl), po mně chcete argumenty? To je roztomilé.
Evidentně trpíte nedostatkem prostoru k realizaci změny celé planety či vesmíru, tak vám zbývá už jen ta diskuze tady…
Proč by stát měl ukončit dotování tratě Veselí nL-Č.Velenice: Tak si to shrňme: a) velmi řídké zabydlení Třeboňska, takže na současné trati jezdí málokapacitní vlaky jako RegioNova (a nově RegioFox). Tudíž náhrada automobilovou spolujízdou popř. autobusy se zdá, že jen otázkou času. Na trati jezdí několik rychlíků, ale jak uvádí Ministerstvo dopravy = chybí poptávka a i proto rychlík fakticky slouží jako „všudezastavující“ osobní vlak. b) částka 10 miliard byla zveřejněna v 2020 (či v 2019), tudíž je pravděpodobné, že od té doby stoupla. Vždyť v 2018 bylo u jiné stavby (NemaŠe) odhadnuto 11 miliard, ale letos už šéf SŽ… Číst vice »
Obecně: Proč je špatné trať elektrifikovat? Neměly by všechny tratě být elektrifikované už kvůli ekologii, sjednocení vozového parku, komfortu apod? Jako někdo, kdo jezdí poměrně často trať Budějce-Kájov říkám, že čím rychleji bude ta trať elektrifikovaná tím lépe.
Proč by stát měl ukončit dotování tratě Veselí nL-Č.Velenice:
d) na přestavbu železnice dle mého v Brně nedojde.
To myslím o vašich argumentech a vašem výskytu zde na webu vypovídá více, než si připouštíte.
Děkuji.
Jsem plně saturován Vaší diskusní úrovní
Asi jo, v Lomnici peron podél rybníka, však nemusí být přímo na nádraží, §1 byl v tomto již prolomen, viz Luštěnice na jih od Mladé Boleslavi.
V Třeboni to naráží na dogma, že peron nesmí být v oblouku (JMK a plamenná diskuze o 3vozovém osobáku bez průvodčího).
Ve Dvorech posun ke hřbitovu, ať to zní jak chce, bylo by to blíž, co na to obec?
Má-li se to předělat celé z gruntu, tak tyhle věci by se hodily zapracovat.
Je vlastně nevím, jestli může, či nemůže, či do jaké míry. Neznám předpisy. Ale myslím, že oblouk bude z těch mnou jmenovaných věcí asi nejmenší problém. U Lomnice bych ho posunul až za alej, a samozřejmě by to znamenalo novou cestu od ulice Nové Město (asi), což by samo o sobě mohlo zatraktivnit tuto oblast pro další výstavbu. Varianta u hřbitova mě také napadla, což by na jednu stranu mohl být problém a na druhou stranu i výhoda pro „návštěvníky“ hřbitova. Každopádně to beru jen podle mapy a neznám místní poměry. Stejně tak u takovýchto obcí považuji za nádraží jen… Číst vice »
To není trať pro rychlíky.
Neboť chybí poptávka, jak uvádí i Plán dopravní obsluhy Ministerstva dopravy. Na uspokojení tamní poptávky po vlakové dopravě stačila RegioNova.
Takže asi tak.
Fakt, že Babišova/Okamurova vláda rozhazovala na zbytečnosti i na této trati, tak vůbec neznamená, že rychlíky do Č. Velenic budou jezdit i v budoucnu.
Ostatně když se mělo utratily miliardy za trať Č. Velenice-Č.Budějovice, tak se také argumentovala rychlíky Praha-Č.Budějice-Vídeň. Jenže žádné takové nejezdí. Není solventní poptávka.
Když firmě Správa železnic poprvé prošla nepravda o Č. Velenicích, tak proč chybu opakovat podruhé?
U t-199 se argumentovalo přímými vlaky ČB – Vídeň. Z Prahy určitě ne.
Ale jinak přesně jak píšete – jedna elektrizační argumentace se ukázala být lichou (a to i po více než 10 letech). Ostatně i to přímé vedení „rychlíků“ Praha – České Velenice – Vídeň je dost sporné.
Tam nic sporrného není, je to propojení dou regionálních vlaků do jednoho. Občas tím někdo přes hranici projede.
Občas někdo jede. To je pro zavedení meziregionální/dálkové linky dost neuchopitelná informace.
Máte linku Praha – Velenice a pak Velenice – Vídeň. Tak se tyhle dva vlaky spojily do jednoho. Co na tom neuchopíte?
Tady k žádnému nárůstu počtu vlaků, vlkm, náležitostí… nedošlo.
Poptávka samozřejmě je, ale potenciální cestující volí jiné druhy dopravy. Takže po modernizaci zafunguje synergický efekt stejně jako v případě železniční tratě mezi Plzní a Rokycanami.
Zdroj Vašeho tvrzení, prosím?
A jaký je zdroj vašeho tvrzení, prosím? 🙂
Patrně jste to přehlédnul.
Tak tedy zopakuji pro Vás:
„Plán dopravní obsluhy Ministerstva dopravy“
Těším se na Vaše argumenty
A kde je link? Kde je odkaz nebo citace na konkrétní data? Tu argumentaci dost flákáte. Taky jsou zde vážné pochyby o tom, zdali problematiku správně chápete.
Těším se na upřesňující informace. 🙂
Vám nefunguje google?
https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Verejna-doprava/Financni-ucast-statu/Plan-dopravni-obsluhy-uzemi-vlaky-celostatni-dopra/Plan-dopravni-obsluhy-uzemi-vlaky-celostatni-dopravy-2022-2026.pdf.aspx
viz Pasáže o R17
V tuto chvíli jsem se k dokumentu už dostal. Samotní autoři na str. 76 a 77 ve výhledech na linku R17 sdělují (dvakrát), že zásadní je elektrifikace a modernizace trati Veselí n. L. – České Velenice. Stanice České Velenice, jak se píše v dokumentu, v sobě skrývá potenciál spojení s Rakouskem. Na str. 75 se píše, že pro tento úsek nebylo v době přípravy dokumentu dostatek statistických údajů pro přesnou analýzu. Tudíž situace je zcela jasná: – Trať rozhodně elektrifikovat nejen kvůli existujícímu potenciálu, ale i kvůli nákladním vlakům, kterým se z Rakouska ku Praze zkrátí trasa. – Váš pocit,… Číst vice »
Když jste se dožadoval zdrojů, tak kde je Vaše reakce?
Tvrdil jste, že chcete diskutovat.
Nebo jenom žvaníte a trollíte?
Zatím jsem nereagoval. Až budu mít čas, zdroj si přečtu. Jinak je vtipné, že mě troll jako vy označuje za trolla.
Dávejte si pozor na to, co píšete. Vrátí se vám to jako bumerang. 😉
Čas na reakci jste neměl?
Tak kde jste vzal čas na jiné reakce na jiné mé komentáře?
Fakt jste troll.
Pane trolle, čas na reakci jsem měl, protože jsem nevěřil tomu, co píšete. A jako obvykle jste udělal špatný dojem znovu – nejen jako Axel nebo Olcit.
Co se týká samotné akce, má intuice mě nezklamala. Těžko lze uvěřit, že se stát bude bránit tak lukrativní stavební akci.
Inu, číst něco neznamená to správně pochopit. Tak příště víc štěstí. 😉
On je to spíše mezistátní spěšný vlak, který má poměrně krátké vzádelnosti zastávek, na kterých byste toho ušetřil přesně kolik při 160?
Kolik nákladů denně tam projede?
Opět nastala situace, kdy je stručný racionální dotaz na provozní poměry na trati, prostý jakéhokoliv sarkasmu, ocejchován mínusy…
Dotaz možná stručný ale zároveň zbytečný. Ta investice se přece chystá hlavně proto, aby tam těch nákladů denně projelo víc.
Předpokládal jsem, že pan Svojšín chtěl pouze vědět, kolik nákladních vlaků tam jezdí dneska.
O tom, že se trať bude předělávat na to, aby jich tam potom jezdilo víc, snad nikdo soudný nepochybuje.
A není jedno kolik jich tam jezdí teď? Spíš je otázka, kolik jich tam bude jezdit potom, ne?
A není NÁM, jako státu to tedy jedno?
Proč má stát si hrát na podnikatele?
Nechť dopravci si trať převezmou a udělají s ní co chtějí, když dopravci té trati věří tolik, že chtějí utratit 10 miliard (ceny roku cca2020, tj. nyní asi výrazně víc).
Lidově řečeno – kdo poroučí, ten platí. Tak když dopravci „poroučí“, tak ať si těch 10 miliard zaplatí ze svého.
Náš státní dluh je už dnes enormně vysoký.
Takže platíte? I za mě? Kam vám mohu poslat účet?
To co píšete nedává vůbec smysl. Zkuste to napsat normálně, srozumitelně.
Co, proč, komu.
Tady nejste mezi zasloužilými železničáři navyklými na každoročních bezstarostných 100 miliard dotací a daňových úlev
A zase ta pohádka o „zasloužilých železničářích“, s vámi je legrace 🙂
Vy neumíte česky, že nerozumíte?
Vy se tady snažíte poroučet, tak plaťte. Vaše logoka.
A jste mimo. Nevím jaké je to mezi zasloužilými železničáři. Nemám s železnicí profesně vůbec nic společného.
Zkuste omezit tu svou osobní angažovanost, pak není možná rozumná diskuze, víme? 😉
To je jedno že nemáte profesně nic společného s železnicí, jak nesouhlasíte s Axelem, tak prostě jste zasloužilý železničář nebo šotouš, protože to Axel řekl 🙂 došly argumenty, včetně těch pochybných a smyšlených, tak nálepkuje.
Nemám ambici poroučet ostatním spoluobčanům.
Patrně netušíte, co je to diskuze.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Disputace
„Demokracie je diskuze“ Tomáš G. Masaryk
Jenže s vámi se věcně diskutovat nedá, když vydáváte své názory, předpovědi a domněnky za neprůstřelná fakta která prostě budou protože jste to řekl. A když nevíte jak dál tak nálepkujete (zaloužilý železničář, šotouš atd.) a ještě děláte ublíženého, jak jsou tady na vás ostatní oškliví, že se s vámi nechtějí bavit k věci, aniž byste toto sám dodržoval. A že roubujete nesouvisející věci dohromady, to vám také nepřidá. Takže se neohánějte Masarykem, nejste ho hoden.
Nejsem ublížený.
A pokud tak na Vás působím, tak se omlouvám.
Jde mi o perspektivu pro mé děti, neboť dálkové vlaky jsou potřeba a nechci aby skončily spolu se zbytečnými vlaky na vedlejších tratích.
V rom případě své návrhy a myšlenky směrujte tam, kde to má smysl, jistě jste schopen si zjistit konkrétní instituce. Zde házíte hrachem o zeď.
To samé jsem mu asi před rokem dvěma vzkazoval také. Dalo by se to někde dohledat, ale kdo by si tim otravoval život…
A jestli si dobře pamatuji, jeho odpověď zněla v duchu, že proto nevidí důvod, ať to udělá někdo jiný když chce. To mluví za vše.
Evidentně máte. Diskuze není lhaní a demagogie, kterou právě předvádíte, ani trapné pokusy o dehonestaci druhých. Nakonec to stejně, vyjde tak, že ztrapňujete jen sám sebe. 😉
a svojšín myslel projede teď nebo v budoucnu? taky ty mínusy moc nechápu…
Sousední trať přes Budějovice do Velenic elektrizovaná je a nelze říci, že by zde dnes fungovala nějaká významná tranzitní doprava.
Třeba je to tím, že převážná část nákladní dopravy je realizována po silnicích.
Ovšem zákazem silniční dopravy můžete způsobit jen to, že i nadále nebude co vozit vlakem.
Přesně, lidi prostě přestanou nakupovat.
Ne že by přestali úplně. Ale shánět chleba na černém trhu to je jak z hladomoru na Ukrajině.
Ikdyž je tu pár takových, kteří by člověku zbourali i tu domácí pec, aby na nádraží musel. Takových, vyžadujících absolutní poslušnost vůči úřednímu nařízení. Je na to slovo…
Nehodlám nic nikomu zakazovat. Na to tady máme ty (vy)volené. Třeba by to dopadlo tak, že po zákazu silniční nákladní dopravy by se na koleje vešlo jen pár vlaků. A při MU, nebo při nepřízni počasí by opravdu zůstalo všechno stát.
Tak kolik jich tam bude jezdit potom? 🙂
Eventuálně – dá se použití příměr s tratí přes Lichkov a „stavem po elektrizaci“? 🙂
Nejen Lichkov. Třeba přes Dvořiště se těch nákladů zas tolik nevalí. Když jsem tam šotil poslední dny provozu bardotek, tak jezdil jeden za druhým.
Pro využití nákladní dopravou bude kromě elektrizace nutné udělat i úpravu stanic, kde by se křižovali nákladní vlaky. Dalším problémem je, kromě tří přejezdů (2 ks mezi Lomnicí a Třeboní, v Suchdole) na silnici I/24, je zde spoustu přejezdů k jednotlivým obcím či nemovitostem s různým stupněm zabezpečení.
Proč?
Protože, když osadíte každých několik stovek metrů přejezd osazený světlý a zavorami, tak to bude finančně náročné.
Ano, proto to stojí 10 miliard…
Proč tvrdíte, že to stojí 10 miliard?
Tuto částku odhadovali někdy v roce 2020 (či v 2019). Vzhledem k nárůstu cen lze dnešní ceny odhadovat mnohem dráž.
Protože právo přístupu k nemovitostem?
– U Suchdola/L. se plánuje nadjezd (2025-28) – viz Interaktivní mapa SŽ – Stavba C-17: „Stavba bude zahrnovat rekonstrukci všech stanic na trati (Nová Ves nad Lužnicí, Suchdol nad Lužnicí, Majdalena, Třeboň, Lomnice nad Lužnicí), kde budou zřízena nová vnější nebo poloostrovní nástupiště. Rekonstruovány budou také všechny zastávky a celá trať bude upravena pro rychlost 120 km/h. Dojde také k náhradě stávajícího přejezdu se silnicí I/24 u Suchdola nad Lužnicí novým nadjezdem“ – U Lomnice/L. se plánuje obchvat obce (2027-29) „Trasa přeložky silnice I/24 kříží mimoúrovňově mostním objektem stávající železniční trať č. 226 České Velenice – Veselí nad Lužnicí. Výstavba… Číst vice »
Zde když tak odkaz: https://mapy.spravazeleznic.cz/stavba/C-17
Já jsem z toho odkazu čerpal a text zkopíroval, protože jsem dal odkaz na JČ dopravní stavby – na ten druhý nadjezd v Lomnici/L.
Tady, pokud tedy „nezlobíte“, projde příspěvek s jedním odkazem napřímo, ale se dvěma to už prochází schvalovacím procesem.