SŽ hledá projektanty elektrizace tratě z Veselí do Velenic. Desetimiliardová stavba má začít za dva roky

Trať 226 Veselí nad Lužnicí - České Velenice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTrať 226 Veselí nad Lužnicí - České Velenice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Trať je dnes tranzitní nákladní dopravou fakticky nevyužívaná. SŽ přitom poukazuje na její příznivé sklonové poměry, které jsou srovnatelné s koridorem.

293 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Szony

Vize je skvělá, ale normativní 450 metrů z Gmündu směrem na Vídeň zkrátka požadavky nákladní dopravy nesplňuje

medvěd

Je vidět spousta odborníků, ale narovinu…..kdysi se muselo povinně přes Břeclav, aby byly výkony a prémie ! Navíc, co naši politici slíbili…. 1993 ? Skutek utek. Teď se to narovnává. Navíc, trať může působit jako odklon, když se v tunelu u Chotýčan něco semele.

marek hudec

sklonove i smerove pomery trati jsou bezmala jak rovinka pred Pardubicemi….ale taky trat vede po podmacenem podlozi, v podstate bazinami……

Joker

Tak hlavně, aby se to udělalo pořádně a ne polopatě se slovy : „Vono to stačí, dyť se tam dycky jezdilo vosumdesát.“

Tomáš

Bude se řešit i sanace propadů v „bažinatém“ terénu?

davidVRT

Za me se to melo vytahnout aspon na 160 km/h. Kdyz uz se do neceho pustime, tak poradne. I v Rakousku maji jednokolejnou elektrifikovanou trat z Vidne do Wolfsthalu uz davno na 140. A to tam jezdi S-Bahn a zadne rychliky…

O kolik by se zvysila cena stavby? To stavime na 5 nebo aspon na 50 let dopredu?

M19

Zřejmě násobně. To by bylo nových nadjezdů a podjezdů…

Elb

Zdvojnásobit cenu stavby pro dva rychlíky za den, co tam ušetří 3 minuty?

Petr Šimral

Předpokládejme zvýšení ceny stavby o 20% a zkrácení jízdní doby „zrychlených osobních vlaků“ o 2 minuty. Pro vlaky osobní a nákladní to nemá smysl.

MildaIV

Zásadní věc, co si tady většina lidí neuvědomuje, je to, že se zvýší nejen cena stavby, ale i cena a frekvence údržby. Tím se pro dva rychlíky za den zdraží prújezd všech osobákú a nákladních vlakú a sníží se dostupnost trati kvúli výlukám.

Tomáš Záruba

Na druhou stranu pak nebude ta trať tolik rozbitá. 🙂

Kuba2

Těch rychlíků je 8, ne dva. To už zas tak málo není.

wolfsthal

tych 140 je tam na par km, zvysok <100

Karl vB.

Ta trať potřebuje obnovu, jak prase drbání a schválený záměr je maximum možného, respektující reálné finanční možnosti a omezení vyplývajících z ekologie (celá trať, až na malý camfour mezi Novou Vsí a Velenicemi, prochází CHKO Třeboňsko s ptačími oblastmi). Pro zamýšlený provoz: -12 párů osobních vlaků – 4 páry vymetacích rychlíků „Silva Nortica“ a „Lužnice“ – 8 párů nákladních vlaků je to dostačující. V případě nějakého maléru na hlavním tahu Praha – Brno – Břeclav – Wien, nebo nějakých neblahých vlivů po zahájení rekonstrukce železničního uzlu Brno, bude aspoň k dispozici nějaká kloudná odklonová trasa. Materiál z roku 2019 k… Číst vice »

Ech

1. A já myslel, že stát je tu kvůli občanům (=aby neživořili pod tíhou dalších a dalších daní) a ne, aby si železniční monopoly opět zamlaskaly, až do firmy SŽ dorazí dotace vesměs na státní dotace. 2. Řídce zabydlený region Třeboňska neuživí pasažérskou vlakovou dopravu ani provozně (=málokapacitní vlaky včetně rychlíků nemají poptávku) a už vůbec neuživí investičně znovupostavené tratě. 3.Už existuje elektrifikovaná trať do Vídně přes Č. Velenice jako záloha tratě přes Břeclav. Jde o trať Praha-Č.Budějice-Č.Velenice. Tj. investice do tratě Veselí n.L.-Č.Velenice je duplicitní = zbytečná. Optimální propustnost Č.Budjice-Č.Velenice je 65 vlaků denně a není to příliš využito=hrubým… Číst vice »

Ech

Oprava: 1. A já myslel, že stát je tu kvůli občanům (=aby neživořili pod tíhou dalších a dalších daní) a ne, aby si železniční monopoly opět zamlaskaly, až do firmy SŽ dorazí dotace vesměs na státní DLUH ZA ZNAČNÝ ÚROK.

MilanSima

Říká Vám něco pojem investice infrastruktury?

Ech

Požádám Vás o zdroje Vašeho tvrzení, že na znovupostavené trati Veselí/L-Č. Veleniceza ?20? miliard Kč má denně jezdit … cituji Vás: „8 párů nákladních vlaků“.

Pan Šimral tvrdil, že v 2016 byl předpoklad 8 nákladních vlaků denně. Viz níže, kde jsem se u něj ujišťoval, jestli myslí 8 párů nákladních vlaků denně … ne, on myslí 8 nákladních vlaků.

Jaký je aktuální předpoklad k roku 2029: 6 nákladních vlaků denně? 5?

Díky.

Libor

Echte, nákladní vlaky nejsou často na páry, ne?

Ech

Ideálně by bylo to nezkoumat, pro mě jako pro laika. Inu „Žij a nech žít“.

Tj. ať si trať si odkoupí nákladní dopravci a zainvestují privátní peníze. Jestli tratí za den projede 5 nebo 50 nebo 250 nákladní vlaků je mi srdečně jedno.

Hlavně už nechci další nové a nové daně, aby se zvládlo tak tak splácet rostoucí ÚROKY ze současných dluhů. Chci nezadlužovat svůj důchod a své děti.

cest

Ech, ty jsi komediant. Možná ta trať není v porovnání s jinými nějaká jinými moc důležitá, ale v porovnání s investicemi do jiných tratí je to zlepšení spojení pro region a alternativní trať na Vídeň a má smysl. Bez využití trať nezůstane narozdíl od různých investicí do Lužců nad Vltavou, Mšena nebo různých podobných kozích drah co nevedou od nikud nikam.

Ech

Souhlas. Jednooký mezi slepými.

Ale bohužel my jako stát nemáme dost peněz, resp. máme až přespříliš dluhů

Tudíž proč by se železniční síť SŽ neměla přizpůsobit ekonomickým možnostem ČR? Podobně jako když v Nizozemí, Portugalsku či v V.Británii jim stačí železniční síť 4x až 5x řidší než je síť firmy SŽ.

Tuzemák

Jo pěkný, tak šup-šup, když tu bude využití u nákladu a jako bonus už tam snad nikdy nepojedu Regionohou win-win situace.

Ech

Proč se nezadlužovat kvůli této dožilé trati? Protože stát na to nemá. A mít nebude Postupně budou dobíhat úvěrové smlouvy na státní dluh, půjčené na levný úrok (ale dnes jsou úroková sazby mnohem dražší). Stát si patrně vezme nové úvěry, aby splatil ty staré. Ovšem nové úvěry asi budou za citelně vyšší úrok. Letos v říjnu stát dlužil 3.115 miliard ze kterých zaplatil 40 miliard na úrocích (údaj je za leden-říjen, tj. za celý rok to bude cca 55 miliard). Ale úroková sazba ČNB je průměrně 7%. Až stát začne platit úrokovou sazbu 7%, tak z 3.115 miliard to vychází… Číst vice »

Alibaba

Protože je trať dožilá, tak si ji stát zmodernizuje, nemá cenu modernizovat něco co je v půlce životnosti.

A jak víte, že se budeme zadlužovat kvůli této trati a ne kvůli dálnici nebo kvůli důchodců nebo lékařům nebo armádě? Jak to na těch penězích poznáte?

marty-t

To je jako nezadlužit se kvůli nové střeše. Sice mi do baráku teče, ale hlavně, že nemusím nikomu platit úroky, že ? Stát potenciální zdroje financí má, ale využívá hlavně jen ty, které umí dobře vybrat (daň z příjmu, DPH). Srovnejte si třeba, kolik se platí v cizině za daň z nemovitostí nebo, že mimo ČR i obyčejní lidé platí silniční daň třeba i podle obsahu motoru…

Ech

Pokud mám 5 baráků,

z toho 4 stařičké na spadnutí bez využití,

tak ty 4 chátrající je lepší zbořit,

2 zbořeniště-parcely prodat, jednu si nechat a

z výtěžku na zbylém zbořeništi postavit nový domek, který pronajmu za tržní nájem a neutratím obrovské peníze za každoroční opravy ve stylu „nové dobré víno do starých měch“

Alibaba

Jenže stát neni jedinec. I Babiš zjistil, že se stát nemá řídit jako firma.

Ech

Vždyť ano, ať stát nevstupuje do podnikání.

Ať stát nedotuje podnikání s
– koňskými dostavníky

– železnicí na vedlejších tratích firmy SŽ nechť je ve stejném režimu jako na privátních tratích (vlečkách), tj. bez dotací

– telegraf

– telekomunikace

Alibaba

Však taky stát (prostřednictvím SŽ) nepodniká. Ale to je nad vaše chápání…

Kdyby jste věděl jak funguje dopravní trh, tak by jste něco koních nepsal. Sice nedotuje koně, ale silniční infrastrukturu ano. A protože aby jakž-jakž trochu napravil dopravní trh, tak podobně financuje železnice. Jenže to jste stále nepochopil, a proto tomu nerozumíte a plácáte kraviny.

Na vlečkách je jiný režim (rychlost, vybavení, řízení)na rozdíl od tratí, takže zase jen plácáte blbosti.

U dopravní infrastruktury je obecný problém, že zabírá místo (na rozdíl od telekomunikačních technologií).

Tomáš Záruba

Ze by aspoň v projektu byla naděje na V130 = (120;160> km/h tam, kde je to směrově možné? Tvrdé omezení shora na 120 je dnes už fakt dost mimo. Navíc by to drobně zvedlo kapacitu.

Vojtěch Suchan

Je to kvůli kolejím. Musely by se použít kolejnice UIC60 a jiná konstrukce spodku. na 120 tam můžou být S49. Celou stavbu to výrazně zlevní.

Petr Šimral

Ano, potvrzuji.

pavelmracek

Pokud by nyní stavba stála 10 miliard s kolejnicemi S49, o kolik by se tak přibližně zdražila při použití kolejnic UIC60?

Tomáš Záruba

A ještě lépe: S kolejnicemi UIC60 jen a pouze tam, kde by se konkrétně vyšší rychlost navrhla.

Tomáš Záruba

Právě že od jisté doby je možné i V>120 km/h na S49 (jinak bych to ani nevytahoval). Ale nevím, jestli nějaké to plánované zatížení už nepřesahuje limit pro takový krok.

Petr Šimral

Mě bylo prezentováno natvrdo S49 = 120 km/h. Pro ŽESNAD.CZ to problém není, nápravová hmotnost 22,5 tuny není omezena, rozhodně tam více jak 120 km/h jezdit nepotřebujeme.
Názor osobních dopravců mi znám není.

qěcy

Každopádně samotná cena kolejnic a jejich položení hraje marginální roli.

Tomáš Záruba

To dřív platilo. Ale v rámci diskusí nad 225kou z OTH zaznělo, ze od někdy ne tak dávno zpětně je možné i více, ale záleží na výhledovém zatížení. Číselné hodnoty jsem ale zapomněl.

qěcy

Jdou i jiné éčkové tvary kolejnic. Třeba 54E1. U SŽ asi neschválené.

Kuzma

Podívejte se do slušné mapy. Tady určuje voda ( rybníky, stoky, Lužnice) kudy trať povede. Franz Josef Bahn byla dobře postavena už za císaře pána, už tenkrát na hranici možností a i za hlubokého totáče tady byla traťová rychlost většinou 100km/h.
Zvýšení na 120 je podle mého maximum dosažitelného, navíc 90 % trati vede v CHKO. Dělat přeložky tady prostě nepůjde.

Tomáš Záruba

O prelozkach taky nepadlo ani slovo.

Oldřich Sládek

SP Veselí nad Lužnicí – České Velenice byla první, kterou ŽESNAD.CZ v letech 2016/17 připomínkoval a samozřejmě veškerou svojí silou podporuje na české i rakouské straně resustitaci FJB na dnešní parametry, umožňující provoz ekonomicky rentabilních nákladních vlaků.

A Axel se třeba může upsat proti nákladním dopravcům do bezvědomí. Bude mu to pro kočku platné 😉

Ech

Jaký počet nákladních vlaků (nemyslím Jednotlivé Vozové zásilky) odhadujete, prosím, nyní z Veselí n.L do Rakouska? Odhady od 2016 se předpokládám dost proměnily.

A prosím o odkaz na zdroj ze kterého odhad vychází (tj. aplikujete obvyklou metodu zasloužilých železničářů „pohledem z okna SUDOPu“ použitou u promarněné investice za miliardy u tratě Č.Budějovice-Č.Velenice?)

Díky.

Leštění

potrefená husa nejvíc kejhá

Michal Bartoníček

Tolik slova zneuznaného rádoby odborníka píšícího pod nickem Ech. 😄

Ech

Děkuji Vám za názor. Nestojíte mi za reakci.

Neboť níže jste mě opakovaně vyzýval k diskuzi a dožadoval jste se, abych Vám znovu napsal použité zdroje. Vyhověl jsem Vám, ale z Vaší strany žádná diskuze nenastala.

Takže to z Vaší strany byl trolling.

Škoda.

Těšil jsem se na kvalitní diskuzi = např. níže je 7bodový argumentář proč ukončit dotování tratě Veselí nL-Č.Velenice.

Ale ani lobbysta a ani zasloužilí železničáři se nevzmůžou na diskuzi.

Michal Bartoníček

Trollovi jako vy nestojím za reakci, přesto jste reagoval. Je vidět, že vaše slovo nestojí za nic.
I já se vždy těším na vaše argumenty, ale zatím to jsou jen ničím nepodložené pocity. Škoda.
Jako zasloužilý železničář určitě víte, o čem píšete. 🙂

Ech

Ad „zatím to jsou jen ničím nepodložené pocity.“

Např. takový Plán dopravní obsluhy Min. dopravy jsou „pocity“, dle Vašeho, že?

Takže jsem se trefil. Troll

Michal Bartoníček

Ano. Trefil jste se jako vždy úplně vedle. Prozraďte mi, jak to děláte? 😀

MilanSima

Já třeba doteď čekám na Váš relevantní argument ohledně Lanškrouna. A stále čekám marně 😁.

Petr Šimral

SP počítá s osmi nákladními vlaky denně.

Ech

Tj. 4 páry? Nebo 8 párů?

Petr Šimral

Opakuji. 8 vlaků denně. Není nikde stanovené, že vlaky musí jezdit v párech.

Ech

Díky.

Takže 8 nákladních vlaků denně byl odhad v 2016.

A jaký je aktuální odhad odhadující stav cca v 2029? 6?

P.S. Ptal jsem na nákladní vlaky bez JVZ. Tudíž chápu, že Vaše reakce byla o nákladních vlacích bez JVZ.

Elb

Moc vám to rozšiřování zisků na úkor ostatních přeji.

VTT

Tu trať chcete používat nejen jako zálohu v případě problémů na koridoru, ale i pro pravidelnou vozbu?

Granja

To chce klid. Nepřejícnost je některým personám vlastní, proč se vzrušovat kvůli jednomu. Podstatné je to, že z hlediska terénu a směrovému trasování tato trasa přinese benefity v rámci zrychlení Os a bude použitelnou trasou pro N. Doufejme, že podobně budou následovat další stavebně ucelené úseky, včetně potřebných přeložek.

Ech

Skromný dotaz: Vložil jste své životní úspory do investice do této tratě? Díky.

Inu „Nedej na řeči, sleduj kam tečou kačky“

MilanSima

Pomalu nacházím paralelu k dílu Aloise Jiráska Proti Všem. Nově Axel proti všemu železničářskému 😎.

Michal Bartoníček

Naštěstí jen žvaní na internetu a lze jeho komentáře přeskočit. Až bude na tratě kácet stromy, pokládat kamení nebo olejovat kolejnice, věřím, že se mu dostane zaslouženého trestu. 🙂

MilanSima

To by ještě scházelo. Nemalujte Axela, tedy čerta na zeď 😁.

Ech

Jsem mírumilovný člověk, dodržující Právní řád ČR, využívající své volební právo.

Proto je vyloučené, abych měl cokoliv společného s Vašimi návrhy. Odsuzuji je.

Dávám přednost Masarykovu: „Demokracie je diskuze“. A Biblickému: „oni po tobě kamenem, ty po nich chlebem“

Michal Bartoníček

To je snad jedině dobře. 😄
A těmi kameny byste házet nemusel.

Libor

Já to té trati přeju. ALE.. třeba tunel NemaSe bych preferoval spíš, zásadní vylepšení trati veselí -jihlava taky, trať Plzeň – ČB taky, po těchto akcích bych uvažoval dát 10mld+ do Veselí -Velenice… Pokud bude tunel -vyssi kapacita, může se jezdit pod 25kV až do Velenic již není…

Petr Šimral

Všechny tyto stavby jsou potřebné. Některé jsou projednatelné lépe, některé hůře. Pokud bychom říkali, že napřed postavíme NemaŠe a Berounský tunel, tak se ty tratě u konce žebříčku rozpadnou, přestože mají vše potřebné a mohly se dávno využívat benefity z modernizace, například elektrizace, zvýšená rychlost, možnost průjezdu dlouhých vlaků, dálkové řízení z CDP a určitě jsem na něco zapomněl…

Ech

Tak si to shrňme: a) velmi řídké zabydlení Třeboňska, takže na současné trati jezdí málokapacitní vlaky jako RegioNova (a nově RegioFox). Tudíž náhrada automobilovou spolujízdou popř. autobusy se zdá, že jen otázkou času. Na trati jezdí několik rychlíků, ale jak uvádí Ministerstvo dopravy = chybí poptávka a i proto rychlík fakticky slouží jako „všudezastavující“ osobní vlak. b) částka 10 miliard byla zveřejněna v 2020 (či v 2019), tudíž je pravděpodobné, že od té doby stoupla. Vždyť v 2018 bylo u jiné stavby (NemaŠe) odhadnuto 11 miliard, ale letos už šéf SŽ odhaduje „hodně přes 25 miliard“. c) ve směru do… Číst vice »

libor

tak ono nejen tady, třeba Plzeň – Klatovy se taky plánuje a odhad je kolik? 6mld? a to už tam zadrátováno je….

Ech

g) a pokud nákladní dopravci opravdu navýší počet nákladních vlaků Veselí nL-Č.Velenice o několik tisíc procent, tak nechť si trať odkoupí a provozují ji pro své potřeby

V ČR existují stovky tratí privátních a desítky městských. Celková délka privátních tratí je cca 4 tisíce km, tj. slabou polovinu délky tratí firmy SŽ.

Příklady provozovaných privátních tratí (z letošního září) od Drážního úřadu: https://ducr.cz/wp-content/uploads/2023/09/Seznam-provozovanych-vlecek.pdf

Granja

Ta urputnost s jakou brojíte proti železnici je obdivuhodná. Přej, a bude ti přáno, aneb slyšel jste něco o teorii odrazu?

Ech

Příměstská kolejová doprava v hlavních aglomeracích.

I některé dálkové vlaky mají smysl viz např. Jančurovy vlaky na Ukrajinu nebo linka Praha-Hamburg-Flensburg(-Kodaň)

Pokud jde o venkovské vlaky (bydlím na venkově), tak mám zkušenosti ze svého okolí = regionálními venkovskými vlaky vesměs nejezdí nikdo solventní, kdo by akceptoval skutečné náklady luxusního produktu, kterým je jízda vlakem = tito pasažéři v naprosté většině přejdou do levnějšího, tj. do automobilové spolujízdy popř. autobusu.

Závěr: Tedy Váš názor beru jako názor typického „zasloužilého železničáře“, který si navykl na každoročních bezstarostných 100 miliard dotací/daňových úlev do železnice.

Petr David

Ech: „Pokud jde o venkovské vlaky (bydlím na venkově), tak mám zkušenosti:“

https://encyklopedie.ckrumlov.cz/img.php?img=2954&LANG=cz

Václav Petrů

A klasicky… nákladní dopravci tam teď jezdit nemohou, bo tam není drát! To jsou výmluvy.

Jiří Kocurek

Je potřeba 1 naftová lokomotiva navíc. Zrovna tuhle infrastrukturu jakožto daňový poplatník vpohodě podpořím. Velké objemy na velké vzdálenosti (300 km a více) dávají vlakem smysl.

Petr Šimral

Nejsou to výmluvy. I železniční nákladní doprava je ekonomický produkt podléhající konkurenci. Není – li možnost dosáhnout konkurenceschopné ceny, tak to zboží po železnici nepojede.
Nyní bychom si mohli vybrat tři možnosti:
a) dlouhý úsek v dieselu, protože mít ho pouze pro úsek ČV – VnL se nevyplatí (desítky vlaků denně tam jezdit nebudou)
b) odklon přes Budějovice
c) odklon přes Břeclav (dnes nejvýhodnější)

Po modernizaci této trati se výrazně zkrátí možná jízdní doba Praha – Vídeň pro nákladní vlaky a tak lehčí vlaky (cca do 1800 tun) budou moci jezdit tudy.

Jirka

Zlatý voči, stejně jako na 4.koridoru. Hlavně aby to ekonomicky vyšlo a připluli kapříci z EU

Petr Šimral

To si řešte se Správou železnic, nás do toho netahejte. K nám „kapříci“ neplují…

Václav Petrů

Chtějí vylepšovat všechny stanice na trati… bojím, bojím. Napsali, že budou perony, klasicky nenapsali, že zredukují a zkrátí koleje.

pavelmracek

Zrovna tady by to nemělo být tak zlé, při pohledu do výkresů nakládkové koleje leckde zůstanou a taky je vidět, že si uvědomují provoz nákladních expresů, kdy například v Suchdole nad Lužnicí se počítá s křižováním dvou takových o délce 740 m (a kolejiště má být naopak rozšířeno tak, že bude zrušen přejezd P5601).

Martin Jarath

Oproti původnímu návrhu byla přidána (ponechána) i (dlouhá) třetí kolej (číslo 2) v Lomnici. 😉

Petr Šimral

Nad provozním konceptem této trati jsme se docela nadřeli, aby to fungovalo…

Václav

Všem, kteří by chtěli zdvojkolejňovat, rovnat oblouky a pod. bych chtěl připomenout, že prakticky celá trať se nachází v CHKO. Takže průchozí bude tak maximálně přidat výhybny.

Elb

A co že by se mělo rovnat na tak krátké a rovné trati?

František

10 miliard a tak nějak nic novýho za to…

Ech

Opravím Vás:

částka 10 miliard byla cca v roce 2020 (či v 2019). Ale po zdražování letos a loni předpokládám z 10 miliard to citelně stouplo.

Např. u tratě Nemanice-Ševětín v 2018 se odhadovala částka kolem 11 miliard, ale letos už firma SŽ ústy svého šéfa odhaduje částka hodně přes 25 miliard Kč.

Jiří Kocurek

Takže nedělat ani velké opravy, protože nic nového nepřinesou? Tak to je podpora železnice jak noha.

Ech

Když vymyslíte, kde vzít peníze?

Firma SŽ z železničního mýta nezaplatí ani většinu výpravčích, natož aby jim svítila, topila, telefonovala. Takže na opravu tratí firma SŽ neutrží ani haléř.

Já bych radši, kdyby stát podporoval nás občany, než nějakou překonanou technologii jako telegraf či venkovskou železnici.

Zatím bohužel stát nám občanům bere čím dál víc na daních, aby zaplatil úroky za dluhy vzniklé i kvůli dotacím do zbytečných 70 až 90% tratí firmy SŽ.

El Barto

Tak to tu napište ještě tak sto- až dvěstěkrát, ideálně pod každý článek, třeba se tím něco skutečně změní. A nebo taky ne.

Rejpal

Když vše víte, tak nám řekněte, který správce kolejí si na sebe a na investice vydělá. Rád se nechám poučit. Děkuji.

Ech

Všechno nevím. Daně platím v ČR. Naše děti žijí v ČR. Důchod mi (možná) bude vyplácen v ČR

Tj. přenechám prostor jiným.

Nicméně víme, že obdoba firmy SŽ (tj. firmy Řízení Letového provozu a Letiště Praha) nedostávají provozní a ani investiční dotace.

Podobně ani telekomunikace nedostávají provozní či investiční dotace od státu, pokud vím. Naopak za koncesi (tzv. frekvence) tyto telekomunikační firmy platí státu.

Granja

ŘLP udržuje vzdušné koridory, tak to potom jo.

Ech

Nerozumím co chcete sdělit.

Přepravní výkon dle Ročenky dopravy 2019:

a)Letecká doprava 12 miliard osobo-kilometrů

b)Železniční doprava 11 miliard os-km

Petr Šimral

Ano.
Letecká doprava má v ročence kompletní přepravní ramena.
Železniční má údaje pouze z území ČR…

Hele Axeli. Fakt byste už měl začít alespoň trochu myslet, než něco napíšete…

Ech

zdroj Vašeho tvrzení?

Eurostat nesvědčí ve Váš prospěch https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/avia_tppa/default/table?lang=en

M19

😀 Právě, že svědčí v jeho prospěch. Jen vy těm datům nerozumíte. 😉 😀
Děkuji, už dlouho jsem se tak nezasmál. 😉

M19

Kde není shůry dáno…
Když někdo nevidí nic jiného, než to co údajně platí, tedy času má, že pochybuji, že chodí do práce, případně tam skutečně něco dělá, nerozumí tomu, že je také něčeho příjemcem a svět není ideologická nástěnka kohokoli, tak je buď hlupák, nebo prostě toho z nějakých fyziologických příčin není schopen. Kde je pravda, možná neví ani on sám.
Bohužel, jsem věci, které asi změnit nelze. Nezbývá než být shovívavý.

Petr David

Jestli tady nejde třeba o externality? Vaše děti nezajímástav ŽP?

Granja

Kennedy kdysi řekl, aby lidé nečekali co stát udělá pro ně, ale aby přemýšleli o tom, co oni sami mohou udělat pro stát. Takže občané by měli svojí prací (nikoli pobíráním dávek a zašívání se v různých nepotřebných organizacích) podporovat stát, aby se stát mohl starat o to, aby se jim žilo lépe.
PS: Kdyby stát dotoval pouze železniční infrastrukturu a nic jiného, to by zde byl ráj na zemi.

Ech

Souhlasím. Proto vznikl UBER, Liftago a další, které využívají volnou automobilovou kapacitu.

Byť nejde o optimální formu automobilové spolujízdy, které zatím v ČR chybí něco silná domácí firma (třebas něco Bazos.cz)

Jan Sůra

Dobrý den, množstvím příspěvků a neustálého opakování toho samého už opět značně pokoušíte moji trpělivost. Berte to jako hodně žlutou kartu s velmi červeným nádechem. Fakt si nechci v diskuzích o železnici číst o Bazoši. Pro ostatní platí, že nejlepší je na něj nereagovat.

Ech

Ano

Alibaba

Ale trať není firmy SŽ.
Opravu si objednává stát.
Politika státu je snaha o přesun zboží na železnici (na úkor silnice), je nějaká snaha o elektrizaci = snaha o ekologii.

Granja

Silnice se staví a rozšiřují také v různých CHKO. Správa CHKO nemá nikde zadání, že se nesmí nic rozšířit ani stavět jakékoli objekty. To by byl precedens pro všechny. Jako dotčený orgán stanovuje podmínky.

Karl vB.

Pokud byste chtěl zdvojkolejňovat třeba tady:
https://mapy.cz/zakladni?x=14.7516949&y=49.0373971&z=18&base=ophoto
tak budete muset zasypat kus Rožmberka, což bude na případný další schvalovací proces náročné nejen časově, ale i argumentačně – s velmi nejistým výsledkem.

Alibaba

To je technický problém, taky se dá postavit kolej na mostě, tady by se to možná i hodilo, protože by se tím daly zvětšit poloměry oblouků.

Karl vB.

Stavět mosty, nebo estakády není problém.
On je aktuálně problém spíš je bourat. 🙂
Tady by to byl především administrativní/ schvalovací problém – protože CHKO.
Navíc, pochybuji, že by někdo byl schopný racionálně odůvodnit 2. kolej na zde plánovanou a očekávanou zátěž.

Alibaba

Zrovna v tomhle místě by se dala druhá kolej zdůvodnit letmým křižováním (je to blízko Třeboně).
Co se týče projednání tak máte pravdu, je náročnější to projednat, ale není to nemožné. Kdyby to byl Národní park, tak tam bych to považoval za ještě nemožnější, tam by to musela být třeba opravdu VRT (nikudy jinudy neveditelná), kdyby se to mělo stavět.

Alibaba

A?
I v CHKO se dá stavět, jen se to nechce SŽ projednávat a ochranáři taky působí jako škodiči.

Milan Dvořák

Ach jo, zato elektrizace trati z Jaroměře do Trutnova (Svobody nad Úpou), kde jezdí rychlíky, spěšné vlaky a minimálně 2x tolik nákladů než na 226 je v plánu v horizontu 2030 – 2032.

Ech

Ta priorita tratě přes Č. Velenice vyplývá z plánu rozestavět trať přes Brno.

Dle mého je to princip „na horní palubě se tančí, ale do lodi se už valí spousty vody“.

Protože prostě ty desítky miliard na rozestavění tratě přes Brno/stěhování nádraží, tak ty peníze prostě nejsou.

Škoda, že Babišova/Okamurova vláda selhala/zaspala a v roce 2018 či 2019 za asi nižší stovky milionů Kč nekoupila kus pozemku v sousedství, aby šlo přistavět další koleje do současného brněnského nádraží=odpadl by důvod proč stěhovat nádraží

https://brno.rozhlas.cz/demolice-byvaleho-prioru-u-hlavniho-nadrazi-v-brne-ma-zacit-pristi-rok-8795959

Petr Šimral

Donuťte „politiky“ ukončit „sny o Vysokovské spojce“ a můžete za rok píchat stožáry…
Aneb: TRAŤ POSTIŽENÁ VIZÍ…

Nejste sami, například se špatně dá projít UCHem jehly…

Jiří Kocurek

Ověřil jste si podmínky dotčených subjektů? Firma vám kvůli tomu na rok nezavře. Aby se vám nestalo, že už se pak nikdy nevrátí, protože jste s ním vyrazil dveře a nejen to.

VTT

O které firmě v tomto případě mluvíte?

Jiří Kocurek

Obecně, je tam několik zavlečkovaných areálů.
Ptám se, jestli si to Petr ověřil, takže by měl seznam přinést on.

Radim

Chtějí tu investici rozložit na 3 roky…

Petr

No nevim… Rakusaci o tom napadu honit nakladni vlaky po ty jednokolejny trati vedi, nebo se – az to bude potreba – dozvime, ze tudy to nejde, protoze neni kapacita?
To uz bude treti elektrifikovana jednokolejna lokalka u Budejic do Rakouska. Nebylo by lepsi mit jednu poradnou dvoukolejnou trat?

Ech

Plus ve zdejších diskuzích zaznělo, že údajně má být elektrifikována trať z HB přes Jihlavu do Znojma, aby byla další elektrifikovaná trať do vídeňského železničního uzlu.

Co je na tom pravda, netuším.

Kdyby raději firma SŽ maximum úsilí a své nejlepší odborníky přesunula na trať z Plzně do Mnichova, protože dosavadní výsledky firmy SŽ na této trati bylo loni okomentováno:

„„Spíš laxně než odpovědně,“ zkritizovalo ministerstvo Správu železnic za přístup k nové trati do Bavorska

https://zdopravy.cz/laxne-nez-odpovedne-ministerstvo-zkritizovalo-spravu-zeleznic-za-pristup-k-nove-trati-do-bavorska-127350/

Jirka z UL

Co máte pořád s tou tratí Plzeň – Mnichov, to jako ostatni regiony jsou nějaké podřadné….
Taky bych tady mohl tady agitovat za Nemanice – Ševětín nebo 120 na trati Veselí- Jihlava

Ech

Vlaková doprava se vyplácí mezi aglomeracemi.

Několikamilionové aglomerace Berlín, Praha, Mnichov je vlaková trať, která má šanci se uživit dálkovými a nákladními vlaky, přestože není úplně nejkratší

Ohledně desítek miliard na tunely NemaŠe u Budějovic jde o víc věcí

a) jednak problémem maličká velikost aglomerace,

b) (budoucí) existence D3 a D4,

c) řídká hustotota obyvatelstva v jižních Čechách, která jednoznačně nedokáže zaplatit ty obrovské desítky miliard za NemaŠe

d) zejména fakt, že z Budějovic směr Linz je (a bude) pomalá, klikatá jednokolejka.

Proto NemaŠe nemá (a nikdy nemělo) smysl

Granja

Jasně. Vy máte taky kanalizační trubku z domu DN 100 a na konci pozemku přecházíte na DN 50…

Ech

Opravím Vás. To když běžná rodina má domek s vnitřní kanalizaci DN 125 vyvedou do venkovní kanalizace DN 200 napojenou na veřejnou kanalizaci.

A rozhodne se rozmlátit všechny podlahy atd, aby vnitřní DN125 vyměnil za DN200.

A protože na to nemá a protože si vybrala nejdražší řemeslníky široko daleko, tak se zadluží u lichvářů

Takže ve výsledku přijde exekutor, domek vydraží. A rodině bude úplně naprd, že nějaký čas měli velice předimenzovanou vnitřní kanalizaci DN200.

To je analogie plánu firmy SŽ, když požaduje na státní dluh dalších ?20? miliard dotací na zbytečnost Veselí nL-Č.Velenice

MilanSima

A co si představujete pod pojmem aglomerace? Od jakého počtu obyvatel to počítáte?

Michal M

Jsou jakési úmysly zrychlit FJB i na rakouském území, na jednom úseku dokonce vrátí zpátky i druhou kolej.
https://horn.gv.at/media/upload/editor/files/Moderne%20Franz-Josefs-Bahn_Projektinformation%2008-22_web%281%29.pdf

Ech

Nicméně závaznější je:
https://infrastruktur.oebb.at/de/projekte-fuer-oesterreich/rahmenplan

Dle tohoto oficiálního dokumentu bude někdy po roce 2029 proinvestováno cca 6 miliard Kč (0,22 miliardy EUR) na cca 170 kilometrech tratě z Č. Velenic a z Hornu do Vídně.

Jiří Kocurek

https://mapy.cz/s/dubagadoze Můžete jít s mapou na obě strany.

Co pak to asi tak je, že by již před léty zmodernizované nádraží s vysokým peronem a s úrovňovým přístupem? Logicky pak nepotřebují tak vysoké investice, jako na české straně.

VTT

Rakousku jsou slyšet názory, že ta modernizace byla provedená příliš „lokálkově“ – např. kvůli krátkým kolejím. Ale asi prodloužení některých (aspoň jedné) předjízdných kolejí problém nebude, když tam je dvoukolejný spodek.
Mimochodem, ono se ukázalo, že zjednokolejnění zas až taková úspora nebyla.

VTT

V Rakousku…

bakiy

Tahle trať vede přes Budějce? To je mi ale novina… 🙂

qěcy

Jenže z Velenic se nedostanete (bez zavleku až skoro do Vídně) do Lince. Takže Velenické tratě mohou sloužit leda jako alternativa tratím ze Německa do Vídně.

Pražák

Nechápu proč by nákladní vlaky nemohli jezdit přes Borovany. Takto si SŽ jen sníží využitelnost stavby „NemaŠe“

Ech

Jenže kdyby z dotací (které jsou vesměs na státní dluh) firma SŽ neplatil projekt, tak kde by např. SUDOP vzal miliardy na další a další majetek, ze kterého bude žít, až dotační železničářská zlatá žíla dojde?

Inu „Myslete politicky, Halík“

https://www.e15.cz/byznys/technologie-a-media/sudop-koupil-dalsi-it-firmu-potichu-vybudoval-treti-nejvetsi-skupinu-v-cesku-1410627

Jiří Kocurek

Pro dopravce je to zbytečená cesta a ztracený čas.

Elb

Tak se uvidí, kolik těch nákladů i tak tam za normálních okolností bude chtít vůbec jezdit, když tam bude asi 150km Veselí-Vídeň jednokolejně..

Jiří Kocurek

A zajížďkou do Budějovic by se těch 150 km jednokolejky zkrátilo o 5 km, což nerozhoduje o ničem.

Martin Jarath

Co třeba kvůli výškovému profilu, kdy se takto vynechá zbytečné sjíždění dolů do Budějc a pak ještě z Trocnova ještě jednou dolů?

Ech

A proč tedy firma SŽ utratila miliardy za investici do Vámi zmíněné tratě Č.Budějice-Č.Velenice ? = když se odborníci SŽ tehdy „hodně spletli“, tak jak víte, že se opět „hodně nepletou“ u tratě Veselí nL-Č.Velenice?

Originální jméno

Protože na té trati je poptávka po rychlé a kapacitní osobní dopravě, čemuž odpovídá i zahušťování osobní dopravy. Pokud je vám tato odpověď málo, tak proto, aby se takoví matlové jako vy měli k čemu vyjadřovat na internetu.

Ech

To evidentně není pravda.

Odkazy na využití máte výše. A také to vyplývá z výroční zprávy firmy SŽ, kde jsou každoroční desítky miliard dotace oproti nizkoučkému železničnímu mýtu za koleje.

Čili poptávka není.

Jirka

Leda ve snu. Plány byly jiné, aby se následně ukázalo, že to byly vyhozené peníze.

Pražák

Není pak výhodnější investovat ty peníze do tunelu „Trocnov“? Nebo proč tedy koridor vede do Budějovic?

MildaIV

Je to sice delší, ale za to horší cesta…

Dejf

Máte drobnou chybku v nadpisu, správně je stavba má začít za dva roky za dva roky. Tomu že to nebude rozkopaný spolu s brnem snad nikdo nevěří ne?

Luboš Beneš

Že tomu věříte. Brno mělo být dávno, tudíž nebude „již brzy“ ani za 20 let. Takže elektrifikace tady do 10 let bude. Tím se ovšem dostáváme k otázce efektivity tunelů u Budějic.

X 1

Ano, souhlas. Zrovna u této tratě by “nickolejný” provoz nebyl tak zásadním špuntem aby se ohrozila kapacita dráhy.
Vezmu li v potaz za jaký čas a kolik práce se udělalo za nickolejného provozu okolo Adamova nebo v Německu Dresdenerbahn v úseku Elsterwerda – Neuhof, což je cca 80km. Tam za 15 měsíců postavili novou dvojkolejku, včetně žel. stanic a nahradili všechny žel. přejezdy mimoúrovňovými.

libor

Dobře, chápu není zde drát, ale pro srovnání… kolik nákladů (tranzit) projede po trati ČB-ČV? je to sice trochu delší trasa, ale vede z/do stejných (podobných) míst… Praská tato trať (č.199) ve švech?

Ech

Známe pouze údaje za špičkové dny (= 2 až 3 nákladní vlaky denně). Průměrný počet nákladních vlaků firma SŽ nezveřejňuje

https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/50156832/01320+-+p%C5%99%C3%ADlohy.zip/378774e9-60ee-4e93-aa9b-9ce574137d6b

Ech

Dotaz předřečníka zněl na počet nákladních vlaků.

Váš odkaz uvádí zejména RegioNovy a podobně málokapacitní vlaky, se kterými je zbytečné počítat v budoucnu, protože automobilová spolujízda popř. autobusy.

El Barto

„se kterými je zbytečné počítat v budoucnu“ je zase vaše věštba na základě kdo ví čeho, kterou jste si až příliš jistý 🙂

Elb

Stárnutí a vylidňování ale žádná věštba není, ale dlouhodobý trend všech industrializovaných a urbanizovaných zemí, tedy tam z faktického hlediska skutečně jednou nastane čas, kdy tam nebude koho vozit.

Ech

Ono spíše obecně nedává smysl málokapacitní pasažérská vlaková doprava.

Pesa nabízí RegioShark zmenšený na polovinu a dokonce jeden kousek prodala (před cca 10 lety) a od té doby nic.

A ani o Lint27 není zájem.

Dokonce i ŽOS Vrútky svoji 861 vyráběl primárně jako 180 sedačkovou verzi = menší verze (120 sedaček) se vyrobilo mnohem méně = asi tucet. A ŽOS nenabízí nic tak malého jako RegioNova

VTT

To jo, ale než vymře Třeboň a Velenice, to si počkáme. Ale spíš bude trend omezovat zastávkové vlaky a nahrazovat je nějakými zrychlenými.

Jiří Kocurek

Stačí si vzít jízdní řád, spočítat osobní vlaky a odečíst od celku. Rychlíky odečítat nemusíte, to nejsou Regionovy.

Ech

Stačí se podívat do výroční zprávy firmy SŽ a člověk vidí ty desítky miliard dotací oproti miniaturním tržbám z železničního mýta. A přesto miliardové ztráty (každoročně)

Prostě modus operandi firmy SŽ není životaschopný.

A je úplně jedno jestli do Třeboně jezdí RegioNova nebo jestli RegioFox = tržba z jízdného je tak maličká že nestačí na tržní železniční mýto, které by zaplatilo výdaje firmy SŽ, aby SŽ nepotřebovala dotace.

Když obdoba firmy SŽ, tj. firmy RLP/LP nepotřebuje dotace, tak „KDE JE VŮLE, TAM JE CESTA“

Granja

Zbytečně vysvětlujete. On to bude vždy vidět podle toho, co je teď a podle toho, že tam údajně stejně nikdo s nákladem v budoucnu nepojede.

MilanSima

Automobilová spolujízda není veřejná doprava. Opět jste mimo.

Ech

Ano, dává perfektní smysl kvůli nákladní dopravě znovupostavit trať, po které téměř žádné nákladní vlaky nejezdí.

(ironie)

Dle Denní počty skutečně jedoucích vlaků nákladní
dopravy za roky 2019 a 2022 projelo 0 až 2 nákladní vlaky denně po této trati.

Údaj nevyjadřuje průměr za období, ale údaj za špičkové období

https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/50156832/01320+-+p%C5%99%C3%ADlohy.zip/378774e9-60ee-4e93-aa9b-9ce574137d6b

El Barto

A už jste jim teda řekl že to dělají úplně špatně? Nebo zase jen plno řečí či textu a skutek utek? 🙂

Lukáš Chytil

To je prostě Axel.
Tomu vadí vše na dráze.

Ech

Ne. Kolejová doprava v hlavních aglomeracích dává smysl.

Já osobně jezdívám dálkovými vlaky.

Ale když není solventní poptávka, aby se investice vyplatila, tak rozum říká STOP NESMYSLŮM.

Ostatně v Nizozemí, Portugalsku a v UK stačí 5x řídší železniční síť než je síť SŽ. A konec světa tam nenastal.

Granja

A zase flašinet ŘIDŠÍ. Po kolikáté už!

Ech

Protože to relevantní argument na tvrzení, na které jsem reagoval.

Fakt máme nejhustší železniční síť (vyjma Finska)

Stačí si pročíst evropské statistiky https://irg-rail.eu/irg/documents/market-monitoring/312,2021.html

Leštění

Vaše logika je úžasná, to je jak říct nemá smysl kupovat auto protože s ním dosud nejezdim

Ech

Kdo poroučí, ten platí. Jestli dopravci věří, že uživí trať díky NOVÝM, spoustě nových nákladních vlaků, tak ať si trať koupí a investici udělají na své podnikatelské riziko.

To když státní podnik podniká, tak je to od 10 k 5, je hezky vidět na příkladu Č. Pošty, které ubývá práce, přestože se na trhu uživí spousta privátních firem co rozváží balíky nebo co roznáší letáky obchodních řetězců.

Podobně efektivně fungoval státní Telecom. Taky jej postupně překonali privátní (pružnější, levnější) konkurenti, a nakonec ten státní Telecom koupili.

M19

Už jste uhradil všechny náklady spojené s tím, že chodíte po chodníku, jezdíte po silnici atd. I to, že vás někdo naučil psát? A za snahu vás i naučit počítat a myslet?

Ech

Vzdělání platili z daní mí rodiče.

Chodník platím z mé dani z nemovitostí.

Ježdění po silnici z daně z PHM. A až vznikne něco jako český UBER = automobilová spolujízda levně, tak na krátkých cestách vesměs nebudu jezdit sám (nebo budu se dopravovat jako spolupasažér v cizím autě).

M19

Náklady ovšem byly větší, než jste zaplatil. Měl byste to doplatit, když to chcete po jiných. Příklady táhnou.

Ech

Ukáže-li se, že je pravda, co jste napsal, tak budu muset.

Říká se tomu platit každoroční daně, víte?

M19

Vím, tak prokažte, že jste zaplatil dost a že to pokrylo náklady spojené s vaším životem, co vám hradili ostatní. Ti také platí daně. V opačném případě, se laskavě zdržte, řečí o tom, co se má či nemá zaplatit z veřejných peněz. Představte si, ale i jiní platí daně. Taky, každý rok, někteří i častěji. 😉

Ech

Zkuste omezit osobní zaangažovanost a touhu mě „zadupat do země“

Neboť brání objektivní, faktické diskuzi.

M19

Ale. Já jen po vás chci, abyste dodržoval to, co tak sám halasně vytrubujete do světa. Smyšlenky a lži nejsou fakta, ani dojmy a názory nejsou fakta. Stejně tak demagogicke použití dat, jež předvádíte neumožňuje onu diskuzi, po které naoko voláte. Ty ublíženecké řeči si nechte pro sebe. Děkuji.

M19

Dohlejte si, kolik lidí či aut, jezdilo před postavením dálnice z Brna do Prahy přes Jihlavu a Humpolec. Kdyby se dalo na vás, jezdí se přes Hradec Králové dodnes.
Ještě, že se na vás nedalo, že?

Ech

Pokud věříte, že investice 10 miliard (ceny z 2020 či 2019, tj. dnes asi výrazně víc) se uživí, tak klidně do takové investice dejte své životní úspory.

M19

Proč, já platím daně, mám už zaplaceno. 😉

Ech

Omyl.

M19

Fakt. Takže vy také nemáte. Děkuji za přiznání. 😉

Elb

To asi ne, když se neustále hospodaří na dluh, to budou plati vaše děti a vnoučata.

M19

Vaše ne? Už jste zaplatil tedy dluhy vašich rodičů? 😉

bydleni_fanousci.0t

Proč by soukromnici nemohli provozovat trať když dálnici mohou ?

Ech

Vždyť i kolejové tratě jsou ve vlastnictví privátních firem.

Zhruba 4 tisíce km privátních tratí je v provozu v ČR dle Drážního úřadu.

Část je elektrifikovaných.

Leštění

Jakou dálnici provozují čiště soukromníci bez toho aby jim stát za to platil?

Jiří Kocurek

Patrně má na mysli PPP projekty.

M19

To já nevím. S tím jste přišel vy. 😉

Jiří Kocurek

Mnoo u vlečky je to normální a pokud budem AŽD považovat za soukromou firmu? Spolek obcí to zvládá taky, ikdyž je úderka z Dlážděné nenáviděla až za hrob.

Petr

Jezdilo se Jihlava – Havíčkův Brod – Kolín

M19

Nejezdilo. Snadno dohledatelne. To jistě zvládnete sám. 😉

Elb

Před postavením dálnice ale bylo nesrovnatelně menší počet aut v populaci, dnes se tady staví tratě s nějakým věštěním o nákladech, kdy nákladním vlaků klesají jak procenta z přepravy, tak celkové objemy a z toho 10% podílu v EU budeme rychle na jednotkách procentech, až se přestanou vozit všechny ty velké železniční zásilky, pro které v Zelené Evropě nebude místo. Uhlí, koks, ocel, dřevo, stavební materály, auta, auto díly, tekutá paliva by měla zaznamenat buď úplný konec, nebo regulaci..

M19

Méně aut, větší potřeba dálnice? Máte neobyčejný dar, nedokázat odpovědět smysluplně na otázku. 😉

MildaIV

V dřívější diskuzi tu zaznělo od někoho ze ŽESNAD, že ekonomika u této modernizace vyšla. Pokud by se to dělalo na vyšší rychlost, tak už nevycházela. Samozřejmě vycházeli z nějakého předpokládaného počtu vlakú po elektrifikaci, který vyjít múže a nemusí.

Ech

Když si vezmu NemaŠe, takv 2018 byl odhad 11 miliard Kč na tyto tunely, ale letos šéf firmy SŽ už tvrdí „hodně přes 25 miliard“. Čili s kolikamiliardovou investicí bylo zvažována investice do tratě Veselí nL-Č.Velenice? Nejlepší by bylo, aby stát neriskoval, že se nesplní slib o navýšení počtu nákladních vlaků o několik tisíc %. Lépe, aby si trať odkoupili dopravci a provozovali ji dle svého. Víme, že v ČR je cca 4 tisíce km privátních tratí. Tak proč by nemohla být privátní trať Veselí nL-Č.Velenice? Přece podstatou podnikání je riskovat NA SVŮJ SOUKROMÝ ÚČET. Stát neumí podnikat – viz… Číst vice »

xyz

Příznivé sklonové poměry jsou jen jeden z parametrů. Tím druhým je pokud možno dvoukolejnost trasy – aby ty nákladní vlaky nemusely co chvíli zastavovat kvůli křižování. Což u té trati (+ návazné trati ve Waldviertelu) stejně nebude dodrženo.

Zejména při (i tak žádoucím, na rozdíl od té dnešní parodie na provoz) 1h taktu osobní dopravy by tam zase tak moc prostoru pro nákladní dopravu nezůstalo.

Problém s provezením nákladní dopravy při budování odsunutého hl. n. v Brně = srov. s argumentací zastánců odsunu, že modernizace v přisunuté poloze by znamenala problémy s provezením osobní dopravy přes stávající hl. n.

Twix

Hlavně „příznivé sklonové poměry srovnatelné s koridorem“, řečeno takto obecně, nedává moc smysl – se kterým koridorem? Na nich jsou sklony různé. Pokud se tím myslí trasa do Vídně přes Brno, tak nevím, když vezmu i úsek z Prahy do Tábora. A pokud objížďka do Velenic přes Budějovice, má tato trasa sklony i příznivější.

xyz

S koridorem přes Českou Třebovou (a dále ne nutně přes Brno – dá se i přes Přerov/Otrokovice).

VTT

Jenže z Prahy do Tábora jsou sklony dost velké, a to v obou směrech.. Stejně tak tu je i stoupání od Dunaje někam k Sigmundsherbergu.

xyz

Však já vím, proto tu trasu coby vhodnou pro nákladní tranzit zpochybňuji.

Ech

Vaše dilema je vyřešeno faktem, že státní kasa je prázdná a zadlužená. Žádný přesun nádraží v Brně IMHO nebude, neboť na to není.

Granja

TAK TADY JSEM UŽ SKONČIL. DÁL – NÍŽE – UŽ NA TO NEMÁM SÍLU.

Petr

Ojojoj, závratná rychlost 120 km/h. Chápu, na té rovince to jinak nejde.

Radim

Některé oblouky by na vyšší rychlost nešly. Plus, náklady stejně rychleji nejezdí. A dálková doprava tam jezdí jak… jeden pár za 2 hodiny? To by spíš pomohly dvě koleje, ale tak to bychom u nás nesměli mít SŽ…

Jiří Kocurek

Oblouky by tedy šly, ale musely by se vykupovat pozemky.

PS: To je rozdíl mezi změřením poloměru oblouku a dojmy. Podle dojmů se stavět nedá, věděl to už Pytagoras – uměl stavbu vytyčit.

Radim

Ok, nebudu se hádat…

Jiří Kocurek

To o Pytagorovi bylo na Petra.

Elb

A k čemu by to bylo, při vzádelnosti tamních zastávek?

Vojtěch Suchan

Nákladům stačí 80. A 120 umožňuje to celé udělat výrazně levnější, než 160, protože se tam mění požadavky na svršek.

qěcy

Jaký? Vím akorát o kolejnicích. A pokud by v Česku byly schváleny také 54E, tak ani ty by nebyly výrazně dražší.

Kuba2

Je sice dobře, že se vymlátí to muzeum v přírodě a i ten špagát se hodí, ale fascinuje mě ta omezenost, kdy se trať s provozem mezinárodních rychlíků, která je v poměrně dlouhých úsecích rovná jak pravítko, modernizuje na 120 km/h, asi aby při vyšší rychlosti krávy okolo trati nepřestaly dojit.
Nevolám po nějakých brutálních přeložkách, ale okometricky by se z toho teda dalo vytáhnout víc v současné stopě nebo s drobnými posuny osy. Jestli ne, tak mě opravte.

Šalina na Špilas

Mám z toho stejný pocit. Za hodně peněz málo muziky. A u jednokolejky zrovna rychlost kapacitu zvyšuje.

Radim

No právě že 160km/h by tu kapacitu spíš snížilo, to spíš měli udělat dvě koleje a nebo aspoň přistavět výhybny navíc…

Otto

Souhlas, spíš bych to viděl na dvoukolejku než navyšování rychlosti. I když, na druhé straně hranice to taky není žádná hitparáda, ale zadrátováno tedy mají

Kuba2

No právě že nesnížilo, na jednokolejce je víc omezující obsazení mezistaničních oddílů než následný interval, pokud tedy nechceme jezdit například jen ráno do Vídně a odpoledne z Vídně.

Kuba2

Ještě jsem zapomněl na peróny v Třeboni v současné poloze, tedy daleko od města i od autobusáku, přitom o kus dál vedou ty koleje přímo okolo něj a i centru je to blíž. Pak by se ani nemuselo stavět dálkovkou extra u lázní a možná by to pomohlo ještě víc než vyšší traťová rychlost.

DavidS

To je dobrý nápad a přidal bych ještě Dvory a Lomnici. Všechny tři obce by nejspíše potřebovaly nádraží blíže centru a ne na jeho okraji. Alespoň podle mapy. U Třeboně se přesun k autobusovému nádraží úplně nabízí. Otázkou je Zlatá stoka, most, mírný oblouk tratě a samozřejmě kácení stromů. To vše by se nelíbilo určitě některým místním.

Ech

Evidntně trpíte nedostatek prostoru k realizaci. Modelové kolejiště (placené z Vaší kapsy) se jeví vhodným řešením Vašeho deficitu.

Vaše budoucí: „Šotoušov hlavní nádraží“ viz dokument Šotouši
https://www.ceskatelevize.cz/porady/15494554593-sotousi/222553111200002/

El Barto

Evidentně trpíte nadbytkem potřeby se ke všemu vyjadřovat a všechny lidi s jiným názorem nazývat „zasloužilými železničáři“, „šotouši“ apod., aniž byste o nich cokoliv věděl. Ale třeba jednou pochopíte, že ne každý, kdo s vámi nesouhlasí, je zaměstnaný u železnice, a dokonce ani jeho příbuzní ne. Třeba je problém v tom, že tito lidé nejsou zvědaví na vaše x-krát opakované texty stále o tomtéž. Faktickou stránku nemá smysl ani řešit, když na jakékoliv jiné téma naroubujete něco absolutně nesouvisejícího, případně souvisejícího snad přes nějaké oslí můstky. Ale kopat do někoho, kdo si dovolí říct svůj návrh na úpravu tratě, která… Číst vice »

Ech

Aha, takže Vy zastáváte postoj:

“Utratit peníze na totální nesmysl, aby přežrané železniční monopoly si mohli opět zamlaskat,

a to peníze které nemáme a tedy zadlužím své děti a svůj důchod na značný úrok, ze kterého se možná nikdy nevyhrabu,

kvůli lidem na kterých mi ve skutečnosti nezáleží (neboť 94% procent obyvatel si pravidelně neplatí cestu vlakem, zatímco každodenně pijí vodu, a bohužel kohoutkovou od ledna citelně zdraží zvýšená DPH, aby stát měl na splácení ÚROKŮ ze státních dluhů)

El Barto

A zase fabulace, domněnky, úskok od tématu, a rovnou další zopakování stále stejné šablony.

Nevím odkud jste vytáhl, že zastávám vámi zmíněný postoj, a je mi to jedno, protože jste napsal další nesmysl. Vaše vizitka. Pointa byla, že samoúčelně plevelíte diskuze, ale to bych asi po vás chtěl moc, abyste to pochopil.

Ech

Tématem diskuze je nesmyslná, velmi drahá, investice, tak jak to popisuje článek

El Barto

A co jste tedy udělal pro to, aby tato, podle vás, nesmyslná investice nebyla uskutečněna? Psaní na internetovou diskuzi se nepočítá, tím nic nezměníte.

MilanSima

No přeci to je celý Axel. Místo aby své požadavky tlumočil na konkrétních místech (SŽ, ministerstvo dopravy, kraje atd.) tak své moudré postoje vnucuje běžným diskutujícím.

El Barto

Vypadá to tak, jelikož na tento dotaz, co konkrétního udělal pro svou věc, už raději několikrát vůbec neodpověděl. Řečí plno, snaha něco reálně udělat žádná.

Michal Bartoníček

Ne všechno, co se vám jeví jako totální nesmysl, nesmyslem skutečně je. 😉

Ech

Děkuji Vám za názor.

A jaké jsou Vaše argumenty proti mým?

Michal Bartoníček

Vůbec nemáte zač. 🙂
Žádné vaše argumenty nevidím. Nic, co by se dalo ověřit. Takže až nějaké uvedete, uvedu argumenty já. 🙂

Ech

Fakt v mých komentářích nevidíte žádný argument? Ani jeden?

Tak to jo -:)

Michal Bartoníček

Opravdu ani jeden. Žádný odkaz, kterým byste svoje tvrzení k tomuto tématu logicky podpořil.
Musíte se víc snažit. 🙂
Co tam máte dál?

Ech

Nahoře (pod koment od pana Sládka) je např. argumentář a) až g)

Mrzí mě, že oči Vám už neslouží, že jste můj argumentář přehlédnul

Michal Bartoníček

Mrzí mě, že si pletete svoje osobní ničím nepodložené pocity od relevantních argumentů podpořených řádnou citací.
Zkuste to tedy znovu a lépe. 🙂

Ech

A konkrétně?

Na kolik Vy odhadujete investici Veselí nL-Č. Velenice? 25 miliard?

Tj. reagujte na : „b) částka 10 miliard byla zveřejněna v 2020 (či v 2019), tudíž je pravděpodobné, že od té doby stoupla. Vždyť v 2018 bylo u jiné stavby (NemaŠe) odhadnuto 11 miliard, ale letos už šéf SŽ odhaduje „hodně přes 25 miliard“

Michal Bartoníček

Na odhady investic do železniční dopravy jsou tady jiní odborníci. A nejsem to ani já ani vy.

Michal Bartoníček

Ne všechno, co se vám jeví jako totální nesmysl, nesmyslem skutečně je. 😉

DavidS

Já evidentně trpím vaše nesmyslně debilní off-topic komentáře, kterými likvidujete na české poměry fajn diskuzi na mém oblíbeném, zaplaceném a denně navštěvovaném webu!

No každopádně, jestli vás admini tady budou tolerovat, tak já nebudu prodlužovat své členství, až k tomu nadejde čas. Jak jednoduché.

Škoda, že tady neexistuje nějaká blokace, abych si vás mohl vypnout a nebo ještě lépe abych vám mohl vypnout internet.

Ech

Děkuji za Váš názor.

A jaké jsou Vaše argumenty proti mým?

DavidS

Po tom, co jste napsal ten příspěvek a já tam marně hledám nějaký argument (nebo smysl), po mně chcete argumenty? To je roztomilé.

Evidentně trpíte nedostatkem prostoru k realizaci změny celé planety či vesmíru, tak vám zbývá už jen ta diskuze tady…

Ech

Proč by stát měl ukončit dotování tratě Veselí nL-Č.Velenice: Tak si to shrňme: a) velmi řídké zabydlení Třeboňska, takže na současné trati jezdí málokapacitní vlaky jako RegioNova (a nově RegioFox). Tudíž náhrada automobilovou spolujízdou popř. autobusy se zdá, že jen otázkou času. Na trati jezdí několik rychlíků, ale jak uvádí Ministerstvo dopravy = chybí poptávka a i proto rychlík fakticky slouží jako „všudezastavující“ osobní vlak. b) částka 10 miliard byla zveřejněna v 2020 (či v 2019), tudíž je pravděpodobné, že od té doby stoupla. Vždyť v 2018 bylo u jiné stavby (NemaŠe) odhadnuto 11 miliard, ale letos už šéf SŽ… Číst vice »

DavidS

Obecně: Proč je špatné trať elektrifikovat? Neměly by všechny tratě být elektrifikované už kvůli ekologii, sjednocení vozového parku, komfortu apod? Jako někdo, kdo jezdí poměrně často trať Budějce-Kájov říkám, že čím rychleji bude ta trať elektrifikovaná tím lépe.

Proč by stát měl ukončit dotování tratě Veselí nL-Č.Velenice:

d) na přestavbu železnice dle mého v Brně nedojde.

To myslím o vašich argumentech a vašem výskytu zde na webu vypovídá více, než si připouštíte.

Ech

Děkuji.

Jsem plně saturován Vaší diskusní úrovní

Jiří Kocurek

Asi jo, v Lomnici peron podél rybníka, však nemusí být přímo na nádraží, §1 byl v tomto již prolomen, viz Luštěnice na jih od Mladé Boleslavi.
V Třeboni to naráží na dogma, že peron nesmí být v oblouku (JMK a plamenná diskuze o 3vozovém osobáku bez průvodčího).
Ve Dvorech posun ke hřbitovu, ať to zní jak chce, bylo by to blíž, co na to obec?

Má-li se to předělat celé z gruntu, tak tyhle věci by se hodily zapracovat.

DavidS

Je vlastně nevím, jestli může, či nemůže, či do jaké míry. Neznám předpisy. Ale myslím, že oblouk bude z těch mnou jmenovaných věcí asi nejmenší problém. U Lomnice bych ho posunul až za alej, a samozřejmě by to znamenalo novou cestu od ulice Nové Město (asi), což by samo o sobě mohlo zatraktivnit tuto oblast pro další výstavbu. Varianta u hřbitova mě také napadla, což by na jednu stranu mohl být problém a na druhou stranu i výhoda pro „návštěvníky“ hřbitova. Každopádně to beru jen podle mapy a neznám místní poměry. Stejně tak u takovýchto obcí považuji za nádraží jen… Číst vice »

Ech

To není trať pro rychlíky.

Neboť chybí poptávka, jak uvádí i Plán dopravní obsluhy Ministerstva dopravy. Na uspokojení tamní poptávky po vlakové dopravě stačila RegioNova.

Takže asi tak.

Fakt, že Babišova/Okamurova vláda rozhazovala na zbytečnosti i na této trati, tak vůbec neznamená, že rychlíky do Č. Velenic budou jezdit i v budoucnu.

Ostatně když se mělo utratily miliardy za trať Č. Velenice-Č.Budějovice, tak se také argumentovala rychlíky Praha-Č.Budějice-Vídeň. Jenže žádné takové nejezdí. Není solventní poptávka.

Když firmě Správa železnic poprvé prošla nepravda o Č. Velenicích, tak proč chybu opakovat podruhé?

xyz

U t-199 se argumentovalo přímými vlaky ČB – Vídeň. Z Prahy určitě ne.

Ale jinak přesně jak píšete – jedna elektrizační argumentace se ukázala být lichou (a to i po více než 10 letech). Ostatně i to přímé vedení „rychlíků“ Praha – České Velenice – Vídeň je dost sporné.

VTT

Tam nic sporrného není, je to propojení dou regionálních vlaků do jednoho. Občas tím někdo přes hranici projede.

Jiří Kocurek

Občas někdo jede. To je pro zavedení meziregionální/dálkové linky dost neuchopitelná informace.

VTT

Máte linku Praha – Velenice a pak Velenice – Vídeň. Tak se tyhle dva vlaky spojily do jednoho. Co na tom neuchopíte?
Tady k žádnému nárůstu počtu vlaků, vlkm, náležitostí… nedošlo.

Michal Bartoníček

Poptávka samozřejmě je, ale potenciální cestující volí jiné druhy dopravy. Takže po modernizaci zafunguje synergický efekt stejně jako v případě železniční tratě mezi Plzní a Rokycanami.

Ech

Zdroj Vašeho tvrzení, prosím?

Michal Bartoníček

A jaký je zdroj vašeho tvrzení, prosím? 🙂

Ech

Patrně jste to přehlédnul.

Tak tedy zopakuji pro Vás:
„Plán dopravní obsluhy Ministerstva dopravy“

Těším se na Vaše argumenty

Michal Bartoníček

A kde je link? Kde je odkaz nebo citace na konkrétní data? Tu argumentaci dost flákáte. Taky jsou zde vážné pochyby o tom, zdali problematiku správně chápete.
Těším se na upřesňující informace. 🙂

Michal Bartoníček

V tuto chvíli jsem se k dokumentu už dostal. Samotní autoři na str. 76 a 77 ve výhledech na linku R17 sdělují (dvakrát), že zásadní je elektrifikace a modernizace trati Veselí n. L. – České Velenice. Stanice České Velenice, jak se píše v dokumentu, v sobě skrývá potenciál spojení s Rakouskem. Na str. 75 se píše, že pro tento úsek nebylo v době přípravy dokumentu dostatek statistických údajů pro přesnou analýzu. Tudíž situace je zcela jasná: – Trať rozhodně elektrifikovat nejen kvůli existujícímu potenciálu, ale i kvůli nákladním vlakům, kterým se z Rakouska ku Praze zkrátí trasa. – Váš pocit,… Číst vice »

Ech

Když jste se dožadoval zdrojů, tak kde je Vaše reakce?

Tvrdil jste, že chcete diskutovat.

Nebo jenom žvaníte a trollíte?

Michal Bartoníček

Zatím jsem nereagoval. Až budu mít čas, zdroj si přečtu. Jinak je vtipné, že mě troll jako vy označuje za trolla.
Dávejte si pozor na to, co píšete. Vrátí se vám to jako bumerang. 😉

Ech

Čas na reakci jste neměl?

Tak kde jste vzal čas na jiné reakce na jiné mé komentáře?

Fakt jste troll.

Michal Bartoníček

Pane trolle, čas na reakci jsem měl, protože jsem nevěřil tomu, co píšete. A jako obvykle jste udělal špatný dojem znovu – nejen jako Axel nebo Olcit.
Co se týká samotné akce, má intuice mě nezklamala. Těžko lze uvěřit, že se stát bude bránit tak lukrativní stavební akci.
Inu, číst něco neznamená to správně pochopit. Tak příště víc štěstí. 😉

Elb

On je to spíše mezistátní spěšný vlak, který má poměrně krátké vzádelnosti zastávek, na kterých byste toho ušetřil přesně kolik při 160?

Svojšín

Kolik nákladů denně tam projede?

Karl vB.

Opět nastala situace, kdy je stručný racionální dotaz na provozní poměry na trati, prostý jakéhokoliv sarkasmu, ocejchován mínusy…

Matěj

Dotaz možná stručný ale zároveň zbytečný. Ta investice se přece chystá hlavně proto, aby tam těch nákladů denně projelo víc.

Karl vB.

Předpokládal jsem, že pan Svojšín chtěl pouze vědět, kolik nákladních vlaků tam jezdí dneska.
O tom, že se trať bude předělávat na to, aby jich tam potom jezdilo víc, snad nikdo soudný nepochybuje.

Radim

A není jedno kolik jich tam jezdí teď? Spíš je otázka, kolik jich tam bude jezdit potom, ne?

Ech

A není NÁM, jako státu to tedy jedno?

Proč má stát si hrát na podnikatele?

Nechť dopravci si trať převezmou a udělají s ní co chtějí, když dopravci té trati věří tolik, že chtějí utratit 10 miliard (ceny roku cca2020, tj. nyní asi výrazně víc).

Lidově řečeno – kdo poroučí, ten platí. Tak když dopravci „poroučí“, tak ať si těch 10 miliard zaplatí ze svého.

Náš státní dluh je už dnes enormně vysoký.

M19

Takže platíte? I za mě? Kam vám mohu poslat účet?

Ech

To co píšete nedává vůbec smysl. Zkuste to napsat normálně, srozumitelně.

Co, proč, komu.

Tady nejste mezi zasloužilými železničáři navyklými na každoročních bezstarostných 100 miliard dotací a daňových úlev

El Barto

A zase ta pohádka o „zasloužilých železničářích“, s vámi je legrace 🙂

M19

Vy neumíte česky, že nerozumíte?
Vy se tady snažíte poroučet, tak plaťte. Vaše logoka.
A jste mimo. Nevím jaké je to mezi zasloužilými železničáři. Nemám s železnicí profesně vůbec nic společného.
Zkuste omezit tu svou osobní angažovanost, pak není možná rozumná diskuze, víme? 😉

El Barto

To je jedno že nemáte profesně nic společného s železnicí, jak nesouhlasíte s Axelem, tak prostě jste zasloužilý železničář nebo šotouš, protože to Axel řekl 🙂 došly argumenty, včetně těch pochybných a smyšlených, tak nálepkuje.

Ech

Nemám ambici poroučet ostatním spoluobčanům.

Patrně netušíte, co je to diskuze.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Disputace

„Demokracie je diskuze“ Tomáš G. Masaryk

El Barto

Jenže s vámi se věcně diskutovat nedá, když vydáváte své názory, předpovědi a domněnky za neprůstřelná fakta která prostě budou protože jste to řekl. A když nevíte jak dál tak nálepkujete (zaloužilý železničář, šotouš atd.) a ještě děláte ublíženého, jak jsou tady na vás ostatní oškliví, že se s vámi nechtějí bavit k věci, aniž byste toto sám dodržoval. A že roubujete nesouvisející věci dohromady, to vám také nepřidá. Takže se neohánějte Masarykem, nejste ho hoden.

Ech

Nejsem ublížený.

A pokud tak na Vás působím, tak se omlouvám.

Jde mi o perspektivu pro mé děti, neboť dálkové vlaky jsou potřeba a nechci aby skončily spolu se zbytečnými vlaky na vedlejších tratích.

El Barto

V rom případě své návrhy a myšlenky směrujte tam, kde to má smysl, jistě jste schopen si zjistit konkrétní instituce. Zde házíte hrachem o zeď.

Karl vB.

To samé jsem mu asi před rokem dvěma vzkazoval také. Dalo by se to někde dohledat, ale kdo by si tim otravoval život…

M19

A jestli si dobře pamatuji, jeho odpověď zněla v duchu, že proto nevidí důvod, ať to udělá někdo jiný když chce. To mluví za vše.

M19

Evidentně máte. Diskuze není lhaní a demagogie, kterou právě předvádíte, ani trapné pokusy o dehonestaci druhých. Nakonec to stejně, vyjde tak, že ztrapňujete jen sám sebe. 😉

Otto

a svojšín myslel projede teď nebo v budoucnu? taky ty mínusy moc nechápu…

Mark

Sousední trať přes Budějovice do Velenic elektrizovaná je a nelze říci, že by zde dnes fungovala nějaká významná tranzitní doprava.

negattor

Třeba je to tím, že převážná část nákladní dopravy je realizována po silnicích.

Jiří Kocurek

Ovšem zákazem silniční dopravy můžete způsobit jen to, že i nadále nebude co vozit vlakem.

Elb

Přesně, lidi prostě přestanou nakupovat.

Jiří Kocurek

Ne že by přestali úplně. Ale shánět chleba na černém trhu to je jak z hladomoru na Ukrajině.

Jiří Kocurek

Ikdyž je tu pár takových, kteří by člověku zbourali i tu domácí pec, aby na nádraží musel. Takových, vyžadujících absolutní poslušnost vůči úřednímu nařízení. Je na to slovo…

negattor

Nehodlám nic nikomu zakazovat. Na to tady máme ty (vy)volené. Třeba by to dopadlo tak, že po zákazu silniční nákladní dopravy by se na koleje vešlo jen pár vlaků. A při MU, nebo při nepřízni počasí by opravdu zůstalo všechno stát.

xyz

Tak kolik jich tam bude jezdit potom? 🙂

Eventuálně – dá se použití příměr s tratí přes Lichkov a „stavem po elektrizaci“? 🙂

VTT

Nejen Lichkov. Třeba přes Dvořiště se těch nákladů zas tolik nevalí. Když jsem tam šotil poslední dny provozu bardotek, tak jezdil jeden za druhým.

noerf

Pro využití nákladní dopravou bude kromě elektrizace nutné udělat i úpravu stanic, kde by se křižovali nákladní vlaky. Dalším problémem je, kromě tří přejezdů (2 ks mezi Lomnicí a Třeboní, v Suchdole) na silnici I/24, je zde spoustu přejezdů k jednotlivým obcím či nemovitostem s různým stupněm zabezpečení.

Jonáš

Proč?

noerf

Protože, když osadíte každých několik stovek metrů přejezd osazený světlý a zavorami, tak to bude finančně náročné.

Michal M

Ano, proto to stojí 10 miliard…

Ech

Proč tvrdíte, že to stojí 10 miliard?

Tuto částku odhadovali někdy v roce 2020 (či v 2019). Vzhledem k nárůstu cen lze dnešní ceny odhadovat mnohem dráž.

Jiří Kocurek

Protože právo přístupu k nemovitostem?

Karl vB.

– U Suchdola/L. se plánuje nadjezd (2025-28) – viz Interaktivní mapa SŽ – Stavba C-17: „Stavba bude zahrnovat rekonstrukci všech stanic na trati (Nová Ves nad Lužnicí, Suchdol nad Lužnicí, Majdalena, Třeboň, Lomnice nad Lužnicí), kde budou zřízena nová vnější nebo poloostrovní nástupiště. Rekonstruovány budou také všechny zastávky a celá trať bude upravena pro rychlost 120 km/h. Dojde také k náhradě stávajícího přejezdu se silnicí I/24 u Suchdola nad Lužnicí novým nadjezdem“ – U Lomnice/L. se plánuje obchvat obce (2027-29) „Trasa přeložky silnice I/24 kříží mimoúrovňově mostním objektem stávající železniční trať č. 226 České Velenice – Veselí nad Lužnicí. Výstavba… Číst vice »

Szantus
Karl vB.

Já jsem z toho odkazu čerpal a text zkopíroval, protože jsem dal odkaz na JČ dopravní stavby – na ten druhý nadjezd v Lomnici/L.
Tady, pokud tedy „nezlobíte“, projde příspěvek s jedním odkazem napřímo, ale se dvěma to už prochází schvalovacím procesem.