SŽ hledá podobu nové tratě z Prahy k Benešovu, u Popovic preferuje tunel
Prodloužený podchod na nádraží v Benešově. Pramen: Správa železnic
Trať vzniklá „na zelené louce“ umožní rychlost až 200 km/h.
Trať vzniklá „na zelené louce“ umožní rychlost až 200 km/h.
Jak se to vše vejde na ZM jsem fakt zvědav. Můj tajný tip je, že brněnská VRT by nakonec mohla mít ještě obchvat ZM pro vlaky, co zde nebudou zastavovat (např. spodem), pak by pro RS1 ty 3-4 hrany možná mohly stačit + pro městskou linku dodělat krátký perón přímo v čekačkách… no uvidíme. Za nevyužitou příležitost bych považoval, pokud se z nové tratě nenapojí Týnec n. S. (sjezdem, včetně elektrizace kousku Pacifiku od místa napojení). Ideálně i směrem do Benešova. Pak by se možná ani nemuselo vůbec jezdit z 210 do Čerčan. A jak se v Benešově vyřeší rozplet… Číst vice »
V planu tam byla vrt na Brno v kombinaci s trati na Budejovice i puvodni trat,… vejit by se to melo…
Tak jedna železniční trať poškodí přírodní rezervaci. Velkopopovicko ?? Je to jedno protnutí, ale co děláme jinak z krajinou, sekáme ji na kousky cyklostezkami, stavíme rozhledny, lyžařské vleky v místech, kde není ani sníh, resp. stavíme nějaké motokrosové dráhy. Sekáme přírodu relativně malými ale velmi početnými satelity. Nemluvě ani o logistických stavbách, kterých máme v přepočtu na obyvatele nejvíce v Evropě.
To je stejná situace, jako že D3 musí v jednom místě, překlenout Sázavu, a už se okolo toho motáme 30 let. Prostě dopravní infrastruktura někde vést musí.
Odkud máte ten údaj, že máme nejvíce logistických staveb na obyvatele?
No trat muzete i zvednout na viadukt, pokud to trasovani dovoli, krajinu sice protne, ale nerozdeli…
Tak jestli se bude vice tunelit, coz asi ano, tak rovnou jednu z variant dejte tu pivodni VRT akorat snizte rychlost na 230… a vynechani Benesova mi neprijde jako dobry napad pokud se s tim nepocita…
To chce klid.Ještě nepostavili tunel do Berouna a už by stavěli další.
A pak z toho vznikne stejnej paskvil jako z domažlický trati, kus na 200, kus jednokolejně a přes čáru usmrkanejch 110.
…neni to projekt DMB, tedy kombinace osobni a nakladni dopravy? Pac hlavni tah by mel byt na Norimberk, idealne jako VRT..
Takže prvně tudy nechtějí vést VRT s odůvodněním, že jim tam nikde nechtějí povolit místo, aby ji vedli delší a horší trasou, ale nakonec tam další trať v podobných parametrech postaví? Nebo je to jen jako a ani se opravdu nečeká, že se tam bude něco stavět?
Trať na 200 km/h nemá parametry VRT.
Novostavba trati na 200 na zelené louce je novostavbě VRT poměrně blízko.. Zvlášť v hustě osídleném terénu s krajině chráněnými oblastmi nebude moct míst ze kterých by se na stavbu dalo vybírat pro tu či onu trať..
VRT povede sice delší, ale lepší trasou – etapizace, terén, umělé stavby.
Abo, je ta trasa levnější a rychlejší, méně tunelů a méně sklonů na Vysočině. Trasa na Benešov by musela být čtyřkolejná stejně jako ta přes Nehvizdy.
Zadna etapixace neprobehne, cele se to [ostavi naraz, prip. par let po sobe…
Etapixaci mate i pres Benesov…
Tak to odsouhlasené vedení VRT z Prahy do Brna se vyhýbá především gigantickému zdroji vody, což je Želivka. Dnes (ale ani v minulosti, pokud by již nebyla rozestavěna) už by tam nikdo nevedl ani dálnici D1. Jenže ta už tam je a alespoň tam nesmí vozidla v režimu ADR.
Ono je také vhodné se podívat na to, zda by to stažení dvou směrů do jednoho mezi Prahou a Benešovem (s větvením na východ a jih) v budoucnu nedělalo podobné kapacitní problémy jako současný přetížený úsek Praha – Kolín.
Jednu dálnici co vede jihovýchodním směrem máme a musíme mít ještě další co povede směrem jižním. Stejně tak jednu železniční trať máme a budeme stavět další hned vedle. No comment.
Jenže ta existující trať má takový „malý“ problém – kapacitu.
Zrovna na trati, kde prakticky neexistuje nákladní doprava a rozdíl rychlosti mezi osobákem a rychlíkem je taky poměrně malý..
A není nepřítomnost nákladní dopravy spíš důsledkem toho, že není kapacita? Nevím, ptám se.
Tady rozhodně s kapacitou problém není, naopak tudy Metrans vozí vlaky i do Německa, aby je nemusel vozit přes Domažlice (absence eletrizace, úvrať ve Schwandorfu atd.).
Co nebo kam by se tam vozilo? Budějovice nebo Tábor tolik nákladních vlaků nevykouzlí, pak je tam přes sto kilometrů jednokolejky přes kopce do Rakouska..
Spíš problém s rychlostí. Pokud by na dnešní trati do Benešova byla aspoň 160, už by problém s kapacitou (a předjížděním OS) nejspíš byl.
No bydlím v Mnichovicích. O jaké kapacitě mluvíte? Prosím poďte někdy před nádraží do putiky na pivko. Vypije jich několik , než něco pojede. A pokuste se v Tatcích pokud víte kde jsou dostat skrze přejezd.
Pane Nový, já tam ke Zdeňkovi chodím taky. Asi pijete pivko během jedné minuty… A gró osobní zastávkové dopravy končí ve Strančicích, což jaksi nepomůže Mnichovicím.
Bude to taky pro příměstské vlaky? A pokud ano, kde bude to napojení v Praze? Zastavovali by ty regionální vlaky jedoucí na novou trať i v Říčan3ch? Nebo jenom v Kolovratech?
Výhledový stav: Sp pojede Hlavák – ZM – po nové trati: Kolovraty Jih – Říčany a dál do Ben po staré trati. R + Ex jen po nové trati (ZM – Ben/Byst.), R s možným zastavením někde na nové trati (VP?).
A jak dlouhý ten úsek bude a z toho na kolika km bude dvoustovka? A jaká bude rychlost pro normální vlaky?
Pokud to bude „začínat v Kolovratech“, tak jak se do Kolovrat dotáhnou 4 koleje?
hlavně začínat v Kolovratech a končit až za Benešovem. To bude studie, aby pak mohla být další studie jak zapojit Bene a jak udělat 4 koleje do Kolovrátek 🙂
O Benešovu se píše v článku.
Nová trať ze Zahradního Města do Říčan, řeší to jiná studie.
A to je dobré k čemu? Předpokládám, že výsledkem má být rychlejší trať na jih a může se ukázat, že nejvhodnější trasa vůbec nemusí vést přes Říčany.
A kudy by vedla?
Do Říčan je jen sjezd pro spěšňáky (PHA – Říčany – Benešov). Nová trať (v cílovém stavu ZM – Benešov/Bystřice) povede mimo Říčany.
Pokud nepovedou z Hostivaře do Kolovrat čtyři koleje, pak je to cele úplně zbytečné.
Nesouhlasím s kategorickým „celé úplně zbytečné“, spíše bych řekl „nevhodně omezený přínos“.
V rámci Studie proveditelnosti ŽUP (bude letos dokončena) je ze Zahradního Města navržena nová dvoukolejná trať, která se z tunelu vynořuje u Kolovrat a končí napojením na stávající trať v Říčanech. Tato ÚTS řeší trasu, která na tuto trať navazuje u Kolovrat (vznikne tam odbočka), Přímý směr na 200 do Benešova (či Bystřice), odbočení na 100 do Říčan.
Jak se na tom ZM proplete 4-kolejka a VRT?
pokud si pamatuji dobře tak VRT má rezervu na severní straně dnešní čtyřkolejky z Vršovic, čili tam místo má
Pokud bude na Senohraby+Čerčany trať vytížená osobákama v tramvajovém intervalu, na V. Popovice+Benešov+Tábor dvoukolejka s rychlou vrstvou a navíc spěšňákama ve čtvrthodině, dvoukolejkou plně vytíženou VRT a do toho ještě městské linky a náklady z Malešic, nějak pochybuji, že to šestikolej na Zahraďáku pobere.
OK. Možná škoda, že se vůbec nepočítá se železnicí, která by v tomto směru na Benešov obsloužila i oblast Jílového, Kamenice apod., což je velmi hustě a nesystémově zahuštěná sídelní kaše bez kapacitního napojení na Prahu (kam všichni denně dojíždí). Třeba jako podmiňující stavba dálnice…
Kapacitní napojení na Prahu snad již brzy vyřeší D3.
Která skončí napojením na okruh u Jesenice. Kam tam chcete všechny ty auta, co tam po D3 přijedou, naskládat?
Co je to za pitomy dotaz? Kam se v Praze naskladaji všechna ta auta co přijedou např po D11?
Zjevně v Praze neznáte situaci, jinak by Vám bylo jasné, jaká je to blbost D3 do Jesenice.
Ty se z D11 větví směrem vlevo i v právo rovnoměrně, na rozdíl do D3 , která bude jen zajížďky varianty trasy po D1
Víte, mě připadá trochu přestřelený ten plán na čtvrthodinový interval spěšňáků na Tábor ještě vedle rychlíků a expresů. Myslím, že půlka těch spěšňáků by měla být ohnutá právě na Pacifik.
Docela zajimava je ta poznamka o napojeni na 210/212. V Cercanech zadny rychliky nestavi, na rozdil od Olbramovic. Nevite proc?
Ze stejného důvodu, jako nestaví v Pečkách nebo nebude stavět v Lysé nad Labem.
Pečky i Čerčany mají Sp a přepravní vztahy z druhé strany jsou marginální, ale projíždět Lysou, když by tam krásně vznikl přípoj od Hradce na Ústí, by byla dost prasárna. Od doby převedení R přes Sadskou ty osobáky jezdí do prázdna a taky zejí prázdnotou. Přitom předtím se jednalo o využívanou přípojovou vazbu.
A proč ty Os nedojedou do Nymburka?
To se musíte ptát na kraji. Spojení Hradce s Ústím celkem logicky nebude jeho priorita.
A pokud se bavíme o stavu po převedení R zpět přes Lysou, tak třeba proto, že tam v té trase pojede ten rychlík.
V roce 2022 jsem se ptal a odstal odpověd: … Případné prodloužení těchto vlaků do Nymburka by si vyžádalo dodatečné náklady, což by v současné situaci, kdy má Středočeský kraj problémy se zajištěním finančních prostředků na zajištění dopravní obslužnosti, bylo velmi problematické. Tyto problémy byly vyvolány pandemií nemoci COVID-19 a s ní souvisejícími opatřeními, v současnosti problémy souvisejí se současnou geopolitickou situací a s ní souvisejícím nárůstem cen energií. Z těchto důvodů není reálné v současnosti navyšovat dopravní výkony na tomto úseku. Dále by zde mohlo být problémem, že by prodloužený vlak od Ústí nad Labem dojížděl do Nymburka příliš… Číst vice »
Pak by byla možnost Os od Prahy ukončit v Lysé (nebo ho táhnout do MIlovic) a mezi Lysou a Nymburkem mít jen tyhle pravobřežní osobáky. Kostomlatům a spol by se to asi nelíbilo, ale týkalo by se to reálně jen části vlaků Praha – Nymburk.
Kromě toho, vazba Ústí – Hradec se dá líp udělat pomocí R23.
To by nešlo – ty osobáky od Ústí by musely jet mezi Lysou a Nymburkem bez zastávek, jinak by to nestíhaly.
Vazba Ústí – Hradec se pomocí R23 dělá dost blbě, když každá ta linka má v Nymburce úplně jinou časovou polohu.
Zkusim to rozsirit – proc nezrusi zastavovani na mezi v Olbramovicich, kde nastupuji max. nizke jednotky lidi a Olbramovice jsou obslouzene Os do Benesova. A nezavedou misto toho Cercany, kde je permanence vetsi.
Sp v Cercanech jede jen v pracovni dny rano 4 kusy.
Tedy vliv na cas jizdy nulovy, obsluznost vyrazne lepsi. A klidne jen vlaky s pripojem 210/212.
A ano, Lysa je podobny nesmysl, Pecky neznam detaily.
Čerčany mají obsluhu os elefanty každou půlhodinu. Olbramovice jsou frekventované hodně a obsluhují celý okolní region kolem Votic, které mají nádraží umístěné opravdu pitomě.
Ono i ty Olbramovice jsou umístěné opravdu pitomě vůči stejnojmenné obci. Bylo to nejjednodušší místo, kde odbočit na Sedlčany, tak tam prdli nádraží (původně se jmenovalo Votice, současné „Votice“ jsou pozdější, byť taky v úplně mimo).
Nevím, jak to vychází v průměru i se sedly, ale ve špičkách jsou to spíš desítky lidí.
Rychlíky tu taky suplují čtyřicet let trvající neschopnost jednoho správného dopravce překonat styk soustav elektrickými jednotkami.
Olbramovice jsou „spádovým“ nádražím pro celou oblast okolo, od Sedlčan na západě až skoro k Louňovicím na východě a samozřejmě taky pro celé Votice.
K tomu se tam připravuje P+R.
Čerčany potřebují rozšířit provoz Sp, které by zase mohly mít přípoj od Sázavy a Týnce.
Ano, to by bylo reseni.
týnec by hlavně potřeboval zrychlit trať přes vrané a upravit jízdní řád tak, aby tam nebyly ty šílené čekací doby v jílovém a ještě v dalších stanicích kvůli křižování, ale to je finančně asi neprůchodné
Vykopat regionovy + zjistit jestli by někde v rámci Prahy nepomohlo doplnit zdvojkolejnění, které to stejně velmi potřebuje.
Ty šílené čekací doby v Jílovém a v Davli jsou kvůli zrušení nádraží v Lukách pod Medníkem kde se dřív křižovalo! Teď musí vlak buď v jedné nebo druhé stanici 20minut čekat až úsek projede vlak z protisměru! Přitom Luka jsou v polovině a kdyby je nezrušili tak by se v nich vlaky v pohodě vykřižovaly!
Sázava je asi ztracená bitva (bez nějaké estakády do Strančic namísto do Čerčan), ale Týnec s drátem bych si představit uměl.
Louňovice do Olbramovic nejezdí ani náhodou, je tam autobusový směr z Benešova na jihovýchod, při integraci hezky vymyšlený až do Mladé Vožice.
A jak byste jezdil z Týnce do Prahy? V Čerčanech na pražské straně není zhlaví a nejbližší kolejové spojky jsou až za zastávkou Pyšely. Takže cca 2 km v protisměru a bez možnosti křižování v Čerčanech?
Existuje návrh totální přestavby Čerčan z projektu nové dvoukolejné trati z Dobřichovic, resp.z Vraného do Čerčan podél Sazavy z třicátých let. Je to slušnej masakr, ale logicky krok.
To řešení pendlujicí Regíny mezi Voticemi a Olbramovicemi je opravdu borecký majstrštyk, stejně jako spoje sedlčanky, ujíždějící rychlíku z Prahy o dvě minuty. Bravo
Možná se tomu říká efektivita – vozit dva vozy navíc na každé soupravě pro frekvenci do Čerčan na výlet do Budějic. On počet 4 párů Sp jaksi není povinnost, záleží jen na objednateli kolik si jich objedná, projedou-li 4 na kapacitu trati, projede i hodinovka…
Kolik dálkových vlaků bude po té trati jezdit? A vyplatí se vůbec z tohoto hlediska její vedení až do Bystřice u Benešova? Zaústění do Benešova by dávalo větší smysl, využily by ji i rychlíky, které tam staví, a příměstská doprava. Další otázkou je, jestli má smysl tu trať vést v koridoru navrženém pro VRT do Brna, kde se počítalo s podstatně vyšší frekvencí dálkové dopravy a vyššími rychlostmi, tedy pro zcela jiný účel, a tomu bylo zcela jistě přizpůsobeno i trasování. Aby to ekonomicky vyšlo, bude třeba, aby tu novou trať mohla využívat i příměstská a nákladní doprava, tomu by… Číst vice »
Pokud se varianta nezměnila a nezmění v Benešově to mělo vyústit. Ale za Benešovem zůstalo ještě do Bystřice pár oblouků, které to mělo vyřešit, aby na pár km nepadla rychlost pod 120 km/h.
Jenže skrz Benešov se jezdí ani ne 100 a to se nezmění, pokud se teda nemá vybourat kus města.
Příměstská doprava tuto trať využívat má.
Koukněte na openrailwaymap.org
Je to tam načmárané v tunelu
Jo, tuhle malůvku jsem už viděl.
Nějak si to neumím představit. Pro hloubený tunel bude nutné vybourat vilovou čtvrť, ražený tunel zas bude muset být hodně hluboko – bude v Benešově podzemní nádraží?
Mně to připadá, že si někdo namaloval čáru do mapy.
Konečně, ta trasa ještě není stanovená.
Tohle už dává větší smysl. Pokud už někomu rozumnému došlo, že je třeba tu trať vést přes Benešov, pak je také rozumné, že se řeší i narovnání těch pomalých oblouků za Benešovem.
Proč chcete po nové trati honit nákladní vlaky? Ty budou mít po uvolnění od dálkovky dostatek místa na té stávající.
Vyústění do Benešova si neumím představit, aniž by se buď zásadně nesnížila průjezdná rychlost (což pak trochu ztratí původní smysl), nebo se vybourala půlka města.
Koridor pro VRT je už tak nějak zasazen do územního plánování a je aspoň nějaká šance ho protlačit až ke stavbě, o čemž bych v případě jiného trasování dost pochyboval. Horší (pomalejší) trasování za cenu složitějšího prosazování není politicky průchozí varianta. Oháníte se ekonomickým hodnocením a přitom blouzníte o více než pětikolometrovém tunelu pod Prahou.
Protože klikatice, opotřebování kolejí a hluk, třeba. Nu, on je zásadní problém to přetrasování brněnské VRT, která mohla po cestě pobrat i zátěž od jihu, ale ne, my ji budeme honit přes Prahu a plácat do Polabí další liniovou stavbu, když ani nemáme dvě koleje až do Hradce, které také dost navýší kapacitu – kterou si ovšem částečně vyžíráme modelem „velmi krátké osobní vlaky ve velmi krátkém intervalu“, jenž popírá vyzdvihované přednosti železnice…
Vyústění do Bystřice u Benešova by bylo sice rychlé, ale skoro nic tam nebude jezdit. Máte skutečně pocit, že se to vyplatí? Naopak zaústění do Benešova je dost zásadní, bez něj by pomalejší vrstva rychlíků zůstala na staré trati a využití pro regionální dopravu by bylo také dost omezené. Vadí Vám tunel pod Prahou. Na té navržené trase by žádné tunely nebyly? Přes Hostivař by bylo možné přidat další koleje bez tunelů? Mimochodem, ve srovnání s jinými potřebnými tratěmi předpokládám, že má tato celkem nízkou prioritu a dá se čekat, že se tak brzy stavět nezačne. Je tak celkem dost… Číst vice »
Vždyť tudy jezdí houby i dnes. To že se to zlepší, je jen zbožné přání.
Tohle je sice starý, ale za mě to nebyl úplně nesmysl.
https://www.zelpage.cz/clanky/zeleznicni-trat-praha-jesenice-velke-popovice?lang=cs
Az do depa Pisnice se to jmenuje dnes Metro D, coz je kockopes kombinujici nevyhody pro jak Prahu 4 a 12 (kde se uspesne vyhyba vetsim sidlistim), tak ty satelity na jih od Prahy (tam jen presouva problem pretizeni silnic pochybnych trid o kus dal).
Zrovna tady by draha byla lepsim resenim 😟 Akorat by ale zase neresila problem od Benesova dal, je to nejaky moc klikaty mi prijde…
Kdyby ten obchvat Jesenice nebyl ten severní, tak to 160 km/h uživí…
Tohle byla jediná varianta, která byla schopná řešit jižní Prahu a navazující střední Čechy až do úrovně Sedlčan.
Kdyby se chtělo, šlo by to i dnes. Bohužel se buduje krátkozraké D.
Jak mohou řešit tohle když stále není postaven tunel řešící úzké hrdlo mezi Chocní a Ústím nad Orlicí mi fakt není jasné. Vlaky na ČB vozí z velké části vzduch po nejlepší trati v ČR a na 1. koridoru mezitím věčná zpoždění kvůli nedodělkům.
Chtějí to řešit jako „rychlodráhu“ na Kladno, tedy, že se o tom bude 30 let jen mluvit. Ale abych byl fér, najde se nějaká „Praha 6“, která zaručí 10 let zpoždění jen za sebe.
Ono je celkem dobry napad mit projekty pripravene, aby se mohly zacit stavet, az budou penize.
Ale ty peníze jaksi nespadnou z nebe…
A to je co za argument? Prostě liniové stavby trvají dlouho, tak je třeba jim věnovat pozornost o 20 let dřív než nastanou…
Ony u žádné stavby z nebe peníze nespadly a přesto se stavby realizovaly – a ne malé.
Tunel k Ústí je v pokročilejší fázi přípravy než nová trať na Benešov.
Ta už je v pokročilejší fázi 20 let a stále se ani nekoplo. Místo toho donedávna dost dlouho koridor kolaboval kvůli rekonstrukci staré tratě.
Asi to nesledujete, něco jiného je že se uvažovalo a něco jiného že se teprve nedávno rozhodlo že tunel bude – bude vlastně souběžně s modernizovanou trasou koridoru a důvodem je snaha o co nejnižší časy mezi Prahou a Olomoucí po této trase.
20 let? Máte k tomu nějaký zdroj? Seriozně se na tom dělá jestli 10…
A právě proto, že rekonstrukce je dokončena, tak tunel není až tak velká priorita, aby se zastavila příprava jiných staveb.
To je pravda, tam už 3 čáry v mapě jsou … a už taky docela dlouho.
Kdyby byla v pokročilejší fázi, tak bychom o ní něco slyšely.
Jenže je ticho po pěšině.
Takže žádný pokrok NENÍ.
Taky nechápu, že řeší tunely na pasece u lesa, ale tunely UCHO na prvním koridoru nikde. Hlava mě to nebere.
Místo, abychom četli články o tom, jak pokročila příprava a ideálně, že se začne stavět letos, či napřesrok, tak čteme o přípravách tunelů na druhořadých tratích.
Každý kdo někde bydlí považuje tu svoji trať za prvořadou a ty ostatní za druhořadé.
Tak to jste nikdy nejel vlakem na ČB! Já jezdím za prací do Prahy a neřekl bych, že vlakem jezdím se vzduchem.
Úzké hrdlo to není. To je například úsek Prosenice – Hranice. Mezi Chocní a ÚnO. je trať pomalejší a výhodou zde je rovnoběžný grafikon. Tím neříkám, že toto trasování je ideální.
Úzké hrdlo to bude v okamžiku, kdy bude dvojkolejka Praha – Hradec – Týniště – Choceň.
Teď je to jenom strašně pomalé.
Tunel to bude každopádně.
Zajímalo by mě, jak takové novostavbě vyjde ekonomické hodnocení ve chvíli, kdy to bude „jenom“ o směru do jižních Čech.
A stejně tak se divím, že není aspoň teoreticky předpokládána novostavba ve směru Praha – Mníšek – Dobříš – Příbram, kterýžto směr je železnicí řešen daleko hůře než stávající trať Praha – Benešov. Přičemž přínos takové stavby i pro příměstskou dopravu by byl značný.
Pribram je resitelna pres tunel do Berouna, a u Brnesova je problem ten, ze se koridor do Bystrice zamerne udelal bez prelozek s tim, ze se jim slibilo napojeni na VRT, ktera pujde jinudy. Jedine, co by mohlo spasit navratnost, je to postavit v jednokolejne podobe, tj. lichou nebo sudou kolej s predjizdnou vyuzitou prozatim pro krizovani, tech 6-8 vlaku za hodinu v obou smerech, to urcite da. Vzdyt co tim pojede, 1 expres na cb a linz pripadne Krummau po max hodine ve spicce, 1 vymetak rychlik to same, a 1-2 pary rychlejsi nakladky typu kontejnerak. No a az… Číst vice »
Dálkovka v půlhodině a regionálka taky, naopak je problém s pražským úsekem, kde se to nevejde, napojení řeší studie železničního uzlu Praha. Je možné, že po sjezd do Říčan navíc přibude další čtvrthodina regionálky.
Všechny relevantní výjezdy z Prahy budou alespoň čtyřkolejné, takže není důvod mít na Benešov jen starou pomalou klikatou dvoukolejku, kde se dnes obtížně napasovávají i použitelné Sp.
Jenže jestli má být sjezd u Říčan, tak by bylo potřeba protáhnout 4 koleje skrz Kolovraty a Uhříněves. Což asi nepůjde.
Místo nákladů jezdí osobní doprava, místo elektromechaniky autoblok, banalizace, tehdy se to vyjezdilo a dnes ne? Tak umíte s prominutím velké H.
Určitě to nějaké ekonomické hodnocení může zohlednit, ale nevěřím, že by jednokolejka byla o tolik levnější, aby to stálo za tu provozní nestabilitu a omezený rozvoj do budoucna.
Přesně tak! Těmto rádoby úsporám, které přinesly jen problémy je lépe se vyhnout obloukem co největšího poloměru.
„tech 6-8 vlaku za hodinu v obou smerech, to urcite da.“
Jednokolejka, kde pojede 8 vlaků za hodinu je jen popojíždění. Tam by se křižovalo v průměru každých 7 minut. Jednokolejka maximálně pro 2 vlaky v každém směru , i tam se křižuje každých 15 minut.
No to se tak úplně nevylučuje, 4 vlaky za hodinu v obou směrech dálkovky tam totiž dneska ve špičce jezdí… 1 za hodinu ex, 1 za hodinu krychlík a v sedle stále zbývá místo pro kontejnerák. A rozhodně to nejsou 10 vozové vlaky, co by nešly zvednout kapacitně prostým přidáním vagonů.
Příbram jo, ale chybí příměsto směr Mořina
Příbram ten tunel jen o to víc zahltí (a o to méně nákladních vlaků tudy projede).
A nejsou řešeny Mníšek, Dobříš atd.
Chtěl jste pro tu novou trať napsat 6 párů za hodinu + NEx.