SŽ chystá vylepšení tratě mezi Havířovem a Těšínem, rekonstrukce stanice Albrechtice je v EIA
Staniční budova Albrechtice u Českého Těšína. Autor: Vojtěch Dočkal – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=51985189
Přestavba úseku má umožnit zvýšení rychlosti ze stávajících 80 km/h až na 140 km/h.
Už mi je to absolutně jedno. Jezdím autobusem.
Čierne nad Tisou?
Jsem pro to, aby se na všech hlavních tratích v ČR dalo jezdit přes 160 km/h. 80 km/h patří na lokálku nebo do minulého století nebo do století páry.
Důležitější je elektrifikace té části vedlejších tratí, která je perspektivní.
Pan Pohl na semináři ŽESNADu mluvil o elektrifikaci cca 700 km tratí (a eventuelně o dalších 1300 km). Čili z 3,2 tis. km by to byly cca 4 tis. km elektrifikovaných.
Pan Borecký letos odhadoval náklady na elektrifikaci 700 km jednokolejných tratí (v podmínkách StČKraje) na 10 miliard. To je 1/6 loňských dotací pro SŽDC. Loni celkově do železnice/železniční dopravy šlo zhruba 80 miliard dotací a dalších několik miliard daňových úlev.
Znamená elektrifikace i zvýšení rychlosti?
Je-li pravdivý odhad 10 miliard na elektrifikaci 700 km tratí, tak prostá elektrifikace je zhruba 9x levnější než modernizace tratě bez zásadního zrychlení. VIz zhruba 8 miliard na modernizaci tratě 58 km Olomouc-Uničov-Šumperk = výsledkem bude cestovní rychlost spěšných vlaků cca 68 km/h za částku investice 135 mil. Kč/1 km tratě. Prostá elektrifikace by vycházela zhruba na 15 mil. Kč/1 km https://zdopravy.cz/osmimiliardove-vylepseni-unicovky-elektricke-vlaky-vyjedou-v-prosinci-zrychleni-prijde-v-cervnu-130021/ Vzhledem k tomu, že letos SŽDC na investičních dotacích současná vláda hodně přidávala = rekordních 40 miliard tak s prostou elektrifikací těch 700 km tratí by se mělo začít už letos na úkor oprav nádraží nebo peronů. Neboť… Číst vice »
(Prostá) Elektrizace přispívá ke zvýšení rychlosti tím, že elektrická vozidla mají lepší akceleraci nežli dieselová, tím pádem můžou být kratší jízdní doby.
A kolik mělst kvůli tomu vybouráte, ikdyž tam všecko zastavuje?
Hm. 👍👍👍 Tak ke GVD 2030 se v podstatě bude moct uskutečnit záměr kraje přetrasovat S2 přes Havířov a centrum Ovy do Svinova. Rychlíky Exy zůstanou přes Karvinou což je zase záměr MD ČR a SR… S2 vybrané spoje pojedou z do Čadce. Snad tedy častěji než jezdí současné bagety které v příštích 2 letech nahradí vyjma jeden pár vlaků autobusy z důvodu stavby státní hranice Čadca… Polohy R jsou dané a vidět v podstatě už v návrhu na příští rok. I vzhledem ke změnám vlaků v SR. Tedy uzel Čadca x:00 a uzel Žilina x:30… Mohlo by to vypadat… Číst vice »
Mohu se zeptat, prosím, na zdroj?
MSK navrhuje prodloužení R27 z OVA-Hlavní přes OVA-Střed a Havířov do Třince. Po roce 2027.
Min. Dopravy reagovalo, že se uvidí dle peněz a jestli by nebylo vhodnější tímto směrem radši prodloužit R8.
Patrně jde o to, že na R27 by výhledově měly jezdit hybridní vlaky, tj. drahé nové vlaky.
Zdravím. Co se týká S2 je to plán kraje zveřejněný na stránkách kraje. Prostě trochu jiné vedení S linek v kraji. S2 by neměla být předjížděná Rychlíky jako tomu bude teď dva roky po sobě v Bystřici (samozřejmě při zpoždění k tomu třeba dojde). S2 bude na jednom konci zkrácená jen z a do Svinova. Na opačném vznikne prostor pro pohodový obrat v Čadci a přestupní vazbou tam. Nedávno jsem o tom co popisuji se dočetl na některých Slovenských stránkách teď za boha nevím přesně kterých čtu jich povícero. Obslouží se celý Jablunkovský průsmyk a na Slovenské straně i zastávka… Číst vice »
Dotaci na prodloužení R27 z OVA do Třince bude platit Moravskoslezský kraj nebo Ministerstvo dopravy?
A chápu správně, že „R61“ není rychlík dotovaný Ministerstvem dopravy, nýbrž spěšný vlak dotovaný Moravskoslezským krajem?
R27 finance nevím.
R61 ano. Spěšný vlak.
K R61 ještě mohu dodat že se avizuje její prodloužení do Krnova po reko a drátizaci Opava východ Krnov…
Když čerpám tady https://www.msstavby.cz/budoucnost-s-bahn-linek-v-msk-07-01-2022/ tak hodně z toho scifi , nějaké okružní linky S7…Takže i to co píšeš výše otázka jak to bude ve skutečnosti.
Jojo.
Finance rozhodují.
S7 je sice zajímavá.
Ale asi se to neuskuteční za mého života…
Myšlenka na zmírnění velkých sklonů přes Jablunkov je zcestná, nebo se o ní uvažuje (základnový tunel)?
Zcestná.
Proč?
Finanční náročnost a problém vyústění na české straně, leda tak obchvatem Navsí..
K tomu připočítat odříznutí mnoha tisíc lidí od zel. dopravy a bez podobného tunelu na Slovensku do Krasna nK by smysl vůbec neměl.
kdo říká že by se zrušila původní trať.. a samotný by měl tunel taky smysl, kvůli stoupaní přes průsmyk.. jen by to vyžadovalo zásah který by prošel tak možná minulému režimu..:
https://mapy.cz/s/macununodu
Přesně tak. Píšu to kvůli odstranění celého stoupání, ne kvůli narovnání oblouku a vůbec ne kvůli osobní dopravě.
Protože je to vysoce vytížená trať TEN-T. A když i přes Albrechtice se řeší parametry podle TEN-T, tak mne zajímá i problematika sklonů na navazujícím úseku.
… velkého stoupání…
Sklonově je to střídavě 15-20 promile.
Za jak dlouho by se ten asi 15km dlouhý tunel zaplatil, kdyby tam jezdily jen nákladní? Tam není provoz jako z Přerova do Ostravy. Nereálné v době, kdy není možné za 40 let opravit aspoň trať do FM.
Načmárat linku na mapě není vše. Takto by to určitě nešlo.
VŽDYŤ TO PÍŠU
Tunel naplánovaný je.
Zatím však jen v relaci Odra Váh. 😀
Samozřejmě je to scifi…😀👍🤣🤣🤣
Ten už díkybohu není. V roce 2015 byl vyškrtnut ze Zásad územního rozvoje.
No doufam ze Havirov vubec zacne pristi rok, uz se melo puvodne rekonstruovat tento rok…tak snad
Příští rok Havířov nezačne, bo $$$…
Co bude potom vlastně ještě chybět z úseku Polanka / Svinov – Havířov (a nebude součástí „Frýdku“)? V té etapě směr Těšín doufám, že bude doplněna paralelní spojka v Chotěbuzi.
Pokud to budeme brát do detailů, tak minimálně „spojky“ (odb. Odra – Svinov, odb. Odra – Polanka).
Odb. Odra – Polanka se už dělá, minimálně sloupy TV a troleje.
Nekonečná modernizace 321 aneb celá desetiletí výluk.2027 doděláme Albrechtice a můžeme začít v Bártovicích. Kolik lidí už odradil tento stav a přešli na jiný druh dopravy? Asi podobný případ jako permanentní rekonstrukce Praha-Beroun.
Ano ano. Přesně tak. Bolestivá záležitost která trvá dlouho. Z nespolehlivé S1 se Havířovští výrazněji přesunuli do autobusů. Zejména 440, 441, 442 a 443… O víkendu byly zrušené na S1 krátké osobní vlaky Havířov Svinov kde v Kunčicích byla možnost přestoupit z do centra Ovy. Byla zavedena pravidelná doprava linkou 443 v úseku Havířov Ostrava Úan přes Dolní oblast Vítkovice a ty busy jezdí velmi solidně obsazené….👍 Navíc linka 443 obsluhuje bez přestupu obce Horní Bludovice, Žermanice, Lučinu, Soběšovice, Domaslavice takže se to opravdu chytlo…👍 Vlaky sice nyní ostrouhaly. Ale snad je to jen dočasné než se uskuteční plány kraje… Číst vice »
„Navíc linka 443 obsluhuje bez přestupu obce Horní Bludovice, Žermanice, Lučinu, Soběšovice, Domaslavice takže se to opravdu chytlo…“ Jo?
Dle jizdniho radu to tak nevypada
https://kodisweb-backend.herokuapp.com/linky/jizdni-rad/443.pdf
H.Bludovice,Soběšovice,Domaslavice obsluhují linky 465 a 365. Lučinu,Pazdernou,Žermanice linka 461 včetně linek 366,367
Já jsem na mysli víkend 443.
Omlouvám se….
Přecházejí na Podlesí Těšínská z linek od do FM ze zmíněných obcí…
Nebylo by dobré se domluvit s organizaci Žesnad a Svod udělat rovnou napájení traťě 321 na střídavý proud?
A ty Ešusy a osobáky se 163 co tam jezdí, to pak udělají jak?
Klid, jestli optimalizace půjde stejně dobře jako rekonstrukce Havířova, tak možná budu už v důchodu, než se kopne.
471 se výhledově mají odstěhovat do Prahy, a 163 půjdou do důchodu (až přijdou do Ostravy noví panteři).
471 se do Prahy neodstěhují ani náhodou, kvůli konverzi počínaje rokem 2027 nebo 2029 sami nebudou vědět, co s těmi svými.
471 se odstěhují možná tak maximálně do Polska, v Česku je z nějakého důvodu už nechtějí.
ŽESNAD a osobní dopravci se shodli při projektování přepínací studie proveditelnosti Ostravsko, Přerovsko, že se bude s konverzí postupovat od Říkovic (Přerova) k Ostravě a od hranic se Slovenskem k Ostravsku.
Takže Ostrava zůstane stejnosměrným ostrovem a Přerov po vzoru Púchova?
Nějaký čas ano. Jednak se asi bude přepínat dřív kolem Prahy a 3 přechody do Polska to taky neurychlí.
Tzn, že se spíš pár 471 přesune z Prahy.
Slovenský příhraniční úsek od Čadce se taky přepínat nebude až do rekonstrukce úseku Krásno – Čadca, která je ve hvězdách.
Dobrý den, omlouvám se za off topic, ale když se už řeší konverze na AC, tak bych se chtěl zeptat ŽESNAD na plánovaný ostrovní provoz AC v úseku Kanín Hradec Králové zřejmě od 2028 dle mapy staveb SŽ – nebylo by lepší tedy už rovnou přepnout na AC trať celou včetně Hradce Králové, Týniště až po Choceň?
A nebude se to přepínat tak jak se to bude postupně zdvojkolejňovat a modernizovat? Vidím tak tak 4 etapy, vždy po úseku mezi uzly.