SŽ bude poprvé upravovat koleje na Novém spojení, stroje budou vyjíždět v noci
Podbíječka firmy Swietelsky Rail. Autor: Swietelsky Rail
Na některých nočních směnách budou nasazeny současně až tři strojní linky
Na některých nočních směnách budou nasazeny současně až tři strojní linky
Cože, na Novém spojení budou v noci rachotit stroje? A co na to hygienici a ostatní občané bydlící v okolních domech???
Mám nápad. Práce budou probíhat gumovými krumpáči!
Sláva… a co se stalo, že si SŽ všimla, jak v jakém bídném stavu je jejich kousek přetížené infrastruktury… Že by jim zbylo z balíčku pár drobných, které si nalhaly nedávno na údržbu nepoužívané infrastruktury. Noční výluky za menšího provozu by měly být na vytížených tratích základem pravidelné, kmenové údržby. Většina koridorů se dnes = Tankodrom – geometrické vlny kolejí, často podmočené lože, vymlácené výměny(především srdcovky asi Papun&Deckel), zarostlé blízké okolí tratě, návěsti. Ještě, že většina drážních vozidel má tzv. bidýlka (rozuměj – držák pro ruce strojvedoucího na pultu) – neb některé úseky našich koridorů při průjezdu 140 km/h jsou… Číst vice »
Asi nevědí kam dřív skočit. Možná by neškodilo přestat plánovat VRT, zbytečně demolovat staniční budovy i vymýšlet jiné kraviny a snažit se udržet to po čem se dá jezdit.
No měla, až bude adekvátní počet lidí a daná práce bude i adekvátně zaplacena. Navíc veškeré práce nelze dělat v noci, například práce na TV pod napětím.
V létě 2019 proběhla stejná akce i mezi Voticemi a Prahou-Uhříněvsí. Nebyly tam sice 3 páry strojů, ae jen 2, ale byla to hezká podívaná.
https://www.koridory.cz/zacala-oprava-trate-votice-praha-hostivar/
No to musí být kvalitně postavená trať když se pár měsíců po kolaudaci musí opravit.
Ale to víš že jo, se tam kolaudoval svršek 🙂
Vy jste ideální pracovník pro státní podnik – něco se samo postaví a pak se o to 40 let nemusí nikdo starat (viz třeba D1).
Kolik lidí nepochopí satiru …
Zatím 42, ale určitě se ještě někdo najde.
IMO je to spíše sarkasmus, než satira
Neuvěřitelné, podbíjet a rektifikovat jednou za 13 let. Z Libně do Běchovic už jsou závady geometrie viditelné i pouhým okem bez měřicího vozu, tedy žádné odchylky v řádu mm.
Je jasné, že takové stroje dnes stojí majlant, ale neoplatilo by se SŽ je vlastnit? SŽ má tisíce kilometrů tratí na kterých, odhaduji, by se daly postupně využít. Takhle se sypou prachy do zahraničí a předpokládám, že na ty stroje se musí taky nějakou dobu čekat..
Ona SZ vy mastné mnela hromadu Mašín.. bylo to traťové Hospodářství.. které se rozkradli s prodalo.
pokud vim tak Správa železnic nevlastnila žádnou hromadu strojů,řek bych že jenom tahle sestava strojů by byla tak okolo 1 miliardy korun
berte to tak, že se mluví o době dávno minulé, kdy SŽ byla součástí ČSD a dělala si to vše sama….
SŽ(SŽDC) nikdy součástí ČD nebyla,ČD vlastnila všechny stroje těžší mechanizace
A co CSD ?
Zjevně toho mnoho nepamatujete: „traťovka“ sice samozřejmě měla množství různých strojů, i proto, že v dávnější minulosti neexistovalo ani zdaleka tolik samostatných „dodavatelských“ firem specializovaných na údržbu a obnovu železniční infrastruktury jako nyní (a ani ty navíc nefungovaly mezinárodně = aspoň ne ve „východním bloku“), ale ani tenkrát nedělala zdaleka všechno jen „traťovka“ sama, protože zejména větší akce zajišťovalo dnes už dávno zaniklé Železniční vojsko, pro něž ty akce byly zároveň výcvikem.
převážnou většinu těžší údržby a obnov dělaly TSSky,železniční vojsko bylo jako divoká prasata,rozrejt a zmizet,zbytek si udělaly okrsky sami
Ty jsi vůl. Vzdycky se předávalo na plnou tratovou rychlost, tak se probud
Ano, v dobách ČSD bylo jen na dnešním území Česka pět TSS. Pokud se mýlím, tak mně opravte.
ale stroje vlastnila ne? chcete tvrdit, že neexistovala organická součást ČSD, která vykonávala funkce dnešní ŠZDC a měla hodně strojů? Vím, že některé věci dělalo železniční vojsko nebo nějaký stavební podnik, tu kvantifikaci „všechno“ berte spíše obrazně, reagoval jsem na příspěvek, že neměla hromadu strojů
Jejda, to je česky?
Jerry, kam vy chodila do skola a jak dlůho?
ke strojům potřebujete lidi co tomu rozumí a co maj buňky s nima dělat
SŽ sice má soustu tratí, ale také je zas tak moc neudržuje. Stačí se projet railjetem ze Štýrského Hradce do Česka a myslím, že vcelku poznáte, kdy jste překročil státní hranice.
(a to je český koridor rozhodně novější než rakouská Nordstrecke).
Soukromý sektor dokáže ty stroje uplatnit po celé Evropě. Navíc se nám čechům historicky moc nesvědčilo mít všechny zaměstnance a stroje státní.
Ono celkově se první koridor tak nějak začíná rozpadat.
Domnívám se, že pokud se tu jednou začnou stavět VRTky, pak by se ty stroje mohly bohatě zaplatit ne? Případně by je SŽ taky mohla půjčovat do zahraničí, třeba na Slovensko.. Možná jsem ale příliš velký idealista …
Taky si už delší dobu myslim, že by SŽ uživila jednu minimálně jednu podbíječku, případně i nějakého PUŠLa, aby si některé menší opravy zvládla udělat sama.
Takže náklady tam v noci nemohou a podbíječka ano? 😀
Přesně to mě taky napadlo, že je to takový paradox, ale tak údržba je něco jiného než provoz.
Tak řešením je zavádět náklady jako Bauzug.
Tak to má být – a hlavně aby se jim to všechno povedlo bez nějakých malérů: držme palce!
Proč držet palce?
Neměla by to být pravidelná součást Péče o svěřenou infrastrukturu…?
Poplatky za ní vybrané přece nejsou tak malé, aby podbíječku pustili na vytíženou trať 1x za 10 let…
Z toho by mohly být krásné noční fotky, takže kdo fotí železnici, a pokud situace dovolí, neváhejte :-).
Tak da se cekat, ze v clanku podane detailni info o cele akci asi nebylo jen tak pro nic za nic …
Jen se to bude chtít vyhnout pomáhačům a chráničům kvůli nočnímu zákazu vycházení.
Když se tam fotič dostane před devátou a při focení na sebe nebude moc upozorňovat, tak by to nemusel být problém. Při návratu po deváté může uplatnit cestu domů jako jednu z výjimek ze zákazu vycházení.