Infrastruktura Železnice

SŽ bude poprvé upravovat koleje na Novém spojení, stroje budou vyjíždět v noci

Podbíječka firmy Swietelsky Rail. Autor: Swietelsky Rail
Podbíječka firmy Swietelsky Rail. Autor: Swietelsky Rail
Na některých nočních směnách budou nasazeny současně až tři strojní linky

Správa železnic připravuje na jaro náročnou opravu v nejvytíženější části pražského uzlu i celé české sítě. Na takzvaném Novém spojení pod vrchem Vítkovem (Praha hl. n., Masarykovo nádraží – Libeň, Vysočany, Holešovice) a navazujícím tříkolejném koridoru z Libně do Běchovic bude probíhat údržba trati a úprava geometrické polohy koleje.

„K cyklické úpravě geometrické polohy koleje v tomto rozsahu dojde poprvé od zprovoznění nových úseků. V rámci opravy také dojde k údržbě vegetace a pročištění odvodnění,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Hlavní část Nového spojení byla zprovozněna v roce 2008.

Práce zahrnou celkem 76 kilometrů kolejí a 116 výhybek. Za 92 milionů je provede společnost Swietelsky Rail, která disponuje řadou speciálních strojů, jako jsou podbíječky nebo pluhy na úpravu kolejového lože.

„Budeme pracovat pouze při nočních výlukách, aby stavební práce ovlivnily především osobní dopravu co nejméně,“ uvedl ředitel závodu Stroje a mechanizace Swietelsky Rail CZ Lukáš Vostrý. Firma má na splnění zakázky 45 nočních výluk, plánovaných od 19. dubna do 9. června.

Podle Vostrého jde o organizačně i technicky ojedinělou akci. Na některých nočních směnách budou nasazeny současně až tři strojní linky. „Nasadíme své nejvýkonnější a zároveň nejmodernější dostupné technologie,“ dodal Vostrý.

Stroje Swietelsky Rail CZ, které vyjedou na Nové spojení a koridor Libeň – Běchovice:

ASP Unimat 09-32/4S DYNAMIC + BDS 2000-4
Dvoupražcová kontinuální výhybková strojní podbíječka s integrovaným dynamickým stabilizátorem + stroj na distribuci a úpravu štěrkového lože včetně úpravy štěrku ve výhybkách.

ASP Unimat 09-32/4S + DGS 62N + SSP 121 D
Dvoupražcová kontinuální výhybková strojní podbíječka + dynamický stabilizátor a stroj na úpravu štěrkového lože.

ASP Unimat 09-475/4S + DTS
Jednopražcová kontinuální výhybková strojní podbíječka s integrovaným kartáčem a zásobníkem na šterk + dynamický stabilizátor

ASP Stopfexpress 09-4X DYNAMIC + BDS 2000
Čtyřpražcová kontinuální traťová strojní podbíječka s integrovaným dynamickým stabilizátorem + stroj na distribuci a úpravu štěrkového lože.

Odebírat
Upozornit na
guest
39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

Cože, na Novém spojení budou v noci rachotit stroje? A co na to hygienici a ostatní občané bydlící v okolních domech???
Mám nápad. Práce budou probíhat gumovými krumpáči!

Martin z topírny

Sláva… a co se stalo, že si SŽ všimla, jak v jakém bídném stavu je jejich kousek přetížené infrastruktury… Že by jim zbylo z balíčku pár drobných, které si nalhaly nedávno na údržbu nepoužívané infrastruktury. Noční výluky za menšího provozu by měly být na vytížených tratích základem pravidelné, kmenové údržby. Většina koridorů se dnes = Tankodrom – geometrické vlny kolejí, často podmočené lože, vymlácené výměny(především srdcovky asi Papun&Deckel), zarostlé blízké okolí tratě, návěsti. Ještě, že většina drážních vozidel má tzv. bidýlka (rozuměj – držák pro ruce strojvedoucího na pultu) – neb některé úseky našich koridorů při průjezdu 140 km/h jsou… Číst vice »

Jiří

Asi nevědí kam dřív skočit. Možná by neškodilo přestat plánovat VRT, zbytečně demolovat staniční budovy i vymýšlet jiné kraviny a snažit se udržet to po čem se dá jezdit.

Dominik

No měla, až bude adekvátní počet lidí a daná práce bude i adekvátně zaplacena. Navíc veškeré práce nelze dělat v noci, například práce na TV pod napětím.

Jan Neruda

V létě 2019 proběhla stejná akce i mezi Voticemi a Prahou-Uhříněvsí. Nebyly tam sice 3 páry strojů, ae jen 2, ale byla to hezká podívaná.
https://www.koridory.cz/zacala-oprava-trate-votice-praha-hostivar/

Roman Soudný

No to musí být kvalitně postavená trať když se pár měsíců po kolaudaci musí opravit.

Jan Soukup

Ale to víš že jo, se tam kolaudoval svršek 🙂

David

Vy jste ideální pracovník pro státní podnik – něco se samo postaví a pak se o to 40 let nemusí nikdo starat (viz třeba D1).

David

Kolik lidí nepochopí satiru …

Roman Soudný

Zatím 42, ale určitě se ještě někdo najde.

nedulezite

IMO je to spíše sarkasmus, než satira

Y.K.

Neuvěřitelné, podbíjet a rektifikovat jednou za 13 let. Z Libně do Běchovic už jsou závady geometrie viditelné i pouhým okem bez měřicího vozu, tedy žádné odchylky v řádu mm.

Martin

Je jasné, že takové stroje dnes stojí majlant, ale neoplatilo by se SŽ je vlastnit? SŽ má tisíce kilometrů tratí na kterých, odhaduji, by se daly postupně využít. Takhle se sypou prachy do zahraničí a předpokládám, že na ty stroje se musí taky nějakou dobu čekat..

Jerry

Ona SZ vy mastné mnela hromadu Mašín.. bylo to traťové Hospodářství.. které se rozkradli s prodalo.

Martin

pokud vim tak Správa železnic nevlastnila žádnou hromadu strojů,řek bych že jenom tahle sestava strojů by byla tak okolo 1 miliardy korun

kakov

berte to tak, že se mluví o době dávno minulé, kdy SŽ byla součástí ČSD a dělala si to vše sama….

Martin

SŽ(SŽDC) nikdy součástí ČD nebyla,ČD vlastnila všechny stroje těžší mechanizace

kecal

A co CSD ?

pamětník

Zjevně toho mnoho nepamatujete: „traťovka“ sice samozřejmě měla množství různých strojů, i proto, že v dávnější minulosti neexistovalo ani zdaleka tolik samostatných „dodavatelských“ firem specializovaných na údržbu a obnovu železniční infrastruktury jako nyní (a ani ty navíc nefungovaly mezinárodně = aspoň ne ve „východním bloku“), ale ani tenkrát nedělala zdaleka všechno jen „traťovka“ sama, protože zejména větší akce zajišťovalo dnes už dávno zaniklé Železniční vojsko, pro něž ty akce byly zároveň výcvikem.

Martin

převážnou většinu těžší údržby a obnov dělaly TSSky,železniční vojsko bylo jako divoká prasata,rozrejt a zmizet,zbytek si udělaly okrsky sami

Bertik

Ty jsi vůl. Vzdycky se předávalo na plnou tratovou rychlost, tak se probud

Franz

Ano, v dobách ČSD bylo jen na dnešním území Česka pět TSS. Pokud se mýlím, tak mně opravte.

kakov

ale stroje vlastnila ne? chcete tvrdit, že neexistovala organická součást ČSD, která vykonávala funkce dnešní ŠZDC a měla hodně strojů? Vím, že některé věci dělalo železniční vojsko nebo nějaký stavební podnik, tu kvantifikaci „všechno“ berte spíše obrazně, reagoval jsem na příspěvek, že neměla hromadu strojů

Jirka

Jejda, to je česky?

Vašek

Jerry, kam vy chodila do skola a jak dlůho?

Martin

ke strojům potřebujete lidi co tomu rozumí a co maj buňky s nima dělat

David

SŽ sice má soustu tratí, ale také je zas tak moc neudržuje. Stačí se projet railjetem ze Štýrského Hradce do Česka a myslím, že vcelku poznáte, kdy jste překročil státní hranice.
(a to je český koridor rozhodně novější než rakouská Nordstrecke).
Soukromý sektor dokáže ty stroje uplatnit po celé Evropě. Navíc se nám čechům historicky moc nesvědčilo mít všechny zaměstnance a stroje státní.

asdfg

Ono celkově se první koridor tak nějak začíná rozpadat.

Martin

Domnívám se, že pokud se tu jednou začnou stavět VRTky, pak by se ty stroje mohly bohatě zaplatit ne? Případně by je SŽ taky mohla půjčovat do zahraničí, třeba na Slovensko.. Možná jsem ale příliš velký idealista …

asdfg

Taky si už delší dobu myslim, že by SŽ uživila jednu minimálně jednu podbíječku, případně i nějakého PUŠLa, aby si některé menší opravy zvládla udělat sama.

Petr

Takže náklady tam v noci nemohou a podbíječka ano? 😀

Michal

Přesně to mě taky napadlo, že je to takový paradox, ale tak údržba je něco jiného než provoz.

Petr

Tak řešením je zavádět náklady jako Bauzug.

glosátor

Tak to má být – a hlavně aby se jim to všechno povedlo bez nějakých malérů: držme palce!

Martin z topírny

Proč držet palce?
Neměla by to být pravidelná součást Péče o svěřenou infrastrukturu…?
Poplatky za ní vybrané přece nejsou tak malé, aby podbíječku pustili na vytíženou trať 1x za 10 let…

Vašek

Z toho by mohly být krásné noční fotky, takže kdo fotí železnici, a pokud situace dovolí, neváhejte :-).

Frantisek

Tak da se cekat, ze v clanku podane detailni info o cele akci asi nebylo jen tak pro nic za nic …

Kamui

Jen se to bude chtít vyhnout pomáhačům a chráničům kvůli nočnímu zákazu vycházení.

Šejdr

Když se tam fotič dostane před devátou a při focení na sebe nebude moc upozorňovat, tak by to nemusel být problém. Při návratu po deváté může uplatnit cestu domů jako jednu z výjimek ze zákazu vycházení.