SŽ bude poprvé upravovat koleje na Novém spojení, stroje budou vyjíždět v noci

Podbíječka firmy Swietelsky Rail. Autor: Swietelsky RailPodbíječka firmy Swietelsky Rail. Autor: Swietelsky Rail

Na některých nočních směnách budou nasazeny současně až tři strojní linky

Správa železnic připravuje na jaro náročnou opravu v nejvytíženější části pražského uzlu i celé české sítě. Na takzvaném Novém spojení pod vrchem Vítkovem (Praha hl. n., Masarykovo nádraží – Libeň, Vysočany, Holešovice) a navazujícím tříkolejném koridoru z Libně do Běchovic bude probíhat údržba trati a úprava geometrické polohy koleje.

„K cyklické úpravě geometrické polohy koleje v tomto rozsahu dojde poprvé od zprovoznění nových úseků. V rámci opravy také dojde k údržbě vegetace a pročištění odvodnění,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Hlavní část Nového spojení byla zprovozněna v roce 2008.

Práce zahrnou celkem 76 kilometrů kolejí a 116 výhybek. Za 92 milionů je provede společnost Swietelsky Rail, která disponuje řadou speciálních strojů, jako jsou podbíječky nebo pluhy na úpravu kolejového lože.

„Budeme pracovat pouze při nočních výlukách, aby stavební práce ovlivnily především osobní dopravu co nejméně,“ uvedl ředitel závodu Stroje a mechanizace Swietelsky Rail CZ Lukáš Vostrý. Firma má na splnění zakázky 45 nočních výluk, plánovaných od 19. dubna do 9. června.

Podle Vostrého jde o organizačně i technicky ojedinělou akci. Na některých nočních směnách budou nasazeny současně až tři strojní linky. „Nasadíme své nejvýkonnější a zároveň nejmodernější dostupné technologie,“ dodal Vostrý.

Mechanizace na opravy kolejí firmy Swietelsky. Pramen: Swietelsky Rail CZMechanizace na opravy kolejí firmy Swietelsky. Pramen: Swietelsky Rail CZStroje na úpravu kolejí společnosti Swietelsky Rail. Pramen: Swietelsky RailStroje na úpravu kolejí společnosti Swietelsky Rail. Pramen: Swietelsky RailStroje na úpravu kolejí společnosti Swietelsky Rail. Pramen: Swietelsky RailPluh BDS-2000.
Autor: Swietelsky RailPluh BDS-2000.
Autor: Swietelsky RailPodbíječka firmy Swietelsky Rail.
Autor: Swietelsky RailPodbíječka firmy Swietelsky Rail.
Autor: Swietelsky RailPodbíječka firmy Swietelsky Rail.
Autor: Swietelsky RailPodbíječka firmy Swietelsky Rail.
Autor: Swietelsky RailPodbíječka firmy Swietelsky Rail.
Autor: Swietelsky Rail

Stroje Swietelsky Rail CZ, které vyjedou na Nové spojení a koridor Libeň – Běchovice:

ASP Unimat 09-32/4S DYNAMIC + BDS 2000-4
Dvoupražcová kontinuální výhybková strojní podbíječka s integrovaným dynamickým stabilizátorem + stroj na distribuci a úpravu štěrkového lože včetně úpravy štěrku ve výhybkách.

ASP Unimat 09-32/4S + DGS 62N + SSP 121 D
Dvoupražcová kontinuální výhybková strojní podbíječka + dynamický stabilizátor a stroj na úpravu štěrkového lože.

ASP Unimat 09-475/4S + DTS
Jednopražcová kontinuální výhybková strojní podbíječka s integrovaným kartáčem a zásobníkem na šterk + dynamický stabilizátor

ASP Stopfexpress 09-4X DYNAMIC + BDS 2000
Čtyřpražcová kontinuální traťová strojní podbíječka s integrovaným dynamickým stabilizátorem + stroj na distribuci a úpravu štěrkového lože.

Tagy Libeň - Běchovice Nové spojení Správa železnic Swietelsky Rail Top
39 komentářů