Systém řízení dopravy v H. Králové bude od 1. 4. měřit červenou, od 1. 5. rychlost
Omezení na městském okruhu v Hradci Králové. Foto: ŘSD
Zkušební provoz ukázal desítky tisíc přestupků.
Zkušební provoz ukázal desítky tisíc přestupků.
Kurvy. Za peníze, co jim nepatří se to staví.
Drahá investice za hradeckou „červenou vlnu“. Před modernizací sice nebyla zelená vlna pravidlem, ale trochu to fungovalo. Neschopnost nebo záměr, toť je otázka.
U nás v Mladé Boleslavi se něco podobného zavedlo taky. Město s velkou pompou za 200 mil Kč pořídilo nový telematický systém na který pělo ódy, jak vyřeší provoz ve městě. Výsledek ?? Ve městě je pořád stejně komplikovaná dopravní situace (ani sebelepší telematický systém nevyřeší to, že v ulicích je více vozidel, než na co jsou ty komunikace dimenzované) . Jediné, co to přineslo je to, že na křižovatce u centra Olympia (výpadovka na Jičín) umístili kamery a magistrát rozesílá 300 pokut každý den za projetí červené. Interval, za který se změní zelená na červenou je ještě k tomu… Číst vice »
Jeden dotaz. Nema snad rychlomer nejakou urcitou chybovost v zobrazeni aktualni rychlosti? To jako kazdy bude mit oci na rychlomeru aby nejel 55 km nahodou?
S chybou měření se počítá (avšak bývá daleko menší než je „přeměřování“ automobilních tachometrů).
Jinými slovy, jedete skutečných 50, tachometr vám ukazuje 55.
Radar změří 50,5 (1% chyba), ale posílat bonzy bude třeba až od 55 (kdy by vám tachometr ukazoval cca 60).
Diky
Přijde mi, že město podepsalo dohodu o spolupráci s výrobci brzdových destiček. Dřívější stav měl určitě do ideálu daleko, ale bylo to alespoň předvídatelné a hlavně ne často taková červená vlna jako teď.
Za přechod u Střelnice by měl dostat dotyčný, kdo to spáchal, medaili a nadávky od chodců povinně poslouchat denně, tam chodí na červenou už snad všichni.
Ale prd, toto je na ně moc sofistikované, jenom chtějí větší prémie. Navíc na každém magiatrátu existuje white list spz, na které se pokuty neposílají (služební káry města, v Praze i vlády, rodinný příslušníci rady, předních ouřadů, atd.).
Mám skvělý nápad. Co kdyby takto vybrané peníze nebyly příjmem dané obce, ale státního rozpočtu? Pak by se hned ukázalo, o co těm obcím skutečně jde. Zda o bezpečnost anebo o plnou kasu…
Ale samozřejmě že jde o bezpečně plnou kasu. A když to nepomůže dáme tam na 30 a bude to ještě vic bezpečné.
Do měsíce jsou všechny radary vypnuté.
Je ještě trochu komické, že na tyto systémy města dostávají státní dotace. Kdyby si je měla města financovat ze svého, tyto systémy by nikdy nevznikaly. Protože by je nikdy z vybraných pokut nezaplatily…
Nejvíc za něj zaplatí ti, co ho požadovali, tj. místní. Ti tam jezdí každý den…
Ono tam bude mýto?
Ne. Past.
Neznám Hradec, ale u nás jej nikdo z místních nepožadoval. Spíše myslící lidé kroutili hlavou za jaký nesmysl chce město utratit tolik peněz..
Na jednu stranu jsou tyhle systémy dobrý, jelikož pouštějí dopravu podle obsazenosti pruhů. V Praze jsem si na to zvyknul a funguje to fakt dobře.
Na druhou stranu nepochopím jednu věc – když jsou ty křižovatky vzájemně propojené, proč třeba v Barrandovském kopci člověk stojí klidně na každém semaforu. Když se z jedné křižovatky právě na zelenou rozjela kolona stojících aut, můžu přece na další křižovatce tu červenou krapet odložit, aby kolona projela, ne? 🤦 Jedno auto, které tam zrovna přijelo z vedlejší to tu chvíli vydrží.
…aneb inteligentní křižovatky v praxi 😵💫
“ komise místní samosprávy a občané“ tak to zní jak článek z Rudého Práva
Plynulost a bezpečnost. Stále více zneužívané pojmy. Jen se za tím skrývá vybrat co nejvíc. Jediné oč tu jde. A pak už úplně hysterická a dokonale sterilní buzerace. Tohle už je za hranou normálního žití a fungování. Dohnat lidí až k nezdravé sebekontrole a strachu.
Nejdřív ať udělají blikající zelenou než se přepne ze zelené na oranžovou jako v jiných státech a pak ať pokutují jízdu na červenou. To bude skvělá ruleta při jízdě 60 km/h (která tam na obou místech je), že tam najednou skončí oranžová a červená a jestli to už systém vyhodnotí jako jízdu na červenou nebo ještě ne, případně při prudkém zabrzdění, jestli někdo za mnou nalepený to do mě nenapálí.
To asi záleží na délce té oranžové, ne?
Délka oranžové je dána nějakou normou, bohužel nevím z hlavy číslo, a závisí na rychlosti. Jsou dohledatelné případy vyhraných soudů, kdy právě kvůli nedodržení této normy město spor prohrálo. Nevím jak je to v HK, ale většina systémů i právě kvůli tomu posílá pokutu až po x sekundách červené.
Při povolené 50 jsou to 3 sekundy, při vyšší rychlosti už 4.
Mno odvoz suti, která nešla předvídat… tak já nevím, no, výkop šířky*délky *hlobky je celkem jasně definovanej, trochu naivní odůvodnění vícenákladů… Škoda, že nemám Tatrovku a nevozím výkopky… ten systém je dobrá věc, ale při dnešním množství aut už dopravu nespasí…a může být kontraproduktivní… další přehlídka vyhozených peněz v HK…
Ale notak, vám se nikdy nestalo že po vykopání díry metr na metr zbylo suti na tři Tatry? Pak asi nerozumíte byznysu. Teda jako byznysu za erární prachy
Za změnu mohu panstvu jen poděkovat,neboď takto si mohu křižovatku v pohodě prohlédnout,když stojím téměř na každé křižovatce.
Není mi jasné, jak pokutování za nestihnutí jízdy na oranžovou a za překročení rychlosti o 4 km/h zvýší plynulost provozu, spíše naopak. Přitom je každému jasné, že jde jen o zvýšení příjmů do městské kasy na úkor obyvatel.
To chápu, je pokutování nestihnutí jízdy na oranžovou vám nedává smysl. O to se ale nejedná, nejde o (legální) vyklizení křižovatky, nýbrž normální vjezd do křižovatky na červenou. Mám možnost to pozorovat v podstatě každý den.
co říká zákon: Při řízení provozu na křižovatce znamená pro řidiče signál se žlutým světlem “Pozor!” povinnost zastavit vozidlo před dopravní značkou….. je-li však toto vozidlo při rozsvícení tohoto signálu již tak blízko, že by řidič nemohl vozidlo bezpečně zastavit, smí pokračovat v jízdě. Tak jaké nestihnutí jízdy na oranžovou? k semaforu snad nejedete kilem.
Fajn, uvazujme treba dodavku plnou krehkeho zbozi (uvazujme, ze na dodavce jsou zretelne napisy, cim se firma zabyva), a v danem miste je 60 km/h. Najednou skoci zluta. Zadupnete to, risknete rozbiti nakladu? Nebo ze do vas zezadu na mokru nekdo nedobrzdi? Ono je to vlastne fuk. Bude se vas snazit spravni organ uvarit, ze „by to jeste bezpecne zastavit slo“? To si piste, ze ano! Zluta nezluta, stale je to nezastaveni vozidla na signal, ktery tuto povinnost uklada a v sazce je na vasi strane 1 az 6 mesicu zakazu rizeni! Takze jednoznacne a durazne doporucuji kazdemu do vozidla… Číst vice »
Proto se taky zvýší sazby ve správním řízení, aby co nejvíc lidí vyměklo a zaplatilo hned, ideálně i v případě, že nejsou kloudné důkazy.
Někde níže někdo zmiňuje hradeckou lhotu. No vážení, když tu vidím tu argumentaci dodávkou křehkého zboží a jinými strašnými trably, co nutí faktické ježdění na červenou a teď ty zlý kamery, tak to bohužel o té lhotě dost je. Jak to ti pražáci s detekcí pomalu na každém semaforu přežívají? Že už nejsou všichni bez papírů. Ano, jezdí se u nás hůře než v Praze, to je prostě fakt.
Jeste jednou si precteme, na co reagujeme, ano? Jsme v zemi, kde zelena pred naskocenim zlute neblika a zluta tam tak skoci zcela znenadani. A jsme v zemi, kde jsou policajti (jak statni, tak meststi) i spravni organy hmotne zainteresovany v tom, aby ridice na projeti cerstve naskocivsi zlute uvarili. Pro nepozorne jeste jednou zduraznim – zlute, nikoliv cervene. Stran te detekce v Praze, parkrat mne to na zlute blesklo a nikdy nic neprislo, zrejme to bere skutecne jen cervenou. Neco jineho vsak je, pokud clovek ve vedlejsim pruhu potka adekvatne motivovaneho policajta… Takze davejte si na to bacha, natacejte… Číst vice »
Policajt by musel prokázat, že jste mohl bezpečně zastavit, to důkazní břemeno je na něm, prakticky se to ale neděje a jízda na žlutou nikoho nezajímá. Naopak se mi stává že když zastavím na žlutou, tak auto za mnou troubí že se to ještě dalo stihnout projet. Podle mě jsou pravidla jasná a dostatečná. Jediný argument který beru, je doba svícení žluté, někde je ten interval fakt krátký.
Interval zlute je snad standardne 3 vteriny.
No… proc o te zlute pisu – prave proto, ze je v mem okoli konkretni pripad, kde se prilis agilni organ snazi ridice na projeti zlute uvarit a pochopitelne je pro ridice hrozba ZRMV existencni…
Proste ano, deje se to. Ano, sanci na vyhru ve spravnim rizeni ma dle meho slusnou, nakolik jsem info ze spisu videl.
Ale jiste si dokazete predstavit tech ztracenych hodin a nervu, zejo.
Pokud se bojíte o náklad tak nejezděte na maximální rychlost ne? Easy řešení..
Obecně považuji rekonstrukci za velmi problematickou, resp. k horšímu, zejména např. odstranění bran na křižovatce Pilňáčkova a Ak. Bedrny a jejich nahražení krakorci, kde jsou navíc křížem semafory pro přímý směr a odbočení a za zhoršené viditelnosti směrem od labského mostu zelená doprava nebyla pořádně vidět a vzhledem k pozici signalizace evokovala volno v přímém směru. Dále nesmyslná zelená šipka doprava asi na 10 sec směrem z Ak. Bedrny, která zhasne a asi 20 sec trvá, než se rozsvítí celková zelená. Šipka jde do přechodu, kterej se po jejím zhasnutí překlápí na volno, takže kdo vyrazí na šipku a nekontroluje… Číst vice »
Souhlasím. A navíc mi připadá že ten dřívejší systém byl lepši – dala se lépe odhadnout zelená vlna apod. Např. dnes když jedu od Milety kolem FN do centra tak dříve jsem věděl že mi za mostem přes Labe skočí zelená a pak si počkám na odbočení do Labské II – a to jak kdy. Dnes – za mostem možná zelená, na přechodu k Sanusu občas skáče červená a na křižovatce s ulicí V Lipkách si postojím několik minut než mi skočí zelená. A to nemluvím o tom že jako chodec na některých křižovatkách mi skočí zelena cca po několika… Číst vice »
Společenská potpávka a naplnění městské kasy. Naštěstí jezdím z WAze a antiradarem, takže jezdím slušně v místěch kde se vybírá na vylepšení rozpočtu.A vo tom to je, přes den kolona a rycghlost 40 v noci dodržování padesátky.
Pane jo.. A zaměstná se 5 úředníčků, co budou ty pokuty rozesílat.
A teď si vemte, že ODS v Brně radary bojkotuje. Není tam ani jeden. A hyneme?
Taky proto nám v Brně jezdí spousta jedinců, kteří již papíry mít nemají…
Díky přehuštění osobní doprave6v Brně (1 člověk – 1 auto, na spoustě míst neprůchozí chodniky, neprůjezdné pruhy pro busy, kola) by byly raday stejně nepoužitelné, ve špičce jste pomalu rád, že jedete a pro těch pár závodníků, co jezdí v noci, se to nevyplatí. Tím neříkám nic proti autům, protože jím MHD (v Brně) fakt konkurovat nemůže).
Navíc pak budou chodit jen takový ty dopisy s QR kódem, že mým autem někdo možná spáchal přestupek a buď zaplatím pár stovek a nebo to můžu řešit v úředních hodinách.
Bylo by nedůsledné, kdyby ODS v Brně nebojkotovala radary, když soudružka primátorka bojkotuje činnost městské policie, které „velí“.
Ano, hyneme. Brno má nejvíc smrtelných dopravních nehod na obyvatele v ČR.
Teror teror a opět jen teror. Zvýšené náklady na provoz semaforů, vyšší spotřeba aut, vyšší hluk, vyšší opotřebení aut, to je výsledek. Kdyby tam byla 70 km/h a semafory nastavené na zelenou vlnu vše bude lepší..
Kde jsou ty časy, kdy jsem Hradcem prolítl ve tři ráno stovkou. Ulice prázdné, nikde nikdo…
Teď zaplaťbůh za D35 okolo…
Kde jsou ty časy, kdy lidi dodržovali pravidla a zákony.
Pravděpodobně v paralelním vesmíru.
byly casy, kdy rychlost v obci nebyla v noci nijak omezena
To už si nepamatuju, muselo se to zrušit nejpozději někdy na přelomu 80. a 90. let…?
Nechci kecat, mam pocit, ze rychlostni limity prisly s prvnim ropnym sokem v sedmdesatych letech.
Bohuzel vsak navzdory technickemu pokroku v oblasti bezpecnosti jiz nedoslo k navratu do puvodniho stavu.
Sakra, vzdyt uz za minulyho protektoratu se paterni dalnice projektovaly na 160 km/h… Snaha povolit na nekterych usecich 160 km/h z roku 2008 je taky passe… 🙁
Jo na dělný lid musí být přísnost. Jsou ty dohledových systémy aspoň trochu zdivodnitelne nehodami? A reálným zvýšením bezpečnosti?
Bych za tím spíše viděl jen buzaraci a kasičku.
To byste viděl zcela správně. Důkazem budiž nejen nefunkčnost systému, respektive žádný posun oproti původnímu stavu, ale především fakt, že systém vůbec nekomunikuje s vozidly IZS, ale pouze s MHD. To je za 300 milionů naprosto skandální i na zoufalé poměry Hradce.
Vozidla IZS mají právo přednostní jízdy bez ohledu na vybavení křižovatek.
Jasne, a strudl aut stojici na cervene s kamerou detekci jizdy na cervenou je celej zhavej tam najet a platit pokuty za vykonani sve povinnosti pusteni vozidla s pravem prednostni jizdy, nebo uplatnovat sva prava ve spravnim rizeni… Protoze s nejakou krajni nouzi nebo s poustenim vozidla s pravem prednostni jizdy si spravni organy vubec nelamou hlavu. Proste tu vyzvu poslou, zkusime to, vsak co, budto zaplati a budou premie, nebo se odvola a vsechno cajk. Bohuzel ridicske povedomi o svych pravech je (nejen v CR) naprosto tristni a tyto situace konci moznostmi: 40% – cervenou proste neprojedu, zkusim se… Číst vice »
a nestačilo by jezdit podle značek?
To, co se „sejde“ pod každým článkem, kde se píše o radarech a podoných krámech, to je vždy výkvět lidstva – většinou dělají, že je k tomu, aby jezdili nad rámec předpisů buď něco nutí, a nebo že jsou přesvědčeni, že na to maj právo.
A takto moralizují zpravidla lidi, kteří pak blokují silnice protestními pochody, nebo vyzývají k blokování plynulosti provozu bezdůvodnou jízdou 30 km/h ve více jízdních pruzích a navádějí tak k přestupku.
Ale houby.
a pak ses probudil a mel jsi ruku v nocniku, vid? 🙂
maji na to odveke pravo a kdyz jim ho nekdo bere, tak je to policejni stat. 😀
ale taky jsem si na tuhle diskusi udelal popcorn.
Nestačilo, protože 300 milionů je už tak jako tak ve správné kapse. Nebo za to snad máme městu ještě tleskat? Já si tedy bezpečněji nepřipadám. IZS musí stejně na červenou, vysokou rychlostí mě snad nikdy nikdo neohrozil a případné jízdě na červenou ve chvíli, kdy má křížící směr už zelenou, tohle stejně nijak nezabrání. Takže ať už jezdí kdokoliv jakkoliv, tohle je jednoznačně špatně.
Tak fajn, tak vam pred barak dame dvacitku a usekovy radar. Budete se vztekat? Protoze takhle jsou pravidla silnicniho provozu a umistovani znacek nastavena. Mereni se umistuje na bezpecna mista, kde se prekracuje povolena rychlost (protoze jsou bezpecna a prehledna), takze se tam nejvic vybere. Kecy o spolecenske poptavce jsou dojemne, az bych slzu uronil. Furt dokola. Pro obce jsou to easy money. Prinos pro bezpecnost provozu = nula. Kdyz nekde chcete zvysit bezpecnost provozu, tak to v prvni rade delate v mistech, ktera jsou prokazatelne nebezpecna, a nedelate to stupidnim radarem, ale stavebni upravou, zprehlednenim, zuzenim vozovky, zavedenim zony… Číst vice »
Když mi daj před barák 20 a úsekový radar, tak tam budu jezudit 20 . V čem je problém? 😀
Kdyby všichni takhle jezdili, tak obec nikam radary dávat nebudou, protože by se jim to nevyplatilo.
Ty easy money jsou easy právě kvůli „cvokům“, co si tam radar neradar dělají, co chtějí. A těchto cvoků je plná diskuse – a fakt je nejlepší, jak se vztekají, že jsou to easy money pro vesnice, a kasička atd – ale to, že tou kasičkou jsou právě oni sami, je většinou nenapadne 😀
A když vám dají před barák ceduli “Udělej pět dřepů”, tak je uděláte, v čem je problém😃 Ohledně radarů jste až úsměvně naivní. Kdyby všichni začali dodržovat stávající limit, bude tento obratem snížen, aby se výběr peněz obnovil. Pod libovolnou záminkou, téměř vždy vycucanou z prstu, případně rovnou vylhanou. Podotýkám, že ode mě nic nevybrali (zatím) a ani nejezdím nijak rychle, takže můj odpor k radarům není založen na “potrefené huse”.
Jo, jasně, že podle značek… Ale taky se mi stalo, že místo ostrého brzdění je někdy lepší to projet, nebo, že místo 50 to auto bez zapnutého omezovače jede 55.
A víte co by se pak stalo? Vůbec nic…teda až do teď.
a proč bys měl ostře brzdit? pokud jezdíž tak, že až ke značce 50 jedeš stovkou a pak šlapeš na brzdu, tak bys měl vrátit řidičák a ne rozdávat rozumy.
Jediné štěstí , že ta Hradecká Lhota má dálniční obchvat. Sice delší ale bez mrzaku. Ten systém je nepředvídatelný a navíc musíš napřed zastavit a pak tě pustí. Na dalších světlech znova. Se zelenou vlnou v jakémkoli směru a plynulosti ten systém nemá nic společného. Naopak. Je to tvoříc kolon . Hlavně je tam pokles dopravy a toto je čistě jenom výpalné, ať to zabalí do jakoukoli omacky. Zde má řvát Patrik atd. Neustále brzdění a rozjíždění to je panečku ekologie v praxi
Funguje to divně, o tom žádná, ale funguje. V noci mě to z rychlodráhy do sídliště pustí pomalu na první dobrou (odbočení vlevo).
Ono se tam tomu říká rychlodráha? To mi připomíná, že v Pardubicích mají světelnou křižovatku, kde lidi odbočující vlevo neumí dát přednost protijedoucím.
(…) V takzvaném penalizačním modulu (…) (…) společenská poptávka (…) Není nad to tomu dát správné názvosloví 😛 „Bohužel pro některé řidiče, kteří mají těžkou nohu, tak příští období budou určitě asi složitější,“ A tohle je co za experta, když naopak použije bodré lidové vyjádření, v podstatě velice arogantní, protože jestli je po něčem společenská poptávka, tak je to po odchytávání agresivně jedoucích řidičů nebo těch, kteří s klidem ignorují / neumí nejzákladnější pravidla společné koexistence na silnicích. Bude to složitější pro ty, kteří nehypnotizují tachometr, ale naopak primárně koukají před sebe a kolem sebe. Ujede-li to někomu pozdě večer… Číst vice »
tak sorry jestli nemas cit na to kdy ti auto jede pod padesat a nad padesat, tak jsi trouba a klidne ten tachometr hypnotizuj. 🙂
To je bezpochyby ta nejdůležitější dovednost řidiče – schopnost odhadnout, kolik ukazuje nejzbytečnější budík na palubní desce – ukazatel absolutní hodnoty z podstaty relativní veličiny.
no, doufám, že nemáš řidičák.
No, doufáš marně😃 Dokonce nemám ani žádné body, nikdy jsem žádný nedostal.
tak to doufam, ze jezdis jinde, než já. protoze pokud nezvladnes vnímat rychlost auta, jsi docela nezbpecim pro okolí.
Zvládám to poměrně dobře. Jen je tahle schopnost odhadnout absolutní hodnotu rychlosti pro bezpečnost provozu zcela irelevantní.
Koukám, že dneska řidičák dostane každý jouda.
To máš pravdu a zároveň jsi toho nezvratným důkazem.
No a teď si řekněme jaký je systém v praxi. Dříve řidič odstál červenou při nájezdu na II silniční okruh. Pokud měl zelenou, odstál první světelnou křižovatku na okruhu. Pak již fungovala zelená vlna a na okruhu nezastavil. Tomu dopomáhaly i semafory s ukazateli doporučené rychlosti. A jak to funguje dnes ? Na okruhu stojí při nejlepším každou třetí světelnou křižovatku ( většinou spíš dřív ). Když se zeptáte kohokoliv kdo má dlouhodobější zkušenosti s jízdami pro Hradci Králové, tak uslyšíte spoustu nadávek a kritických vyjádření. Valná většina si myslí že se vyhodilo spoustu peněz za zhoršení situace.
Argumentem bylo, že semafory stejně dosluhovaly a museli se vyměnit. Já zatím pozoruji vyšší míru diskriminace udržitelné dopravy. A jízd na červenou je velké množství a při těch našponovaných intervalech to je nebezpečné. Doufám, že to zásadně změní individuální automobilovou dopravu v Hradci.
Ano, lidi, co potřebují jet autem, si tuto možnost snaží udržet, čili automobilová doprava je druh udržitelné dopravy. A ta je skutečně diskriminována.
Tak třeba to za ty peníze půjde nakonec seřídit stavu co nejblíže, jak to bylo před tím:-)
Červená se měří v jakých jednotkách, prosím?
Jeden furt
Ano/Ne…
V korunách. 💸
RGB.
ral
Aby se pak zase nezjistili, že příjmy z těch pokut jdou rovnou do firmy švagra starosty, jako kdesi na severu.
To už takhle je u parkování. Možná proto za parkování bez zaplacení nebo mimo parkoviště dostanete pokutu prakticky okamžitě, protože kámošům utíkají prachy, zatímco blokování pruhu stáním na zákazu zastavení nikoho nezajímá. Jmenovitě Gočárova nebo Pospíšilova, prakticky pokaždé tam stojí v zákazu minimálně 3 auta, policie státní i městská jezdí opakovaně okolo, dokonce se jim musí aktivně vyhýbat, ale nic se neděje.
Měřit červenou? To jsem zvědav, kolik centimetrů ji naměří. Nebo to bude v metrech?
Vlnová délka červeného světla je 625-740nm, takže s těmi jednotkami jste dost mimo 😀
Proc mimo? Snad 6,25-7,4 x 10^-7 m.