Swietelsky má nový stavební stroj. Opravuje koleje, čistí štěrk i podbíjí
Nový kolejový stroj RUS 1000 S. Pramen: Swietelsky Rail
Na evropské železniční tratě vyjel nový unikátní stavební stroj. Má označení RUS 1000 S a stojí za ním uskupení rakouských
nemohli by to jakoze „spatne zabrzdit“ v hradku nad nisou a nechat to projet pres polskou lidovou republiku do nemecka? 🙂
Čistě hypoteticky…neuživila by se náhodou jedna takováto „obludka“ ve vlastnictví Správy železnic? Ono se pořád někde něco opravuje, tak kdyby se dělaly opravy sériově touto či nějakou podobnou hračkou, možná by většinu roku byla vytížená dostatečně…
Pěkná mašinka. Škoda že tu nejsou parametry. Kolik tak měří tenhle drobeček? A stojí? S jakými parametry tratí si poradí a co už je mimo jeho možnosti? Nevíte někdo?
https://www.youtube.com/watch?v=-nK2qwbAgso nějaké parametry s animaci. Více info jsem zatím nenašel. A cena někde jsem to našel kdysi a byla okolo 700 mil. ale nevím jestli liber nebo czk.
Ty fotky jsou všechny z tratě Olomouc – Zábřeh (km 49; 75; lom Vitošov) nebo je tam namíchané i něco od jinud?
Odkud je podle vás ta titulní fotka – pod skálou?
Asi ze Svatého Jána. 😃
Vidíte, titulku jsem přehlídl. Ta opravdu ne. 🙂 Pacifik?
První užitečný RUS!
napadlo me totez 🙂
Krásný stroj. Takže teď už tedy ta modernizace pojede jak po drátkách? Už se těším, až se na hlavních tratích bude svištět 200 🙂
Fascinující stroje, snad nejsem jediný, kdo si pokládá dětsky naivní otázku: Proč Správa železnic takový nekoupí včetně personálu a nezačne spravovat?
Vetsina takovych stroju je pomerne drahych na to aby vetsinu casu stali v garazi, musi pracovat,… Proto je Swietelsky pouziva vsude v Evrope,…
Ja si spise pokladam otazku, proc je SZ neobjednava casteji… vlastne by se dalo rici, ze je objevili teprve nedavno…
Délka železniční sítě v ČR je (dle wiki: https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_doprava_v_%C4%8Cesku) 7645 km jednokolejných, 1830 km dvoukolejných a 38 km vícekolejných, což znamená přes 11 000 km kolejí. Pokud by to měl jeden stroj během 10 let objet (tzn. každou trať jednou za 10 let spravit), tak by musel zpracovat přes 3 km denně. Dovolím si tvrdit, že je to dost práce na to, aby byl stroj slušně využitý. Stačilo by pořídit stroj a systematicky plánovat údržbu.
Ano, ovsem k tomu nepotrebujete komplexni stroj, staci podbijecka a bruska, trat takto rekonstruovat budete tak jednou za 30-50 let podle toho, jak jsou vyuzivany…
A pokud se zadne trate rusit nebudou nebo spise budou pribyvat, tak by se mozna jednodussi stroje vyplatily,… bohuzel vetsina trati u nas, spise potrebuje prestavet vicemene v nove stope… U lokalek zase staci jedna rekonstrukce za rekneme 40 let, mezitim staci jen trat udrzovat jinymi stroji…
Ono se vůbec běžná údržba za účelem udržení dlouhodobě ideálního stavu příliš nekoná. Tedy pravidelné broušení a podbíjení (opravdu pravidelné). Spíše se to flikuje tam kde parametry začnou utíkat příliš. Přebroušení jsou také spíše nárazové akce.
Bohuzel… Uvital bych jizdy specialnich mericich vlaku, pravidelne na tratich..
SUM Je již dlouho neprovozní a nyní TSS používá VVM 1000 a to SUM opravdu nenahradí.
Prvotní výkon tohoto stroje RU 1000 S v ČR bych viděl na Kozině….
Jen to ne! To by byly naprosto vyhozený prachy.
Je to česká nebo cizí firma? Pokud jde o domácí firmu, nutno ji ocenit a podporovat.
Podle jména je to Polák žijící v Rakousku. Takže by ho nacionalisté měli hnát holema, ikdyby se pak měla želznice rozpadnout. Navíc je to rakouský stroj, tak i kdyby to byla česká firma, tak by ho nacionalisté měli hnát holema, že si dovolil vyvážet třbu do zahraniční − české peníze čechům! A až by se nacionalisté s tím zrádcem vypořádali, tak by odjeli na dovolenou do Chorvatska.
Jedná se samozřejmě o sarkasmus.
Myslím, že RU 800 byla použita na rekonstrukci úseku Úvaly – Běchovice v roce 2015.
Sorry, to byl RPM2002
A jak dlouho ten mezistaniční úsek dělal? Vzhledem k tomu, že jsou tu některé netknuté úseky hlavních tratí (třeba Tišnovka) a u koridorů se mluví o druhé rekonstrukci po 20 letech, tak by mě zajímalo, jestli by takový stroj byl schopen na jeden zátah vyměnit svršek v celém mezistaničním úseku na jeden zátah. Je mi jasné, že zatékání do tunelů, výměnu mostu bez štěrkového lože ani náhradu přejezdu nadjezdem nezvládne. Ale co ty ostatní práce? Že by se třeba v Kuřimi rozjel a zastavil až v Tišnově…
Píše se 360 m/h. Což je slušné tempo, i když vyžaduje přípravu, že (přejezdy, kabeláže k zabzař atp.).
Jo jo, taky jsem na podzim sledoval jeden z jeho strojů při práci v Hranicích a bylo to impozantní:
https://youtu.be/2DkaHbOCyEE
Tak omlouvám se, tady je správný odkaz. Ten výše uvedený je kliknutí těsně vedle:
https://youtu.be/gX2lMuHMm48
hmmmmm, klobou dolů …. takové stroje se mi líbí ….. 🙂
Pašák ten Swietelsky.