Mezi Švýcarskem a Německem bude jezdit více vlaků. Giruno pojede až do Hamburku

ICE 4, Giruno a TGV 2N2 na nádraží v Curychu. Foto: SBBICE 4, Giruno a TGV 2N2 na nádraží v Curychu. Foto: SBB

Už od prosince výrazně zrychlí vlaky mezi Curychem a Mnichovem, bude jich jezdit dvakrát více než dosud.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lumpy

Super curych-mnichov 4hodiny vlakem v daleke budoucnosti
A dnes autem po dalnici za 3:30 a to podotykam ze auto jede z cile do cile a jezdi kdy potrebuju

Ketchup1970

Jo A rundfunk fůra vysílá hlášení , kde na cestě přes SRN poŕad slyším “stau“

Lumpy

Jo mnichov je dost casto spunt ale i kdyby hodinu tak stale je auto cil-cil porad rychlejsi
A to vazne kolona 15min je bezna ale hodinu jen mimoradka

xyz

Máte-li v Curychu i v Mnichově kde zaparkovat, tak proč ne – vaše volba.

David

Daleká budoucnost začíná již za 2 měsíce!

Lada

Z šotoušského hlediska je zajímavé v první řadě to, že z Curychu do Mnichova bude jezdit Pendolino, které na zatím neelektrifikovaném kusu trasy potáhne motorová lokomotiva 🙂

J.K.

No, to by mohlo pokračovat z Mnichova i na Prahu 😀

Martin Chovanec

Který úsek zůstal neelektrifikovaný a proč? Nestihli to? V plánu myslím bylo už od léta mít vše pod dráty.

Tomáš Záruba
Peter

Veru pekny blog…

Lada

Už? Tak to díky za upřesnění, beru zpět 🙂

Zdeněk

Je možné konkretizovat kam do kantonu Wallis? To je jako napsat jede na Moravu. Bude to Brig a nebo s úvratí někam dále?

Martin Chovanec

Zpráva to blíže nekonkretizuje, bavíme se o jízdním řádu, který začne platit až za 6 let.
Brig je imho téměř jistý a čekal bych, že se to potenciálně protáhne přes Domodossola a Gallarate do Milana.
Úvrať mi moc smysl nedává.

Zdeněk

Úvrať myšlena např. z Vispu směr Sion atd. Ono si pod pojmem kanton Wallis jde představit hodně. A není nikde psáno, že bude zavedeno V roce 2026, ale DO 2026. Tedy klidně i za rok.

Martin

Na Sion a Martigny etc. urcite ne. Trasy z LBT jsou naplanovany vyhradne smer Visp a Brig.

Teoreticky by ICE4 mohly jezdit i do Italie, jelikoz IC-trasa od Basileje v jizdnim radu 2026 jednou za hodinu konci v Brigu a jednou za hodinu je tranzitni smer Domo, ale priznam se, ze netusim, jestli ma Nemec v planu schvalovat si ICE4 pro provoz v Italii. Spis bych rekl, ze asi Brig a konec.

Terminy: Tiskovka rika, ze „predbezne od JR 2026“, coz znamena ze je to navazano na dokonceni potrebne infrastruktury v ramci projektu AS25. Takze to moc driv nebude…

Zdeněk

No právě na to narážím, že když se napíše do kantonu Wallis, tak to znamená jen Brig a nic jiného. Do Domo je to trochu drahý luxus a dále nemůže, resp. mi není znám fakt, že by měly výzbroj na 3 kV.

X 1

Giruno má jezdit i do Itálie. Proto má výbavu i na 3kV.
IC 4 jsou dodávány taktéž po skupinách z rámcového kontraktu. Takže si DB může stejnosměrnou výbavu v další várce objednat.

Zdeněk

Giruno je jasné, ale o něm není řeč. Jde o ICE 4 a pochybuji, že by si DB teď najednou objednávalo s výbavou na 3 kV.

X 1

No teď si to ICE4 objednávat určitě nebudou.
Ale později (po dokončení základní části vrt v Polsku a Brenner basis tunnel) už to bude na pořadu dne.
A pokud neklapnou nové vlaky od Talga, určené pro trasu do Amsterodamu, tak se bude jejich (ICE4) modulární platforma hodit.

Nekdo

Skvela sprava. Zrovna relace Zurich-Mnichov byl dluhodobr jeden z nejpomalejsich a nejmene konkurenceschpnych useku v civilizovanem svete. Ted jeste aby bylu rozumne pripoje na Viden a bude to skvele!

Greta

Jo to se jim zavádí rychlovlaky, když budou končit ve velkoměstě jako je Lugano, skoro nikde nestaví, jen asi 10x na tisíc kilometrů a navíc tam nemají skoro žádné hory. To by u nás fungovat nemohlo. 😆

M H

Nemohlo, protože z českého jízdného ani z vyždímaného státního rozpočtu se to opravdu nezaplatí. V ceně jednotek a infrastruktury budou podstatně menší rozdíly než v jízdném a objemu investičních peněz…

noerf

Greta: ono v ČR počítají u VRT se zastavením po 50 km, tady po cca 100 km. Další věcí je, že dokud tady projekty bude tvořit holding Sudop a rozhodovat současní úředníci, tak vyšší rychlost než 160 km/hod, výjimečně 200 km/hod nebude projektována. Navíc by se museli překreslit železniční mapy, aby železniční uzly byli ve velkých spadových městech a ne mimo ně. M H: Na infrastrukturu peníze jsou, ale není moc zájem ze strany politiků. U jednotek záleží na dopravci, jak to nastaví. Například u pendolina je to nyní nastavené tak, že soutěží časem, kvalitou a cenou s klasickými soupravami… Číst vice »

Mirek111

….a proto, ročně prodělávají 500 mega….Bez Korony….

Martin Chovanec

No hory tam fakt nejsou. Jenom 57 kilometrová díra v nich 😀

Martin

😀

lidkakr

No Himaláje tam síce nemajú, ale Alpy sa za hory dajú považovať… či nie ???

Jenda-71

Mají jen sotva poloviční Himaláje, no nic moc 😀