LOT 3a leaderboard

Mezi Švýcarskem a Německem bude jezdit více vlaků. Giruno pojede až do Hamburku

ICE 4, Giruno a TGV 2N2 na nádraží v Curychu. Foto: SBBICE 4, Giruno a TGV 2N2 na nádraží v Curychu. Foto: SBB

Už od prosince výrazně zrychlí vlaky mezi Curychem a Mnichovem, bude jich jezdit dvakrát více než dosud.

Švýcarské spolkové dráhy (SBB) a německé státní dráhy Deutsche Bahn (DB) se dohodly na postupném rozšíření a zlepšení mezinárodního spojení mezi oběma zeměmi. Nově by tak mohlo vzniknout například přímé denní spojení mezi Hamburkem s italským Milánem.

Dohoda počítá s rozšířením počtu spojů do roku 2026, je reakcí na postupný nárůst počtu cestujících mezi Švýcarskem a Německem. Přes přechod v Basileji jelo za posledních pět let o čtvrtinu více lidí. Oba dopravci věří, že poptávka po cestování vlakem výrazně poroste na úkor létání.

Ke zlepšení spojení má dojít především díky velkým investicím v Německu. Do roku 2026 má být dokončena modernizace úseků Karlsruhe – Offenburg a Müllheim – Basilej, stejně tak modernizace uzlu ve Stuttgartu. Provoz mezinárodních vlaků budou postupně zajišťovat výhradně jednotky ICE4 a Stadler Giruno.

35 vlaků denně

Podle podepsaného memoranda dojde do roku 2026 k navýšení počtu spojů z 26 na 35 denně. Nově bude zavedeno přímé spojení Hamburku a Lugana s možností prodloužení až do italského Milána. Na nové, přes tisíc kilometrů dlouhé spojení, bude nasazeno švýcarská jednotka Stadler Giruno. Současně má dojít k nasazení jednotek ICE 4 z Dortmundu do kantonu Wallis přes Bern a k navýšení počtu spojů z Německa do Churu přes Curych. Mezi Frankfurtem a Curychem dojde ke zkrácení jízdních dob o 20 minut na 3 hodiny a 40 minut.

SBB počítá, že využije opce a od Stadleru si kvůli nasazení vlaků do Německa objedná další jednotky Giruno. „Chceme, aby bylo cestování vlakem po Evropě snazší než dosud. Proto se tak zaměřujeme na rozvoj mezinárodního spojení,“ vysvětlil Vincent Ducrot, šéf SBB.

Nejvíce se rozšíření spolupráce mezi oběma dopravci projeví už letos v prosinci se změnou jízdního řádu, kdy dojde k dokončení modernizace bavorské části trati z Mnichova do Curychu. Namísto 6 párů bude jezdit 12 párů vlaků denně mezi Curychem a Mnichovem, doba jízdy se zkrátí o 40 minut na 4 hodiny.

Tagy DB Deutsche Bahn ICE4 Mnichov - Curych Německo SBB seznam Švýcarsko
28 komentářů