Švýcarsko zdvoukolejní další trať, mezi Bielem a Basilejí tak pojedou vlaky po půlhodině
Zdvoukolejnění trati Grellingen-Duggingen. Foto: SBB
Práce budou z velké části probíhat v noci.
Práce budou z velké části probíhat v noci.
Přímé vlaky Basilej – Delemont – Biel – Neuchatel – Lausanne už existovaly někdy před 10 lety. V Bielu byl přípoj mezi nimi a linkou Curychl – Biel – Neuchatel – Ženeva.
Tzn. mezi Bielem a odbočkou před Lausanne jely pár minut po sobě dva dálkové spoje.
Pak to bylo nahrazeno půlhodinovým taktem Curych – Biel – Neuchatel – Yverdon a odtud střídavě Ženeva vs. Lausanne.
Tzn. po letech dojde k obnovení toho přímého spoje (a tím pádem opětovně dva dálkové vlaky pár minut po sobě?).
Tak to, aby se tam management SŽ zajel podívat, jak se to má dělat.
No jo, ale bez finančního krytí od státu bohužel neudělají stejně nic.
Není to jen o penězích, co se do toho cpou. Je to hlavně o tom, že nadkritické množství prosťáčků pochopí, že takto by vlastně mohlo žít pohodlněji a levněji.
slovní spojení žít levněji ve spojení se Švýcarskem je zábavné
Raději MD (centrální komise ministerstva?).
U nás se tratě neelektrizují, nemodernizují, nezdvoukolejňují? Třeba krátké úseky za Plzní – Benešov-Ševětín, Pardubice-Opatovice. Ne že bych se lehce neschopné SŽ protí ŘSD chtěl nějak extrémně zastávat, ale jaké HDP/osoba má Schweiz a jaké my…
A dělá se to taky za provozu po nocích?
Zrovna Benešov-Ševětín se většinou zdvoukolejňovala za provozu, výluky na Sibiři kvůli křížení staré/nové tratě v jiné nivelitě chápu, výluky 14 dní Tábor-Soběslav kvůli přepínání ZZ už moc ne.
No to neříkej nahlas , z hlediska HDP by jsme museli investicemi klesnou
Dílčí zdvoukolejnění úseku pečlivě vybraného pro letmé křižování v X:15 a X:45 h, tzn. pro zavedení 30min. namísto 1h taktu zrychlených vlaků… To je v českých reáliích těžko pochopitelné snad ve všech atributech: – vlaky jezdící natolik včas, že stačí dílčí dvoukolejka, kde se vlaky míjejí; na ostatních úsecích mezi Aeschem a Delemontem nadále jednokolejka – nereálné z pohledu Dobré správy i dopravce – základní takt zrychlených vlaků ne 2hodinový (jak je u nás mnohde zvykem), ani hodinový, ale nově 30minutový (a do toho ještě couráky v 30min. taktu z Basileje do Laufenu, resp. každý druhý dále do Porrentruy) –… Číst vice »
Něco jako letmé křižování ve Věžkách. Stanice v polích, rychlíky se míjejí rychlostí 30 km/h. Když to vyjde, je to fajn.
Není zrovna málo tratí, kde by to pomohlo, ale je *tady* je problém udělat kolejovou spojku v Komárově, aby se zkrátily jednokolejné úseky v souběhu.
Nejde něco podobného udělat i u Branického mostu? Tzn. že by tam zůstal provoz, aby nákladka nemusela přes České Budějovice? Beztak po Branickém mostě jezdí jen náklad, takže ani by nebylo potřeba pracovat v noci.
Úplně jinej vesmír…
V noci se přece nepracuje, respektive se nikdy nepracovalo, protože kromě $1, tak hluk světlo, BOZP a tak ☝️
Jo a taky by to bylo děsně drahé, žejo. Pořád výrazně levnější, než pracovní síla ve Švýcarsku přes den, neřku-li v noci, ale zkrátka je to Drahé a přes to nejede vlak.
Když se soutěží na cenu místo na dobu uzavírky tak vyjdou levné práce přes den.
Ono to jde soutěžit na cenu i v noci, snad si nemyslíte, že tam v noci bouchají Švýcaři.
Obvykle obden.