Švýcarsko daruje tramvaje Ukrajině, jedenáct vozů zamíří do Lvova
Tramvaj z Bernu pro Lvov. Zdroj: Velvyslanectví Ukrajiny ve Švýcarsku
Západoukrajinské město získá bezplatně tramvaje Duewag / Vevey Be 4/8.
Západoukrajinské město získá bezplatně tramvaje Duewag / Vevey Be 4/8.
Ve Lvově budou mít novější tramvaje než v Liberci, to je vidět, za co to tam stojí.
Nech dobre slúžia. Teší ma, že CH vozy radšej daruje a na vlastné náklady prepraví aj zaškolí personál, ako keby ich mali zošrotovať.
Tramvaje jo. Vlaky ETR 470 Cisalpino (podobný model jako Pendolino ČD) sešrotovali.
Zřejmě o to nikdo nestál.
Tohle tedy znamená konec provozu původních KT4. Což si teda zaslouží, ty vozy vypadají dost zuboženě, s vyřazenými německými vozy, které ve Lvově pořídily nedávno, se to srovnat nedá. Poslední metrový provoz s klasickými T4SU/KT4SU zůstává v Žytomyru.
Rusáci už rozmlátili T6A5 z Prahy v Charkově, tak doufám, že tyhle přežijí bez úhony.
Tak myslím, že to, aby to přežily ty vozy bez úhony, není úplně pro Ukrajinu podstatné. Tam je teď podstatné, aby měli s čím provozovat MHD. Jde tedy spíš o praktickou záležitost. Lvov je ale dost daleko od ruských hranic, takže by to mělo přežít, pokud okupační armáda nepokročí dál.
Dopadů ruských rachomejtlí na Lviv už pár bylo.
To vypadá dobře – nemá to výklopný dveře jak německý KT4ky, tak by to nemělo dělat problémy…
Tramvaje z let 1989/90, raději nesrovnávat s KT8 ani T6
O mrtvejch jenom dobře. ČKD se se konci opravdu snažilo, ty KT8D5N1 pro Brno se povedly. RT6 se nepovedly, ale myšlenka to nebyla špatná, koneckonců tu stejnou koncepci teď bude Škoda dodávat do Prahy…
Ta KT8D5N1 je o 10 let mladší.
RT6 jsou dvojiho typu, RT6-N a RT6-S… N-ko melo podlahu nad hnacimi podvozky 900mm – podvozek i vyzbroj CKD, S-ko melo 760mm, podvozek Duewag a vyzbroj Siemens…
ČKD to dodávaly až do konce systémem DODO… Dodělej doma. Ani ty Nko kachny nebyly žádná výhra. A dodneška mají dost bolestí.
Bolesti má veškerá naše produkce. Třeba 15T na křížení zní, jako když Kevin v Sám doma 2 poslal na lupiče dolů po schodech skříňku s vercajkem…
No, 14T je velmi nepříjemný stroj pro lidi bez domova.
A dezolé můžou třeba kvičet jak pominutí ✌️
Jakože T72 je lepší než T3SUCS, které tam zlý kapitalista vyvezl?
Co?!
Samozřejmě. Všechno je lepší, než T3 s ukradenou koncepcí ze 30. let.
T3 je extrémně přeceňovaná.
Přeceňovaná není. Ano, využila osvědčené koncepce ze zahraničí, ale k tomu přidala vlastní nadčasový design, dobrou použitelnost a vynikající výdrž. T3 nemůže za stagnaci našeho průmyslu, byla ve své době maximum možného. A stále odvádí vynikající práci, tedy odvoz lidí do práce a do škol a zpět. Lepší kusy pražských karoserií ze 60. let jezdí i dnes po rekonstrukci. Podvozky se dají snadno repasovat a rotují pod tramvajemi po desítky let, k tomu jsou ještě méně hlučné než moderní nízkopodlažní tramvaje. Kdyby elektronické součástky nebyly tak nedostatkové zboží, tak mohly všechny jezdit jako hospodárné T3M už v 80. letech.
T3 nejsou méně hlučné než moderní tramvaje. Jsou méně hlučné než to, co jako moderní tramvaje Škoda prodala do Prahy a Brna…
Vyzerajú velmi slušne.
Vezl jsem se s nimi loni v létě a vypadají fakt luxusně.
Tak to dlouho nevydrží.
To je fakt. Rusáci jim je rozbombardují i s depem.
Doufejme, že ne a přejme si konec té magořiny.
Proč?
Protože se nedíval, kam se to posílá, takže si myslí, že se to posílá do centra bojů. Naopak, je možné, že Lvov své horší kousky bude moct poslat provozům, pro něž není úplně strategické pořizovat maximálně funkční tramvaje.
Švýcarské tramvaje drží na svůj věk velmi dobře. Sám jsem se s nimi svezl ve Vinnycji a jezdily v dobrém stavu, i když tam byly už několik let.
Lenže je rozdiel údržba vo Vinnycji a Ľvove, to sa nedá porovnávať.
Asi ano. Jen Düwag není Švýcarský, ale Německý. (Düwag = Düsseldorfer Waggonfabrik)
Nejsou to tramvaje Düwag ale Düwag-Vevey.