Švýcarské spolkové dráhy kvůli koronaviru opět prodělaly, dosáhly druhé nejvyšší přesnosti v historii
Giruno při první jízdě s cestujícími kolem Zugersee. Foto: SBB
91,9 % vlaků dojelo včas nebo se zpožděním do tří minut.
O tomhle si může ČR nechat jenom zdát. ČD se jenom věčně vymlouvají, proč ty jejich šroty mají zpoždění a SŽ dělá bezvýznamné renovace hlemýždím tempem.
Samozřejmě, jenže SBB nejsou rozděleny na „infrastrtukturu“ jako samostatnou právnickou osobu zřízenou spolkovým zákonem a dopravce SBB A.G.
Infrastruktura a provoz tvoří „unitární“ železnici, tudíž mají jednotné vedení, tudíž tam nepanují antagonistické vztahy, jako v případě Správy železnic a množinou dopravců (tedy nejen ČD).
V tom je „jádro pudla“.
Takže do roku 2011 tu vládl ráj na zemi a ČD se v přesnosti přetahovaly se Švýcary a Japonci o první příčky? Nene, když to měly vše pod palcem ČD, tak to byl ještě větší bordel, než dnes. Takže znovu a lépe Zikmunde, zatím jsi vypotil hloupost.
Ony snad mezi dopravici a SŽ neexistují „antagonistické“ vztahy ? Vzpomínáte na výrok ministra PhDr. Stráského – České dráhy setrvají ve stavu postupného chátrání. Takže to ten „bordel“ byl pouze výsledkem dopravní (ne)politiky státu navazující na socialistické železniční šafáření FMD / ČSD. SBB a celé Švýcarsko bylo v době pádu železné opony úplně jinde. Musela by srovnávat výchozí základna … Ten základ, s nímž se vstupovalo do období tržní ekonomiky na železnici byl na úrovni „feudálního státu“. A to, jak se řešilo „chátrání“ po rozdělení státu modernizací I. koridoru, po témeř třech desítách let nedodělaného, je smutným obrázkem vztahu politické… Číst vice »
To obecně není důvod, pokud se nevyskytují alibisti dělající naschvály.
Jistě, protože před rokem 2011 bylo všechno supr a dopravce a správce infrastuktury v jednom pracoval v naprosté synergii sám se sebou a k žádným zpožděním nedocházelo. Inu, i takto se projevuje ta krátká paměť, nejen u voleb.
Správa železnic, lemplové, 91,9%. To je v Dlážděné počet zevlů, kteří odcházejí přesně ve 14:01 domů ze zaměstnání, nikoli z práce.
Část zpoždění jde bohužel i na vrub závad hnacích vozidel. Často to není vina údržby, ale věk + konstrukce. Jako bývalý pracovník údržby vím, že to není „ojeb“ , ale některé počínající závady v depu prostě odhalit nejdou.
Kolik a jak dlouhých výluk v Česku máme? (jinde často dělají opravy přes noc, ne vždy ale mnohem častěji než u nás).
Kolik poruch zabzař zpozdí vlaky? Kolik poruch trakčního vedení?
Kolik výluk je za účelem prací vlastních zaměstnanců SŽ – tedy „traťových distancí“.
Většinou jsou to „dodavatelské“ výluky ….
Já jsem ten poslední, který by se SŽ zastával. Jen jsem chtěl napsat, že nejde vše za SŽ.
Vše ne, ale 9 z 10 zpoždění co jako pravidelný kaštan zažiju, jde na vrub výlukám a poruchám infrastruktury. Zbytek jsou ty poruchy vozidla a skokani.
A hodně z těch zpoždění si SprŽel přivlastňuje.
Obrat, přípoj, křižování = záporný pobyt, záporná čekačka, kolizní vlak. (Kdyby v těch případech šlo do statistiky to, co spustilo lavinu, bylo by to zajímavější)
Kolik je závad denně. Závady HV mají všichni dopravci.
Akorát že pracovní doba v Dlážděné 7 nezačíná v 6.00, takže při osmiřkové pracovní době těžkou mohou odcházet ve 14.01.
Věř že znám tzv. systémové specialisty z Dlážděné, kteří v 8 přijdou do práce a po obědě jdou domů 😉
Samozřejmě, že nelze vyloučit, že po obědě „opouštějí“ budovu místa výkonu práce, ale neznamená to, že jdou domů … i po obědě mohou mít pracovní jednání …. nebo doma pracují v klidu nerušeni „otravnými“ spolpracovníky ….
Někteří lidé zvládnou odvést pracovní výkon i bez toho, aby si to proseděli v kuse v kanceláři a tloustli u toho.
Otázka zní, zda opravdu makaj, nebo je to jen na oko.