Švýcarské spolkové dráhy kvůli koronaviru opět prodělaly, dosáhly druhé nejvyšší přesnosti v historii

Giruno při první jízdě s cestujícími kolem Zugersee. Foto: SBBGiruno při první jízdě s cestujícími kolem Zugersee. Foto: SBB

91,9 % vlaků dojelo včas nebo se zpožděním do tří minut.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

O tomhle si může ČR nechat jenom zdát. ČD se jenom věčně vymlouvají, proč ty jejich šroty mají zpoždění a SŽ dělá bezvýznamné renovace hlemýždím tempem.

Miroslav Zikmund

Samozřejmě, jenže SBB nejsou rozděleny na „infrastrtukturu“ jako samostatnou právnickou osobu zřízenou spolkovým zákonem a dopravce SBB A.G.
Infrastruktura a provoz tvoří „unitární“ železnici, tudíž mají jednotné vedení, tudíž tam nepanují antagonistické vztahy, jako v případě Správy železnic a množinou dopravců (tedy nejen ČD).
V tom je „jádro pudla“.

Vasek

Takže do roku 2011 tu vládl ráj na zemi a ČD se v přesnosti přetahovaly se Švýcary a Japonci o první příčky? Nene, když to měly vše pod palcem ČD, tak to byl ještě větší bordel, než dnes. Takže znovu a lépe Zikmunde, zatím jsi vypotil hloupost.

Miroslav Zikmund

Ony snad mezi dopravici a SŽ neexistují „antagonistické“ vztahy ? Vzpomínáte na výrok ministra PhDr. Stráského – České dráhy setrvají ve stavu postupného chátrání. Takže to ten „bordel“ byl pouze výsledkem dopravní (ne)politiky státu navazující na socialistické železniční šafáření FMD / ČSD. SBB a celé Švýcarsko bylo v době pádu železné opony úplně jinde. Musela by srovnávat výchozí základna … Ten základ, s nímž se vstupovalo do období tržní ekonomiky na železnici byl na úrovni „feudálního státu“. A to, jak se řešilo „chátrání“ po rozdělení státu modernizací I. koridoru, po témeř třech desítách let nedodělaného, je smutným obrázkem vztahu politické… Číst vice »

Leinad

To obecně není důvod, pokud se nevyskytují alibisti dělající naschvály.

O.K.

Jistě, protože před rokem 2011 bylo všechno supr a dopravce a správce infrastuktury v jednom pracoval v naprosté synergii sám se sebou a k žádným zpožděním nedocházelo. Inu, i takto se projevuje ta krátká paměť, nejen u voleb.

pedro74

Správa železnic, lemplové, 91,9%. To je v Dlážděné počet zevlů, kteří odcházejí přesně ve 14:01 domů ze zaměstnání, nikoli z práce.

Pája

Část zpoždění jde bohužel i na vrub závad hnacích vozidel. Často to není vina údržby, ale věk + konstrukce. Jako bývalý pracovník údržby vím, že to není „ojeb“ , ale některé počínající závady v depu prostě odhalit nejdou.

mgr.pavel

Kolik a jak dlouhých výluk v Česku máme? (jinde často dělají opravy přes noc, ne vždy ale mnohem častěji než u nás).

Kolik poruch zabzař zpozdí vlaky? Kolik poruch trakčního vedení?

Miroslav Zikmund

Kolik výluk je za účelem prací vlastních zaměstnanců SŽ – tedy „traťových distancí“.
Většinou jsou to „dodavatelské“ výluky ….

Pája

Já jsem ten poslední, který by se SŽ zastával. Jen jsem chtěl napsat, že nejde vše za SŽ.

MRC

Vše ne, ale 9 z 10 zpoždění co jako pravidelný kaštan zažiju, jde na vrub výlukám a poruchám infrastruktury. Zbytek jsou ty poruchy vozidla a skokani.

Leinad

A hodně z těch zpoždění si SprŽel přivlastňuje.
Obrat, přípoj, křižování = záporný pobyt, záporná čekačka, kolizní vlak. (Kdyby v těch případech šlo do statistiky to, co spustilo lavinu, bylo by to zajímavější)

Miroslav Zikmund

Kolik je závad denně. Závady HV mají všichni dopravci.

Miroslav Zikmund

Akorát že pracovní doba v Dlážděné 7 nezačíná v 6.00, takže při osmiřkové pracovní době těžkou mohou odcházet ve 14.01.

Bába z hradla

Věř že znám tzv. systémové specialisty z Dlážděné, kteří v 8 přijdou do práce a po obědě jdou domů 😉

Miroslav Zikmund

Samozřejmě, že nelze vyloučit, že po obědě „opouštějí“ budovu místa výkonu práce, ale neznamená to, že jdou domů … i po obědě mohou mít pracovní jednání …. nebo doma pracují v klidu nerušeni „otravnými“ spolpracovníky ….

Ondřej

Někteří lidé zvládnou odvést pracovní výkon i bez toho, aby si to proseděli v kuse v kanceláři a tloustli u toho.

MRC

Otázka zní, zda opravdu makaj, nebo je to jen na oko.