Švýcarské dráhy začínají s modernizací jednotek Astoro, prodlouží jim životnost o 15 let
Elektrická jednotka ETR610 Astoro jako vlak EC Curych - Mnichov. Foto: Kecko / Flickr.com
SBB u jednotek vymění okna i elektroniku, dostanou nový lak.
Jaký je rozdíl mezi touto jednotkou a ČD pendolínem? Je to obdobný vlak s jiným čelem, nebo je to zcela jiná konstrukce? Všiml jsem si, že to má sedadla v konfiguraci 2+2, to naše pendolino mi i v kombinaci 2+1 přijde relativně stísněné.
Musím říci, že naše Pendolino ř. 680 je ve 2.tř mnohem pohodlnější než ETR610. Jakýkoliv naklápěcí vlak musí mít skříň trochu užší než nenaklápěcí, aby se při maximálním klopení vešel do průjezdného profilu. Sedačky co jsou v 680 mají výborný profil. Já je považuji za lepší, než co se aktuálně montuje do ICE4 a modernizovaných ICE3. Sedačky v ETR610 jsou 2+2, takže je užší nejen ulička, ale i sedačky samotné. I jejich profil je horší. O ty lampičky mezi sedadly jsem se několikrát praštil do hlavy. Výhodou je pochopitelně naklápění, které ETR610 využije na křivolakých švýcarských tratích k výraznému navýšení… Číst vice »
Souhlasím, na mě ČD Pendolino vůči Astoro také působí stísněně a to i přesto, že Astoro má konfiguraci 2+2. I ve srovnání s ICN se v Astoru cítím lépe. Asi to bude těmi vysokými sedačkami s opěrkami hlavy. Může to být i tím, že jsou sedačky uspořádány povětšinou se stolečkem po 4 a tak to opticky působí vzdušněji než když jsou po dvou za sebou.
Nás je rady 470 (460-480) i rada 500, kterou sešrotována a byla mladší než naše, nebyla kompatibilní. Je to stejně, jako za pomoci iPhone 12 (600-610) chcete opravit iPhone 6 (rada 500) a iPhone 3-4 ( to jsou rady 460-470-480) a původní Pendolino, co tu bylo v 1989 na návštěvě, je vlastně první iPhone
Ty jednotky jsou i teď v lepším stavu (alespoň z pohledu cestujícího) než valná většina vlaků. co se prohání po Česku, včetně těch nedávno modernizovaných co jezdí na mezinárodních spojích.
A na tom je něco překvapivého? Z pohledu dálkovky jezdí v ČR se srovnatelným nebo menším stářím jen railjet, interjet, pendolino a flirty LEO.
Jediné naklápěcí jednotky? A co RABDe 500 (alias ICN)? Jsou v provozu neustále…
jj, díky za upozornění.
A čo tak RABe 502 – TWINDEXX Swiss Express? Tiež je to naklápacia jednotka.
Aha tu je video na YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=WzEBxjg4e7I&t=5s
502 není naklápěcí jednotka. Ona akorát při vyších rychlostech v oblouku pomáhá aby se jednotka nenakláněla. Dal při větru má pomáhat aby vlak mohl dal jet plánovanou rychlosti.
Oni to berú ako naklápaciu….
Ta jednotka je tak problémová, že naklápění je vypnuté a asi to tak i zůstane.
Mínusy jsou skvělá věc, ale fakta jsou fakta:
https://www.railjournal.com/fleet/sbb-to-abandon-roll-compensation-technology-on-fv-dosto-fleet/
Škoda, že to aktivní vypružení podvozku /WAKO/ nezprovoznili – tahle „sranda“ umí s vozidlem jet na nedostatek převýšení I = 210 mm, což by konkrétně na úseku Sudoměřice – Votice stačilo na V = 190-195 km/h, kdežto bájné Pendolino s I = 275 mm na podvozku tak „svých“ V = 200 km/h rovných bohužel zřejmě nikdy nepojede:-))
Tak tyto jednotky RABDe 500 (alias ICN) by se mi líbily i u nás. Měl jsem možnost se jimi svézt 🙂