- Železnice •
- Dopravci •
- Cestovní ruch •
- Zprávy
Švýcarské dráhy se vracejí k nočním vlakům, vozy si pronajmou od americké firmy
Dálkový vlak SBB. Autor: SBB CFF FFS
Renesance nočních vlaků, Švýcarské spolkové dráhy se k nim od prosince 2021 po letech vrátí.
Tak noční spoje v Evropě zažívají renesanci. A co ČD. Dočkáme se konečně nějakého kvalitního nočního spojení na západ (když NightJet na Berlín to bere raději přes Vratislav a tak nám zůstává jen ten přímý noční vůz do Švýcar)? Ono ve spolupráci s OBB by se určitě dalo něco vymyslet, ale to by se muselo chtít (minimálně třeba přímé vozy do Itálie, kam už OBB ostatně přes noc jezdí).
Zajímavá je ta wi-fi, protože ta na švýcarských železnicích opravdu není standardem.
to Nightjetu taky ne
Máte naprostou pravdu.
Já se připojoval jen ve větších městech a celkem složitě.
TGV taky nic, signál dobrý ale nejelo to.
Síla signálu WiFi vagoně neříká nic spojení WiFi routeru se zbytkem sítě. A pokud tohle spojení není, tak je to stejné jako odstřihnutá firemní ústředna. V rámci baráku se dá telefonovat, ale ven nikoliv.
Stejné to není, je to horší.
Veřejná WiFi bývá obvykle nastavena tak, že klienti přímo mezi sebou ani komunikovat nemohou (navíc typický uživatel to ani neumí, i s počítačí ve stejné síti komunikuje přes internetové služby).
Božinku, to jsou zase moudra…. 🙄
Napsal to krkolomne. Ale pointa je ze WiFi != internet
A co je tam špatně?
Taky mi v TGV nesla Wi-Fi .
švýcarskej Flirt sbb- žádné stolečky, žádné odpadkové koše, uspořádání 2+3; to je mi fakt vzor
Stojí vedle sebe 3 vozy téže série. Jeden je modrý, druhý je červený a třetí je žlutý. Který z nich nepatří na koleje a proč pouze regionova v původním nátěru.
Pane Kocourku, opravdu přestaňte sem psát takové bludy jaké dokážete vytvořit opravdu jen Vy….
Mně to přišlo vtipné.
Jsem si dovolil narážku. Chce to trochu abstrakce.
Jistě jste si všiml toho, že žlutě natřený vagon je v diskuzích diagnostikován jakožto šrot a autorům takový příspěvku k tomu stačí pohled z opačného břehu Vltavy. Zatímco vozy té samé série od toho samého předchozího majitele jsou vpořádku. Mají totiž modrobílou barvu.
No a pak je tady neurčitý stav. Vagon v barvách původního majitele. Únavové lomy rámu (ne)budou diagnostikovány až po přelakování, opět k tomu bude stačit pohled z druhého břehu Vltavy.
A Regionova původního nátěru je záměrné přetržení kontextu, aby to dostalo správný kontrast.
Taky mohl být ZSSK , blonski nátěr a třeba IC 1trida plus 😀
Děkujeme za hloupý výkřik do tmy, který tuto diskuzi pouze zaplevelil. A nyní se už běžte, prosím, věnovat něčemu užitečnějšímu.
Jde o Bvcmz248.5 ex DB, dnes s nimi dopravce jezdí svůj šotovlak Salzburg – Westerland/Sylt. Nachtexpress.de 🙂
No a jak teď budou odpůrci spílat ČD či RJ, že používají ojetiny? To jste nám neměli dělat, milí Švýcaři… 😛
Ale pouze na tři až čtyři roky než budou nové vagóny.
Řekl RJ, že si nekoupí taky nové od Siemesu 😛
Jančura má koupit od Siemensu?
To, že si je nekoupí, je vcelku jasné, protože by se mu z komerčních vlaků platily daleko hůře než ojetiny. Něco jiného by bylo kdyby se žluťák dostal k nějaké dotované lince, kde by objednavatel nové vozy požadoval a taky by je zaplatil, ale že by se žluťák k takové zakázce v blízké době dostal, to dost pochybuji.
Třeba by se mohl dostat do německa, tam přeci taky budou muset soutěžit 😏
Tak jasně, na co by kupoval nové, když ty současné jezdí byť i s tou smutnou údržbou. Co je doma, to se přece počítá…
To říkal Jančura v začátcích taky že ty rakouské ojetiny budou za pár let jen jako záloha a bude mít zbrusunové vagony s obrazovkou v každém sedadle (což už sice Astry jezdí, ale se zpožděním a jen pár stále).
A já jsem třeba rád, že je u Jančury volba kupé/velkoprostor. Mmch jeden dopravce říkal, že pořídí nové vlaky na linku Pha-ČB přes Písek, jak to dopadlo?
Kdysi v prvních palubních průvodcích byly i plánky těch budoucích nových vozů. Ovšem byl to jen marketingový tah a skutek jako vždy utek. 🙂
Ve Švýcarsku jezdí překvapivě hodně starších vozů. Kvalita švýcarských železnic není v nových vozech, ale hlavně v hustém a promyšleném jízdním řádu s minimem zpoždění.
Hmm, nejstarší pravidelně provozované jednotky 560.2 SBB pocházejí z roku 1984 a prošly přestavbou na nízkopodlažní. Je jich 116. Jednotek s rokem výroby 2000 a pozdější je 342 a to počítám jen ty s Vmax do 160 km/h.
Zdroj: http://www.railfaneurope.net/list/switzerland/switzerland_sbb-p.html
A minima zpoždění dosahují i přesto, že jezdí elektricky a klima je tam drsnější než v ČR.
Nejčastější příčina zpoždění v ČR je čekání na jiný vlak. Oni ovšem mají infrastrukturu lépe vyladěnou a také intervaly kratší, takže si mohou dovolit tolik nečekat a zpoždění se tak nepřenáší do celé sítě.
Asi by to chtělo upravit přestupní doby. Obzvlášť v místech, kde je rozkopáno, zpoždění 10-15 minut je pravidlem a vlak tu dobu prostojí ve stanici před výlukou. A ta výluka už trvá přes půl roku.
Druhá možnost je nečekat na přípoje, ikdyž rychlík již zastavil ve stanici. Také se mi stalo. Zpoždění bylo 2 hodiny pro cestující (nebyl jsem ten den jediný přestupující), ale ve statistice se neobjevilo.
Copak jednotky, ale v provozu jsou i zjevem docela archaické osobní vozy ze 60. let.
Musím jen souhlasit. Na 3denni Swiss pass jsme v červenci dali asi 30-40 vlaků. Jen jeden měl zpoždění asi 8min.
Co mně dostalo byla tištěná cedule s číslem koleje všech vlaků, a fakt to přijelo tak kam mělo.
Vagóny nové i starší, v podvečerní špičce zajímavý mix.
Nejvíc mně dostal přestup loď-vlak, Brienz. Loď 10 min zpoždění, vlak jsme viděli přijíždět a říkám, ten nepočká. Ale počkal, a do Luzernu přijel přesně na minutu .
Zajímavý byl výlet z Churu směr Albula tunel, staví nový. Úchvatný zážitek, jak se vlastně staví tunely.
Musíme být švýcarsku vzorem navrhuju vykoupit celé SBB a OBB a jezdit s tím na Ukrajinu a do Polska