Švýcarské dráhy objednaly další rychlovlaky Giruno, rozšíří nabídku spojů do Itálie
Dopravce nakonec využil celou opci na nové rychlovlaky, nasadí je i do Německa.
Švýcarské spolkové dráhy (SBB) chtějí dál rozšířit počty mezinárodních spojů do Itálie. Kvůli tomu dnes oznámily podpis smlouvy na dalších pět rychlovlaků řady RABe 501 známých pod obchodních značkou Giruno. Dráhy využily opce ke smlouvě, kterou mají s jejich výrobcem, společností Stadler Rail.
Podpis další objednávky oznámily dráhy v tiskové zprávě. SBB aktuálně mají v provozu 29 jednotek Giruno, které nasazují na tratích. Vozidla nyní jezdí mezi Basilejí/Curychem do Lugana/Milána a dále do Janova, Boloně a Benátek. Sedm dalších jednotek bylo objednáno v roce 2022, jejich dodání se očekává letos. SBB je chce nasadit na spoje do Německa podél Rýna.
Objednávkou pěti dalších jednotek SBB využijí celou opci ze smlouvy na celkem 41 jednotek. Giruno se stalo prvním vysokorychlostním vlakem v Evropě, který byl navržen jako plně bezbariérový. Vývoj jednotky probíhal i v Česku.
Antonín Bánovský: Jak se staví švýcarský vlak aneb co vše řeší pneumatický tým
SBB nákup dalších jednotek vysvětluje rostoucí poptávkou po cestách do Itálie. Ta je nyní částečně omezena tím, že vlaky nemohou přes Alpy tak rychle: většina spojů kvůli nehodě v Gotthardském úpatním tunelu musí stále po původní trase, kvůli tomu cesta trvá o zhruba hodinu déle
První jednotky Giruno začaly jezdit v roce 2021. Jedenáctivozová jednotka je dlouhá 202 metrů, maximální rychlost je 250 kilometrů v hodině, má 405 míst k sezení. Mohou jezdit ve zdvojené trakci.
SBB objednalo dalších 7 rychlovlaků Giruno pro expanzi do Německa