Švýcarské dráhy modernizují další vozy pro dálkovou dopravu včetně panoramatických

Vlak s vozy kategorie EC. Foto: SBBVlak s vozy kategorie EC. Foto: SBB

SBB počítá s vozy klasické stavby nejméně do roku 2027.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zdenek

Mě překvapuje, ale i se líbí, jak oni obrací velmi pečlivě každou korunu. I když by na to peníze měli. A mohli si koupit nové. Tady máme ten luxus, že objednavatelé mohou likvidovat v soutěžích vlaky z roku 1997. Lokomotivy z 2012 pro etcs. Jiné funkční stroje. Jsme asi moc bohatí.

xyz

Není „vlak z roku 1997“ jako „vlak z roku 1997“. Může jím být Regioshuttle dovezený z Německa (což s rokem výroby u těch dovezených do Středočeského a Ústeckého kraje platí). A pak je v pořádku i jeho nasazení. A může jím být rakev, která byla již v době výroby docela zastaralá co do nasazení na regionální výkony (chybějící nízkopodlažnost). Mimochodem, ty rakve (z roku 1997) na příslušných osobákových výkonech byly nahrazeny rovněž staršími Desiry, tzn. ani nesedí ten příměr o „mohli si koupit nové“ (+ směšujete regionální dopravu s dálkovou, přičemž u první jmenované je nasazení vysokopodlažního vozu velmi nežádoucí;… Číst vice »

xyz

… anebo ještě jinak: při porovnávání stejných či obdobných výkonů, tzn. regionální dopravy, dojdeme ke zjištění, že i ve Švýcarsku byla regionálka z valné části převedena do nízkopodlahy.

Úplně stejně legitimním je v mých očích požadavek objednatelů na nízkopodlažnost vozidel v regionální dopravě. O. K., mohou být starší, ale musejí být aspoň zčásti nízkopodlažní.

xyz

… a zapomněl jsem ještě na jednu věc – jak jedna mince má dvě stránky – že to dodání starších, koncepčních moderních vozidel (Regioshuttly, Desira) znamená, že vozy staré byť 15 – 25 let najdou po další roky slušné uplatnění, ale zároveň to znamená, že v našem sousedství tedy je země, která takové vozy již po 15 – 25 letech provozu vyřadila ve prospěch nasazení něčeho jiného.

Asi Němci „velmi pečlivě neobracejí každou korunu“. 🙂

tarten

„Švýcarské spolkové dráhy (SBB) počítají u velké části dálkových vlaků nadále s klasickými osobními vozy vyrobenými v letech 1989–1996.“
Pobavilo. Dokdy počítají ČD s vozy vyrobenými 1965-70? 😀

Aleš

Můžu se zeptat, které vozy to u ČD jsou? A na kterých dálkových vlacích jezdí?

Avlaky

Divím se ze to opravuji, dle našich poznatků jsou to jedny z neporuchovejsich vozu

Z 25 Bpmz je provozních tak 16 v lepším případě

U rady Amz je to lepší 10 z 12

Michal Němčanský

1. Bpm a Apm jsou jiné vozy než naše Bmz a Amz.
2. Na titulní foto za Re460 ani není Bpm 61 SBB, ale EW IV.

Avlaky

Určitě jiné nejsou, RJ tyto voze koupil v roce 2013 a 2015

Michal Němčanský

Omyl! fotografie – http://www.reisezugwagen.eu/wp-content/uploads/SBB-Am.jpg
1. uprostřed – Ex Am61 SBB – nyní u RJ – oddílový vůz
2. vpravo – Apm61 EC SBB rv 89-95 – velkoprostorový – o těch je článek…
Podle fotky jsou patrné odlišnosti na skříních menší/větší zástěny, detaily dveří, výdechy vzduchotechniky na boku/na střeše a podstatný rozdíl oddílový/velkoprostorový = jiný vůz! Ty co má RJ jsou minimálně o dekádu starší, u SBB vyřazeny 2006, původní zájemce byly DB.

micek

V perexu je zmíněn rok 2027 („SBB počítá s vozy klasické stavby nejméně do roku 2027. „), ale ve vlastním článku až rok 2037 („SBB očekávají, že revitalizované vozy budou nasazovat nejméně do roku 2037.“).
Rok 2037 dává větší smysl, když renovace budou probíhat až do roku 2028 („sériová výroba bude probíhat v letech 2023 až 2028“) 😉

Cyklista

Stejný dotaz prosím pěkně. 2027 se mi zdá nějak brzo a do té doby nemam moc šancí Švýcarsko navštívit, tak také doufám, že půjde až o rok 37. Proc by to opravovali jen na par let. Na par let stačí jen humanizace a s tím jim můžou poradit experti od Českých drah. 😀

Martin Chovanec

Podle toho 8 let starého videa v článku to bude spíš 2037