Švýcarské dráhy budou šetřit, ve vlacích bude v zimě chladněji
Jednotka DPZplus pro příměstskou dopravu v okolí Curychu. Foto: SBB
Švýcarské spolkové dráhy (SBB) začnou v letošní zimě vytápět vlaky v příměstské dopravě v Curychu na nižší teplotu, než obvykle.
V Česku je standard v zimě tak 15 a v létě 35 🙂
Považuji za nehorázné v roce 2018 vůbec provozovat vlaky bez klimatizace za peníze za které je provozují ČD. Ceny jsou nehorázné a vlaky příšerné. Viz Regionova a staré motoráky či vlaky Praha – Tanvald
Klima není jen na léto, v zimě topí a hlavní plus beru že nejdou otevírat okna a soused vás tak nemůže terorizovat průvanem a hlukem..
Někdy se s tím sousedem dá domluvit lépe než s tou klimatizací terorizující průvanem a hlukem.
Tak co do toho lezete člověče, když jste nespokojený .
Jezděte busem nebo autem nebo pěšky :-).
Jak kdy, třeba hradecké vozy, které se připojují k soupravě z Trutnova jsou v těchto dnech pěkně vymrzlé a než se při topení naplno dá v nich trochu sedět, tak už je skoro Nymburk. Takže by pro začátek u nás stačilo pořešit tohle. 🙂
U nás v B je buď 34°C nebo stejně jako venku. Málokdy cokoliv mezi tím.
Taky mám podobnou zkušenost z Vršovických katrů. Buď je přetopeno nebo zima. Regulace ve většině motorových vozů nefachčí. Do vlečňáků nelezu.
V českých poměrech by zatím stačilo netopit v zimě tolik. Co my bychom dali za 22 stupňů. Tramvaje T3 musí v zimě jezdit s otevřenými okny aby se lidé vevnitř neupekli a to samé platí pro většinu starších vlaků v ČR. Naposledy co jsem jel z Liberce do Turnova, tak dokud se vlak nerozjel tak ani otevřená okna nepomohla.
Zajímavý počin. U nás by se hodilo za účelem úspory energie omezit v létě klimatizaci. Takové ty situace, kdy člověk přijde do vlaku v tričku a tam si má chuť obléct svetr, mě docela sejří.
Moje slova. Venku +32 a uvnitř 18 st. Klasické léto v klimatizovaných vozech! Bez mikiny se nedá jízda vydržet. To za komfort také nepovažuji.
Mně je při 22 stupních horko.
Jak kdy – když okna netěsní a potáhne na Vás, tak Vám bude zima, i když jinde ve voze bude třeba 25 stupňů …
Někdy je vytápěno bohužel i na 27st. a nejedná se jen o vagony typu B, ale i moderní Bmz. Holt když se platí energie paušálem, tak ať to využijeme/zneužijeme:(
milan: záleží na možnosti regulace topeni, občas funguje jen zapnuto/vypnuto. Jinak na sezeni v tričku je optimum 23 `C. Když je člověk v košili a svetru, tak těch dvacet je optimum.