Švýcarské dráhy budou šetřit, ve vlacích bude v zimě chladněji

Jednotka DPZplus pro příměstskou dopravu v okolí Curychu. Foto: SBBJednotka DPZplus pro příměstskou dopravu v okolí Curychu. Foto: SBB

Švýcarské spolkové dráhy (SBB) začnou v letošní zimě vytápět vlaky v příměstské dopravě v Curychu na nižší teplotu, než obvykle.

Švýcarské spolkové dráhy (SBB) začnou v letošní zimě vytápět vlaky v příměstské dopravě v Curychu na nižší teplotu, než obvykle. Po zkušebním provozu v letošním lednu začne vytápět všechny vlaky na 20 stupňů namísto 22 stupňů.

SBB to oznámily v tiskové zprávě. Podle ní se zatím bude teplota snižovat ve vozech řady DPZplus, tedy druhé generaci curyšských dvoupodlažních příměstských jednotek. Postupně mají přijít na řadu i novější jednotky RABe 514 DTZ

Podle propočtů SBB nižší teplota ušetří ročně 1,6 Gwh v případě starších jednotek, což je spotřeba zhruba 400 domácností. Po zapojení dalších vozidel má být ještě více než dvojnásobná.

SBB loni v lednu testovala snížení teploty společnost s lucernskou univerzitou, kdy se ptali šesti tisíc cestujících. Nikomu z cestujících neřekli, že v některých vozech byla teplota záměrně nižší. Většině nižší teplota vyhovovala.

Podle interních předpisů Českých drah by měla být teplota ve voze ve výchozí stanici za optimálních podmínek 18 stupňů Celsie, proto se upravuje a prodlužuje například předtápěcí doba, pokud je nižší teplota. Během cesty by se měla teplota ve vozidle pohybovat kolem 20 stupňů,  obvykle +/- 2 stupně. 

Tagy energetické úspory SBB vytápění vlaku
14 komentářů