Dopravci Železnice

Švýcarské dráhy budou šetřit, ve vlacích bude v zimě chladněji

Jednotka DPZplus pro příměstskou dopravu v okolí Curychu. Foto: SBB
Jednotka DPZplus pro příměstskou dopravu v okolí Curychu. Foto: SBB

Švýcarské spolkové dráhy (SBB) začnou v letošní zimě vytápět vlaky v příměstské dopravě v Curychu na nižší teplotu, než obvykle. Po zkušebním provozu v letošním lednu začne vytápět všechny vlaky na 20 stupňů namísto 22 stupňů.

SBB to oznámily v tiskové zprávě. Podle ní se zatím bude teplota snižovat ve vozech řady DPZplus, tedy druhé generaci curyšských dvoupodlažních příměstských jednotek. Postupně mají přijít na řadu i novější jednotky RABe 514 DTZ

Podle propočtů SBB nižší teplota ušetří ročně 1,6 Gwh v případě starších jednotek, což je spotřeba zhruba 400 domácností. Po zapojení dalších vozidel má být ještě více než dvojnásobná.

SBB loni v lednu testovala snížení teploty společnost s lucernskou univerzitou, kdy se ptali šesti tisíc cestujících. Nikomu z cestujících neřekli, že v některých vozech byla teplota záměrně nižší. Většině nižší teplota vyhovovala.

Podle interních předpisů Českých drah by měla být teplota ve voze ve výchozí stanici za optimálních podmínek 18 stupňů Celsie, proto se upravuje a prodlužuje například předtápěcí doba, pokud je nižší teplota. Během cesty by se měla teplota ve vozidle pohybovat kolem 20 stupňů,  obvykle +/- 2 stupně. 

14
Diskuze

avatar
6 Komentáře
8 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
13 Autoři komentářů
HonzaRikiVít Jůzapetnoerf Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
pet
Host
pet

V Česku je standard v zimě tak 15 a v létě 35 🙂

Považuji za nehorázné v roce 2018 vůbec provozovat vlaky bez klimatizace za peníze za které je provozují ČD. Ceny jsou nehorázné a vlaky příšerné. Viz Regionova a staré motoráky či vlaky Praha – Tanvald

pet
Host
pet

Klima není jen na léto, v zimě topí a hlavní plus beru že nejdou otevírat okna a soused vás tak nemůže terorizovat průvanem a hlukem..

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Někdy se s tím sousedem dá domluvit lépe než s tou klimatizací terorizující průvanem a hlukem.

Riki
Host
Riki

Tak co do toho lezete člověče, když jste nespokojený .
Jezděte busem nebo autem nebo pěšky :-).

jouda
Host
jouda

Jak kdy, třeba hradecké vozy, které se připojují k soupravě z Trutnova jsou v těchto dnech pěkně vymrzlé a než se při topení naplno dá v nich trochu sedět, tak už je skoro Nymburk. Takže by pro začátek u nás stačilo pořešit tohle. 🙂

VRT
Host
VRT

U nás v B je buď 34°C nebo stejně jako venku. Málokdy cokoliv mezi tím.

Pavel
Host
Pavel

Taky mám podobnou zkušenost z Vršovických katrů. Buď je přetopeno nebo zima. Regulace ve většině motorových vozů nefachčí. Do vlečňáků nelezu.

David
Host
David

V českých poměrech by zatím stačilo netopit v zimě tolik. Co my bychom dali za 22 stupňů. Tramvaje T3 musí v zimě jezdit s otevřenými okny aby se lidé vevnitř neupekli a to samé platí pro většinu starších vlaků v ČR. Naposledy co jsem jel z Liberce do Turnova, tak dokud se vlak nerozjel tak ani otevřená okna nepomohla.

Indian
Host
Indian

Zajímavý počin. U nás by se hodilo za účelem úspory energie omezit v létě klimatizaci. Takové ty situace, kdy člověk přijde do vlaku v tričku a tam si má chuť obléct svetr, mě docela sejří.

Honza
Host
Honza

Moje slova. Venku +32 a uvnitř 18 st. Klasické léto v klimatizovaných vozech! Bez mikiny se nedá jízda vydržet. To za komfort také nepovažuji.

Václav
Host
Václav

Mně je při 22 stupních horko.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jak kdy – když okna netěsní a potáhne na Vás, tak Vám bude zima, i když jinde ve voze bude třeba 25 stupňů …

Milan
Host
Milan

Někdy je vytápěno bohužel i na 27st. a nejedná se jen o vagony typu B, ale i moderní Bmz. Holt když se platí energie paušálem, tak ať to využijeme/zneužijeme:(

noerf
Host
noerf

milan: záleží na možnosti regulace topeni, občas funguje jen zapnuto/vypnuto. Jinak na sezeni v tričku je optimum 23 `C. Když je člověk v košili a svetru, tak těch dvacet je optimum.

Partneři


Newsletter

Výběr editora