Švýcaři schválili nový rychlovlak pro Gotthard, začne jezdit od léta
Stadler Giruno u Gotthardského tunelu. Foto: Stadler
Švýcarský Spolkový úřad pro dopravu (BAV) schválil k provozu první vysokorychlostní vlak švýcarské produkce. Jednotky RABe 501 nazvanené Giruno od
Netestovala se takhle jednotka ve Velimi?
Xaver
Ano. Byla zde.
Ale také v jiných Evropských zkušebnách a testech.
To není jiný svět, to je jiný vesmír…
To bych zas netvrdil. Jako jó, návaznost a četnost spojů mají výbornou, to ano, ale design vlaků (obzvláště interiéry) moc pohodlné SBB nedělají.
SBB dokonce nedělá vůbec žádné vlaky
Výraz „SBB“ je v té větě zjevně ve 4. pádu, ne v prvním! SBB totiž mnohá vozidla skutečně nijak extrémně pohodlná neprovozují.
Tu větu jsem neformuloval moc dobře, ale snad je vidět, co tím myslím.
Jak je zřejmé, třeba „Pitrys“ to ovšem pochopil špatně …
Je strašně zvláštní v té tiskové zprávě, že když se na ní podívám jako PDF-ko, tak se tam píše:
Der neue Giruno hat die Betriebsbewilligung für 200 km/h in Einzeltraktion auf dem Schweizer Netz erhalten. (= Nové Giruno má schválení pro maximální rychlost V = 200 km/h v jednoduché trakci), jenže když si tu zprávu zobrazím jako webovou stránu místo PDF – viz – https://news.sbb.ch/artikel/88594/der-gotthardzug-giruno-hat-die-betriebsbewilligung-erhalten, tak se tam nic takového nedočtu:-)). Je to takové švýcarské „vrtěti psem“ – prostě do PDF-ka dám detaily, ale doufám, že na to nikdo klikat nebude, že jsou čtenáři blbci…Hnus velebnosti..
Zdravím. Bude se v souvislosti s tunelem i novými jednotkami měnit již takt mezinárodních vlaků, které projíždějí ČR od prosince. Nebo se má definitivní posun taktu uskutečnit později. Již více krát jsem totiž četl diskuzi na toto téma mimo jiné v souvislosti s tímto tunelem..
Předem děkuji.
O tom nevím. Vím pouze o protáčení Vídně a z toho vyplávající Břeclavi o X:30 poté, co bude proražený Semmering a Koralmbahn.