Dopravci Železnice Železniční průmysl

Švýcaři schválili nový rychlovlak pro Gotthard, začne jezdit od léta

Stadler Giruno u Gotthardského tunelu. Foto: Stadler
Stadler Giruno u Gotthardského tunelu. Foto: Stadler

Švýcarský Spolkový úřad pro dopravu (BAV) schválil k provozu první vysokorychlostní vlak švýcarské produkce. Jednotky RABe 501 nazvanené Giruno od společnosti Stadler Rail nasadí švýcarské spolkové dráhy (SBB) do provozu mezi Basilejí, Curychem a Milánem. Jezdit budou rychlostí až 250 kilometrů v hodině.

SBB oznámily získání důležitého povolení v tiskové zprávě.  Povolení se týká zatím rychlosti 200 kilometrů v hodině a na území Švýcarska. Dopravce plánuje, že od začátku léta začne vlaky používat v pravidelné dopravě. Dosud po švýcarské železnici jezdí v rámci testování bez cestujících.

Firma je nasadí nejprve na vlaky kategorie Interregio z Basileje do Curychu, později na vnitrostátní trase Basilej – Curych – Lugano/Chiasso. Od prosincové změny jízdního řádu je nasadí na většinu vlaků na severojižní trase přes Gotthardský tunel, od začátku roku 2020 pak na vlaky až do italského Milána. SBB je chce nasadit i pro provoz v Německu a Rakousku.

Přes 200 metrů dlouhé jednotky pojmou 403 sedících cestujících, jsou vybaveny pro různou výšku nástupišť. SBB si jich objednaly celkem 29.

11
Diskuze

avatar
4 Komentáře
7 Reakce na komentáře
10 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
9 Autoři komentářů
železničář v důchoduTPal.X 1PitrysXaver Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Xaver
Host
Xaver

Netestovala se takhle jednotka ve Velimi?

X 1
Host
X 1

Xaver
Ano. Byla zde.
Ale také v jiných Evropských zkušebnách a testech.

VRT
Host
VRT

To není jiný svět, to je jiný vesmír…

TPal.
Host
TPal.

To bych zas netvrdil. Jako jó, návaznost a četnost spojů mají výbornou, to ano, ale design vlaků (obzvláště interiéry) moc pohodlné SBB nedělají.

Pitrys
Host
Pitrys

SBB dokonce nedělá vůbec žádné vlaky

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Výraz „SBB“ je v té větě zjevně ve 4. pádu, ne v prvním! SBB totiž mnohá vozidla skutečně nijak extrémně pohodlná neprovozují.

TPal.
Host
TPal.

Tu větu jsem neformuloval moc dobře, ale snad je vidět, co tím myslím.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jak je zřejmé, třeba „Pitrys“ to ovšem pochopil špatně …

Dušan
Host
Dušan

Je strašně zvláštní v té tiskové zprávě, že když se na ní podívám jako PDF-ko, tak se tam píše:
Der neue Giruno hat die Betriebsbewilligung für 200 km/h in Einzeltraktion auf dem Schweizer Netz erhalten. (= Nové Giruno má schválení pro maximální rychlost V = 200 km/h v jednoduché trakci), jenže když si tu zprávu zobrazím jako webovou stránu místo PDF – viz – https://news.sbb.ch/artikel/88594/der-gotthardzug-giruno-hat-die-betriebsbewilligung-erhalten, tak se tam nic takového nedočtu:-)). Je to takové švýcarské „vrtěti psem“ – prostě do PDF-ka dám detaily, ale doufám, že na to nikdo klikat nebude, že jsou čtenáři blbci…Hnus velebnosti..

Ic540
Host
Ic540

Zdravím. Bude se v souvislosti s tunelem i novými jednotkami měnit již takt mezinárodních vlaků, které projíždějí ČR od prosince. Nebo se má definitivní posun taktu uskutečnit později. Již více krát jsem totiž četl diskuzi na toto téma mimo jiné v souvislosti s tímto tunelem..
Předem děkuji.

Martin
Host
Martin

O tom nevím. Vím pouze o protáčení Vídně a z toho vyplávající Břeclavi o X:30 poté, co bude proražený Semmering a Koralmbahn.

Partneři