Svoboda: Zastavení provozu na mostech přes Vltavu ze dne na den nehrozí

Železniční most pod Vyšehradem - severní lávka po opravě. Pramen: FB Adama ScheinheraaŽelezniční most pod Vyšehradem - severní lávka po opravě. Pramen: FB Adama Scheinheraa

Důležitým hodnotícím kritériem v zakázce na opravu Branického mostu bude i rychlost jeho opravy.

61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
marek hudec

může tu někdo potvrdit nebo vyvrátit informaci, že po snížení zatížitelnosti mostu na něj nebudou smět pendolina a tudíž budou od zmíněného data nahrazeny na Ex6 klasikou resp Interjety??
díky

Martin Jarath

Budou jezdit na výjimku, stejně jako tam bude moci jet i nákladní doprava v omezeném režimu.

marek hudec

aha a to už je podloženo i nějak papírově?

Milan Chalupa

Koroze ta se neptá. Tiše žere, tiše leptá.

Vojtech

Zítra podcast, opakuji dotaz. Kdy vypadne a cele vedení vzít s sebou ?

Pavel Skládaný

Co blázníte, vždyť pan ředitel zřetelně vysvětlil, že si problém uvědomuje! A že dokonce možná už příští rok bude jedna kolej na mostě Inteligence již sjízdná.

digi

jj 2006 začali slibovat osobni provoz na branickem moste a v roce 2023 mozna snad i bude… jejich tempo je vskutku vražedné…

strojvedoucí J.

Co mi to jen připomíná…

„situace je nadmíru výtečná“ © Igor Němec, pražský primátor 2002

Jan

Taky mě to dost uklidňuje…

jfp

Místo je i podobné… A hladina Vltavy bude společná.

Jan Hojsák

Ten znak copyrightu mě upřímně rozesmál. 😀

Vysehradsky jezdec

Ilustrační foto Adama Scheinhera:

Nechci být hnidopich, ale jak dokáže být severní lávka osvětlená jižním sluníčkem 🙂

Adame, Adame 🙂

Václav

A neměl by být že severního pohledu být vidět Vyšehrad?

off

Polární noc, krásná je moc… 🙂

Avlaky

Co mate s peticemi….

Proste nevyhovuje rekonstrukce by byla zbytecne nákladná k ohledu na životnost mostu

Proste tady bohuzel, šle nový most jediné

David

Považujete vítězný návrh za reflektování současného stavu nebo ne? Jen mě to zajímá.

Mirek

S ohledem na to, že jeden z prvních návrhů na nový most byla pouhá betonová „placka“, jsou tři oblouky vítězného návrhu současnému vzhledu mostu poněkud bližší. 😉

Nixon99

Provozuschopnost a bezpečnost mostu je v kompetenci SŽ. Dopad stavu v mostu na dopravu samotnou v tento moment se dá unést, holt bude pojížděn 20 km/hod. V okamžiku, kdy SŽ přistoupí ke snížení propustnosti s dopadem na cestující, tedy ukončování vlaků na Smíchově (jak jinak je řešitelná rychlost 20 km/hod a zákaz potkávání vlaků na mostě), by se ředitel SŽ a s ním další měli poroučet, neboť situaci manažersky nezvládli. Stav mostu je SŽ znám, jeho význam také a pan ředitel jaksi manažersky nezvládl vliv vnějšího okolí (především památkáři). Za to je dobře placen a na funkci prostě nemá.

Kování

SŽ je pouze správce, rozhodovací pravomoci, poskytování peněz a co přesně ředitel SŽ dokáže udělat s památkáři? Stačí jeden dopis ministra kultury a je po památce.

Georg

jojo, tady to zazdil ministr kultury z babisovy vlady.

Xiao

SŽ může památkáře ignorovat a most rozřezat. Sice by pak za to asi dostala nějakou pokutu, ale protože SŽ je státní organizace, tak by stát pouze pokutoval sám sebe, takže vlastně nula od nuly pojde.

Jiří Kocurek

Nemůže ho rozřezat. Kupodivu musí mít platný demoliční výměr, jinak je Policie oprávněná a nejspíš i povinná nařídit zastavení prací. A věřte nebo ne, Spolek by to udal do hodiny.

nowas

Do hodiny už by nebylo co památkově chránit.

Václav IV.

Kdyby tam čistě teoreticky někdo umístil pár kilo Semtexu, potom nahlásil anonymní bombu a až by se zastavily vlaky, tak smáčnul tlačítko.

SYN

Nojo no, zkusíte své štěstí? (jako jestli na vás nepříjdou… já bych to nezkusil)

Alibaba

Stát by měl být první v dodržování zákonů.
Ignorovat památkáře si může dovolit fyzická osoba, a pak se se státem soudit.

Georg

tam uplne nejde jen o to to rozrezat, ale o stavbu noveho mostu.
ten by teda nekdo nacerno objednal, pak by nacerno rozrezal stavajici most a pak by si dosel pro vypoved na hodinu?

Petr

Tak zrovna 20km/h a zákaz potkávání na mostě by kapacitu tratě nemělo tolik snížit. Šance, že na mostě jsou v jeden čas 2 vlaky jsou minimální. Otázka je jak to technicky vyřešit, ale semafory jsou před vjezdem na most z obou stran.

Nixon99

Řídil jste někdy sled vlaku? Asi těžko. Velice laicky řečeno: dispečer rozhodně, že na most v daném okamžiku vjede například vlak od Smíchova, postaví mu jízdní cestu a dokud tento vlak neopustí most, tedy celý vlak neopustí mezistaniční oddíl, jehož je most součástí, nehne se jiné kolo. To není jak na silnici. Propustnost má v rukou SZ, je otázkou co lze nyní provizorně připravit. Ve vazbě na zab zar asi nic moc, bude reko stanice Smíchov. O využití propustnosti rozhodnou objednatele ZVS, tedy MD a ROPID, tím že sdělí požadavky co projede a co ne. Tipují, že první se asi… Číst vice »

J.K.

Přesně, řešit se to dá a výhodou je dvojkolejnost, 500 metrů dvacítkou (most + délka os. vlaku) jedete 1,5 minuty, i kdyby minuta rezerva , tak to je co 5 minut vlak a směr, když se patřičně upraví oddíly… Prostě dá se to.

Oldřich Sládek

Propustnost a návěstidla, prosím 😉

Marťas

Pan Svoboda tady v diskuzi má tolik tajně zamilovaných duší, že by mu to vystačilo do konce života 🙂…Motivaci musí mít hlavně lidi a nižší management v tak velkém státním „korporátu“. Jinak je úplně jedno, kdo si sedne na místo ředitele. Dřív byla údržba v kompetenci ČD, vidíme, jak vypadají nádraží, vlaky apod. V nedávnem článku o kvalitě vlaků na jižních expresech ředitele ČD nikdo nevyhazoval. V tomhle případě už musí do stolu bouchnout stát a určit si priority.

Pavel Skládaný

To jsou tedy silná slova. Na Ivančickém viaduktu bylo také mnoho let omezení ne 20 km/h a nikoho by ve snu nenapadlo, že by měl odstupovat. Časem byl postaven most nový a situace se vyřešila.

David

„Na závažnost stavu železničního mostu a nutnou rekonstrukci upozorňuje Správa železnic od roku 2003, kdy přešel do jejího majetku“. No a první návrh byl představen veřejnosti o 10 let později. Aneb. jejich tempo je vražedné. Jo a samozřejmě za zdržení nemůže správce, ale všichni ostatní. Třeba už jen tím, že by po mostě chtěli provozovat železniční dopravu tak aby nebyli omezeni nízkou kapacitou dvoukolejného mostu.

MrMarkus

Sem se musel zakoukat do svého archivu slibů. Takže už v roce 2006 byl slibován provoz osobní dopravy přes Branický most a dokonce velmi konkrétně železniční spojení Radotína a Krče. Škoda, tohle stálo za to dotáhnout a mohli jsme dnes mít o starost méně. O dva roky později přišli s tunelem z Karlína na Smíchov a k tomu se tak upnuli, že dočista zapomněli na řešení opravdových a akutních problémů.

Georg

provoz z radotina do krce je predevsim zbytecny, byt se to sotouskum muze zdat strasne zajimave, protoze tim smerem nahodou vedou koleje.

jonáš

Návrhy nevznikaji ve chvíli, kdy jsou „představeny veřejnosti“. Nebo dokonce kdy si toho vy konkrétně všimnete.
Pokud vim první návrh nahražení rámusáku novou konstrukcí, kombinovanou i pro silniční dopravu, je z konce dvacátých let minulého století. Druhej někdy ze šeesátek-sedmdesátek.

Alibaba

A v roce 2004 jim do toho hodili památkáři vidle.
Po žádosti o snesení ochrany udělali památkáři na SŽ(DC) dlouhý nos.
1. škodnou jsou tu památkáři.

Petr

Odvážné tvrzení.

Tonda Sehnal

Jen teorie… Dva týdny na mostě platí zákaz jízdy dvojitě pro vyjmenované loko, které se tam dnes (teď) dvojitě prohání jako by se nechumelilo 😃🤷

zdeva

Mnoho let nekonali a teď rychle rychle než se pose…

Karel

Co se dalo konat? Peníze nebyly, vůle podpořit železnici také ne. A most je prostě starý
.

MirekP

Objízdná trasa přes Braník měla být dávno připravená.

Kování

Do nekoridorovych tratí jdou peníze maximálně 6 let.

Jan Horák

To, že nasázeli sloupy trakčního vedení do stopy druhé koleje ukazuje že s tím vůbec nepočítali.

P_V

A až je budou přesazovat, tak je zas nasázejí do stopy druhé koleje pro pacifik.

Jiří Kocurek

Tohle by se mělo vysvětlit, kdo a proč. V předávacím protokolu jsou jména.

Jiří Kocurek

https://www.sudop-brno.cz/realizace/zvyseni-tratove-rychlosti-v-useku-brno-slatina-blazovice/

Traťový úsek: Brno Slatina – Šlapanice
Zahájení prací: 18. 7. 2013 (DÚR), 11. 7. 2017 (DSP+DPS)

Chrchly, hepčí!

W14

Před rokem nebo dvěma tady byl článek o tom, že ŘSD začalo opravovat nějakou silnici asi 5 let před tím, než to bylo „nutné“, důvodem takto „předčasné“ opravy bylo to, že nechtěli na dané silnici přerušit komplet provoz (který by nastal, pokud by to nechali na poslední chvíli). Kdyby byla u SŽ stejná vůle jako u ŘSD, tak by k tomuto problému nedošlo. Místo toho se opravovala nádraží, která sice nebyla reprezentativní, ale rozhodně nebyla kritická pro dopravu.

Frantisek

Což krásně vykresluje zdejší dopravní „politiku“: Auta pro dopravu, vlaky pro parádu.

Jiří Kocurek

Za lenost a neschopnost myslet do předu na na straně SŽ může kdo, asi? Prezident motrokářského klubu, že místní manažery nenaháněl po lese kroskou?

Petr David

Dopravní politiku státu dělá SŽ?

Jiří Kocurek

Prostě shazovat vinu na ostatní, to se na dráze vždycky umělo. #mynic

Hodně štěstí

Aby to nakonec nebylo z hodiny na hodinu.

Daniel

Mám takový pocit, že tato zpráva jednoho dne uzraje jak víno.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Akorát nevím, jestli není červený terčík na Vyšehradě příliš vysoká cena za Manekýnův konec.

Jan Horák

Co má říct? Sám dobře ví že by takový průšvih jako červený terčík na Vyšehradě během rekonstrukce Branického mostu, a tím pádem neprůjezdnou Prahu, neměl šanci ustát ve funkci.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Abychom se ještě všichni nedivili… Až místo něj povalí Kupka.

Lomb

Nevěřím mu ani slovo.

Honzík

🤣🤣🤣