Svoboda chce mít budějovické nádraží hotové už koncem školního roku 2022
Nádraží České Budějovice, odjezdová hala před rekonstrukcí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
V Českých Budějovicích na nádraží byla slavnostně zahájena rekonstrukce zdejší výpravní budovy z roku 1908. Dělníci na stavbě sice pracují
Je to kulturní památka, zcela rozhodující je kvalita.
Jezis, Lavicka… dalsi antitalent na dopravu v Budejcich 😂
Co na to napsat? NO KONEČNĚ! 😉
No asi chce aby to bylo hotovo současně s prelozkou SudoVo. Tj z Phy do Budejek o půl hodky rychleji a jako bonus i do pěknýho nádraží.
Nádraží je v současném stavu ostuda, ale ti mrtví holubi, povalující se na skle nad hlavní halou už několik měsíců a stále přibývající, jsou ostuda příšerná. Ať už má mít rekonstrukce průběh jakýkoliv, toto bych odstranil jako úplně první.
Já bych teda spíš řekl, že největší ostuda je ten stromek rostoucí ze zdi, co je na jedné fotce.
…..a možná je tam někde zahrabaný i mrtvý bezdomovec, to bylo jejich oblíbené místo.
Pro redakci: Mám dojem, že foto č. 2 (tj. i to titulní), je otočené o 90°
To je zase fraška.
A doufám, že i ty prvky odstraněné roku 1976 se na místo zase vrátí…
Když u nás nejbyly ani kapacity na průběžnou údržbu dnešní podoby, tak se to nesmí u užitkových budov s těmi ozdobnými prvky hlavně vnějšími zase moc přehánět.
Budova je prohlášena památkou, a proto je potřebné dát ji do původního stavu.
V interiéru ovšem budou podstatné změny kvůli funkčnosti, ale právě v exteriéru nebráni nic tomu, aby se plně obnovil.
Politik, úředník … i na to zahájení stavby přijedou pár týdnů po termínu.
V jendé obci rekonstruují kanalizaci. Mohl by ministr přijet poklepat na poslední položený poklop a oslavit tak dokončení stavby. Jak to všecko dohlíží a tak. Hlavně se zviditelnit.
Já tedy rozhodně nejsem příznivcem těchto potěmkinovských představení, ale na druhou stranu, pokud jste politik, je to pro vás prakticky jediná příležitost, jak se něčím pozitivním a nekontroverzním pochlubit (řeči o tom, že dobrý politik se chlubit ani PR nepotřebuje, protože za něj mluví výsledky, tu snad nikoho ani nenapadnou).
Zejména po té sérii nepříjemných lapalii uplynulých dnů. Těžký orient. Výzva k urychlení prací a zmínka o sestře mi připomněly Severní Koreu. Snad si to fachmani z Metrostavu zapsali do deníčků .
Ale no tak, ve vládě mají sice na nástěnce v 1. poschodí plán poklepů, a stříhání pásek, ale sem tam to nevyjde. Ideální by bylo, kdyby cestou toho poklepali a postříhali více najednou.
Měli tu budovu zbourat a postavit novou. Tak jak to dělají v Rakousku, nedaleký Linz může jít příkladem.
Proč? Je to krásná novorenesanční boduva, která je navíc památkově chráněná a je jednou z ikon Českých Budějovic. Rozhodně je milionkrát hezčí, než kdejaká skleněná hrůza, kterých je dnes už všude plno. Zbouraných nádražních budov už bylo dost a ještě jich hodně bude, není žádný důvod bourat i tuto.
*budova
Budějovická architektura veřejných budov byla vytvořena ke konci R – U, a pak, hlavně za první republiky, se nějak podstatně neměnila, tzn. město si v určitých částech zachovalo R – U ducha, a právě toto nádraží patří k největším stavbám té doby, vedle škol, nemocnice, kasáren, a mnoha jiných veřejných budov. Či-li tvoří s nimi určitý celek. Proto nikoho nenapadlo postavit nové, ta varianta zde ani neexistovala.
Nebyl bych si vůbec jistý tím, že to nikoho nenapadlo (viz třeba nový „autobusák“) – ale pokud napadlo, tak to NAŠTĚSTÍ zase velmi rychle zapadlo tam, kam takové nápady jedině patří.
Pokud by tu novou budovu měl v gesci někdo jiný jen „jediný spravný projektant“ tak možná klidně. Ale známe svoje. Železniční „architekturu“ nultých let by stálo za to už konečně opustit.
Jo jasne, staci se podivat jak dopadlo protejsi autobusove nadrazi. Hnusna seda krabice.
Souhlas, exteriér OD Mercury je skutečně dnes už ušmudlaná krabice, ale tím, že je autobusák na střeše nák. centra, mají cestující naprosto nadstandardní možnosti občerstvení, min 6 fastfoodů, velké čisté záchody, supermarket s potravinami a velmi dobrý informační systém.
Celkový dojem by šel změnit pokrytím fasády kvalitním materiálem, a znovu zprovozněním tzv. city color.