Svitava a Krušnohor. České dráhy odhalily, jaké rychlíky cestující hodnotí jako nejhorší a nejlepší
Souprava InterJet. Foto: České dráhy
Jde o data z hodnocení z více než 173 tisíc cestujících.
Jde o data z hodnocení z více než 173 tisíc cestujících.
To není žádné hodnocení kvality. Na ty otázky, co tam byly, jsem skoro vždycky dal plný počet bodů, protože se to ptalo na věci, se kterými obvykle nejsou problémy. Ale že by tam byl dotaz na pohodlí, četnost spojů nebo kapacitu soupravy – s čímž bývají problémy často, to ne.
Nechápu jednu věc: na trase Praha – Plzeň – Cheb jsou vedeny stejné soupravy jako na Krušnohoru, ale plzeňáci se nijak vysoko neumístily. Že by to bylo něčím jiným než soupravama? Jinak mě tyto soupravy absolutně nevyhovují, protože preferuji kupé a né autobusové uspořádání sedadel. Ale chápu, že dnes v době solitérské chtějí mít lidé soukromí a jsou radši sami na dvousedadle, než se s někým dělit o kupé. Já jsem ze staré školy a rád se v kupé s kýmkoli pustím do řeči a jsem rád, že nás neposlouchá celý vagon.
Nechápu jak mohl vyjit mezi nejlepšími zrovna Valašský expres.Tusim, že to hodnotili zejména cestujici na kratší vzdálenosti. To co jezdi na Ex2 nyní a před par lety se nedá absolutně srovnat. Hlavně likvidace kupé a jídelního vozu. Přidávám k lepšímu zkušenost z včerejšího dne, totálně přeplněný vlak, v 1. třídě děsná sauna a v některých vozech zase mrazák, tatkze člověk neví jak se do vlaku obléct.
Mně nejvíce vadí, že na (nejen) Jižních expresech přestali využívat klimatizaci. Respektive jí velmi utlumili, takže z příjemného lehce chladného vzduchu se stalo naprosto příšerné prostředí, ve kterém se nedá dýchat a lidi otevírají ta maličkatá okénka, což pro změnu většinou nemá rád průvodčí s tím, že pak nefunguje klimatizace. Už tak rok
Musí se šetřit.
Rozdíly jsou dost malé, zjevně některým není po chuti nic a jiní zase snesou vse
ještě by mě zajímalo, kde a jak je možné hodnotit ??? Prý to má jít přes aplikaci MůjVlak, ale ta mi nikdy tuto možnost nenabízí 🙁
Musíte si v aplikaci v nastavení notifikací zaškrtnout „hodnocení cesty“. Dotazník přijde většinou pár minut po skončení cesty, někdy přijde až druhý den.
To samozřejmě mam nastavené, ale dotazníky přesto nechoděj. Asi se bojí, co bych jim tam vyplnil.
Mám to stejně, v notifikacích zaškrnuté a dříve mně dotazníky i pravidelně chodily (vždy do hodiny od cesty), po několika asi nízkých hodnoceních, shodou okolností právě u brněnských rychlíků Svitava, už mně to také žádné hodnocení nenabízí.
Jo, to bude ono. Volební lístky doručíme pouze vlastním voličům.
Dotazníky chodí jen tehdy, pokud je vše v pohodě a bez zpoždění. Z včerejšího Krušnohora nás vyhodili v Ústí a do Prahy všichni Labem a se zpožděním. Dotazník nikde 😀
Řekl bych, že je vám to v podstatě může být jedno.
Myslím, že dotazníček ČD se svou postatou asi nebude nijak lišit od tzv. „průzkumů spokojenosti zaměstnaců“, vyskytujících se zejména v korporátních firmách.
Formulace otázek zpravidla zajišťuje datovou mozaiku pro výsledek požadovaný zadavatelem.
V tom jejich hodnocení je za mě úplně zbytečná otázka na zpoždění, to nezavinil dopravce nýbrž SŽDC…
Jako cestující 1. třídy bych hodně ocenil otázky zaměřené na komfort, například pohodlnost sedadla, prostor na nohy apod… V tom bych nejhůře hodnotil linky R10, R12 a EX1.
Jako už 15 let uživatel 1.třídy ,bych místo pohodlnějších sedaček chtěl, aby si 1.třídu nemohl každý připlatit až po zasednutí místa těm, co mají 1.třídu již koupenou (takto musím ještě pro jistotu „přitlačit“ na místenku) třeba jen manipuačním poplatkem za zakoupení dokladu u průvodčího (třeba 40 Kč, nebo povinnou místenkou), dále nedělat z 1.třídy jídelní, či bufetový vůz (spousta lidí si chce v 1.třídě odpočinout atd….a né cítit a nasytit si i věci pachem z jídel a mít věčně rozcapené dveře do meziprostoru od obsluhy). Kdo chce jíst elegantní řešení bylo běžný restaurační vůz….a hit poslední doby, dělání z 1.třídy… Číst vice »
…naprostý souhlas…klidně si připlatím, ale rád bych více klidu…ještě před pár lety jsem seděl v „jedničce“ směr Hradec takřka osamocen, dnes je to podobné spoji někde u Bangalore…
A to si jedničku může koupit jen prověřený a kovaný soudruh? Nebo vy jste něco víc než ostatní?
…pakliže je tam bordel jak v nonstopu na konečný tramvaje, tak nevim, proč za to platim…
Bordel nema byt ani ve dvojce. To nema s prvni tridou pro vyvolene nic spolecneho
Vy jste ale hodně netolerantní člověk…
Milý pane to není o toleranci. Tolerance neznamená řev, bordel, smrad z jídla, hlasité telefonování, učení dětiček chodit atd…. Osobně bych 1.třídu udělal jako tichý oddíl. Prostě to chce základní slušnost a trochu pravidel i když jde o veřejnou dopravu. A doplácení? Bývalo zvykem nastoupit s jízdenkou do té třídy, kam jí máte koupenou….popř postát a dokoupit si jí u průvodčího. Né se na půl cesty rozcápnout na sedačku a čekat, přijde li průvodčí….. Prostě 1.třída povinná místenka a poměr k jízdnému dle vzdálenosti. Jedeš dál, máš 1.třídu levnější!!!
Navíc každá „opreace“ průvodčího (není li nečinná pokladna) – 50 Kč. Myslím, že to tak funguje v DE. A bude po „dokupech“ a spoustě jiných „ojebávek“. Myslím, že e-shop ČD funguje skvěle.
Bývalo zvykem? No nevím jak při cestě s přestupem. Normálně jsem pak dokupoval v rychlíku u průvodčího, v jednotce řady 460 si za jedničku připlácet nemíním.
Ma to hodne co spojeneho s toleranci. A tim degresivnim doplatkem tu nesmyslnost zcela korunujete.
Muzu souhlasit, ze ve vlaku to nema vypadat, jako u pavianu na vecirku, ale to bez ohledu na tridu.
A to, jak vam vadi, ze nekdo si zase jako luxis jednicky vezme, ze dostane jidlo pod nos, aniz by musel resit veci a stehovani se do iidelaku a zpet, ukazuje, ze mate znacne netolerantni pohled. Pravdu mam ja a vy vsichni se mi podridite.
Sorry jako, to mozna radsi i ty rvouci deti
Ano, máte pravdu, jsem absolutně netolerantní trotl….nastoupím do 1.třídy (mám už asi 15 let roční). Prderu se lidmi, co mají jízdenku do 2.třídy (v řazení chybí 1 vůz), najdu místo…zázrak (polovina národa stávkuje za chudobu, ale 1.třídou jezdí..), na jedné čtyřce maminka s třemi dětmi (asi do 6 let) brajgl, jako blázen – děti jí skáčou po hlavě, boty na sedačkách atd….kolik, že Ty děti platí za 1.třídu? Maminka + 30 procent nemýlím li se (cesta do Kolína cca 30 Kč), na další parta rozjařených mladíků, kterým kolem mně „pingl“ nosí jedno pivo za druhým (pouští si nahlas videa na… Číst vice »
no když jsem si přečetl vaše vyjádření tak jste hodně netolerantní . Jestli chcete ticho tak běžte do tichého oddílu od toho není jednička. Jezdím hodně trasa Pce-Brno, Praha Olomouc. Většinou si dávám první třídu a zároveň využívám servisu a to pivk si také dávám a nechám si ho přinést. A nevadí mě lidi kteří sedí v jedničce a zároveň pracují , telefonuji což také někdy dělám a už vubec mě nevadí malé děti. Vám doporučuji tichý oddíl.
No, popravdě? V civilu železnici vůbec nevyužívám….nikdy bych do vlaku nevlezl…každý jsme holt nějaký….někdo je tolerantní, někdo holt dle svého vysvětlení ano. Jsem rád, že jsou lidé jako Vy, alespoň si ospravedlním zvýšené náklady na cestování osobním automobilem a vím kdo toleruje třeba ježdění na kole po chodnících, volně pobíhající psy ohrožující děti a atd… Jsem rád, že konečně vím, proč nikdo nedodržuje zákony, vyhlášky, přeravní řády atd…. Jsou to tolerantní lidé. Fááááájn. Svoboda moje končí u té Vaší pane a já nechci poslouchat Vaše telefonáty….a tichý oddíl….ano, ale ten je bohužel použitelný jen u RailJetů.
ty budeš dobrej IQ. co sem pleteš psy atd. To že někdo ve vlaku telefonuje a dá si pivo to jako nedodržuje zákony Ty máš dost , to budeš asi dost samolibí. Si objednej solo vlak
Také mám rád ve vlaku klid ale je problém že tichý oddíl (vůz) je jenom v Pendolínu a Railjetu, uvítal bych to v 1. Třídě ale to chci asi moc! Když si připlatím za 1. Třídu tak očekávám nějaký standard a né řev za který by se nestyděli ani na Matějský!
Máte pravdu. Je víc a víc lidí, co si myslí (především, když vlastní děti), že si můžou dělat naprosto co chtějí a NIKDO kolem nich je nezajímá.
A ohledně tichých oddílů: to by museli být průvodčí/vlakvedoucí/stewardi vyškoleni, aby v těchto oddílech zasahovali. Jezdím vlakem pořád a ani jednou jsem nezažil tichý oddíl, aby tam bylo ticho.
Kupte si Benz.
Pane, Benz mám, právě proto bych v 21.století rád cestoval, jako „člověk“. Vlak nemá být žádná socka, to jen soudruzi a léta nečinnosti v nás tuto doměnku vzbuzují…..
Holt musíš začít kupovat Business
A nediv se, podle typu vozu, co přijede, buď dělám příplatek, anebo utrácí za jídlo… sedačky jsou stejně a rozdíl mi zaplatí konzumaci (a fakt tam nesedím o 1 čaji)
Tohle by vyřešily možná 3 třídy. Každopádně bych chtěl upozornit, že – ne každý, kdo nemá roční předplatné na jedničku, ale cestuje občas, je vagabund – ty příplatky pro děti jsou v několikanásobné výši, než je platí dospělý a nevím, proč by lidé, kteří si tu jedničku i za těchto podmínek mohou dovolit, měli jezdit dvojkou – kapacita jideláků je nedostatečná a ano, z jedničky by se neměla stávat hospoda, nicméně mělo by se to objednávat přes appku nebo si dojít objednat osobně a číšník by měl jen nosit; nevidím rozdíl v tom, když si někdo sní svíčkovou a točenou… Číst vice »
Vidíte a pritom Radim Jančura jídlo až na místo považuje za super nápad .
Ano u Radima Jančury toto člověk může eliminovat bussines třídou….v 1.třídě ČD (cca 60 míst velkoprostor) těžko….to je pak odérek…
Tak to bych si mohl brát osobně: jako majitel in100 si zásadně jedničku kupuju až když v ní sedím, tak já jsem přesně ten otrapa, kterého tu kritizujete, těší mě 🙂
Přesně tak, jednička v jídeláku nebo Interpanteru naprostá ale naprostá a katastrofa a je moc krásně vidět, že to zařídil člověk, který ve vlaku NIKDY nejel (což je prostě realita současnosti). Když jsem nastoupil na dráhu, byli tam když to trochu přeženu JENOM lidi, kteří se o dráhu zajímali. Teď manažeři nebo zaměstnanci, co k vlakům nemají vztah žádný a nebo víc a víc lidí, co mají režijku a nevyužívají ji vůbec ani jednou do roka (např. v mém zaměstnání asi 15 lidí, režijku využívá jeden).
Ale tak ČD umí běžně zpozdit vlak už ve výchozí stanici bez vlivu SŽ a předchozího zpoždění. Klidně hodinu, ale dávkovanou po 5-10 minutách, abyste náhodou nesedli na jiný spoj… EC Berliner
Důvodem jsou neustále závady na klimatizaci a datové komunikaci zařazených vozů.
Takže bych tam to zpoždění s klidným svědomím nechal. Jen bych jej zjednodušil a zviditelnil.
Upřímně, za stav vozidel na R11 můžou cestující poděkovat sami sobě. Osobně jsem byl několikrát svědkem, kdy pubertální s prominutím slepice strhla elektromotor ovládající posuvné dveře se slovy: „Nebudu tu čekat jak ta p..a.“
Možná kdyby ČD nemontovaly na každé záchodové dveře elektrické ovládání, ale měly tam normálně kličku, k takovéto frustraci by u cestujících vůbec nedocházelo. O kombinaci elektrického otevírání s elektrickém zamykáním raději ani nemluvit. Ne každý zmáčkne všechna tři tlačítka ve správném pořadí hned napoprvé a pak se snaží hasit vznikly problém všemi způsoby.
Chybí mi tam Vysočina = prasečina. To se také jen tak nevidí……
Evidentně od ní už nikdo nic nečeká. Nebo její uživatelé nepoužívají Můj Vlak.
Ano, nečeká….jen třeba alespoň dva tři Honneckery, aby se dala používat alespoň na dojíždění do zaměstnání, když z Kolína na 6 ráno nic jiného nejede a lidé se u třech vagónů a jedničky zabrané „nádražáky“ nemusel rvát o tři plesnivé vagóny……To by bodlo….dva tři pitomé Honneckery….
Pardon na 6 ráno v Praze samozřejmě. Jinak pak jede Svitava a to je také „elita“……
Svitava nemá tak špatné hodnocení kvůli mimořádně nasazovaným Béčkám ale také kvůli moderními panterům, zejména kvůli jejich interiéru…
Sedačky pro regionálních vlaky na krátké vzdálenosti, průchozí první třídy sousedící s WC, prostor na nohy, kdy člověk pořád okopává nějaké technologické bedny, sedačky s „výhledem“ přesně do sloupku mezi okny, ultradebilní bolestivé police na zavazadla a desítky dalších detailů totálně zpackaného interiéru, který nemá v dálkové soupravě co dělat.
Tohle je triumfální vítězství lidské hlouposti a R Svitava s Patery končí na samém chvostu naprosto oprávněně.
Minibar v panterovi fungovat nemůže ze dvou důvodů – jednak tam jsou schody (a ten vozík fakt zvedat v každém voze nejde, vím o tom své) a chybí tam jakýkoli služební oddíl nebo jiná možnost si někde schovat bedny se zbožím (v InterJetu je na to skříňka v jedničce). V poznámkách k vlaku je uvedeno občerstvení jako roznášková služba nebo automat – ve vlacích, na kterých má panter jezdit, minibar být nemá a nikde o něm není u těchto vlaků ani zmínka.
Pokud nejste alkoholik, tak se jistě přes takovou překážku přenesete.
Dát si jedno pivo na chuť jednou za čas (tímto nemyslím jednou za den, přestože i jeden den je „čas“) bych alkoholismem nenazýval. A samozřejmě se přes to dá přenést, ale pro někoho může být tato možnost určitou výhodou, nebo spíše jednou z výhod, proč upřednostnit jednoho dopravce před druhým.
Pivo není podmínkou cestování ale tyhle urážlivé arogantní poznámky si nechte pro maminku
Pivo tam ale nemůže být kvůli tomu že je 18+
Vídím jedno typické drážní řešení a to zakázat lidem pod 18 let cestovat vlakem. A pak se vztekat, že mladí nejezdí vlakem, ale autobusem. A že by se jim měl zakázat i ten školní autobus, stejně pak vylezou ze školy a nemají praxi.
Udělat to jako v Polsku-zákaz chlastání ve vlaku i stanicích- a bude po debatě. : – )
To je hloupost. Kdyby to tak bylo, byla by mezi nejhoršími linkami i R13 (Moravan), která tam není.
Naopak tam jsou linky, kde jezdí téměř jen nerekonstruované Bautzeny (R11A/B) a linka, kde sice správně být nemají, ale přesto tam často jsou (Ex1).
Než toto, tak asi raději Béčka.
Souhlasím, celé se to klepe jak předražený pes, zvuky to vydává jak kočár z 15 století a horší sedačky jsou snad jen v Honekrech. Kdo je trochu vyšší, sedí v nich schoulený jak novorozenec. Zajímavé je, že v regiopanterech jsou sedačky normální (bez hrbu v oblasti lopatek)
K tomu ještě připočtěte házení když to v plné rychlosti přejede přes výhybky, šukafon hadr.
Přesně jste popsal i mé pocity. Naprostá tragédie je průchoďák 1. třídy.
Ano, interpanter je opravdu vykvet ergonomie. Ono je to ale u více vozu…že i když se snadno o polici do palice prasknete jedna radost…tak tam nedáte větší zavazadlo
A co rychlíky tnorene motorovými vozy na neelektrických tratích? Ty hodnocení nepotřebují? Spojení do Jeseníků, Krkonoš, Šumavy a podobně country spoje. A ani nemluvě o místních tratích, a to ve stejném období u všech NAJEDNOU, aby nebyly výsledky zkreslené! Tam by ČD asi moc bodů nenasviraly, že? Hlavně na spojích obsluhovaných rádoby modernizovanými chcipaky 810 ve všech jejích verzích! Když takový LEO expres může na místním spojí jako Ústí nad Orlicí – Králíky vozit moderními nízkopodlažními soupravami a vozy, proč ne ČD? Ty jim nesahají ani po kotníky s těmi svými 810, 811 a podobnými.
Ale leoexpress nemá lyntů na celou ČR… ale čd už taky postupně nakupují nové.. RS1, RGshark, RGfox a to cosi z německa čehož jméno z hlavy nevim. Ale obnovit celej vozovej park sestávající se z desítek dep a ze státních peněz prostě nejde tak rychle jako když soukromník koupí vlaky nové…
Soupravy se kterými jezdí LE na Orlicku že jsou moderní?? Tak to teda ani ve vlhkém snu, starý šrot z Německa moderní vozidlo rozhodně není.
A tzv moderní diesel jednotka…pod dráty. To taky dává smysl
Výsledku Krušnohoru se nedivím, je to za mě fakt skvělá linka. Když to srovnám jako pravidelný cestující Praha-Ústí, tak oproti Labi (R20) moderní souprava a pocitově výrazně kratší cestovní doba, oproti ECéčkům jistota, že si člověk sedne, aniž by se musel hádat kvůli místence. Dřív jsem moc linku při téhle cestě neřešil, od nasazení Interjetů se snažím jezdit hlavně Krušnohorem.
Nejlepší linka je Slovácké Ex a Zlínský Ex. Vyhovuje nejlépe mým požadavkům. Někdy i s béčky které v létě máme nejraději.
Si nevyberete 🙂 To stejné je na Ex1. Na Ex2 pro změnu honeckery.
A Vysočina se asi nepočítá.
Raději ani nepočítá….to nemá na dráze obdoby…špinavej „hupcuk“ s polovinou vagónů, věčně narubanej…..
Věčně narubanej? Vysočinou jsem jel ve čtvrtek a bylo to nacpané jenom do Kutné Hory a dál už jsme jeli po dvou v kupéčku…
Už se těším, až Vysočinu začne obsluhovat žlutý Voldemort. To mi k místní diskuzi bude chybět jen popcorn 😀
Vysočina je problem kvůli tomu, že reálná frekvence je tak po Čáslav, dal prázdný vlak. Když si středočeský kraj neumí zařídit Sp z Čáslavi do Prahy…tak to je pak těžké…
Škoda, že nejdou dát záporné body, rychlík Labe by si je zasloužil. Naprostý hnus a odpad.
Jestli se na to dno ta Svitava nedostala zejména z pohledu absolutně nedostatečné (a neposílené) kapacity souprav po odklonu Ex3 před Vysočinu.
Rychlík Považan je nejlepší.
Žádný velký rozdíl nevidím. Nejlepší spoj má 4,31 = 86% spokojenost. Nejhorší spoj má 3,7 = 74% spokojenost. Navíc horší hodnocení, protože dočasné nasazení starších souprav.
Abych řekl pravdu, tak jednotky interpanter nepovažuji za něco extra pohodlného. Na osobaky super, ale na rychlikach mi vadí.
Chybí tam kupéčka alespoň vagón, někomu to vyhovuje víc a nejhorší je že jsou přijízdě dost hlučné, když je vše rozprostřené po jednoce, kdežto lokomotiva je mimo vlak.
Hmm…neškodilo by, kdyby 1.třída byla pohromadě v jednom článku (řekněme krajním 661.1).
A kdyby něco podnikli s vypružením, tak by se určitě taky nikdo nezlobil.
Ano „průchoďák“ 1.třída, dále to šílené osvětlení, jak u zubaře, no a výýýýborný dveře otevírající se vždy, když jde někdo na WC.Tluče to také parádně, ale alespoň to má klimošku a v zimě topí….. Jó a ve 2 třídě, všude ty krabičky pod sedadly…..holt než něco koupit, hlavně raději českej trakař…
Navíc za mě dost velký problém svícení naplno bílým světlem za tmy a první třída úplně na nic, protože se dá říct, že prakticky sedíte mezi lidmi druhé třídy, kteří nepřetržitě proudí tam a zpět.
a kde jsou rychlíky děčín-praha? 😀 to už by jim nestačili záporný čísla 😀 A kdyby se přidali ještě ostatní dopravci, tak by tam bylo v zápornejch spousty rychlíků arriva a nejspíš i regiojet ústí-kolín.
Až začnou opravdu letní teploty, tak se tam možná objeví. Jinak jsou Bee272 celkem pohodlné vozy, které mají ve velkoprostoru uspořádání sedaček 2+1. To má kromě nich ve druhé třídě jen Pendolino.
To je skvělý vagon, když vyhovuje 10 měsíců v roce. Furt pokrok proti vozům bez topení, které vyhovovaly 8 měsíců v roce.
Pro cesty na pracoviště: http://www.mpz.cz/upload/images/album/201205/photos/photo25.jpg
Jen 8 měsíců, v zimě je v nich zima.
Spíše méně, v létě je v nich vedro jako prase, nedá se s tím cestovat, to je tak max jato a podzim kdy je to „tak akorát“ 😉
To jo no…neškodilo by něco podobného v 1.třídě, kde by nevadilo, že oddílové vozy jsou 3 místa vedle sebe, ale velkoprostorové 2+2…
S rychlíky Svitava ke skutečně potíž. Buďto jede zastaralá klasická souprava, nebo totálně přeplněný Panter. Na něj se těžko přidají páteční posily. Sice se na to používá ten krátký trojpanter, ale na těchto spojích se dokáže přeplnit i tato souprava.
Hmm…a kolik by bylo potřeba míst k sezení (2. i 1.tř. zvlášť)?
A hlavně kolik by to bylo souprav jen při provozu Třebová-Brno…
Já hlavně moc nechápu, co mám hodnotit v oddílu nákup jízdenky. To si mám vždycky dát 5 hvězdiček za to, že jsem šikovný a zvládl jsem to v aplikaci koupit?
Mate zhodnotit proces nakupu, co je na tom nejasneho?
I kdyz je vetsinou vysledkem zakoupena jizdenka, tak to nemusi byt vzdy bezproblemove, ne?
Tak na tom nic nejasného není. Ve vlaku u průvodčího problémy nejsou nikdy a na pokladně jsem se už nějak dohovořil…
Áno? Jedou si revizor šel odejít pro jízdní řád, nevzdalujte se z místa. Nechtělo se mu ho celou směnu tahat (ta váha!), ani přípravu si neudělal, aby věděl, na kterých zastávkách se jízdenky neprodávají.
Já jsem za celých 8 let ve vlaku revizora viděl jen jedinkrát, a to v Olomouci na R27. Na S76 s tím problémy nemáme.
Málokdy u stejného prodejce/tarifu je rozdíl mezi linkami. Jo můžu strhávat body za to, že je vymístenkováno.
Vymistenkovy vlak tak nějak sděluje nedostatečnou kapacitu soupravy.
Nebo člověk na pokladně správně vyblekotal, kam že to vlastně jede…
tihle lide ve vyzkumu nejsou.
https://www.youtube.com/watch?v=R2g3VgljukU
ono je to cele trochu prastene, data pochazeji ze zpetne vazby z aplikace, takze vyzkum nevypovida o vsech cestujicich, ale jen o tech, co jedou s apkou.
Taky si myslím.
Kdo jezdí pravidelně, na pokladnu se podívá možná jednou za rok.
Ačkoliv si myslím, že nemáte pravdu, tak ikdyby to tak bylo. Tak to jsou potenciální novy zákazníci, takže jejich názory jsou podstatné.
Protože má předplatní jízdenku?
A co R9? Tam je to teprve cirkus, Béčka prakticky na všech pozicích, i místo první třídy kolikrát jezdí, místo velkoprostorů, často tam vozy chybí (nedávno jsem zažil soupravu A (vůz 372) + BDs (vůz 370) + B (vůz 369) + Bpee (vůz 367), vozy 368 a 366 zcela chyběly). Vozy Bee273 jsou snad ten nejhorší výmysl, který existuje a také tam jezdí velmi často. Na Svitavě alespoň občas jede InterPanter, nepřipadá mi, že zrovna R19 by byla nejhorší linka.
Praha Děčín
A Brno Zábřeh
Tam není ..
Těžko říci z jakých výchozích parametrů hodnocení se vycházelo. (Počet majitelů aplikací v příslušné relaci může mít vliv na celkové hodnocení.) Nicméně je s podivem, že spoje na něž se nasazují ve velkém vozy ř. B vyšly lépe něž se očekávalo.
Těžko říct, kolik lidí má aplikaci. Třeba v pátek ve dvě hodiny na nádraží v ČB jsou ohromné fronty převážně mladších ročníků stojících u pokladen. Co nakupují, že to nejde přes aplikaci nebo internet? Přece zrovna tahle skupina lidí chytré mobily mají stoprocentně.
Hmm…takže z tohodle by byli asi chvíli vyjevení…
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=SD&cislo=983&nazev=&rok=scifi
Tohle by bylo ještě v pohodě (akorát by nebylo kam dávat kola). Rozhodně lepší, než souprava 362 + B + BDs + 3xB, která na R9 občas jede.
Že jo…a pokud by o ty kola byl nějaký velký zájem, tak by se jako posilové vyhrabalo/vyměnilo nějaké Bdpee…
Linka R12 se nehodnotila?
Taky se divím, že tu není
A R27 tam je?
Na ni jsou asi tabulky krátké…
Tam má asi onu aplikaci příliš málo cestujících…
Jsou tam nejlepší a nejhorší. Nejsou tam všechny.
To chápu. Mně chybí mezi těmi nejhoršími.
R12 by šla dokud tam bylo AB, ale to ABpee je prostě překopané Bdt, což rozhodně není vagón pro dálkovou dopravu, natož vagón 1. třídy. Výsledkem je prostor pro nohy v 1. třídě jako pro hobity…
Podobný problém má R10, kde nejhorší oddíl rovněž ABpee je jako 1. třída ostatní je Bmz, Bdpee a Bpee.
Nevím, jedničkou nejezdím, na R12 využívám výhradně Bdtee, protože ta B a Bd jsou strašná.
Je zajímavý průměr 3,7 a spousta komentáři s hodnocení 1* za kvalitu vlaku. Bez ohledu na 170 tis hodnocení mi to připomíná slova klasika : “ Nevěřím žádné statistice, kterou jsem neupravil sam “. Neboli, kdyby byl nejhorší průměr 1,5-2,5, tak to chápu, ale 3,7 a nadávají cestujících = většina, co nadává, jede z donuceni, bo nic jiného nejede a auto je komplikovane, a nějaké hodnocení ani nepoužívá.
Příkladem cestující desetitisíce na koncert Marka Ztraceného pa/so. Jezdili jsme s juniorem 8 a 6 hodin vlakem po Praze a co jsme si vyslechli, zejména z hradeckého/moravského směru a to ta Bečka byly často po rekonstrukci . Ze jezdí vlaky narvany a spousta lidi sedí v uličkách (pa odpoledne) se da pochopit. Ale scéna včera. Praha Smichov 14.50 speciální elegantně pro lidi z banky, co jel do Chcuchle. Dvě nějaké cestující ( jak napsat slušně slepice, co vlakem nejezdi) vskakovali do zavirajicich se dveří Elefanta, dojizdejicich v 15.02 a rozlamovali je jako v metru. Ty v životě vlakem, který odjížděl… Číst vice »
A být od ČEZu, tak svítíte petrolejkou?
ČEZ už dávno není jediným dodavatelem elektřiny… 😉 Já Vojtěcha chápu, souhlasím s ním a udělal bych to stejné.
A je drahý. Člověk by hned ušetřil 3 tisíce ročně, pokud by přešel k E.ONu.
Ale teď máme od ČEZu i plyn, takže to necháme na příští rok… 😀
Mám vlastní elektrárnu, samozasobitelnost 60% v zimě a 120 % v lete ( dobijim elektromobil a druhy starý slouží jako power banka pro barák) a dělal mi to CEZ, i když distribuci energii v Praze děla někdo jiný (PRE). Holt zima 2022-23 mě místo běžných 40 tis stala 300 tis a musel jsem s tím něco dělat.
Jo stalo to půl mega včetně dotace a toho ojetého elektro akumulátoru s přídavnou funkci doprava děti okolo komína
Otázkou ovšem zůstává, jestli není Svitava nejhorší právě kvůli nasazovanym panterům…
Těžko. To by musela být stejně hodnocena i linka R13. A mohu Vás ujistit, že když se na Svitavě objeví béčka, tak zpětná vazba za jednu hvězdičku je jistá 😀
Já jsem za celou dobu dal nejhorší hodnocení také právě Svitavě. Důvod: i s místenkou jsem si připadal stísněně a probít se k toaletě jsem ani nezkoušel.
Já mám rád Svitavu, jen když přijede stará souprava.
Protože jezdíte 1.třídou, a v A149 je podstatně víc místa než v tom kozím panterovi?
Pokud tam ta 1. třída vůbec je. Dost často vidím Svitavu v sestavě 7 B/Bd.
Včera s příjezdem do Prahy v cca 16 hodin jelo deklasované áčko. Nevím,zda tam mělo být nebo to byla náhrada (každopádně v rezervačním systému byl vůz s kupé po 6, kolik těch kupé bylo v plánku, netuším), ale pokud nemají dost jedniček, tak nechápu, proč jich pár zase nepřelepí na jedničku. To píšu s tím, že samozřejmě považuji za ostudu, aby v roce 2023 jelo na jakémkoliv vlaku jako jednička nezrekonstruovane áčko.
Souhlasím. Béčka jsou snad tisíckrát lepší než ty moderní hrůzy.
JO!!! 😉.
Pro nechapajici: lze tam otevřít okna. A teď se tam nové vyskytují tuším B209, což jsou bývalé jedničky: tři místa v kupé, sedačky křesloidního typu, snad dokonce polohovatelné (páčka tam je, ale neodvážil jsem se to zkusit).
Není potřeba mít obavy to zkusit. Buď to půjde, nebo to nepůjde. V českobudějovických B209 si sedadlo obvykle mírně posouvám (při cca 5-10 cm výsunu je to pro mě nejpohodlnější sezení široko daleko), a prakticky vždy to jde.
„ale neodvážil jsem se to zkusit“
Velmi kvalitní a důvěru vzbuzující vozy, což?
Ušpinit páčka od polohovatelný sedačky nebo nablejt do uličky se dá i v moderní soupravě….
Nemyslím si, že jsou vozy B nebo A nějaká velká špína. Jen jsou starší a nepohodlné pro ty, kteří tím neumí jezdit a kteří potřebují na vše elektroniku (omlouvám se postiženým a starším osobám).
Taky mě to v první chvíli napadlo. Ale teď si říkám – jezdí tam ty pantery taky někdy?
Pravda. Panteři jsou hnus.
Panter je super, honecker je hnus!
Sedět se pořádně nedá ani v jednom, i když na volné dvojce to bude lépe v Honeckerovi.
Z šoto pohledu možná, ale naprostá většina cestujících jde po tom, že je to vzhledově nové, že to má internet, že to má zásuvky a že v tom není v létě takový horko. Může to třeba jet jak žebřiňák, může v tom být 15 stupňů při venkovní teplotě 40, může tam být o půlnoci rozsvíceno na maximum, ale to nevadí, výše vypsaná kritéria jsou splněna.
Vůbec mě nepřekvapuje, že „vítězství“ získala R11A a R11B a R19… šroty patří do hutí, ne nakolej 😉
Tak proč tu není taky R12?
Vždyť víte, jakékoliv Bdtee je lepší než… a proto spousta lidí jezdí do Přerova s přestupem v Nezamyslicích. Aby mohli nadávat, že musí přestupovat na hranicích kraje. 😛
Ale zase jako 1 za komunikaci mají u mě za tuhle větu: „Hodnocení vlaků nám slouží jako zpětná vazba pro zlepšení služeb a zvyšování kvality našich služeb a nabídky. Jedná se o interní podklad od našich zákazníků a standardně a plošně tato data nebudeme publikovat.“ Tady by mě zajímalo, na základě tohodle hodnocení, kdy tedy uvidíme na R11 něco lepšího, než jsou Béčka v modrej barvě, když už tu zpětnou vazbu od cestujících mají? Asi nikdy. To je takovej ten styl zveřejníme jen to co se nám líbí/hodí. 😀 Nevím co jsme komu kde udělali, že sem posílají jen tenhle… Číst vice »
U R11 může být nízké hodnocení dáno i hodně mizernou včasností – prakticky jakákoliv výluka znamená totální rozvrat této linky, zejména u těch bez VJŘ, a rozdávání zpoždění i do okolí, na (ne)přípoje. Například aktuálně probíhající výluka Veselí-ČB. Autobus nemá šanci v tomto směru dojet do ČB na čas odjezdu vlaku – kolony, otáčení se kolem autobusáku, přesun lidí přes přechod hlavní ulice. Každý vlak jede na Plzeň s cca 20 a více minutami. Ano, béčka nejsou nic extra, ale tady nepomůže ani pendolíno.
jako souhlas, na čas to jezdí snad jen v zimě a v sobotu, kdy se tam nic nedělá… jinak trága… netýká se to přímo ČD, ale SŽ, tam by se taky měla udělat pořádná čistka…. záporné prémie apod..
V neděli jsem přijížděl tím výlukovým od Brna do ČB ve 14 hodin.. zpoždění asi 15 minut, ale u nádraží v ČB stály autobusy už ve dvou pruzích.. Bylo jich tam asi 20 a naše zastavily tudíž před Mercury.
Jsou to dost homogenní výsledky, čekal bych větší rozptyl. Asi je to tím, že v praxi cestující jezdí jen tu jednu svou linku. Výsledky od 3,70 do 4,35. Když se to překlopí do školního známkování, tak je to 1,65 – 2,30. Takže jsou to i dobré výsledky. Možná ovlivněné tím, že upomínka na hodnocení chodí jen, když přeprava proběhla včas.
To je dobrá poznámka. Relativně vysoké hodnocení asi souvisí i s tím že pochází jen od lidí co si nainstalovali a používají ČD aplikaci. Ti už jsou na standardy ČD tak nějak zvyklí a „akceptují“ je snáz než ten opravdový průměr cestujících.
A kolik procent cestujícího lidu používá nějakou ČD aplikaci?
Já sám najezdím 6500 km za semestr (na střední to ale bylo 25 000 km/šk. rok), můj známý nejméně 1-5 000 km/šk. rok., druhý obdobně – a žádnou aplikaci nemáme ani jeden…
Děláte chybu. Přinejmenším máte k dispozici mistenky zdarma. A taky nějaké bonusové body, ale nevím, nakolik by vás mohly zajimat; mě nezajímají.
Co s místenkama na R16, neřkuli na S7?
Na R16 úplně v pohodě, nikdy se mi nestalo, že by mnou rezervované místo ve vlaku nebylo (na rozdíl od Západních expresů do Mnichova)
Ono to bude odrážet i metodiku, protože např. pravidelný cestující s měsíční traťovou jízdenku hodnotí v dotazníku spokojenosti pouze jednou a to po skončení období. Tzn. hodnotí pouze určitá skupina lidí a to ještě pouze omezeně. Kdyby hodnotil po každé reálné cestě, dopadlo by to jinak. A cestující na regionální jízdenky pak nehodnotí vůbec.
A ještě jedna věc. Hodnotí se spojení, na které je jízdenka zakoupena. Když ale jedu jinak, nemám možnost dát hodnocení tomu skutečnému spoji, kterým jsem jel. Ale dávám ho tomu podle koupené jízdenky. Takže opět zkreslení.
Kupuju si jízdenky přes Můj vlak také a nikdy mi zatím nic nepřišlo k hodnocení jízdy. Tak asi pokaždé zpoždění, což odpovídá.
To by mě zajímalo, jakým způsobem to bylo hodnoceno. Zatímco expresy Praha – Tábor – České Budějovice jsou složené z dobrých vagónů a poměrně obsazené v celé trase, rychlíky na té samé trati jezdí od Benešova do Českých Budějovic téměř prázdné s vagóny a vagóny podobné jako na R11.
A není to tím, že ty rychlíky mají kratší jízdní dobu?
Expresy jsou rychlejší než rychlíky.
Tak to ani náhodou. Linka Praha – Olomouc je R rychlejší než Ex.
To bude tím, že Valachy se sice jmenují Expres, ale jedou jako rychlík, zatím co Slováci jedou jako expres, i když se jmenují jako rychlík, to ale ale snad neznamená, že to takhle funguje všude a vždycky…
prázdné nejezdí ani náhodou. skoro pokaždé, co jedu do olbramovic, tak mám problém najít místo k sezení
U rychlíků směr ČB/ČV výrazně postrádám minibar.
Co není, může být…
A kolik je to „téměř prázdné“ nominálně.
Jestli by právě nějak nevyšly ty dobré vagony i na rychlíky…
Pokud sleduji počet cestujících u rychliků v úseku České Budějovice – Tábor, tak na jaře počet lidí ve vlaku vešel několikrát do 20. Tyhle spoje jsou plné v úseku Benešov – Praha.
a úsek tábor – benešov ignorujeme?
R17 má v základu stejné řazení jako Ex7, jen je rozdílem vůz první třídy – na Ex jede ARmpee bistro, na R Aee kupé. Ovšem je pravda, že se na R často objevují náhradní vozy, zejména bývalé první třídy B209 (ex A149). Jsou to sice konstrukčně stejné vozy jako ty na R11, ale pohodlím sezení jsou aspoň o kus lepší. Ohledně obsazeností… R17 je hojně využívána mezi Prahou a Benešovem, Olbramovice ještě také dost berou, dál už je to spíš místní úseková frekvence (což je vzhledem k expresům pochopitelné). V této situaci je jednodušší vézt pro Benešováky dva vozy navíc… Číst vice »
Když by tam byly jednotky, spojování-rozpojování v Táboře by se zvládlo.
České dráhy to dělají s vozovým parkem už naschvál… R20, R19 všude prostě jezdí Bautzeny za drahé az předražené jízdné. Personál ČD se chová k zákazníkům jak k dobytku a IN100 už jde skoro za každý měsíc postupně do milionů CZK. Bůh žehnej RegioJetu hned bych dal i R19 s R20 RegioJetu na R9 mají RJ nárok. Kéž by všechny Rychlíky byly pod RegioJetem = žádné modré gumy Arriva a ČD
drahe az predrazene jizdne? 🙂
za kolik byste ho chtel? zadaco?
Prdlajs ještě loni jsme si s klukama jezdili na řízek Praha Pardubice a zpátky a stálo to tak 110 až 140 Kč Pendolino 170. Včera v sobotu projevil junior stejný nápad a 195-235 za jednu cestu je fakt naprd. Jako vlaky jsou plné, tak Dobře, ale není to správná cesta. Už jen proto, ze loni/předloni to bylo 5 EUR a letos 10 EUR ( změnil se i kurz) Ke tchýni do Teplic už jezdím po levobrezce Os. V ridicim voze je pohodlí srovnatelné s Berlinskymi Expresy, než dojedu z Čakovic na Lahvak, pak do Ústí, tak nakonec presedam na stejný… Číst vice »
Asi…na 1,75-14,-Kč za km mi nic tak vysokého nepřijde.
Já osobně bych se nedivil, kdyby to bylo 2,02 Kč/km (bez ohledu na počet km). Rozumí se, že je řeč o 2.třídě.
Nejhorší vraky a nejhorší přístup personálu i vedení v poslední době zažívám právě na RegioJetu.
A 2018/2019 to byl Leošek – nejméně 1x měsíčně odřeknuté spoje…
Tak jezdětě R12 pře Olomouc… ne?
Příště napiš jen :Nenávidím ČD. Všichni budou vědět o co jde a ušetříš čas. Ve společnosti je cca 10% blbečků a to jsou rovnoměrně zastoupení ve všech společenských vrstvách a tudíž na ně lze narazit všude (i tady jak se dívám) se stejnou pravděpodobností. Takže to co jsi napsal není pravda, ale plně to odpovídá výše popsané teorii…
Nevím kde jezdíte, že máte negativní zkušenost s personálem ČD, ale vyzdvihovat RJ v závazkové dopravě za vozový park či personál je mimo.
Kolik byste si představoval jako ideální jízdné? Možná jsem v menšině, ale cena mi přijde adekvátní.
Pokud porovnám například ČD cenu za zradu Vyškov – Brno, tak Regio lowcost je za 45 a Vyškov – Prostějov ČD je za 75 a to je sakra rozdíl!
Otázka je, proč ČD na R12 Brno-Vyškov nabízí pouze Flexi jiízdenku (92/120 Kč, RJ má Flexi jízdenku o korunu dražší), kdežto RJ má vázané jízdenky i na tyto krátké úseky (49/79/89).
Nejspíš protože smlouva. Kromě pár expresu z Prahy do Ostravy a Brna dopravu objednává a ceny stanovuje stat/kraj.
Není to smlouvou, je to trik.
Díváte se špatně. Můj vlak nabízí defaultně jizdenku za 92, ale když si dáte na tuhle flignu pozor, 1. Kliknete na „Koupit za 92“, pak 2. Pod „Jízdenka“ znovu kliknete na flexi za 92, dostanete se i k ostatním tarifům, vč. IDS-JMK za 57.
Podle mě je to lumpárna, ale u ČD si člověk naučí dávat pozor.
A proč to nejezdíte za 65 + 32 Kč (IDSJMK + IDSOK v aplikaci lomené v Nezamyslicích)? Anebo normálně za 99 Kč Arriva Expressem?
Jezdí to vůbec?
Podrobnosti neznam, ale nezapomínejte, že doprava se soutěží (kraj, rychlíky asi stát) a cena za kilometr není jediným kritériem.
Určitě to může fungovat tak, že stát platí pevnou částku a cena jizdenky je věci dopravce, nebo objednatel platí komplet všecko a stanovuje i cenu jízdenky.
He? Srovnáváte cenu na dvou různých trasách. Brno-Vyškov není totéž, co Vyškov-Prostějov.
A co se relace Brno-Vyškov týká, tak jeďte na tarif IDSJMK, platí i na autobus, který je dokonce rychlejší a jezdí častěji.
Jak často využíváte služeb rychlíků ČD (třeba výše vypsaných) a jak často využíváte služeb rychlíků RJ (R8, R23)? Jen pro zajímavost.
PIDman! Nejlepší doby byli když České Dráhy s.o. jako státní organizace a dopravce státní podnik. Pak jsme hold šli do EU a byla nucena Liberizace. České dráhy s MŮJ VLAK mají nejlepší IT_TECHNOLOGII VŮBEC. navíc IN-KARTA není jen o 100%,50/25% . IN-KARTA se dá využívat jako nosič jízdenek přes E-SHOP + EPIK elektronická peněženka ČD. Nejlepší by bylo kdyby SŽ skončili úplně a ČD by bylo zpět ČESKÉ s.o!!!! Kapitalismus je takový že když vám zkrachuje oblíbený RJ nebo pan Ředitel se ho snaží prodat tak jste s RJ Kredity v píči! Jsem pro konec Liberizace na ČESKÉ železnici tj,… Číst vice »
Zase povolila svěrací kazajka ?
No…něco na tom je, ale zkuste to napsat srozumitelněji…