Světová premiéra: V Hradci Králové začíná jezdit první kloubový elektrobus SOR

Elektrobus SOR NS 18 Electric při dobíjení v Hradci Králové. Foto: DPMHKElektrobus SOR NS 18 Electric při dobíjení v Hradci Králové. Foto: DPMHK

Nejnovější typ českého elektrobusu bude v Hradci Králové jezdit nejméně do května.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
OndraL

moc zajimavy kousek a ten dojezd! super!

Jan

Volejte Guinessovi…

mic

Jeden by řekl, že když se někde uživí kloubák, že by se tam už užily i dráty…

Peeetr

Myslíte jako, že na všech trasách, kde v Praze jezdí kloubové autobusy, by měli trasy předělat na trolejbusové???

david

Pokud se nekde ty kloubaky krizuji/jedou soubezne, tak by ten usek mohl byt s drahy + obratiste at se to nabije.

Lukáš F.

Myslím, že 90 % autobusových linek v Praze, co jezdí v kloubu, by klidně mohl být i trolejbus.

mic

Rozhodně bych při drátizaci začal s více frekventovanými úseky.
V hradecké (a pod) reálii bych tedy šel spíš cestou rozšíření trolejí zejména na více využívaných úsecích, což naznačuje právě provoz kloubáků.
Méně vytížené linky může obsloužit baterkobus s klackama.
Pro čistou baterku bych viděl využití jen okrajové…
…Ale rozumím, že na dráty nejsou dotace…

Ryk Mat

To rozhodně neměly. Většina tras, kudy v Praze jezdí kloubové autobusy měla být už dávno „předělána” na tratě tramvajové.

stanik

Nu ale k elektrobusům dráty potřeba nejsou, jen nabíjecí stanice , hradecký spot s busákem právě z hradckého Terminálu to bylo i řečeno . A rozhodně elektrobusy bez drátového vedení jsou přínosem pro dopravu ve městě,osobní nákladní i MHD !!!

Mic

Elektrobus bez klacků ve městě s trolejbus provozem je především blbost. Kupuje se jen kvůli dotacím. Dráty jsou pochopitelně jednodušší a funkčnější řešení.

medvěd

Proč nejezdil v zimě, aby se to pořádně vyzkoušelo? Vydrží v létě nebo budou vypínat klimatizaci ?

Jirka

Proč do městských autobusů montují ty čalouněné sedačky. Leze do toho v téhle době spousta bezďáků a pomočených individuí a dalších špinavců.

Jakub

Tak dopravci to nevadí, a hlavně je to jen předváděcí vozidlo a ty maji vždy čalouněné sedačky. Snad všechny značky autobusu

Peeetr

SOR jede. Škoda jen, že jim ty trolejbusy tak amatérsky minimálně o rok zasekl Cegelec.
Je vidět, že pokud se držíte pragmatických řešení, a pragmaticky pomalých vylepšování, tak nakonec i s menší firmou dojedete dál, než za každou cenu co nejrychleji revolučně modernizující obří výrobci jako Volvo.

Jiří Kocurek

Jasně, kvalitní firmě by se přece nestalo, že dodavatel elektroniky z ničeho nic ukončí obchodní vztah. Tam by to věděli dopředu, mají přece křišťálovou kouli.

rudlafara

No nejsem příznivce výrobků SOR a ten design se mi zdá zastaralý a divný, na úrovni metra v Praze (pan Kotas asi nic jiného neumí) a zadní kulaté světla, no to jsou 90 léta….ale jinak musím přiznat, že to není nejhorší…. Na zničení naší kreativní mládeží a teď našimi UA bratry to stačí….

Hytlák

Nějak si protiřečíte na těch třech řádcích.

Kuba

Sice by na linkách 23 a 24 už nyní mohly jezdit parciální kloubové trolejbusy v pražském pojetí cca 50% mimo dráty, ale proč to dělat, když můžeme pod dráty tahat další autobusy s hromadou baterií…

Bernard L.

Právě, to ve městech kde je rozvinutá síť trolejbusové dopravy, je dle mého názoru ideální řešení elektrifikace. Místo nové dobíjecí infrastruktury využívat (tam kde to lze) tu stávající trakční.

Spíše by mne zajímalo jaký je důvod budovat nové formy dobíjení pro baterkové autobusy, když už stejně funguje infrasturktura „na stejných hodinách“.

Kubrt

Neumožňuje to heblo na obrázku vyšší proud, než klasické trolejbusové faje?

Bernard L.

No právě, že pokud by se jezdilo pod trolejí, tak nemusí být tak vysouké proudy. Když se baterie budou dobíjet dvojnásobnou dobu, mohou být proudy přibližně poloviční (při stejném napětí).

yxc

Tak zrovna u kloubáku by to nemusel být problém. Trolejbusové klacky jsou stejně vzadu a vepředu by tak mohl zůstat rychlonabíjecí pantograf. Třeba s něčím takovým v SORu přijdou.

dopravopat

600kWh? To je slušná kapacita, až 2,5 násobok kapacity NS12 v Bratislave. NS12 majú v praxi dojazd 160km. Reálny dojazd NS18 electric odhadujem na 250km, čo na slabšie výkony stačí. S priebežným nabíjaním možno 330km.

MrMarkus

Na Czechbusu ještě mluvili o dojezdu 300km, ale i tak je ta baterie slušná, uvítal bych o ní více informací. Pro srovnání, MAN dává do 18m kloubu 640 kWh a hovoří o 270 km. Kapacita NS18 electric je 150 cestujících (naftová verze NS18 má kapacitu 171 cestujících a ten MAN jen 146).

Původní Aleš

Nebudou to Hradečáci bojkotovat, když to má pardubickou RZ? :-)))

Roman osobně

Zejména to bude „zajímavé“ při svozu fanoušků po hokejových zápasech Hradec vers. Pardubice.

Kernteriér

Myslíš, že by tam mohli omylem nastoupit Pardubáci? 🙂