Švestková dráha testuje bezúdržbový provoz, využije optický kabel a dron
Švestková dráha v Dlažkovicích a generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle. Foto: Jan Sůra
Na Švestkové dráze (Čížkovice – Obrnice) připravuje její vlastník společnost AŽD Praha přechod na bezúdržbový provoz. Společnost AŽD Praha to
Nebylo něco podobného na lávce v troji? Tam taky měli bezpečnostní systémy a indikátory. Jediný co indikovaly bylo lávka stojí/nestojí.
Ten Guláš, to je nějaké zlé psychotronické dvojče?
Jestli myslíte zlé dvojče nedávno zesnulé věštkyně Jolandy, tak zřejmě ano. Budiž jí země lehká.
Takhle si představuji budoucnost českých drah spravovaných Správou železnic.
natahat kolem vsech trati optasense by bylo super, ale na to nejsou finance.
Optické kabely jsou dnes položeny téměř podél každé hlavní tratě. Samotné zařízení FTS (FOS) od firmy Frauscher stojí cca 25 tisíc euro a má dosah 2x 40 km (na každou stranu 40 km). Cena za pokrytí jednoho kilometru tratě je tedy přijatelná.
no zatím to úplně přijatelný není. Pokud by to vyšlo a pokryla by se tím síť balo by to super. Jednotný systém, který opravdu umí „poslechnout“ si co se na koleji a v nejbližším okolí děje. Všechny obutí, případně i jiný problémy na projíždějících vozech, trhliny, lomy, vče okamžitě zjistitelný a „kótovatelný“ na přesný místo kde k danému „hluku“ dochází. ROvněž sběratelé kovů jsou tímto „hlídatelní“
Nerad bych se s tou cenou mýlil, ale pokud je ta informace správná, pak za pokrytí 1 km tratě mi to opravdu nepřijde jako přemrštěná částka. FOS je nová technika (záměrně nepoužívám slovo „technologie“), která není v podmínkách železnice ještě dostatečně prozkoumána. A protože FOS funguje na principu rozpoznávání vzorů, lze předpokládat, že některé vzniknuvší události na trati detekovány nebudou, a naopak jiné události budou detekovány falešně (vlivem hluku a vibrací v pozadí, vibrace sousední koleji apod.). Zkrátka zde v detekci událostí není taková jistota, jako je například u kolejového obvodu nebo počítače náprav. Na druhou stranu, to množství informací,… Číst vice »
SKYNET se blíží.. 🙂
Pokud to namontují na mašinky, tak to kraje bude více stát…………a bude zas handrkování………..o cenu. Potom můžete jezdit za 250-300 Kč/km – inu technika jde dopředu a údržba techniky a tratí není zadarmo. Kam snímač pošle data – správci železnice nebo se uloží na mašinu ? Já myslel, že správce železnic na to má speciální vagon na měření.
Nebude AŽD jezdí po svim teda většinu jízdy. A jinak ten náš komunistickej kraj vlastně sežere vše…….
Nechtěla by AŽD převzít jakou zkušení trať i Bechyňskou elektrickou dráhu?
co chete montovat na masinu?
Místo rudé hvězdy velký větrník. 🙂
Pokrok nezastavíš – tleskám !
To je tak moderní trať, že zrovna nedávno musel být provoz omezen ve třech mezistaničních úsecích současně, z důvodu poruchy zab. zař. … AŽD se akorát chlubí, ale SOP2P na trase B pražského metra neustále nedodělané a nedořešených spousta problémů, LS06 se občas chová také naprosto nepředvídatelně… Občas se člověk diví, jak může jistý docent z ČVUT některé věci vůbec posvětit…
Co je na SOP2 na trase B nedodělané? Konkrétně, prosím.
.
Haló, Karle, nějaký konkrétní případ toho nedodělku by stále ještě nebyl?
Myslím si, že toto je dost nebezpečné.,
Proč?
NBez lidí kje to vždy nnebezpečné
No nevím, ale bez lidí se dá eliminovat onen „lidský faktor“. A mít nataženou diagnostiku (de fakto vibrodiagnostiku) podél celý tratě je podle mne dost dobrý řešení.
Šveskova dráha je nejlíp zabezpečena trať v republice a možná na světě AŽD přeci nekecá Trolici a zbytek cifršpuonů.
Cokoli co je pro zabezpečení a ochranu lidských životů je v pořádku. Jenonom nezapomeňte že to je výskumný koridor
Není všichni Pražaci na kandelábr teď stavíte věc která odporujeje Českému rozumu vy potomci podporujete Vlasosovce takové humus My v Čechách nechceme Fuj a to i s tou vaší i posranou Prahou. Začněte malovat hranice nebo to uděláme mi. Češi
Už nehul….
Hovězí guláš mám tak rád, je to můj masitý kamarád….. lálá 🙂
Optasense to je vynález. Ale jak chtějí legislativně řešit toho drona… může lítat jen na „optickou“ viditelnost toho kdo jej pilotuje – tj na dohled. Nebo je nějaká změna legislativy?
Na to asi bude potřeba změna legislativy. O takovou kontrolu májí zájem i jiní správci sítí. ČEPS, Správci ropovodů, aj.
ohledně „polétavých “ strojů se bude musel hrábnout do legislativy, nynější úprava vůbec nereflektuje situaci. Ono dron je může být velkým pomocníkem, ale i velmi těžko zjistitelnou a „eliminovatelnou“ zbraní. Hračka za pár korun na ébaji koupená může nést slušnou střepinovou bombu… 10dkg trhaviny a nějaký ten „šrot“ okolo a máte solidní smrtící účinek v desítkách metrů od donu. Takový létající ruční granát. A čím víc bude v luftě „legálních“ dronů, tím líp se „skraje“ ten nelegální a smrtící.
Mno když budu chtít, tak vezmu úhelník a gumicuky a budu mít z toho prak. Ovšem z tou rozbuškou, to netuším jak udělat. A ruční granát teda rozhodně shánět nemíním. Ale tenisáky by se takhle střílet daly.
Na ten optický kabel můžou připojit srážkoměry, aby mohly měřit jak moc jim čvachtaj blaťáky, přece jenom s dronem od stolu by se ledacos mohlo přehlídnout 🙂
i blaťák yjsou tam slyšet. Je to dost citlivý aby to chytli lidskou chůzi i hlasitý blízký hovor. (akorát to nemá vejšky, ale slyšet to je)
Tak to je teda síla.
Ten minosovej jsem dostal od drazniho analfabeta? Jak je tu zvykem. Já zapomněl všichni mají deset vysokých škol, ale tu drážní nikdo!
Tak povídej
Ty mínusy jsou na bezpečnost drážní dopravy jste chudáci co nevědí nic ani o tefonice.
Zkus, milý Čechu (jak se zde prezentuješ), zapracovat na mateřštině. Nikdo tě tu nezná, je to tvoje další vizitka. A zatím docela bída. Proto i tvé výkřiky s těmi hrubkami působí docela komicky.
A skláři nebudou mít co jíst. Ne tahle replika říká že i pochůzkář nenajde mikro lom to zatím umí jen kolejoový obvod.
Když ono je to těžké. Kdo chce dělat pochůzkáře, ať se přihlásí. Doba je prostě taková. Tohle lidí dělat nechtějí. Co tedy zbývá? Buď to nechat „shnít“ a nebo to vyřešit technicky/technologicky.
Při podobných povzdeších si vždy vzpomenu na dokumenty třeba z první republiky, kde desítky/stovky lidí pracují na dálnici/železnici. A jak se staví dnes? A doba stavby byla stejná nebo rychlejší než dnes 😉
Lidi hlavně nechtějí dělat blbou a špatně placenou práci. Jsou ochotni třeba vykonávat blbou a dobře placenou práci.
Schopnost KO detekovat lomy se přeceňuje. Trhliny detekovat neumí a úplný lom je poznat i jinak (a pokud možno by k němu nikdy nemělo dojít díky včasné detekci trhliny).
Ano detekuje i mikro zlomy po projetí vlaků z vlastní praxe to vím jeden vlak nechá osazeny úsek a zanim lehčí to srovná
Něco jako mikro zlom podle mě neexistuje. Existují trhliny, od mikro se trhlina se šíří až nastane úplný lom. Teprve tohle může KO detekovat. Může, ale nemusí.
Nevím co děláš, ale s lomama koleji mám docela zkušenost a pracuji na trati s atoblikem.
Co si tedy představujete pod pojmem „mikro lom“? To by mě docela zajímalo. Lom je prostě lom (odborně křehký lom), lidově trhlina co proputovala materiálem do cíle.
To je když máš obsaný úsek po vlaku a po druhým ne apo třetím zase. Jinak pro debily zabezpecaváci vás většinou nechá projet trať aspoň nižší rychlosti.
To není žádný mikro lom, to je křehký lom kolejnice, vážný havarijní stav a jen to potvrzuje moje první slova, že schopnost KO detekovat lomy je přeceňovaná.
ko detekuje lom jen tehdy, pokud spolehlive se elektricky prerusi kolej, pokud je v kolejovem obvodu zapojena.
Ano.
S atoblikem? A nemáš z toho blikání tik?
hele ony ty lomy přerostly do zlomů, škyt!
Těch lomů je víc než si myslíš.
Třeba mramorový lom.
Pískovcový.
Lom kdo nikdo nevidí najdou defektoskopiti. A věř že ho najdou.
Mikro lom omluva
To věřím, že defektospitim se najde lecos. 🙂
Defektoskopie odhalí už zárodečné trhliny, ale musí to někdo dělat.
Věř že se to děje víc než by mi bylo po huti, ale je to pro bezpečnost. A to je nadevše
Ano když kolej zlomená tak nejedu a poznáš to na první dobrou?
Skláři to stejně už nechtěj dělat…
Co je to mikro lom?
to je takovej asi malilinke lomíčíček… pán má asi nějakou novou fraktologickou příručku s novým názvoslovím. Jsem zvědav zda jsou tam i kapitily u naplnelismu a případně i o cukatůře.
EDIT kapitoly o napnelismu a cukatůře…
Cuknulatuře…
A ten „mikrolom“ je asi malej lůmek na kamínky do zapalovačů.
taky by to mohl byt specialni lom, ze ktereho rovnou bude se sypat frakce 0 az 4
Když to neříká tahle replika, tak která? A co je to „mikro lom to“?
Minus napíše jen člověk které nikdy neviděl pracovat KO.
Karla Opršálka?
Od té doby co je železnice nemá většina kočích co jíst…
Jaktože ne? Co třeba ty koně?
Promiňte. Jak to, že ne.
🙂
mikro lom? to jako je mikro lom, z něj vyroste lom a ten dále roste na makro lom? Asi nějaký nový názvosloví…. Lom je jen jeden, protě úplný přerušení v celým průřezu, jestli se nepletu. Může mít x příčin. pokud to není durch, tak je to trhlina.