cargo

Surý oznámil konec ve funkci šéfa Správy železniční dopravní cesty, odchází po více než 3 letech

Pavel Surý na železniční konferenci. Foto: SŽDCPavel Surý na železniční konferenci. Foto: SŽDC

Generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý skončí v čele jedné z největších státních organizací. Svůj plán dnes oznámil

Generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý skončí v čele jedné z největších státních organizací. Svůj plán dnes oznámil členům správní rady. Ta bude muset vybrat nového ředitele, nejčastěji se mluví o jeho náměstkovi pro provozuschopnost Jiřím Svobodovi.

„Oznámil jsem na správní radě, že z osobních důvodů chci skončit ve funkci generálního ředitele, ale zatím jsem tak neučinil konkrétně. První to obdrží předseda správní rady,“ řekl deníku Zdopravy.cz Surý. Oficiálně rezignaci dosud nepodal, plánuje nicméně ve funkci skončit k 28. únoru. Pokud do té doby nebude vybrán jeho nástupce, povede organizaci od března jako statutární zástupce právě Svoboda.

O konci Surého se mluví několik měsíců. Vedení Správy železniční dopravní cesty převzal dnes devětapadesátiletý manažer 21. května 2014 poté, co byl po dvou letech odvolán Jiří Kolář. Surý je členem sociální demokracie, která ho po ustavení vlády Bohuslava Sobotky do funkce prosadila. Sobotka i Surý jsou brněnští socialisté, Surý je dodnes členem rady městské části Brno Vinohrady.

Surého velkým úkolem bylo dočerpání zbývajících třiceti miliard z fondů EU a také převzetí nádražních budov od Českých drah. Do dějin SŽDC se proto zapíše mimo jiné jako „ředitel výluk“, jejichž objem byl v roce 2015 rekordní. Evropské peníze se podařilo dočerpat, vesměs ale na projektech, které dotáhl k realizaci už Kolář, například modernizace trati Rokycany – Plzeň. Investovalo se i na lokálkách, například Mělník – Mšeno nebo České Budějovice – Volary.

Řada velkých projektů ale nabrala zpoždění a dosud se na nich nekoplo. Křiklavý je především úsek koridoru mezi pražskou Hostivaří a Vršovicemi, kde první tendr SŽDC z nejasných důvodů zrušila a druhý se nedaří dotáhnout do konce. Za Surého rovněž došlo k vyhazovu italské firmy Grandi Stazioni z pražského hlavního nádraží, což zřejmě ještě dlouho budou řešit soudy.

Jan Sůra, Jan Šindelář

 

Tagy Pavel Surý Správa železniční dopravní cesty SŽDC
10 komentářů