Šumavskou trať opraví Chládek & Tintěra, vlaky mají začít jezdit začátkem prosince
Železniční zastávka Lipka leží ve výšce 900 metrů nad mořem. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Výluka na šumavské lokálce z Volar do Strakonic zapříčiněná nestabilním náspem by měla skončit 30. listopadu. Takové je hlavní sdělení,
Sleduji, že část disktujícících zde jako jediné dobré řešení nejízdnosti tatí vnímá jejich zrušení. Není třeba se obávat – i Jihočeský kraj se dlouhodobě a úspěšně snaží o postupné zrušení veškeré veřejné dopravy.
Tak za čtvrtstoletí už nikdo nebude vědět, co to byla veřejná doprava na jihu Čech.
A opravdu ten násep porušily ty mohutné deště? Já jen, aby to spíš zase neukázalo kvalitu práce a materiálu před XX lety, jako tomu bylo celkem nedávno na trati 140, která už je zralá zase na druhý sesuv o kousek dál…
Spíše tam asi nikdo už dlouho nevyčistil pořádně odvodnění …
Většina lidí jezdí na Šumavu po trati ČB-ČK-Stožec, ne po té přes Volary ze Strakonic, takže zcela vyhozené peníze. A od Plzně se na Šumavu jezdí téměř výhradně busem či autem. Stejně tak z Prahy. A stejně tak němečtí a rakouští turisté využívají pouze trať kolem Lipna. To jsou fakta. Oprava tratě z Volar nahoru nedává smysl. Přitom pro cyklisty by to mohla být dobrá alternativa k vytížené silnici, s mírnějším sklonem než má ta silnice.
Však to taky je – jako výtah na Kubovu Huť. Ovšem na to tam musí být nějaký pohon jiný než vlastní, a ten se realizuje snáz po kolejích. Zajeďte se tam někdy podívat, až to opraví – sám jsem byl při své návštěvě překvapen, kolik jelo z Vimperka nahoru cyklistů.
Já taky, kolik jich jelo na Kvildu… zřejmě dokážou jet i cyklobusem, hlavně že je to vyveze na kopec, po čem to jede vůbec neřeší.
Do cyklubusu se těch kol moc ale nevejde..
A hlavně nejezdí celoročně, i když cyklisté jezdí na výlety i třeba v dubnu i říjnu, a v zimě zase jezdí lyžaři – v jejich případě je to speciálně na Kubovu Huť i do Lipky (kam jich jezdí „hafo“) i z Českých Budějovic pochopitelně časově mnohem výhodnější přes Strakonice než přes Volary.
Hafo jich jezdí vlakem a ne autem? A teď tu o Karkulce… 🙂
Hloupé názory: znáte tam ty silnice v zimě? A kde by na „Kubovce“ a v Lipce tolik dalších aut zaparkovalo, když už teď jich tam bývá plno?
A to už vůbec neuvažujete o tom, že k autům se musejí jejich uživatelé vracet, což zejména běžkařům (a v létě cyklistům) vůbec nevyhovuje – navíc i k takovým návratům často musejí využívat VHD.
Já to na Šumavě v klidu zvládnul bez vlaku… čistě na kole a s cyklobusem. Nastoupil jsem na Soumaráku rozc. do busu a nechal se vyvézt na Kvildu, pak to na kole vyvedl pěšky nad Kvildu, sjel do Modravy, tam se projel ke slatím okruhem (jako většina) a busem jsem to vzal zas na Kvildu (abych se vyhl kopci). Odtamtud na kole zpět do penzionu. Další den okružní výlet a pak zase autem do Prahy domů. Vlak… k čemu? A těch 10 aut navíc, což je obsazenost těch vlaků v zimě na té trati přes Volary, se tam v klidu… Číst vice »
Šumava je pohoří dlouhé okolo 120 km. Podle vás by stačila jedna přístupová trať… Trochu málo ne? To je jako bychom řekli, nač je potřeba z Prahy tolik silnic a dálnic.
Protože po těch silnicích a dálnicích jezdí lidé. Po Šumavě vlaky vozí vzduch a většina lidí je na silnicích. V pouštích jsou i 1000km dlouhé úseky bez železnic. Když tam nikdo nežije, proč tam mít vlaky?
Nevíte někdo, jak je to s opravou té trati, kterou poškodil sesuv na D8?
Nic se tam neděje. Kromě občanů podpisujících petice o tu trať nikdo nestojí, takže ani nebojuje.
Přesně tak, ta byla ještě méně využívaná než tahle na Šumavě, ale i oprava téhle na Šumavě je nesmyslná.
Jejej, vy jste takový chronický rýpal a mudrc, že 🙂 Moc mi není jasné, proč někdo s takovým „odporem“ leze na specializovaný web, čte články o železnici a pak káže likvidaci dráhy na všechny strany. Taky likvidujete celé auto, když vám urezne výfuk? 😉
Někde je napsáno, že je to web čistě pro fanoušky lokálek? 😉 Já vlakům fandím, akorát nevidím smysl v tom, že trasy kde jezdí 2-5 lidí jezdí vlak a ne autobus.