Šumavská zajímavost: Soukromý majitel mění konec tratě k hranicím na místní dráhu

Soukromá část dráhy v Novém Údolí. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSoukromá část dráhy v Novém Údolí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Zhruba 40 metrů soukromé tratě k bavorské hranici usiluje o status místní dráhy.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
HonzaEM

Tak tahle dráha je oddělená ukázkovým způsobem xD

Vlk

Tohle je pěkné. Fandím všem kdo má tyto aktivity. Držím palce ze severních čech !

Pavel Kosmata

No, že se naše aktivita dostane až ne tento server jsem nečekal. Ale nechť. 27 let aktivit na Novém Údolí bylo vždy vedeno snahou působit na znovuobnovení přeshraniční dopravy do Bavor. Proto jsme se do toho dali. A proto jsme v roce 2000 symbolicky hodili ojeté koleje na hranice (ona nejkratší mezinárodní železnice). Proto jsme také při získání opuštěného náspu pozemky ponechali v katastru jako „dráhu-provozní pozemek železnice“ a dokonce je tam i dobrovolné věcné břemeno „jen pro železniční účely“. Letos slaví trať Nové Údolí – Haimühle 110 let, tak jsme chtěli úsek za zarážedlem povýšit na vlečku, jako další… Číst vice »

tom

Fandím vám. A to že nějakej úředník musí něco udělat…asi je kolega Kalina jeden z nich….Myslím že i kdyby to dělali zadarmo tak jim z daní platíme dost….

Kalina

A budeme platit ještě víc, dokud se budou projevovat podobné rozmary za jediným účelem přidělat úředníkům práci jakýmkoli nesmyslem. Ale holt nic se neděje „zadarmo“, to je jisté.

Živnůstka

no Vy jste ale individum..!:-( Nechápete, že je to PŘESNĚ NAOPAK ..?!? Bože, ty to vidíš! Do čeho jsi duši dal…

BND 30

Kalina ! Byly dvě odpoledne. Nechte ten tablet. Prášky. A víte, co říkal primář… zapít !

švestka

Nechceš teda v pracovní době radši bouchat? Než se vykecávat na internetu, pak bude času na všechny žadatele dost a dost…

Kalanis

Ode mne také poděkování za to, že to tam provozujete.A pochvala za ten stěr poslance. K tomu mám, že to není poprvé, co Německo nebylo schopno se nějakou dobu napojit. Už se to stalo nahoře v Šlukonvském výběžku s tratí mezi Dolní Poustevnou a Sebnitz. Dokud byla služba Panoramio, tak tam byly fotky. Tenkrát ČR kolejově došla až na čáru a na čáře bylo české zarážedlo. https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Railway_line_6666_(Germany)

Vilda

Pavle,nesloužil jsi náhodou v Plzni na Slovanech u VÚ 75-05?

Stichy

Držím palce a přeji úspěch. Už v roce 1997, když jsem šel přes tento přechod s Honzou Z., tak jsme o této trati nostalgicky hovořili. Věřím, že to jednou do Haidmühle pojede 🙂 Zase se v létě přijedu podívat.

Nováček

Někdy i malý chcaní proti velkýmu větru může přinést výsledek. Když se totiž vydrží dostatečně dlouho, i ten největší vítr přejde.

Živnůstka

hezké!:-)

Kalina

Jedná se o recesi, to je evidentní, stejně jako jejich „Nejkratší mezinárodní železnice na světě“. Jisté je, že se tímto nesmyslem musí zabývat dost lidí na náklad státu, tj. veřejného rozpočtu.

Frantisek

Pokud by se stát o své železnice staral a měl zájem mimo jiné i na jejich opětovném propojení s okolím, namísto nesmyslného útlumu (jenž nepochybně zaměstnává mnohem více lidí bez užitku), nemusel by čelit takovýmto případům. Proč si vůbec platíme devalvaci železnic a přesun většiny přeprav na silnice?

Kalina

Co má zmíněná recesistická akce společného s podporou železnice?! Kromě toho německá strana má zjevně jiné priority nežli budovat lokálku z Pasova do Nového Údolí. Dopravní obslužnost z německé strany pro turisty zajištěna je autobusy, nepochybně ekologičtějšími nežli jsou staré dieslové motoráky na straně české.

malej-jarda

Z Pasova do Waldkirchenu jezdí motoráky. Dál až do Haidmühle je trať snesená a na původním železničním tělese je šotolinová cyklostezka. Doporučuji projet, je to pěkné.
Až přímo do Nového Údolí nic nejezdí. Parkoviště a zastávka busu je na německé straně kousek od hranice, přes hranici se smí jen na kole nebo pěšky.

Kalina

Byl jsem tam, ještě když do Nového Údolí jezdil přímý rychlík z Prahy, to byl celkem atraktivní spoj, to už ale skončilo.

Jiří Kocurek

A kdyby ho nebylo, tak by seděli se založenýma rukama a brali tytéž peníze.

Inspektor státních drah

Trať?
To nemá ani na dva vagóny, šašek

BND 30

Jseš naštvaný, že ti vyklouzl nebo co ?

Živnůstka

pochybuju, že ho má vůbec kam strkat..

Živnůstka

komu tím prospějete, co?????

milan

Co všechno blbci vadí je neuvěřitelné.

Luděk S.

Tenhle úsek má potenciál!

Frantisek

Když je celá léta tak hloupě zazdívaný, tak určitě. Není naopak převedení na místní dráhu důsledkem nezájmu o využití? Nemožnost budoucí běžné dopravy, zde při troše snahy třeba do Pasova, bude naopak pro někoho kýženým hřebíčkem do rakve železnice…

BND 30

Jak nezájem !?! Je to MEZINÁRODNÍ železnice a převod je důsledkem zájmu. Nevím, co je na tom nepochopitelného !?

Bob

Tak ta je opravdu „místní“ v pravém slova smyslu.