Šumavská zajímavost: Soukromý majitel mění konec tratě k hranicím na místní dráhu
Soukromá část dráhy v Novém Údolí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Zhruba 40 metrů soukromé tratě k bavorské hranici usiluje o status místní dráhy.
Tak tahle dráha je oddělená ukázkovým způsobem xD
Tohle je pěkné. Fandím všem kdo má tyto aktivity. Držím palce ze severních čech !
No, že se naše aktivita dostane až ne tento server jsem nečekal. Ale nechť. 27 let aktivit na Novém Údolí bylo vždy vedeno snahou působit na znovuobnovení přeshraniční dopravy do Bavor. Proto jsme se do toho dali. A proto jsme v roce 2000 symbolicky hodili ojeté koleje na hranice (ona nejkratší mezinárodní železnice). Proto jsme také při získání opuštěného náspu pozemky ponechali v katastru jako „dráhu-provozní pozemek železnice“ a dokonce je tam i dobrovolné věcné břemeno „jen pro železniční účely“. Letos slaví trať Nové Údolí – Haimühle 110 let, tak jsme chtěli úsek za zarážedlem povýšit na vlečku, jako další… Číst vice »
Fandím vám. A to že nějakej úředník musí něco udělat…asi je kolega Kalina jeden z nich….Myslím že i kdyby to dělali zadarmo tak jim z daní platíme dost….
A budeme platit ještě víc, dokud se budou projevovat podobné rozmary za jediným účelem přidělat úředníkům práci jakýmkoli nesmyslem. Ale holt nic se neděje „zadarmo“, to je jisté.
no Vy jste ale individum..!:-( Nechápete, že je to PŘESNĚ NAOPAK ..?!? Bože, ty to vidíš! Do čeho jsi duši dal…
Kalina ! Byly dvě odpoledne. Nechte ten tablet. Prášky. A víte, co říkal primář… zapít !
Nechceš teda v pracovní době radši bouchat? Než se vykecávat na internetu, pak bude času na všechny žadatele dost a dost…
Ode mne také poděkování za to, že to tam provozujete.A pochvala za ten stěr poslance. K tomu mám, že to není poprvé, co Německo nebylo schopno se nějakou dobu napojit. Už se to stalo nahoře v Šlukonvském výběžku s tratí mezi Dolní Poustevnou a Sebnitz. Dokud byla služba Panoramio, tak tam byly fotky. Tenkrát ČR kolejově došla až na čáru a na čáře bylo české zarážedlo. https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Railway_line_6666_(Germany)
Pavle,nesloužil jsi náhodou v Plzni na Slovanech u VÚ 75-05?
Držím palce a přeji úspěch. Už v roce 1997, když jsem šel přes tento přechod s Honzou Z., tak jsme o této trati nostalgicky hovořili. Věřím, že to jednou do Haidmühle pojede 🙂 Zase se v létě přijedu podívat.
Někdy i malý chcaní proti velkýmu větru může přinést výsledek. Když se totiž vydrží dostatečně dlouho, i ten největší vítr přejde.
hezké!:-)
Jedná se o recesi, to je evidentní, stejně jako jejich „Nejkratší mezinárodní železnice na světě“. Jisté je, že se tímto nesmyslem musí zabývat dost lidí na náklad státu, tj. veřejného rozpočtu.
Pokud by se stát o své železnice staral a měl zájem mimo jiné i na jejich opětovném propojení s okolím, namísto nesmyslného útlumu (jenž nepochybně zaměstnává mnohem více lidí bez užitku), nemusel by čelit takovýmto případům. Proč si vůbec platíme devalvaci železnic a přesun většiny přeprav na silnice?
Co má zmíněná recesistická akce společného s podporou železnice?! Kromě toho německá strana má zjevně jiné priority nežli budovat lokálku z Pasova do Nového Údolí. Dopravní obslužnost z německé strany pro turisty zajištěna je autobusy, nepochybně ekologičtějšími nežli jsou staré dieslové motoráky na straně české.
Z Pasova do Waldkirchenu jezdí motoráky. Dál až do Haidmühle je trať snesená a na původním železničním tělese je šotolinová cyklostezka. Doporučuji projet, je to pěkné.
Až přímo do Nového Údolí nic nejezdí. Parkoviště a zastávka busu je na německé straně kousek od hranice, přes hranici se smí jen na kole nebo pěšky.
Byl jsem tam, ještě když do Nového Údolí jezdil přímý rychlík z Prahy, to byl celkem atraktivní spoj, to už ale skončilo.
A kdyby ho nebylo, tak by seděli se založenýma rukama a brali tytéž peníze.
Trať?
To nemá ani na dva vagóny, šašek
Jseš naštvaný, že ti vyklouzl nebo co ?
pochybuju, že ho má vůbec kam strkat..
komu tím prospějete, co?????
Co všechno blbci vadí je neuvěřitelné.
Tenhle úsek má potenciál!
Když je celá léta tak hloupě zazdívaný, tak určitě. Není naopak převedení na místní dráhu důsledkem nezájmu o využití? Nemožnost budoucí běžné dopravy, zde při troše snahy třeba do Pasova, bude naopak pro někoho kýženým hřebíčkem do rakve železnice…
Jak nezájem !?! Je to MEZINÁRODNÍ železnice a převod je důsledkem zájmu. Nevím, co je na tom nepochopitelného !?
Tak ta je opravdu „místní“ v pravém slova smyslu.