Suez je volný. Po šesti dnech se podařilo obří kontejnerovou loď uvolnit
Loď Ever Given zablokovala Suezský průplav. Foto: Instagram / Fallenhearts17
Loď míří do Velkého hořkého jezera na velkou kontrolu.
Loď míří do Velkého hořkého jezera na velkou kontrolu.
Tak konečně. Jen kapitán, nebo lodivod budou mít asi malér..?
… nebo údržba, pokud selhala nějaká součástka.
a nebo nikdo, pokud to byla normální technická záívada.
Kdepak, cituji Sal Mercogliana z Campbellovy univerzity: Jestliže to byla mechanická porucha nebo lidská chyba, pak budou odpovědni BSM a tchajwanský provozovatel Evergreen Marine. Jestliže panovalo nebezpečí větru, lodivodi neměli loď Ever Given pustit do průplavu.
Egypt není Česko s verdiktem nikdo.
Gratulace vyprošťovacím specialistům.
Zajímalo by mě, jestli i někdo modeloval, jak zácpu co nejrychleji rozehnat. Jestli třeba na týden změnit režim na jeden den jezdit jen na sever a druhý jen dolů bez změn směrů. Nebo nějaký jiný fígl. Ale zase je fakt, že mají zase omezené množství remorkérů a pilotů.
Presne tohle me napadlo. jestli nad tim takhle premysleli, nebo to zacnou resit az ted.
Bo tohle musi byt logistická noční můra. Nicmene, pokud je kapacita kolem 90, a prumer kolem 50 denne … mají celkem dost prostoru to relativne rychle stahnout.
jednoduchy vypocet – maj kapacitu na 50 lodí navíc, trčí tam kolem 400 lodí … takze za 8 – 9 dnů maj snad hotovo.
Tak 8 – 9 dní je dost. 🙂 Jsem na to zvědav. Momentálně vidím najíždět konvoj ze Středozemního moře , v tom chumlu čekajících lodě začínají zvedat kotvy.
Prosím prověřte, zda ta výše denní ztráty opravdu dosahuje 200 miliard Kč denně, nebo zda jste pouze odpapouškovali to, co někdo plácnul. Zkuste spočítat a odhadnout, jestli náhodou to číslo není „ztráta“ v jejím pravém smyslu, nýbrž hodnota denně zdrženého zboží (které se ale z principu nikam „neztrácí“, jen propluje později). Skutečná ztráta samozřejmě bude velká, ale domnívám se, že by se mělo jednat o několik řádů nižší čísla.
a není to jedno? clovek s fungujícím mozkem to chápe… a zbytek to nepochopí tak, jako tak .)
To asi nikdo v krátkém čase přesně nespočítá, ale počítají se do toho ztráty i firem, kterým se kvůli tomu zpozdí výroba apod. O několik řádů nižší číslo to určitě nebude. i číslo nižší o řád by mi vlastně přišlo dost nízké. Jedna loď velikosti Ever give převeze tolik kontejnerů, jako několik set vlaků
To asi platí pro obchod obecně (přesměrování, prodloužení nájmů skladů, neplánované překládky, neplánované tankování atd.) ztráty v Suezu budou výrazně nižší.
Opravte si tu rychlost, uzel je přímo jednotka rychlosti, není tam za hodinu. Jinak dobře, že se podařilo a není to zablokované na delší dobu, letošní rok v námořní dopravě stojí za to…
Tak alespoň že se jim to podařilo. Je tu ale vidět krásně jak zranitelná může být infrastruktura bez patřičných záloh, jedno jestli je to průplav, silnice, nebo železnice. Snad se to nebude opakovat dlouhou dobu. Ale mělo by se začít uvažovat o dalším rozšíření kanálu. Příště by to nemusela být nehoda, ale záměrný čin.
Zaparkoval loď napříč a šel na kebab, jo? 🙂
O rozšíření se uvažuje, ale je to odložené kvůli finančně náročné stavbě nové Káhiry.
Rozšířen už byl (v severní části) – teď by se mělo dokončit jen těch pár mil na jihu, ne?
To víme, nebyl ale kompletně rozšířen.
Reakce na K.S. „Ale mělo by se začít uvažovat o dalším rozšíření kanálu.“
Přeji hezký den.
Záloha je cesta kolem Afriky. 🙂
To je jako jezdit Praha – Ostrava přes Brod a Břeclav.
Pche, to nemá jízdní doby dva týdny jako ta Afrika. 🙂
Myslím že při přepočtu na délku trasy by to tak vyšlo. 😉
😀
párkrát tak jelo pendolino
Právě proto to zmiňuju.
2x dražší s dalším tankováním paliva.
Když to bude záměrný čin, tak nepomůže žádná záloha. Stačí jedna raketa nebo nálož na lodi, které by potopily loď uprostřed průplavu. Záměrný útok bude naplánován, tak aby vyradil celou cestu.
Kanál, jehož šířka bude dostatečná bude mnohem složitější zablokovat.
Kolik je dostatečná šířka? Vztahuju to k šestidenní válce…
Kanál je na hladině široký 275 metrů. Šířka plavidla 60 metrů ….
Pokud by byly zpěvněné břehy – podobně jako ve zdymadlech až na hloubku ponoru + něco navíc a celá plavební dráha vyčistěna až na dno v celé šíři, tak se tam mohou bezpečně míjet dvě plavidla široká 60 metrů … Zbývá 155 metrů
Záloha je kolem Afriky. 🙂 A na délku lodi to nikdo rozšiřovat nebude.