Sudop Brno přeprojektuje modernizaci trati Zlín – Vizovice kvůli sporům o přejezd

Vlak ve Zlíně. Foto: Twitter Integrované dopravy Zlínského kraje.Vlak ve Zlíně. Foto: Twitter Integrované dopravy Zlínského kraje.

Cena projektové dokumentace roste a začátek stavby se neustále oddaluje. Původně se mělo stavět už od roku 2021.

70 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta

Přejezdy tohoto typu jsou fakt o průšvih a nedivím se, že je snaha je zrušit. Auto stojí na kolejích a čeká, až bude moct odbočit na frekventovanou ulici. Mezitím pojede vlak, tak aby zas zacouvalo a doufalo, že za ním nestojí další 3 auta. To si říká o průšvih. V Nesovicích se kvůli tomu posouvala silnice, tady tolik místa není. Od Vizovic si hold najedou o 1,5 km víc, ale těžko vymyslet něco lepšího, těsný souběh silnice a železnice moc neumožňuje odbočit jinde. Asi by se mělo zvážit udělat napřed úsek Otrokovice – Zlín.

Ondřej

Další příklad, jak to vypadá, když si lidé nejsou ochotní vzájemně(!) naslouchat.

Pája

Jenže to naslouchání vnímá jinak SŽ a jinak majitelé autoservisu a bazaru. Železnice ve Zlíně je dlouhodobě nepopulární u určité části lidí a hned tak se to nezmění. Popravdě jsem to čekal, i když mně i tady ubezpečovali, že teda už se určitě 2021 stavět začne. 2022 – a nic. Opět…

Frantík

Postoupila do další fáze projektu aspoň ta západní část (z Otrokovic do Zlína)?

jan v

Myslím, že se rozhodli to nerozdělovat, tedy to stojí celé.

Frantík

Takže jim to slouží jako dobrá výmluva, proč to odkládat…
No železnice evidentně ještě dlouho nebude páteří zlínské dopravy…

Pája

Ale tak prezentace k tomu byla hezká….No, konec snů a zase přes to vesnické nádraží s podivným „parkovištěm“ neobsluhované MHD do Regionovy, nebo trajflem do Otrokovic. Ach jo 😕

Martin z topírny

Jestli je SŽ k majitelům přilehlých staveb a pozemků při jednáních stejně arogantní jako běžně k dopravcům, ani se nedivím, že jí každý nekývne.

Ono asi nejde jen TUPĚ soukromou či podnikatelskou osobu odříznout od přístupové cesty 🙂 na to jsou zatím ještě zákony, které musí dát za pravdu majitelům pozemků.

Jiří Kocurek

Přesně tak a nejen „asi“. Zcela určitě není možné někomu přes cestu vrazit závoru a požadovat, aby se za svoje zařídil jinak. Obzvlášť ne, když je daný pozemek veřejným (obecním, státním) majetkem a dotyčný může prokázat, že tuto cestu využíval déle než po dobu nezbytnou k vydržení práva.
A že tam Správa zřídila přejezd? Tím

Jiří Kocurek

A že tam Správa zřídila přejezd? Tím dala najevo souhlas s takovým užitím pozemku.

Amper77

S přejezdem souhlasil císař pán, ne správa 😉

Vrták

Jestli se na ten prejezd nevykaslat, nez se dohadovat s blbcem? Ten se da zrusit vzdy. At ho tam nechaji, at si pak ten soudruh Buchta vyjizdi z arealu jak chce. Az tam pak treba nakladni vlak napali do kamionu, tak jej muze zrusit soud.Bohuzel to ale bude asi ucpavat silnici.

Jiří Kocurek

Jakože za nehodu kamionu na přejezdu odsoudíte majitele sousední nemovitosti? To jako vážně?

Jiří Kocurek

No jen si to představte: Na přejezdu u Vechtrovny nehoda naklaďáku s vlakem. Majitelé Vechtrovny u soudu, zabití z nedbalosti. A to bylo po ránu zavřeno.

Protože zákon má mít povahu obecnou a tím pádem by nastaly i takovéhle přípday, hodné návštěvy blázince.

Vrták

Ja nikoho odsuzovat neminim, jen si myslim, ze by se to casem vyresilo samo tim, ze by byl ten prejezd oznacen za nebezpecny a byl zrusen az po reko trati.

Pája

Spíš si myslím, že by přejezd měli zrušit hned. Nemuselo to být vůbec součástí modernizace, prostě tam dávno neměl být.

Frantisek

„Trať se zavrtá“ = vlakům (včetně těžších nákladních) přibude stoupání a stanou se méně efektivními? Pokud ano, říkám tomu skutečné vylepšení. 🙂

Kubrt

Jiný nápad, jak to místo vyřešit? Dříve šlo hlavně o trolejbusy, to už by dnes nebyl takový problém, ale celkově je žádoucí ten přejezd odstranit.

Frantík

Udělat plnohodnotný přejezd, podjezd, nebo nadjezd.

Pája

Stále jde o trolejbusy. Výjezd z vozovny by to pro trolejbusy bez baterií nebo dieselagregátu zůstal jen u Dřevnice, ale zase tam se má kouzlit se silnicí.

Jiří Kocurek

Ne, přibude jim také klesání, dokonce o tytéž metry jako stoupání. Takže potřebná trakční eregie bude +- stejná.

Milan

Z Otrokovic do Zlína je to tak jako tak do kopce, to stoupání se akorát posune dál od stanice, když už je vlak více rozjetý. Od stanice vzdálenost asi půl kilometru, pokles nivelity oproti stanici možná 4-5 metrů. Ke Zlínu je delší úsek, do kterého rozložíte ten výškový rozdíl. Okolní terén je asi o 3 metry výš než stanice. Takže není problém udržet sklon cca 1%. S průjezdem těžkých nákladních vlaků bych se zatěžoval, pokud by z Vizovic byla napojená trať Vsetín-Horní Lideč, která je asi o 200 m výš než Otrokovice.

Ondra

Ono ovšem v Lípě je nákladní překladiště, takže holt ty těžké vlaky tam už teď jezdí..

Jiří Kocurek

To asice ano, ale přenovávají identický výškový rozdíl. Navíc takový těžký nákladní vlak je také dlouhý, tudíž ty 3 metry ztraceného spádu nikdy nepostihnou celou jeho délku. Kdyby ano, tak se bavíme o 0,5 promile spádu (podélného sklonu) pro 600 m dlohý vlak. Běžně se jezdí 40x větší stoupání než půl promile.

Pája

Ono se má zakopávat i přejezd v Kvítkovicích.

Pája

Což evidentně nikdy nebude. Bohužel

zdydy

další vidlák co brání modernizaci tratě

xyz

V situaci, kdy jsou stavbou (rozšiřováním tělesa tratě na dvoukolejné) dotčeny i pozemky toho „vidláka“, se tomu „vidlákovi“ nedivím, že chce hájit své zájmy.

Mmch. já bych asi dělal totéž.
A vy?

ezechiel.25.17

V Přílukách ale zůstane jedna kolej. Tam je problém s nutností zrušit přejezd, co vede k několika firmám.

Odpadlík

Vcelku dulezita informace. Ja mel zato ze 2 koleje v cele delce

Jiří Kocurek

Jo faj, takže vám na dveře dáme policejní pásku vstup zakázán. Protže proto, že tam postavíme šturc. Určitě to vadit nebude, žejo, právo přístupu k nemovitosti nepotřebujete.

MartinS.

Nemovitost je přístupná z druhé strany, z Broučkovy ulice.

Jiří Kocurek

Aniž by musel přistupovat přes cizí pozemek? A zadruhé: Je tam zákaz nad 3,5 tuny, takže dovoz zboží buď na výjimku nebo konečná.

Pája

Z broučkovy ulice je přístupná normálně a ten přejezd by měli zrušit i tak. Předevčírem bylo pozdě.

Marian Kechlibar

Tak zrovna toto není běžné NIMBY nebo připomínky z druhého konce republiky, ale legitimní starost o dopravní obsluhu vlastní firmy.

Jestli je to vidlák nebo Pražák, to je v tomto případě jedno.

Karl vB.

Ještě štěstí, že jste (snad) nežil v 50. letech 20. stol.
Mám obavu, že s vaší náturou byste zřejmě byl ideální typ pro násilné prosazování kolektivizace venkova.

Odpadlík

Docela by mne zajimalo o co tu jde. Nevite nekdo? Co je spatneho s tim prejezdem? A jestli se tam 2 koleje nevejdou, tak jak to chteji preprojektovat?

jan v

Předpokládám, že jde o tento přejezd https://mapy.cz/s/kareguseho . Autosalonu a dalším podnikatelům se pak předpokládám nelíbí, že by nebyly přístupny z hlavní komunikace. Přitom ten výjezd je již nyní velmi nebezpečný a měl by být zcela zrušen: Na Vizovické je sedmdesátka a tady není odbočovací ani připojovací pruh.

Jiří Kocurek

Jim se nelíbí, že ztratili jediný přístup do firmy. A to i pro zákazníky. Vcelku pochopitelné, že jsou proti něčemu takovému.
Asi by hodně vadilo, kdyby někde odřízli použivanou vlečku, protože je napojená do širé trati.

Ten kdo vi

Přístup jenž druhé strany areálů. V tím problém není, jen není z hlavní silnice.

jan v

Nejedná se o jediný vstup do firmy. Pozemek vlastněný panem Františkem Buchtou ani nesousedí s pozemkem, na němž je danný železniční přejezd umístěn. Zato sousedí s pozemkem Města Zlína, na němž podél hranice s pozemkem pana Buchty probíhá Broučkova Ulice, ze které je k pozemku pana Buchty zřízen vjezd. Železniční přejezd je pro pana Buchtu dostupný pouze skrze soukromý pozemek vlastněný další firmou. Je možné, že Pan Buchta má s touto firmou smluvní vstah či věcné břemeno umožňující mu přístup k dannému přejezdu. To je sice hezké, ale jeho i oba sousední pozemky mají zřízené vjezdy z Broučkovy ulice, odtržené… Číst vice »

jan v

Doplnění: Pan Buchta firmu, které náleží sousední pozemek vlastní. Přesto stále platí, že pozemky v jeho vlastnictví ať už přímém nebo nepřímém, lze obsloužit i při zániku onoho nechráněného přejezdu.

Odpadlík

Tak v cem je tedy problem? Proc tu stiznost nezamitnou kdyz je to tak jednoduchy?

MartinS.

Jediný přístup do firmy to není. Z druhé strany mají autosalon, servis i autobazar přístup také.

Vrták

No, jde take o to, ze tam jsou na 1km prejezdy 3, takze celkem logicky je snaha tem prostredni zrusit, coz srazce s blbcem, kteremu hraje do karet legislativa nejde.

Kodl

A nekonecna story s nekonecnym oddalovanim terminu pokracuje. Zlinsky kraj je a stale zustava dopravnim skanzenem.

Jiří Šrámek

Haha. Že Vy jste nebyl na Liberecku?

Kodl

Zdravim, popravde nebyl.. Jak to tam vypada?

PepaM

V celém Libereckém kraji není ani metr elektrifikované a/nebo dvoukolejné trati. Zlínský kraj je na tom ještě dobře, čímž teda netvrdím, že to napojení Zlína samotného není tragické.

Kodl

Mmm tak to je samozrejme katastrofalni stav. Minule i soucasne vlady pred sebou vali obrovsky dluh na infrastrukture, ktera je ojeta az na dren. Jsem zvedavy, kdy se to zmeni a ktera vlada a kdy katapultuje tuto republiku do 21. stoleti.

Pája

No právě – Liberec má alespoň nádraží a napojení do více směrů. Zlín má pastoušku, kterou chtěl nahradit už Baťa a napojen je pouze jednokolejkou na západ.

xyz

Tím zůstane i poté, mj. vlivem neexistence tratě z Vizovic k Valašské Polance.

Holt se Zlín začal rozvíjet příliš pozdě vůči hlavnímu období výstavby železnic.

Jiří Kocurek

A to ještě mají kovaní drážníci Zlínu za zlé, že vůbec existuje.

Martin z topírny

Jako Okres budiž, jako kraj nicotné. Mělo by se výhledově vzít rozum, mapu a titěrné kraje opět sloučit. Potřebné úřady pro občany lze přece zachovat. Ale na co mít tolik titěrných krajů a tím i úřadů. Kdyby se daly záležitosti vyřídit na „Okrese“ ubylo by zbytečného cestování i zatěžování úřadů.

Axel

Řešením podstatné části Vašeho rébusu je „internet“… Tj. digitalizace státní správy.

Stanislav Domanský

Souhlasím, řada studií doporučovala řešit státní správu formou zemského zřízení, jak se osvědčilo v Německu či Rakousku, naši zákonodárci se namísto toho rozhodli pro bolševický model z roku 1949 se snahou Moravu jednou pro vždy vymazat z mapy. Nefunkčnost současných krajů je dnes zřejmá, je to paskvil, ale taky spousta politických trafik a kapři si rybník sami nevypustí.

Amper77

nevymýšlej si

Zdeněk

neverending story

Jirka

Přijde mi, že v tom videu mají podivné časy uspořeného času. Pokud pojedu ze Zlína do Otrokovic a uspoří mi to 6 minut tak jak to, že když jedu ze Zlína do Přerova tak to uspoří 11 přestože jedu po stejném úseku rekonstruované tratě? Obdobný případ při cestě Zlín – Brno a úspora 50 minut? Myslím že do toho započítávají něco, co se toho vůbec netýká.

Jarda Š.

Podle mě do těch 11 min. započítávají i přesedání v Otrokovicích. Když pojede přímý vlak, tak přesedání odpadá a cesta se zrychlí.

Jirka

A 50 minut do Brna?

Lukáš Chytil

Změna trasování. Místo oklikou přes Brno, tak přímo přes Kroměříž, kde ta trolej taky ještě není, do Brna.

Ono nejvíc vtipné je to. Že to zrychlení bude hlavně díky zrušení 3 zastávek. Takže reálná úspora jsou asi 2 minuty.

Frantík

Zase pokud tam nikdo nenastupoval ani nevystupoval, stejně by se na nich nestavělo

Jirka

No to nějaké tahání oklikou, popřípadě zkrácení jinam ale není součástí rekonstrukce. Tak proč to počítají na uspořený čas rekonstrukcí? Taky můžu v Otrokovicích přesednout na auto a budu v Brně do hodinky. Teoreticky bych to mohl taky potom počítat jako uspořený čas rekonstrukcí, ale je to blbost.

Pája

Nemyslel jste oklikou přes Břeclav?

jan v

V návaznosti na tento projekt se má modernizovat Kojetín-Hulín. Mělo by tedy být možno vypravit z Brna přímý vlak, jedoucí do kojetína 200, potom kodrcačka 100kou do Hulína, 160 do ortokovic, 100 do zlína a pak regínou cca půlhodinu + 15 na přestup do vizovic 😀 A pod drátem.

Jiří Kocurek

Ano, v projektu nové trati Brno-Přerov je možno takové spojení najít. Kroměříž (29000 obyvatel) tak získá přímé železniční spojení dokonce do dvou krajských měst. Trošku jiná liga…

Přestup vlak/bus je v Kroměříži na výbornou. Jen ten Regiokrám stojí za čtyři mínus.

Petr

A kdy se ten projekt Brno-Přerov začne měnit v realitu?

Jarda Š.

Dobrá správa slibuje, že začne do tři let, tak jako to slibovala i v minulých letech.