Sucho ovlivní další nostalgickou akci, Kafemlejnek nesmí do Bezdružic
Brejlovec a karkulka. Autor: České dráhy
Součástí akce bude i pochod za vybudování trati do Teplé.
Součástí akce bude i pochod za vybudování trati do Teplé.
Zatím to vypadá tak, že v sobotu nepojede ani pára do Sázavy. Holt jiný kraj, jiný mrav. Parní víkend v Martinicích za účasti sedmy proběhl bez omezení i za toho nelidského vedra, které ten víkend panovalo.
Na fotce vidím lokomotivu Francescu, kde vůbec nyní jezdí moje oblíbená Giulietta?🙂
Ti šotouškové mě nesmírně baví. Hned se vyrojí úvahy a odsouzení nějakého projektu, který je podle nich zbytečný a jak by to vyřešil ten jejich úžasný moderní nízkopodlažní levňoučký busík. Jestli pak aspoň jednoho šotouška napadlo, že tato každoroční akce na podporu prodloužení tratě je jen jakási regionální pouť, chápej zábava, stejně jako například upalování čarodějnic? Dokáže průměrný zfanatizovaný šotoušek pochopit, že tu trať tam nikdo nechce, nepotřebuje, ale je to hezká akce, zábava a co víc, ten region tím ožívá, přijedou lidi, pobaví se … A to je špatně? Lidi, probuďte se a nežerte to tak 🙂
Vy asi máte hodně smutný život že 🙂
To máte trochu popletené😂😂 za rušení tratí a náhradu busem opravdu nebojují šotouši😂…to by byl ten největší šotouš Axel😂….. Je to přesně naopak…šotouš i na té úplně marné trati bude do krve propagovat 810 a psát jak je to skvělé vozidlo a jaký má trať potenciál….za to, že tam nikdo nejezdí může v jeho očích vždy úplně někdo jiný než ČD…např. objednatel, hloupý a nevdečný místní substrát a když už je úplně nejhůř a musí volit mezi vinou u ČD a SŽ, tak to se skřípěním zubů obvykle odskače ta SŽ….z toho pak má šotouš obvykle hodně špatné svědomí….
Docela provokace chtít při tom suchu ještě stavět trať do Teplé…
A dotkne se to i páry pod Králičákem?
Ne.
Tady cítím brutální tlak ze strany hejtmana?! nebo to tak není?! Jak je možné, že v celé České Republice je stopka a zrovna pod Kralickým sněžníkem, kde pára jede vyloženě kolem lesů se vesele jezdí?
protoze jiskry zapali spis pole s obilim nez les.
Tenhle víkend je stopka jen v Plzeňském kraji. Příští víkend už možná nebude ani tam.
Stopka je i ve Sředočeském kraji. Zatim to vypadá že nějaká dieslová lokomotiva bude muset je na akce plánované na příští víkend.
I v Olomouckém.
Ach jo… Takhle vznikají poplašné zprávy. V celé republice stopka není. A už vůbec ne jenom na provoz parních lokomotiv bez návaznosti na další opatření. Kraje (nařízeními hejtmanů na základě doporučení Hasičského záchranného sboru a informací meteorologů, jejichž základem jsou data o půdním suchu a aktuální předpovědi počasí) samostatně vyhlašují omezení nakládání s otevřeným ohněm, které ve výčtu například v Olomouckém kraji od 12. 07. t. r. zní takto: Na celém území Olomouckého kraje je do odvolání zakázáno: a) rozdělávání nebo udržovaní otevřeného ohně (např. spalování hořlavých látek), b) pálení klestu a zbytků po těžbě na lesních pozemcích, c) používání… Číst vice »
Omlouvám se za chybu: Má být „…podle bodu f)…“ 🙁
Není nic jednoduššího než se zeptat přímo:
Ing. Karel Kolářík
950 770 020
ředitel HZS Olomouckého kraje
olk.reditel@hzscr.cz
Dnes parní lokomotiva z Červeného Potoka do Hanušovic a zpět vyvíjela tažnou sílu. Takže provozovatel vlaku MBM rail s.r.o. nejspíše porušil zákaz podle toho co píšete. Lokomotiva do Hanušovic dle fotek dojela vlastní silou.
f) jízda parní lokomotivou, pokud nejsou zajištěna bezpečnostní opatření k zamezení vzniku požáru
Prosím dejte nám pak všem veřejně vědět jaké provozovatel konkrétně MBM rail s.r.o. udělal opatření, aby zamezil jakémukoliv možnému požáru. Pevně věřím, že HZS Olomouc odpoví…
Já zase pevně věřím, že HZS o té jízdě věděl předem.
Zrovna z Hanušovic zpět do Červeného Potoka se jede celkem kudla……..
je tam všude pole a lesík :)))
Můžu se jako nezasvěcený zeptat na přínos připojení do Teplé? Na mapě to smysl dává, jízda oblouky a stoupáním po stávající trati už taková hitparáda není.
Aby to nebyla taková kratší delší jízda při turisty z Plz/KV o víkendech, jako třeba Dobříšanda, kde ten rychlejší je autobus.
Díky za reakce.
A díval ses na ty stránky toho „sdružení přátel dráhy“ k té trati? To je těžký retro, těžká nostalgie, už jenom slovo „lokálka“ se tam vyskytuje 127× na průměrné normostraně! 😅 No tak co, no, jaký by to mělo mít smysl? Nákladní doprava není na trati od roku 2018, co SŽCZ konala 3/4 roku dlouhou nepřetržitou výluku, no a to víš, zas tak dlouho dřevo nepočká, tak si prodejce dřeva sjednal „potah“. Takže z tohoto hlediska je trať mrtvá. Na té trati jsou Konstantinovy Lázně, jinak Bezdružice jsou díra nevídaná, no a vůbec, nebýt Konstantinových Lázní, tak se obávám, že… Číst vice »
Mladotice – Kralovice je stejná blbost jako Bezdružice – Teplá.
Spojení Plzeň – Karlovy Vary by bylo přes Bezdružice a Teplou kratší kilometricky i časově, než přímý vlak přes Cheb. Přímý, spěšný vlak má dnes cestovní dobu 2 hod 23 min. Osobní vlak (Os 7101) z Karlových Varů (dolní n.) jede do Teplé 50 minut, z Plzně do Bezdružic (Os 17840) se jede 1 h 15 minut, dohromady 2 hod 5 minut. Pokud by vlak zvládl jízdu mezi Bezdružicemi a Teplou do 18 minut, na což by při vzdálenosti 11 km stačila i rychlost 40 km/h, tak se jedná o rychlejší spojení. Případný spěšný vlak přes Bezdružice a Teplou by… Číst vice »
Vylučuje. Trať Mariánské Lázně – Karlovy Vary má traťovou rychlost 60, se spoustou pomalých úseků (30, 40). Je to museální trať s museálním provozem – nízká nástupiště, nezabezpečené přejezdy, jedno s druhým. Pokud by se ta trať Reko na rychlost 80 – 90, což i při jejím profilování lze, většina pomalých úseků se odstranila, a pokud by spěšný vlak byl opravdu Eilzug, ne zrychlený osobní vlak, co stojí v každé řiti, tak tam taky nepojede 2.5 hodiny. Dobře, dejme tomu, vybudoval bys novou trať Bezdružice – Teplá, fajn, na trati jsou Konstantinovy lázně, což je taky řiť s cca 900… Číst vice »
Ten Ex/SC 504 má z Mariánských Lázní do Karlových Varů přes Cheb dle jízdního řádu 63 minut, Os 7101 přes Bečov nad Teplou jede (se spoustou zastávek) 76 minut už dnes, takže trasování rychlého spoje přes Bečov je zajímavé, akorát na to chybí elektrizace (a hodila by se modernizace). Co se týče srovnání Plzeň – Mariánské Lázně – Teplá, tak to je 95 km s traťovou rychlostí (pro konvenční soupravy) 90 až 100 km/h (a max. 110 km/h na cca 5 km u Milíkova). Spojení Plzeň – Bezdružice – Teplá je cca 58 km, takže už při 60 km/h se… Číst vice »
Tohle už bude každé léto, zvykněme si. Možná páru neodstaví ETCS, ale prosté nebezpečí požáru.
Ledaže by se jezdilo od podzimu do jara. Mikulášské a silvestrovsko-novoroční jízdy netrpí nedostatkem návštěvnosti. Slavný týdenní plandampf na trati Dolní Lipka – Štíty se v březnu 1985 odehrál za mimořádně hnusného zimního počasí a přesto byl obecenstvem navštíven více než slušně. A v Německu se taky jezdí i v zimě.
Ne ne. Pevně věřím tomu, že když bude někde jezdit pára zatímco jinde bude zákaz bude to v Libereckém kraji a budou se sem na naše lokálky sjíždět stroje z celé ČR. A že jim to v Martinicích a na trati z Martinic do Staré Paky nebo Rokytnice n. Jizerou extrémně sluší. Jediné co tady snad může páru dočasně zastavit jsou spadlé stromy.
to mě teda mrzí
Kolik je případná pokuta za nerespektování? Třeba by cestující byli ochotní zaplatit k jízdence ještě menší výpalné pro úřad.
Takovou hovadinu už jsem tady fakt dlouho nečetl.
A až to někde vzplane, tak nepochybně rádi zaplatí kompletní zásah HZS + škody na zdraví a majetku + vyplacené pojistné…
BTW, v Olomouckém kraji (asi i jinde) jsou pokuty za nedodržení zákazu zacházení s otevřeným ohněm až 15 000 Kč a když přitom vznikne požár, tak až 25 000 Kč; vznikne-li větší škoda nebo dojde-li k ohrožení/postižení osob, může jít i o trestný čin podle §§272 a 273 trestního zákoníku.
Ještě dodám, že vše uvedené nevylučuje zavedení občanskoprávního řízení proti viníkům o náhradu škod.
Ach jo, bejt blbej a ještě to takhle veřejně presentovat… 🙁
Není za takovouhle „aroganci před zákonem“ (veřejně hlásat že zákon nebudu respektovat a pokutu klidné zaplatím) nějaký extra postih?
A v případě způsobení požáru šli sedět na 3 až 8 roků. Pokuto!
http://zakony.centrum.cz/trestni-zakonik/cast-2-hlava-7-dil-1-paragraf-272
„Pane, podívejte se na toho chlapce, jak má velikou hlavu! Ten musí být asi blbej, co?“
„Ale to je náš Jeník!“
„Nepovídejte! Ale sluší mu to, že?“ 🤷🏽♀️
Spíše by bylo vhodné uvažovat o zajištění , zaplacení nějakého kropení za lokomotivou a prevenci zajištěnou rozmístěním třeba JDH podél trati. Když se 23.5.2023 vracela 310 0134 z Ostroměře do Jičína nebylo přijemné po jejím průjezdu lesním úsekem ves toupání vidět jak se za lokomotivou do spadaného listí podél trati snáší tu a tam žhavé uhlíky. Pouhým okem to vidět nebylo, ale na videu ano.
Oprava.28.5.2023
To je obrovská škoda, ale co se dá dělat. Rozumné opaření. ude sleva?
Ano, kdesi k této jízdě podrobněji psali, že bude sleva na jízdném/návratek z již nakoupených jízdenek.