Letošní extrémní sucho začíná mít vliv i na městskou hromadnou dopravu. Dopravní podnik města Brna od dnešního dne omezuje provoz lodní dopravy na Brněnské přehradě.
Důvodem je nedostatek vody v Brněnské přehradě. Kvůli němu lodě budou jezdit pouze z přístaviště Bystrc do zastávky Hrad Veveří a zpět. Informovala o tom mluvčí DPMB Barbora Doležalová. Lodě tak nezajedou do zastávek Mečkov, Skály a Veverská Bítýška.
DPMB je jedním ze dvou dopravních podniků v zemi, který provozuje k tradičním druhům městské dopravy i lodě. Na Brněnské přehradě provozuje celkem šest lodí. Jednu výletní loď provozuje také Dopravní podnik města Pardubic.
Sucho zatím jinak v dopravě omezuje pouze provoz historických vlaků, na většině území je zakázán provoz parních lokomotiv.
jezdím do veverské b.každý rok, letos jsem to naplánoval na tuhle středu a pojedu tedy do veveří, teprve od veveří je tam krásná příroda, vždy kupujeme zpáteční. A kdo nejel, vřele doporučuji.
Co si budeme povídat, stejně většina lidí jezdí jen do Veveří, ve Veverské Bítýšce nastupuje minimum lidí.
Trávit hodinu a deset minut na lodi v celé trase je výlet, nikoli cesta MHD – autobusem to trvá asi 20 minut.
DP Koněpůlky a jejich loď Arnošt z Koněpůlek… Šalingrad není jediné městské povoznictví, které provozuje loď…
Jednak v článku je chyba:
DPMB je jediným dopravním podnikem v zemi, který provozuje k tradičním druhům městské dopravy i lodě. Brněnskou přehradu. Provozuje celkem šest lodí.
A dovolil bych si polemizovat nad titulkem, že sucho omezuje MHD.
Lodní doprava na přehradě je spíše turistického charakteru a doplňkem.
Zato v Praze či Budapešti plní přívozy skutečně funkci MHD.
Při současných cenách za plavbu lodí to ani jinak než jako výletnická záležitost fungovat nemůže …
Pražské přívozy ovšem neprovozuje DPP, ale samostatné plavební společnosti – takže DPMB je asi opravdu jediný DP v ČR, který pravidelnou lodní dopravu vlastními loděmi provozuje.
a mají tam elektrolodě?
Ano, všechny provozované DPMB jsou na baterie.