Subterra kupuje pro železniční stavby lokomotivu EffiShunter od CZ LOKO

EffiShunter 1000 v barvách Subterry. Pramen: CZ LOKOEffiShunter 1000 v barvách Subterry. Pramen: CZ LOKO

Lokomotiva bude využívána především pro přepravu stavebního materiálu a traťové mechanizace.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MHD

Když vidím tu žlutou nádrž na naftu, tak si musím promyslet něco o návrhu od stolu.
Po pár dnech tam přibude černý šlic od nafty a postupně bude odspohu šednout od prachu.

Jiří Kocurek

Jaktože na autobusech žádný takový černý šlic pod víčkem nádrže nebývá?
Na té bílé by to bylo vidět… https://foto.bmhd.cz/f/39/384/38318.jpg

MHD

Pokud vím, tak Karosa se tankuje z pravé strany. Jinak srovnáváte hrušky s jabkama.

Lemmy

Tahle Karosa se tankuje otvorem vpravo od čísla, ale je pravda, že tohle je jen vnější kryt, který se většinou povede nezacamrat.

asdfg

Když se veme hned po zbrojení hadr a okolí se utře, tak to není problém. Jo aha, on to problém je, protože by někteří ten hadr museli vzít.

MHD

Jistě, že to lze. To se řeší nafta a co prach odlétající od náprav, brzdové piliny aj.? Nebylo by prostě praktičtější udělat vhodný nátěr na nádrži, aby tam každá špína nebyla vidět? Zkuste dát příklad železničního vozidla, které má nádrž světlou. Připadá mi, že jsme před objevením Ameriky. Opakují se stejné chyby jako v případě bílého čela u Najbrta 1.

Lemmy

Asi ten dotaz nechápete, ale on s výjimkou „zažitých postupů“ podniků typu ČD a ČD Cargo není důvod, aby nádrž byla nějak zásadně špinavá. Jak vám naznačuje diskutující výše, stačí hadr – a samozřejmě mašinku občas umejt, nejen kvůli nádrži.

MHD

Spíše vy nechápete můj dotaz.

Lemmy

Pokud ho nechápu já, tak ho nechápou ani konstruktéři v CZ Loku, protože výchozí barva nádrže je světle šedivá – viz firemní web. 🙂

Jirka

No původně jsem přemýšlel, jestli nejde o vtip. Název české lokomotivy ŠUNTer se mně trochu nezdál. Při prohlídce firemního webu jsem musel změnit názor. Nechť se jim daří a lokomotivy se nechovají jako šunt.

pzag

Není to šunt jako šunt, ale jako shunter, teda posunovací lokomotiva.

Y.K.

Šunt je i eketrický bočník, ne nutně slangově šmejd.
Shunter je „posunovací lokomotiva“ v angličtině.

Jiří Kocurek

Tak už samotné clovo lokomotiva pochází z latiny, nikoliv z češtiny…

Jirka

Tak, na vás je vidět, že jste zastánci trolejového přenosu energie, když máte tak dlouhé vedení a žádný smysl pro humor. Ale budiž.

Jimbo Jones

To už se tu bude skrytě reklamním článkem prezentovat KAŽDÁ vyrobená lokomotiva?

Jan Sůra

Až Jimbo Jones Locomotives oznámí první vyrobenou lokomotivu, rádi se o tuto informaci podělíme. Do té doby třeba pochopíte rozdíl mezi každým zákazníkem a každou lokomotivou.

Lemmy

Tak ono není povinné tu číst všechno… Já jsem taky od cca. 20. článku o mostech na Hořínském kanále přestal téma sledovat… 🙂 Ale CZ Loko je zajímavé, každá ta mašinka je v něčem jiná podle zákazníka, mě zrovna tohle docela baví.
A reklama to nebude – chodí sem hlavně šotouši a ti mají problém si koupit jízdenku za plné jízdné, natož novou lokomotivu… 🙂

Dolfi

To je dobře nový stroje a šou od nás 👍

Laik

Dobře CZ Loko!

Tomáš Ž.

Dobře Subterra!