Stuttgart objednal další metrotramvaje od Stadleru, celkem jich převezme 70
Nová metrotramvaj pro Stuttgarter Straßenbahnen. Foto: SSB
Zakázka přinese vyřazení vozidel z 80. let i rozšíření nabídky.
Zakázka přinese vyřazení vozidel z 80. let i rozšíření nabídky.
Na tramvaj je to vysokopodlažní a na metro nízkokapacitní.
Takže je to na hov..
To je ale drzost, jen tak si provozovat systém, který mi nejde zaškatulkovat, že pane?.
„Jde v podstatě o lehká kolejová vozidla“ – a co jiného by to taky mělo být, že?
Má to těžší podvozek a pár stanic v podzemí, ale na to nazývat to metrotranvaj, je to podle mě prostě moc krátké.
To tvrzení „čtvrtou generací tramvají od Stadleru“ není úplně přesné, zájemci naleznou detailnější popis zde https://de.wikipedia.org/wiki/SSB_DT_8
jj, díky za upozornění.
To by slušelo Praze! Úplně vidím takovýhle design jako nástupce M1 🙂
Až na to, že tohle jsou tramvaje, ne metro (Stadtbahn je trochu více segregovaná rychlodrážní tramvaj). Metrotramvaj je už vůbec nepodařené slovo.
A proto je Stadtbahn označovaná jako U-Bahn, že? Upřímně, jestli vás napadá nějaká vhodné české pojmenování lepší než metrotramvaj, sem s ním:)
No není označován jako U-Bahn (jen ve Frankfurtu), to jejich modré U je přerušené nápisem Stadtbahn. Ale přidržel bych se označení (rychlodrážní) tramvaj, jezdí to dle BOStrabu. Ve Volgogradu tomu taky nikdo metro neříká, když jsou tam v podzemí T3 v levostranném provozu.
https://www.stuttgart-tourist.de/anreise-und-mobilitaet-in-stuttgart/oepnv-in-stuttgart
Hned titulek: U-Bahn. Oficiální stránky města:-)
Jak tomu říkají russáci, to je mi upřímně zcela jedno.
SSB používají název Stadtbahnwagen.
https://www.facebook.com/SSB.Stuttgart/posts/willkommen-in-stuttgart-meine-stadt-das-erste-fahrzeug-der-neuen-stadtbahngenera/4395093877203932/
Písmeno „U“ pro Stadtbahn se ve STG používá proto, aby nedocházelo k záměně s S-Bahnem.
Modré logo „U“ je doplněno slůvkem „Stadtbahn“.
Stačí si na linku:
https://www.ssb-ag.de/kundeninfo/karten-und-fahrplaene/
rozkliknout první položku „Stadtbahn-Liniennetz“
Takto vypadá klasická povrchová zastávka Stadtbahnu mimo centrum, pojížděná společně s auty.
Na cizího v osobním autě může trošku nezvykle působit docela vysoký peron.
https://www.google.it/maps/@48.8384231,9.1606733,3a,75y,119.12h,90.83t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDHvZZwqKLyOp-o-c7x_iDQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
Metrem se to dá nazvat fakt jen s velkou dávkou kreativity.
a tohle je také klasická povrchová zastávka, že:-)) https://en.wikipedia.org/wiki/Stuttgart_Stadtbahn#/media/File:Stadtbahn_Stuttgart_-_Hst_Rathaus.jpg
Popis na fotografii z vašeho odkazu zní:
„Stuttgart Rathaus Stadtbahn underground station“, tedy Stuttgart radnice, podpovrchová stanice městské dráhy.
Těžká vysokopodlažní tramvaj v centru Stuttgartu zajíždí pod zem. Tak je to někde i ve Vídni.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5a/USTRAB_Wien_7.JPG
To se původně před rokem 1969 plánovalo i v Praze.
Ještě jsem našel přehled linek Stadtbahnu SBB: U1 – U16:
https://www.ssb-ag.de/kundeninfo/unterwegs-mit-der-ssb/stadtbahnlinien-der-ssb/
Fajn, dopravce se jmenuje Stuttgarter Straßenbahn. V Portu nebo Paříži říkají čistě tramvajovým systémům z marketingových důvodů metro. V Drážďanech se nedočtete o nových tramvajích NGTDXDD, ale o Stadtbahnwagen, protože Strassenbahn je fujfuj stará nesegregovaná tramvaj přeci Já myslel, že se tady trochu pohybujeme v odborné, nikoliv marketingové rovině.
Hm, takže „Unterstadtbahn“?
Ve Stuttgartu jsem žil, je to U Bahn, všichni tomu tak říkají, v Česku jsme zase papežštější než papež, že?
Škoda, že to tedy má v logu Stadtbahn a technicky a legislativně je to tramvaj, vy papeži. V Brně teď nedávno psali o metru v souvislosti s provozem KT8 do Bohunic k nemocnici, tak to abychom si začali papežsky zvykat.
To máte pravdu, že „všichni tomu tak říkají“.
Nicméně debata se vede o druhu nasazených vozidel a tady spatřuji paralelu s vídeňskou U6, která je také zařazena do systému U-Bahn, ale jezdí s naprosto jinými vozidly než zbývající linky klasického metra U1 – U4 a z části (v centru) po tělese původní Stadtbahn.
https://de.wikipedia.org/wiki/U-Bahn-Linie_U6_(Wien)#/media/Datei:U6_Handelskai3.JPG
Tak určitá analagoie je púvodně zvažovaná varianta Pražského Metra, která je běžně označovaná jako lehké metro. https://cs.wikipedia.org/wiki/Lehk%C3%A9_metro
To sice ne, ale tady to směřovalo spíš na design, ne?
Vy jste asi nikdy nejel metrem ve špičce že ano?
Jinak by vás takový nesmysl nenapadl.
To by se v ČR nestalo!
Myslíte takový kočkopes jako metrotramvaj?
Souhlasím, že je to k ničemu – na tramvaj je to v ulicích nepoužitelné, protože to potřebuje vysoké nástupiště a v ulicích to dělá nesmyslné bariéry a musíte na to chodit div né po schodech a v metru je to malá kapacita. Takže oba světy slušně řečeno na nic.
Klasik by řekl: METROTRAMVAJ nebrat