Stuttgart objednal další metrotramvaje od Stadleru, celkem jich převezme 70

Nová metrotramvaj pro Stuttgarter Straßenbahnen. Foto: SSBNová metrotramvaj pro Stuttgarter Straßenbahnen. Foto: SSB

Zakázka přinese vyřazení vozidel z 80. let i rozšíření nabídky.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JaŠ

Na tramvaj je to vysokopodlažní a na metro nízkokapacitní.
Takže je to na hov..

Kyz

To je ale drzost, jen tak si provozovat systém, který mi nejde zaškatulkovat, že pane?.

Kyz

„Jde v podstatě o lehká kolejová vozidla“ – a co jiného by to taky mělo být, že?

Peeetr

Má to těžší podvozek a pár stanic v podzemí, ale na to nazývat to metrotranvaj, je to podle mě prostě moc krátké.

Kubrt

To tvrzení „čtvrtou generací tramvají od Stadleru“ není úplně přesné, zájemci naleznou detailnější popis zde https://de.wikipedia.org/wiki/SSB_DT_8

Jan Kavan

To by slušelo Praze! Úplně vidím takovýhle design jako nástupce M1 🙂

smasska

Až na to, že tohle jsou tramvaje, ne metro (Stadtbahn je trochu více segregovaná rychlodrážní tramvaj). Metrotramvaj je už vůbec nepodařené slovo.

smasska

No není označován jako U-Bahn (jen ve Frankfurtu), to jejich modré U je přerušené nápisem Stadtbahn. Ale přidržel bych se označení (rychlodrážní) tramvaj, jezdí to dle BOStrabu. Ve Volgogradu tomu taky nikdo metro neříká, když jsou tam v podzemí T3 v levostranném provozu.

Karl vB.

Písmeno „U“ pro Stadtbahn se ve STG používá proto, aby nedocházelo k záměně s S-Bahnem.
Modré logo „U“ je doplněno slůvkem „Stadtbahn“.
Stačí si na linku:
https://www.ssb-ag.de/kundeninfo/karten-und-fahrplaene/
rozkliknout první položku „Stadtbahn-Liniennetz“

Karl vB.

Takto vypadá klasická povrchová zastávka Stadtbahnu mimo centrum, pojížděná společně s auty.
Na cizího v osobním autě může trošku nezvykle působit docela vysoký peron.
https://www.google.it/maps/@48.8384231,9.1606733,3a,75y,119.12h,90.83t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDHvZZwqKLyOp-o-c7x_iDQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
Metrem se to dá nazvat fakt jen s velkou dávkou kreativity.

Karl vB.

Popis na fotografii z vašeho odkazu zní:
„Stuttgart Rathaus Stadtbahn underground station“, tedy Stuttgart radnice, podpovrchová stanice městské dráhy.
Těžká vysokopodlažní tramvaj v centru Stuttgartu zajíždí pod zem. Tak je to někde i ve Vídni.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5a/USTRAB_Wien_7.JPG
To se původně před rokem 1969 plánovalo i v Praze.

Karl vB.

Ještě jsem našel přehled linek Stadtbahnu SBB: U1 – U16:
https://www.ssb-ag.de/kundeninfo/unterwegs-mit-der-ssb/stadtbahnlinien-der-ssb/

smasska

Fajn, dopravce se jmenuje Stuttgarter Straßenbahn. V Portu nebo Paříži říkají čistě tramvajovým systémům z marketingových důvodů metro. V Drážďanech se nedočtete o nových tramvajích NGTDXDD, ale o Stadtbahnwagen, protože Strassenbahn je fujfuj stará nesegregovaná tramvaj přeci Já myslel, že se tady trochu pohybujeme v odborné, nikoliv marketingové rovině.

SYN

Hm, takže „Unterstadtbahn“?

Hoermalmeister

Ve Stuttgartu jsem žil, je to U Bahn, všichni tomu tak říkají, v Česku jsme zase papežštější než papež, že?

smasska

Škoda, že to tedy má v logu Stadtbahn a technicky a legislativně je to tramvaj, vy papeži. V Brně teď nedávno psali o metru v souvislosti s provozem KT8 do Bohunic k nemocnici, tak to abychom si začali papežsky zvykat.

Karl vB.

To máte pravdu, že „všichni tomu tak říkají“.
Nicméně debata se vede o druhu nasazených vozidel a tady spatřuji paralelu s vídeňskou U6, která je také zařazena do systému U-Bahn, ale jezdí s naprosto jinými vozidly než zbývající linky klasického metra U1 – U4 a z části (v centru) po tělese původní Stadtbahn.
https://de.wikipedia.org/wiki/U-Bahn-Linie_U6_(Wien)#/media/Datei:U6_Handelskai3.JPG

MildaIV

Tak určitá analagoie je púvodně zvažovaná varianta Pražského Metra, která je běžně označovaná jako lehké metro. https://cs.wikipedia.org/wiki/Lehk%C3%A9_metro

intrus

To sice ne, ale tady to směřovalo spíš na design, ne?

JaŠ

Vy jste asi nikdy nejel metrem ve špičce že ano?
Jinak by vás takový nesmysl nenapadl.

Nokkonen

To by se v ČR nestalo!

JaŠ

Myslíte takový kočkopes jako metrotramvaj?
Souhlasím, že je to k ničemu – na tramvaj je to v ulicích nepoužitelné, protože to potřebuje vysoké nástupiště a v ulicích to dělá nesmyslné bariéry a musíte na to chodit div né po schodech a v metru je to malá kapacita. Takže oba světy slušně řečeno na nic.
Klasik by řekl: METROTRAMVAJ nebrat