Stupno jako kritické místo české železnice. Podruhé během 9 dnů tu vykolejil vlak
Vykolejený vlak (810) ve stanici Stupno (18. 12. 2023). Pramen: Drážní inspekce
Provoz je zastaven, dopravce zajišťuje náhradní autobusy.
Provoz je zastaven, dopravce zajišťuje náhradní autobusy.
Opět, dobrá správa. A její úchvatný nesmysl, samovratné výhybky.
Jaký mají vůbec smysl?
Do toho #mynic netahejte… Samovratná výhybka je perfektní věc. Sám jsem si jich šest koupil v roce 1998… Jenže je potřeba je umět používat… Pokud samovrat nedojde, nejenže nesvítí zábleskové světlo (doporučuji všem, aby se podívali, jak to vlastně vypadá, byť to má svou logiku, protože samovrat mohl být umístěn i v místě, kde nebyl zajištěn přívod elektrické energie a byl napájen autonomně z baterií ( Kraslice, Sv1). Pokud si projdeme závěrečné zprávy Drážní inspekce o samovratech. zjistíme, že #mynic s oblibou vypouští vlaky do nesjízdné dopravní cesty, pravda, krytou zábleskem bílé. A opět opakuji: není důležité zjistit, kdo je… Číst vice »
Dobrá správa
Teda ale titulek hodně přepálený
Proč? 2x vykolejení na stejném zhlaví za pouhých 9 dnů. Stupno se může právem zařadit mezi rekordmany a možná už v Pelhřimově zjišťují, zda Stupno nezapsat do Knihy rekordů.
Stupno je zapadlá lokálka, určitě ne kritické místo sítě
Z pohledu počtu nehod rozhodně kritické.
Dá se to tak říci. Ani Poříčany Stupno netroufnou s ohledem na počet vlaků.
Ale co s tím? Nejsem si jist, jestli dirigující dispečer na Trinaglu v Plzni vidí polohu samovratů (došel, nedošel). Pokud ano, řešení je jednoduché… DD smí udělit povolení k jízdě pouze v případě, že je dopravní cesta sjízdná včetně dolehnutí všech výhybek. Ostatně u přejezdů tuto povinost má.
Nemá-li tuto kontrolu, pak je rozumné jí udělat.
Říkat si, že strojvedoucí jsou blbci je sice taky řešení, ale nám jde přece o snížení počtu MU, nikoliv o to vědět, kdo je blbej…
Kolik vlastně těch uvraťových stanic u nás máme? Vybavuji si ještě Liteň, Dubí, Zásmuky.
Tachov, Opava východ a něco byla na ždánické trati.
Úvraťové jsou ještě Žleby, naopak Opava východ nikdy nebyla stavěná jako úvraťová, ale jako hlavová.
(Kutná Hora, Děčín ?, toho času Smíchov.)
Ano, jsou to Klobouky u Brna.
To nneí o úvraťových stanicích. To je o doúravnách jako takových. Na nedošlém samovratu vlak vykolejí úplně stejně ve Stupně jako třeba v Krásném Jezu…
Před několika málo se dosti uvažovalo zrušení úvratě. Pokud si dobře vzpomínám návrh byl za obcí Střapole uhnout že stávající stopy, obec Všenice obejít z druhé strany a do Stupna zaústit do bývalé vlečkové koleje na pilu.
To byl byl kandidát na nejpřínosnější stavbu století, se obávám. To už to můžeme vzít středem a udělat v centru Břas podzemní zastávku: https://mapy.cz/s/humolajuho 🙂
otom se tez uvazovalo a v uzemnim planu byla donedavna blokace uzemi.
Zbytečně užitečné…:-) Ještě by pak bylo příměsto rychlé a jezdili by tím lidi…:)
To by bylo přes 3 km nové tratě a hlavně půlkilometrový 40 m vysoký most přes údolí Korečnického potoka. Trať cca 200- 300 MKč, most cca 350 MKč. Nejsou tu efektivnější projekty?
To mi nepřijde jako moc pravděpodobná varianta. Všenice se nachází na severním svahu a končí až na dně údolí kterým teče Korečnický potok. Muselo by tedy dojít k překlenutí tohoto údolí. Střapole je zhruba 385m.n.m. dno údolí řekněme o 50m níž, a na druhé straně se zdvihá úbočí Chlumu kde by trať mohla pokračovat ne níže než ve výšce 370m.n.m. Navíc první část je ještě v Přírodním Parku Berounka.
Píší vlak a ono je to jen jeho parodie 🙂
A co to podle Vás je, bagr? 😎.
kus šrotu, co nemá na kolejích v PK co dělat…
Na tyto lokálky zcela stačí. I když nejlepší by bylo, tyto lokálky zrušit a jezdit autobusem.
Ne, nebylo by to lepší.
Blbé je, že náhradní autobusová doprava je zcela běžná, když „vlaku dojdou síly“. Náhradní vlaková možná tak při povodni na Labi pro Dolní Žleb.
Dnes je 18.prosince 2023. Myslíš si, že je to vhodný vlak pro běžné cestování platících cestujících tohoto století nebo poblblá zážitková jízda party masochistů onanujících se zrcadlovkou pod nárazníkem? Za mě další vhodná trasa pro běžný, i částečně nízkopodlažní, ale násobně levnější autobus.
Názor na 810tku mužu mít jakýkoliv, přesto není sporu o tom že je to vlak.
Samozřejmě že je to vlak a má i své místo. U někoho v srdci, pro jiného v muzeu, pro většinu nepostižených v kovošrotu. Ale proboha nikdy už na jiné než retro lince 🤮
I motorový vůz 810 je vlak, ať už na něj máte názor jakýkoli.
A jaký vlak! Je to náš miláček.
Sundejte si prsten, omámení mocí je strašně nebezpečné pro vás i okolí. Glum se ho stejně nevzdá… 😉
Tam jezdí 810 pravidelně, nebo je to záloha za 844?
Já jen že jízda Ejpovickým tunelem v šukafonu musí být fakt zážitek.
Záloha, ale za 842.
Jojo, konec 810 v Plzeňském kraji jaksi nenastal. ČD v praxi.
Tak zatím nepřišli nové jednotky, to je celý problém….
Ne, to problém není.
A co ke tedy za problém?
Vono se tam taky od nového JŘ pravidelně křižuje. Dřív byl jen jeden vlak mezi Chrástem zast. a Radnicema. Takovej fofr ty veksle předtím nezažily, vždycky byla mezi vlaky pauza.
Co je to za blbost? Vypadlo to na výhybce č. 1, vlak jel od Chrástu, tedy naopak teď, když se křižuje ve Stupně, tak má jazyk výhybky o nějakých 20 minut víc casu na to, aby dohlehl do správné polohy než v době, kdy se nekrizovalo vůbec…
Neberte prosím můj příspěvek jako nějaký závěr „od stolu“, to bych se neodvažoval. Jen jsem chtěl zmínit skutečnost, která tu předtím nepadla. Načasování událostí je každopádně divné, ale připouštím i náhodu.
Naschvály uhlobaronů, tedy umělá úvrať z 19. století nás straší i v 21. století…
A jaká je konfigurace toho vjezdového zhlaví? Předpokládám kříž, 4 samovraty. A základní poloha? Ty první 2 výhybky do odbočky a ty druhé 2 rovně?
Nemohl by se tam přijet vyfotit p. Kupka? Možná lepší než „otevírat“ stavbu, která se dokončí až skoro za rok…
Tak zase nesvítilo bílé zábleskové světlo na samovratu a fíra to přehlíd? Nestálo by za to už udělat dálkovinu až do Radnic?
Nebo naopak opět svítilo a nemělo?
Musíme dát červené světlo, aby to bylo jasné. Už to na některých samovratech je osazeno.
A nešlo by ty náhradní autobusy zajistit natrvalo ?
Nešlo.
A to jako proč? Po většinu času tam jezdí vlaky bez problémů.
Co jsem viděl na fotkách, tak žádné vlaky tam nejezděj.
A co tam teda jezdí, vzducholodě?
autobusy kolejowe
Autobusů tam jezdí spousta, zejména do Rokycan. Tohle je linka vedená po koridoru napříč Plzní a dál až do Bezdružic, to by autobus úplně moc nedával.
Geopatogení zóna?
Duch báby Radnické úřaduje
Manekýn to svede na památkáře…
Na trati 170 je taky nehoda: IC 559 jedoucí do Prahy se na přejezdu u Králova Dvora srazil s polskou cisternou-provoz stojí, probíhá evakuace cestujících. Viz: https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/mimoradnost/50606/
Když si vezmu, jak zle to mohlo skončit při střetu cisterny a vlaku… No naštěstí to dopadlo celkem dobře. Podle zpráv tam vjel na červenou a tudíž z mého pohledu už by si za volant nikdy sednout neměl.
Polský kamion a stále stejný scénář…
Jedenáct výhybek a čtyři šturcy – já myslím, že to místo má potenciál ještě nevyčerpaný 🙂
Kolik je tam celkem výhybek? Já jen na kolik zpráv se mám ještě připravit.
Jsou tam čtyři samovratné výhybky.
..že by tam byl zakopaný punťa??
Jen tak mimochodem to je nějaká spešl? Nebo proč zrovna tam?
Uvrať
Jo koukal jsem do mapy, že je to opravdu zajímavý kus železnice, asi kvůli těm lomům
Kvůli těžbě uhlí v minulosti
Už se nejezdí „zadem“?
Ne. Dozadu musíš pouze, kdybys chtěl něco objíždět.