Stupno jako kritické místo české železnice. Podruhé během 9 dnů tu vykolejil vlak

Vykolejený vlak (810) ve stanici Stupno (18. 12. 2023). Pramen: Drážní inspekceVykolejený vlak (810) ve stanici Stupno (18. 12. 2023). Pramen: Drážní inspekce

Provoz je zastaven, dopravce zajišťuje náhradní autobusy.

71 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jura

Opět, dobrá správa. A její úchvatný nesmysl, samovratné výhybky.
Jaký mají vůbec smysl?

Petr Šimral

Do toho #mynic netahejte… Samovratná výhybka je perfektní věc. Sám jsem si jich šest koupil v roce 1998… Jenže je potřeba je umět používat… Pokud samovrat nedojde, nejenže nesvítí zábleskové světlo (doporučuji všem, aby se podívali, jak to vlastně vypadá, byť to má svou logiku, protože samovrat mohl být umístěn i v místě, kde nebyl zajištěn přívod elektrické energie a byl napájen autonomně z baterií ( Kraslice, Sv1). Pokud si projdeme závěrečné zprávy Drážní inspekce o samovratech. zjistíme, že #mynic s oblibou vypouští vlaky do nesjízdné dopravní cesty, pravda, krytou zábleskem bílé. A opět opakuji: není důležité zjistit, kdo je… Číst vice »

jan táborský

Dobrá správa

Kandelábr

Teda ale titulek hodně přepálený

Granja

Proč? 2x vykolejení na stejném zhlaví za pouhých 9 dnů. Stupno se může právem zařadit mezi rekordmany a možná už v Pelhřimově zjišťují, zda Stupno nezapsat do Knihy rekordů.

Kandelábr

Stupno je zapadlá lokálka, určitě ne kritické místo sítě

Petr Šimral

Dá se to tak říci. Ani Poříčany Stupno netroufnou s ohledem na počet vlaků.
Ale co s tím? Nejsem si jist, jestli dirigující dispečer na Trinaglu v Plzni vidí polohu samovratů (došel, nedošel). Pokud ano, řešení je jednoduché… DD smí udělit povolení k jízdě pouze v případě, že je dopravní cesta sjízdná včetně dolehnutí všech výhybek. Ostatně u přejezdů tuto povinost má.
Nemá-li tuto kontrolu, pak je rozumné jí udělat.
Říkat si, že strojvedoucí jsou blbci je sice taky řešení, ale nám jde přece o snížení počtu MU, nikoliv o to vědět, kdo je blbej…

MilanSima

Kolik vlastně těch uvraťových stanic u nás máme? Vybavuji si ještě Liteň, Dubí, Zásmuky.

VTT

Tachov, Opava východ a něco byla na ždánické trati.

Jelen

Úvraťové jsou ještě Žleby, naopak Opava východ nikdy nebyla stavěná jako úvraťová, ale jako hlavová.

vjkm

(Kutná Hora, Děčín ?, toho času Smíchov.)

Olda

Ano, jsou to Klobouky u Brna.

Petr Šimral

To nneí o úvraťových stanicích. To je o doúravnách jako takových. Na nedošlém samovratu vlak vykolejí úplně stejně ve Stupně jako třeba v Krásném Jezu…

krteček

Před několika málo se dosti uvažovalo zrušení úvratě. Pokud si dobře vzpomínám návrh byl za obcí Střapole uhnout že stávající stopy, obec Všenice obejít z druhé strany a do Stupna zaústit do bývalé vlečkové koleje na pilu.

Zlámalík

To byl byl kandidát na nejpřínosnější stavbu století, se obávám. To už to můžeme vzít středem a udělat v centru Břas podzemní zastávku: https://mapy.cz/s/humolajuho 🙂

hanusan

otom se tez uvazovalo a v uzemnim planu byla donedavna blokace uzemi.

J.K

Zbytečně užitečné…:-) Ještě by pak bylo příměsto rychlé a jezdili by tím lidi…:)

fous55

To by bylo přes 3 km nové tratě a hlavně půlkilometrový 40 m vysoký most přes údolí Korečnického potoka. Trať cca 200- 300 MKč, most cca 350 MKč. Nejsou tu efektivnější projekty?

Gotrek

To mi nepřijde jako moc pravděpodobná varianta. Všenice se nachází na severním svahu a končí až na dně údolí kterým teče Korečnický potok. Muselo by tedy dojít k překlenutí tohoto údolí. Střapole je zhruba 385m.n.m. dno údolí řekněme o 50m níž, a na druhé straně se zdvihá úbočí Chlumu kde by trať mohla pokračovat ne níže než ve výšce 370m.n.m. Navíc první část je ještě v Přírodním Parku Berounka.

***** Petr

Píší vlak a ono je to jen jeho parodie 🙂

MilanSima

A co to podle Vás je, bagr? 😎.

libor

kus šrotu, co nemá na kolejích v PK co dělat…

JanJanJan

Na tyto lokálky zcela stačí. I když nejlepší by bylo, tyto lokálky zrušit a jezdit autobusem.

Jelen

Ne, nebylo by to lepší.

Hans N.

Blbé je, že náhradní autobusová doprava je zcela běžná, když „vlaku dojdou síly“. Náhradní vlaková možná tak při povodni na Labi pro Dolní Žleb.

***** Petr

Dnes je 18.prosince 2023. Myslíš si, že je to vhodný vlak pro běžné cestování platících cestujících tohoto století nebo poblblá zážitková jízda party masochistů onanujících se zrcadlovkou pod nárazníkem? Za mě další vhodná trasa pro běžný, i částečně nízkopodlažní, ale násobně levnější autobus.

MilanSima

Názor na 810tku mužu mít jakýkoliv, přesto není sporu o tom že je to vlak.

***** Petr

Samozřejmě že je to vlak a má i své místo. U někoho v srdci, pro jiného v muzeu, pro většinu nepostižených v kovošrotu. Ale proboha nikdy už na jiné než retro lince 🤮

Jelen

I motorový vůz 810 je vlak, ať už na něj máte názor jakýkoli.

none

A jaký vlak! Je to náš miláček.

M19

Sundejte si prsten, omámení mocí je strašně nebezpečné pro vás i okolí. Glum se ho stejně nevzdá… 😉

Juraj

Tam jezdí 810 pravidelně, nebo je to záloha za 844?
Já jen že jízda Ejpovickým tunelem v šukafonu musí být fakt zážitek.

Klabavátor

Záloha, ale za 842.

Ares

Jojo, konec 810 v Plzeňském kraji jaksi nenastal. ČD v praxi.

Pavel

Tak zatím nepřišli nové jednotky, to je celý problém….

Ares

Ne, to problém není.

Pavel

A co ke tedy za problém?

Klabavátor

Vono se tam taky od nového JŘ pravidelně křižuje. Dřív byl jen jeden vlak mezi Chrástem zast. a Radnicema. Takovej fofr ty veksle předtím nezažily, vždycky byla mezi vlaky pauza.

PetrO

Co je to za blbost? Vypadlo to na výhybce č. 1, vlak jel od Chrástu, tedy naopak teď, když se křižuje ve Stupně, tak má jazyk výhybky o nějakých 20 minut víc casu na to, aby dohlehl do správné polohy než v době, kdy se nekrizovalo vůbec…

Klabavátor

Neberte prosím můj příspěvek jako nějaký závěr „od stolu“, to bych se neodvažoval. Jen jsem chtěl zmínit skutečnost, která tu předtím nepadla. Načasování událostí je každopádně divné, ale připouštím i náhodu.

Jan

Naschvály uhlobaronů, tedy umělá úvrať z 19. století nás straší i v 21. století…

Vlakvedoucí

A jaká je konfigurace toho vjezdového zhlaví? Předpokládám kříž, 4 samovraty. A základní poloha? Ty první 2 výhybky do odbočky a ty druhé 2 rovně?

Vojta_7

Nemohl by se tam přijet vyfotit p. Kupka? Možná lepší než „otevírat“ stavbu, která se dokončí až skoro za rok…

David

Tak zase nesvítilo bílé zábleskové světlo na samovratu a fíra to přehlíd? Nestálo by za to už udělat dálkovinu až do Radnic?

shirokko

Nebo naopak opět svítilo a nemělo?

Koleno

Musíme dát červené světlo, aby to bylo jasné. Už to na některých samovratech je osazeno.

ksz

A nešlo by ty náhradní autobusy zajistit natrvalo ?

Karel

Nešlo.

Jelen

A to jako proč? Po většinu času tam jezdí vlaky bez problémů.

ksz

Co jsem viděl na fotkách, tak žádné vlaky tam nejezděj.

Jelen

A co tam teda jezdí, vzducholodě?

ksz

autobusy kolejowe

Twix

Autobusů tam jezdí spousta, zejména do Rokycan. Tohle je linka vedená po koridoru napříč Plzní a dál až do Bezdružic, to by autobus úplně moc nedával.

Tomáš M

Dal už někdo fouknout těm výhybkám?

Petr

Geopatogení zóna?

Luboš Beneš

Duch báby Radnické úřaduje

Lojzik

Manekýn to svede na památkáře…

VIZEK2442

Na trati 170 je taky nehoda: IC 559 jedoucí do Prahy se na přejezdu u Králova Dvora srazil s polskou cisternou-provoz stojí, probíhá evakuace cestujících. Viz: https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/mimoradnost/50606/

DavidS

Když si vezmu, jak zle to mohlo skončit při střetu cisterny a vlaku… No naštěstí to dopadlo celkem dobře. Podle zpráv tam vjel na červenou a tudíž z mého pohledu už by si za volant nikdy sednout neměl.

Killinger Jaroslav

Polský kamion a stále stejný scénář…

Zlámalík

Jedenáct výhybek a čtyři šturcy – já myslím, že to místo má potenciál ještě nevyčerpaný 🙂

DavidS

Kolik je tam celkem výhybek? Já jen na kolik zpráv se mám ještě připravit.

Petr Šimral

Jsou tam čtyři samovratné výhybky.

František Plášek

..že by tam byl zakopaný punťa??

DavidS

Jen tak mimochodem to je nějaká spešl? Nebo proč zrovna tam?

Pacicka

Uvrať

DavidS

Jo koukal jsem do mapy, že je to opravdu zajímavý kus železnice, asi kvůli těm lomům

Luboš Beneš

Kvůli těžbě uhlí v minulosti

Tomáš Záruba

Už se nejezdí „zadem“?

Petr Šimral

Ne. Dozadu musíš pouze, kdybys chtěl něco objíždět.