Doprava ve městě

Studentské jízdné v Praze těsně neprošlo, Dolínek ho bude zkoušet dál

Tramvaj T3 v zastávce Hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra
Tramvaj T3 v zastávce Hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra

Plán na roční jízdenku za 365 korun pro studenty v pražské městské hromadné dopravě zatím nenašel politickou podporu. Jeho zavedení dnes neprošlo u pražských radních.

Výsledek oznámil náměstek pro dopravu Petr Dolínek na svém twitterovém účtu. Podle něj návrh získal pět hlasů radních z ČSSD, Zelených a STAN, proti byli radní z ANO a KDU-ČSL. „Nevzdávám to a budu se tuto věc důležitou pro studenty snažit prosadit,“ napsal Dolínek.

Plán na velmi zlevněné studentské jízdné představil Dolínek minulý týden.  Podle návrhu by platili studenti 365 korun za roční jízdenku, dosud desetiměsíční stojí 2400 Kč. Opatření by se týkalo studentů od 15 do 26 let. Podle něj v této skupině je velká část cestujících zatížena exekucemi za neřešené pokuty, chce je tak naučit jezdit legálně MHD. „Studenti mají především studovat a ne neustále vydělávat,“ dodal Dolínek. Výpadek na jízdném měl dosáhnout zhruba 300 milionů korun.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martin1
Host
Martin1

Dolínek si myslí, že to v Praze zabere. Dolínek se plete.

Riki
Host
Riki

POPULISTI VŠECH ZEMÍ SPOJTE SE !

vybudujeme Populistán …..skoro všechno zdarma

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jak Dolínka nesnáším, tak v tom, že by to asi podstatně snížilo počet „černých pasažérů“, má určitě pravdu – jen ta cena mohla být třeba dvojnásobná, aby se přiblížila těm 75 % „státní“ slevy.

Martin1
Host
Martin1

Blbost. Bohatě stačí, aby se kupon prodloužil z deseti měsíců na celý rok. Bez tak hodně studentů zůstává kvůli brigádám…

To
Host
To

Jsem rád, že ANO má v tomto rozum. Ať studenti platí aspoň polovinu, s tím problém nemám. 365 kč je výsměch studentům, studující v chudších regionech jako Ústí, Ostrava apod.

Jirka
Host
Jirka

Znám pár studentů, kteří dojíždějí na osmileté gymnázium a platí lehce pod 3 tisíce na 10 měsíců za 10km cesty. Když nestihnout autobus, který jede v 7 ráno tak už nemá smysl chodit do školy, protože další jede kolem 13. hodiny. A ten autobus není jen pro školáky. To je autobus i pro ty, kteří potřebují vyřídit něco ve městě nebo si potřebují zajít za doktorem. Celkem jezdí 9 párů autobusů pro oblast, ve které žije 2000 obyvatel. A pražáci si chtějí prosadit jízdné za korunu na den v místech, kde jim jezdí MHD každých pár minut. To už je… Číst vice »

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

V tomto případě ovšem nejde ani zdaleka jen o „Pražáky“: do pražských škol dojíždí i mnoho středoškoláků z okolí Prahy (navíc některé súeciální jsou i internátní), ale především vysokoškoláků je naprostá většina mimopražských, a ti v Praze pobývají stejně většinou jen od pondělí či spíše úterý do čtvrtku, takže z té „koruny denně“ jsou už tím vlastně dvě.
V rozhlasu se dnes někdo rozčiloval, že se mu to zdá málo, protože když studoval on, platil za měsíční jízdenku 30 korun: měli by mu „vrátit školné“, protože v matematice se jej tehdejšímu školství zjevně vzdělat nepodařilo …

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Pokud to bylo v Praze, pravděpodobně by mu měli vrátit školné, protože si nepamatuje, jestli 30, nebo 35!

Skippi
Host
Skippi

Ano, bylo to 35 Kcs za mesic pro studenty and 80 Kcs pro pracujici, tedy 43.75% ceny normalniho mesicniho kuponu. Prazaci si tez mohli koupit kupon na 3 mesice za 210 Kcs.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

No, takže bude-li ve vlacích a autobusech fungovat „státní“ sleva 75 %, vycházelo by to v pražské MHD na cca 900 Kč ročně – to bych i já považoval za zcela přijatelnou cenu jak pro studující (na celý rok = včetně letních prázdnin), tak i pro seniory „65+ až -70“ (a pro osoby „70+ů klidně zdarma jako nyní) – těch Dolínkových 365 Kč na rok i mně připadá až příliš málo (jak už jsem ostatně psal i jinde), i když jeho pohnutky chápu.