Doprava ve městě Metro

Metro zkrátí intervaly o víkendech, studenti dostanou výraznou slevu

Souprava metra na trase C. Foto: DPP
Souprava metra na trase C. Foto: DPP

Praze už podle magistrátu nestačí jednotný víkendový interval metra 7,5 minuty. Víkendové intervaly se tak od září přiblíží všedním dnům a na jednotlivých trasách se budou lišit. Nejvíce se zkrátí na lince C, a to na pět minut. Na trase B budou jezdit soupravy nově co šest minut, na A zůstane zachován dnešní stav.

„V souvislosti s tím budou v neděli dopoledne zkráceny také intervaly návazné povrchové dopravy,“ píše magistrát na svých stránkách. Na lince C zároveň všechny vlaky v pracovní dny mezi 9:00 a 19:00 pojedou až do Letňan. Celkem má posílení provozu metra vyjít Prahu na 130 milionů korun.

Město rovněž hodlá výrazně zlevnit cestování studentům od 15 do 26 let. Roční kupon je bude stát nově 365 korun a měl by nahradit všechny ostatní časové jízdenky pro mládež. Dnešní desetiměsíční kupon stojí studenta 2400 korun. Kompenzace studentských slev by pak město vyšla na 350 milionů ročně.

Štítky

11 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Sranda je, že se pouze jedná o návrat ke stavu před X let, kdy po několika „optimalizacích“ na základě politického zadání omezil DPP intervaly metra i povrchové dopravy, zejména pak o víkendech. Teď se to „někomu“ hodí v rámci předvolební kampaně, tak se do toho ty peníze vrazí. Ale za 1-2 roky zase může být všechno jinak. Ačkoliv jsem zastáncem podstatně kratších intervalů zejména u víkendového metra, nedělám si iluze, že při prvních tlacích na krácení dotací pro DPP se intervaly opět značně prodlouží.

  • Je to dobrá věc- lidi je v Praze cim dal vic a MHD to proste nestíhá všecko pobrat.. .
    Navíc cekat o víkendu skoro 10 minut na metro je vážně vopruz! a kdyz se pak nevejdes do vagónu tak to vazne na-se-re!!!……

    • Naprostá hloupost je ovšem ten nejednotný interval – to už by bylo užitečnější udělat všude 6 minut a jen na trase „C“jej zkrátit v těch skutečně přetížených obdobích (neděle večer) na 5 minut, nebo jej doplnit o pásmový provoz (asi Nádraží Holešovice – Kačerov) v polovičním intervalu. Nejednotný interval a s ním spojené rozbití přestupních vazeb může ve výsledku výrazně prodloužit cestu zejména tam, kde povrchová doprava nebude navazovat na každý spoj metra.
      A ještě jedna zhovadilost silně vadí: z nějakých těžko pochopitelných „úsporných“ důvodů dozorčí v přestupních stanicích nechávají o víkendech ve frekvenčně nejexponovanějších obdobích v provozu jen jedny eskalátory pro každý směr, takže při krátkých přestupních dobách bývá problém se stižením nejbližšího přípojného spoje.

      • Čekání 2 minuty ve frontě na eskalátor při přestupu na Florenci mě taky fascinuje. A pak čekat 7 a půl minuty na další vlak, protože ten co mi ukazuje idos nestíhám právě kvůli tomu čekání na eskalátor.

  • Zkrácení intervalu o víkendech je skutečně opodstatněné a mohlo přijít už dřív, někdy je metro přecpané víc než v pracovní dny ráno. A zvýhodněné jízdné pro studenty je ale až příliš symbolické, tak za 50% plného, tj. 1800Kč/rok by bylo jistě taky v pohodě snesitelné.

  • Aspoň budou moct jezdit studentíci zadara na demonstrace. A v Praze za nesutečnou zlodějnu – celou 1 kačku za den. Nebo zbyde studentům víc na chlastačky. Spousta lidí neplatí nájem – zrušme nájemné! Když ho zrušíme nebo zavedeme symbolické, naučíme lidi platit nájem.

    • Má to společnýho, že studenti budou jezdit u národního dopravce od 1 září se slevou 75% a u městskýho dopravce za 1kč, tak si studenti můžou vybrat. je dost měst, kde se jezdí zdarma.

      • Především by je to asi mělo naučit nejezdit úplně „na černo“ – v tom vidím hlavní důvod toho opatření (a jeho tvůrci asi také …).

Newsletter

Partneři


Výběr editora