Doprava ve městě Metro

Metro zkrátí intervaly o víkendech, studenti dostanou výraznou slevu

Souprava metra na trase C. Foto: DPP
Souprava metra na trase C. Foto: DPP

Praze už podle magistrátu nestačí jednotný víkendový interval metra 7,5 minuty. Víkendové intervaly se tak od září přiblíží všedním dnům a na jednotlivých trasách se budou lišit. Nejvíce se zkrátí na lince C, a to na pět minut. Na trase B budou jezdit soupravy nově co šest minut, na A zůstane zachován dnešní stav.

„V souvislosti s tím budou v neděli dopoledne zkráceny také intervaly návazné povrchové dopravy,“ píše magistrát na svých stránkách. Na lince C zároveň všechny vlaky v pracovní dny mezi 9:00 a 19:00 pojedou až do Letňan. Celkem má posílení provozu metra vyjít Prahu na 130 milionů korun.

Město rovněž hodlá výrazně zlevnit cestování studentům od 15 do 26 let. Roční kupon je bude stát nově 365 korun a měl by nahradit všechny ostatní časové jízdenky pro mládež. Dnešní desetiměsíční kupon stojí studenta 2400 korun. Kompenzace studentských slev by pak město vyšla na 350 milionů ročně.

Štítky
Upozornit na
Panoramix
Host
Panoramix

Sranda je, že se pouze jedná o návrat ke stavu před X let, kdy po několika „optimalizacích“ na základě politického zadání omezil DPP intervaly metra i povrchové dopravy, zejména pak o víkendech. Teď se to „někomu“ hodí v rámci předvolební kampaně, tak se do toho ty peníze vrazí. Ale za 1-2 roky zase může být všechno jinak. Ačkoliv jsem zastáncem podstatně kratších intervalů zejména u víkendového metra, nedělám si iluze, že při prvních tlacích na krácení dotací pro DPP se intervaly opět značně prodlouží.

Johnny Gomez
Host
Johnny Gomez

Je to dobrá věc- lidi je v Praze cim dal vic a MHD to proste nestíhá všecko pobrat.. .
Navíc cekat o víkendu skoro 10 minut na metro je vážně vopruz! a kdyz se pak nevejdes do vagónu tak to vazne na-se-re!!!……

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Naprostá hloupost je ovšem ten nejednotný interval – to už by bylo užitečnější udělat všude 6 minut a jen na trase „C“jej zkrátit v těch skutečně přetížených obdobích (neděle večer) na 5 minut, nebo jej doplnit o pásmový provoz (asi Nádraží Holešovice – Kačerov) v polovičním intervalu. Nejednotný interval a s ním spojené rozbití přestupních vazeb může ve výsledku výrazně prodloužit cestu zejména tam, kde povrchová doprava nebude navazovat na každý spoj metra. A ještě jedna zhovadilost silně vadí: z nějakých těžko pochopitelných „úsporných“ důvodů dozorčí v přestupních stanicích nechávají o víkendech ve frekvenčně nejexponovanějších obdobích v provozu jen jedny… Číst vice »

Bob
Host
Bob

Čekání 2 minuty ve frontě na eskalátor při přestupu na Florenci mě taky fascinuje. A pak čekat 7 a půl minuty na další vlak, protože ten co mi ukazuje idos nestíhám právě kvůli tomu čekání na eskalátor.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ve stanici Muzeum je to podobné …

Milan
Host
Milan

Zkrácení intervalu o víkendech je skutečně opodstatněné a mohlo přijít už dřív, někdy je metro přecpané víc než v pracovní dny ráno. A zvýhodněné jízdné pro studenty je ale až příliš symbolické, tak za 50% plného, tj. 1800Kč/rok by bylo jistě taky v pohodě snesitelné.

To
Host
To

Aspoň budou moct jezdit studentíci zadara na demonstrace. A v Praze za nesutečnou zlodějnu – celou 1 kačku za den. Nebo zbyde studentům víc na chlastačky. Spousta lidí neplatí nájem – zrušme nájemné! Když ho zrušíme nebo zavedeme symbolické, naučíme lidi platit nájem.

Adam Vilímek
Host
Adam Vilímek

Určitě to nemá nic společného s blížícími se volbami…

Petr.R
Host
Petr.R

Má to společnýho, že studenti budou jezdit u národního dopravce od 1 září se slevou 75% a u městskýho dopravce za 1kč, tak si studenti můžou vybrat. je dost měst, kde se jezdí zdarma.

raddie
Host
raddie

Opravdu by mě zajímalo, nakolik tohle naučí studenty vážit si peněz a služeb za ně získaných…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Především by je to asi mělo naučit nejezdit úplně „na černo“ – v tom vidím hlavní důvod toho opatření (a jeho tvůrci asi také …).

Partneři


Newsletter

Výběr editora