Stržená trolej ve Velimi zastavila dopravu, vlaky jezdily odklonem a nabíraly zpoždění
Stržené trakční vedení, ilustrační foto. Pramen: Správa železnic
Odklon se dotkl například i Vindobony, Správa železnic posunula čas opětovného zprovoznění až na 10:00 ráno.
Pozor, aby si někteří z toho neucvrnkli. Nikdo neumřel tak se vlastně skoro nic nestalo. Na silnicích je co chvíli smrťák, a nikdo se tím do hloubky nezaobírá.
PS: Od toho vlaku RJ to vypadá na opět systémový problém dopravce s kvalitou strojvedoucích, určitě ne kvalitní sabotáž.
Že jsi systémový žvanil víme všichni. Přečtisi navazující
Druhá věta zní: Přečti si navazující článek.
Jen pro zajímavost – dnes v Hamburku (v Německu) strhl trolej EC 173 a proto byl až do Děčína zrušen bez náhrady a z Děčína v náhradní soupravě.
Na této trati jezdím poměrně často a než jdu na vlak tak se raději podívám zda není nějaká MU, je to dost vytížená trať tak není o ně nouze
Jo, když se pár dní zrovna nic neopravuje, je třeba aspoň strhnout trolej, aby cestující náhodou nezažili ten zázrak, že na české železnici je možné jezdit bez výluk a načas. NENÍ a nikdy nebude !
Opět koridor a cestující na trati 231, Kolín, Nymburk, Lysá n/L, Vysočany, kde už čtvrtý rok se jezdí místy z důvodu rozsáhlé rekonstrukce po jedné koleji si opět „užijí“.
Aktuálně je výluka pouze mezi HoPo a Odbočka Skály. To na odklon nemohlo mít velký dopad.
Tam sa ani, aspoň čo som sa díval, nedošlo. Jazdilo sa obojsmerne cez Sadskú.
Ahoj, prosím o laické vysvětlení z jakých příčin k tomu může dojít, pokud pomineme, že to spadlo vlivem větru, či únavy materiálu. Může za to lokomotiva, nebo mašinfíra? Díky.
Může za to v první řadě SŽ, která není schopná na základě opakujících se problémů nastavit pravidla tak, aby k problémům znovu nedocházelo. Hlavně, že kvůli každé kravině zastavují na dlouhé hodiny provoz a „vyšetřují“, ale aby se to nějak pozitivně projevilo do budoucna, to ne.
Měli by si vzít příklad z letectví, kde se problémy analyzují s primárním zaměřením na to, jak jim příště předejít. SŽ zajímá hlavně čí to byla chyba a že oni za to nemůžou…
Inu, Dobrá Správa…
Ono bohužel vysetrivani dopravců se většinou rovná jen výčet porušených předpisů bez většího přesahu.
Špatná údržba troleje. Projetí stahovačky(chyba strojvedoucího).
To by se v M, D trakci nestalo!!! 😀
Úsek Poříčany Kolín je v posledních letech jedna velká sabotáž…
Česká železnice je od konce mocnářství jedna velká sabotáž.
I za toho mocnářství se opravovalo a předělávalo.
Nepište prosím, že tyto chyby se dopravcům stávají, pokud nevíte příčinu. Může to být i prasklý izolátor, nebo utržené laníčko.
pokud slovem,,laníčko,, oznacujete spojovaci draty mezi hornim a dolnim trolejovym dratem , tak mam osobni zkusenost. sedim ve vlaku , ziram z okna a na vedlejsi koleji bylo toto ,,lanicko uvolnene ze spodniho zavesu. bimbalo se ve vetru . rikam si za pul dne jedu zpatky , jeste abych mel kvuli tomu zpozdeni , a vytocil jsem cislo stanice kde jsme staly. ,,osobni pokladna,, ozval se hlas . nevim , neznam nezajima zavolejte jinam . takovy byl pristup pani na druhe strane linky. takze ja , laik mam hledat spravne cislo na opravare? a odpoledne jsem jel prez nbk. r… Číst vice »
Asi bych spíš využil kontaktní formulář na webu https://www.spravazeleznic.cz/kontakty A (byť jim to úplně nepatří, ale je to v jejich zájmu) na stránkách dopravce, jehož vlaku jedu. Další cesta – průvodčí, ten by věděl spíš, resp. může upozornit strojvedoucího – a od toho bych čekal, že ví. Ale na líného hlupáka lze narazit vždy a všude. Pro pokladní je to opravdu mimo její obzor, byť na (větším?) nádraží někde musí být ze správy, ale nemusí je znát. A třeba v (neelektrifikované) Ml. Boleslavi město je to od sebe přes celé autobusové nádraží, tak tam se asi opravdu neznají. Taky nemůže… Číst vice »
Té skupince lidí se říká … command center. Jejich úkolem je takové věci rozřadit a předat odpovědným pracovníkům.
Tolik praxe v jiných firmách.
Díky, tento pojem neznám – u nás to má na starosti telefonní ústředna při hlavním vchodu… Ale když vím, tak rovnou pacienty směřuji či se aspoň snažím a v opačné situaci hledám (když je nápad a je kde).
A co vám tak asi pokladní dopravce má říci ? Jsou i jiné kontakty … zavolat na ČD informace o tel. číslech (972 111 111 ) a nechat se spojit přímo do příslušné dopravní kanceláře či na jiný vhodný kontakt, který vám sdělí operátor / ka . A nebo například kontaktovat ty, co pomáhají a chrání – linka 158 . Ale pokud voláte do nádražní osobní pokladny či do školní družiny, pokladní ani vychovatelku opravdu závada na TV zajímat nebude.
kde jste si precetl ze jsem volal do pokladny? volam nadrazi. kdo to zvedne tezko ovlivnim . kam jinam ma laik volat? 95% lidi v čr nema tuseni ze existuje neco jako sprava zeleznic. ocekavam ze provozni zamestnanec bude vedet jak se zachovat.
podle vasi hystericke reakce zacinam mit jasno , proc je vsude plno ochotnych zamestnancu.
… osobní pokladna, ozval se hlas … no, pokud voláte třeba policii a linku 158, určitě se vám neozve pokladna. Laik by použil pravděpodobně tuto linku, mnoho laiků ví o linkách informujících o telefonních číslech. No, teď to víte … máte i číslo. Velmi často volám do železniční tel. sítě, když potřebuji například informovat výpravčího o přerušení dodávky elektřiny, například pro železniční přejezd. A dělám to tak, jak popisuji výše . Hysterická reakce … pobavil jsem se nad vaším názorem
A ty nedokážeš navázat spojení s výpravčím? To příště budeš volat třeba do lídlu?
Tak utržené laníčko z 99% MU nezpůsobí, protože to sběrač většinou urve bez nějakého poškození (samozřejmě to jako možnou příčinu MU vyloučit nelze).
Kouzlo slovíčka „většinou“. 🙂
Samozřejmě, protože to vyloučit nelze, ale pravděpodobnost je velice malá.
Docela úspěch na to, že se tam před cca měsícem stříhala páska
Proč? Kdysi ve Stříbře vykolejil, díky závadě na vagoně, snad hned první osobák který po trati po rekonstrukci jel…
Tak je otázka, kde je přesně ten problém. Ale jestli se úkaže, že tomu šlo technicky předejít, je to opravdu velmi drahá údržba tratě, která nepřinesla vlastně skoro nic.
No…, pravda, ale… On neměl problém se sběračem, coby závadou jeho stroje. Jen na opraveným úseku člověk podvědomě nečeká další omezení. Velice hrubým příměrem je osobní zkušenost se spuštěním obchvatu Církvic. Vidím fungl novou silnici, již dovystrojenou
(vod. i vertikal. značení, svodidla, zálivy pro MHD), dokonce mírný provoz, tak jsem si to frčel těch 90 – 100, a ono ejhle… 50-tka a jízdní hlídka k tomu 🙂 a … Chvála Bohu soudní chlapy, zdrbli mne, ale sami nechápali proč to tam je. Tož tak.
To se divím, že před tou 50 není ještě 70. přecijenom ubrat o 40 km/h není zrovna košer.
Bylo by zajímavé, kdyby chtěli dát pokutu někomu, kdo by ji nechtěl platit a měl by záznam ze své kamery.
Je korektní vybrzdit toho za sebou a riskovat nehodu?
Nikoliv. Odvracení rizika nehody je nadřazeno rychlostnímu omezení. Navíc máte povinnost: a) chovat se ohleduplně
Přestupek bez materiálního aspektu není přestupkem.
Na obchvatu Církvice byla 50 v době, kdy fungoval ve zkušebním provozu.
Přerušení provozu na 15 hodin, to musí být orvaný pěkně dlouhý kus trolejí. Ve Velimi stojí 1019, že by to byl ten vlak jiného dopravce?
A má urvaný sběrač. Takže to bude on.
Ex 1019 je express CZ-RJ, odjezd Praha FJB 19 38, příjezd Pardubice Hbf 20 35 – to odpovídá! 👌🏽😅
No jo, no, „žlutí“ se činili! 😎😂
Tyto chyby se stávají modrejm, cargo modrejm, žlutejm, cargo ostatním, snad jen Leoš he na tom s trháním trošku líp. Ale když si vezmeme délku trati mezi Prahou a Ostravou a na kolika místech je možnost, aby se todle stalo a porovnáme to na stejně dlouhé trati třeba v Německu, taky to vyjde, že je ta možnost v průměru každých x kilometrů?
Chyby se stávají všem, lidi na nástupištích nadávají ČD. Takže všichni ne ČD mohou být v klidu.
Od 04:00 se jezdí. Ano nikdo nechápe stále se opakující výluky (tentokrát sudá) po oficiálním ukončení rekonstrukcí (stále a stále). Žlutý IC 1019 už do stržené troleje vjel (je poškozený, to pro přející modré koule). Poruchu způsobil nejmenovaný Polský dopravce.
A jak? Projel stahovačku zanesenou v ETCS (výjimka do 2025)
to je v rekonstruovane casti trate stahovacka? tak to si mohli odpustit
Ale oni už žutého zmlátili, takže toho poláka budou muset pustit bez trestu. A zase jim ubližují…
No ale co zase dělali!? 😅
Léto je tu.
Ne, jenom žlutý mašinky se ještě nenaučily vozit vláček pod drátem! 🙃😂
Ale co, než jim bude 18 a dospějí (2029), tak mají ještě dost času se to doučit. „Fotr“ Radim Jančura to zatáhne, SŽCZ opraví, problém vyřešen, harmonie obnovena! 😎😂
Ještě že modrému dopravci se toto NIKDY stát nemůže a NIKDY taky nestalo, že….
Až se mu to stane, budu si z něho dělat prdel 3× tolik a ještě mnohem víc! 😃
Ale ono to není vtipný.
Kéž bys u toho byl a v tom vlaku seděl, abys situ srandu mohl užít naplno.
Jenomže ty tvoje „žlutý mašinky“ stržení nezpůsobily…
dneska..