Stržená trolej zpozdila v Praze vlaky i o tři hodiny
Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Vlaky od rána nabírají mnohahodinová zpoždění, některé spoje jsou kvůli eliminaci zpoždění zrušeny.
Vlaky od rána nabírají mnohahodinová zpoždění, některé spoje jsou kvůli eliminaci zpoždění zrušeny.
Byl jsem tam v 10.15-11.05 a já blbec nezareagoval včas a neskočil do již půl hodiny zpožděného osobáku do Berouna. Všude naštvaný lidi s kuframa, hloučky kolem informačních tabulí. Nikdo nic nevěděl, naprostý zmatek. Ono totiž nejelo vůbec nic a nikam. R988 jel z hl.n. na Smíchov až za hodinu a když se měl konečně rozjet, stál před ním stále ještě10 min jiný vlak. Do poslední chvíle nebylo u většiny vlaků známe ani nástupiště. Už jsem vážně uvažoval že se aspoň na Smíchov dostanu raději metrem. Jako když v podstatě jediné cov daný čas jede je motoráček na Zličín, tak… Číst vice »
Může mi tady někdo ze zasvěcenců objasnit hlavní příčiny stržení troleje o čemž se teď píše dost často ač se mi to zdá jako událost k níž by mělo docházet zcela výjimečně vzácněji než třeba vybočení kolejnice vlivem nynějších veder.
Příčiny.jsou obvykle buď: poškozené trakční vedení nebo povětrnostní vlivy nebo chyba strojvedoucího kdy nestáhne sběrač na určeném místě nebo poškozený sběrač lokomotivy atd atd.
Když se daří tak se daří….
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/pozar-lokomotivy-zastavil-provoz-vlaku-mezi-prahou-a-benesovem-40332865
brejle chytly druhy dech?
My jsme jednou tu troubu strašně rozhicovali a viděli jsme neuvěřitelný věci 🙂
Stejně je to málo modrogumí, rozkopat zároveň trať na Neratovice a nádraží Vršovice.
Mělo by se zároveň dělat v Lysé a Poříčanech.
Jsem bývalý železniční fanda. Už jsem vlakem nejel od února. Roušky mě z nich vyhnaly. A jsem za to rád. Zlaté české silnice.
ony se ve velaku nosi jeste furt rousky???
Ne, ale někdo si holt oblíbil ještě větší (pravidelné) plnění silnic a vyfukování dalších škodlivin. 🙂
Takhle s roskama uz jsme nejeli ani v Kvetnu kdy jsme zalezli do kupé tam si roušku sundali a jen při styku s průvodčím jsme si ji museli nandat když nás o to slusně poprosil. Roušky ve ve vlaku už nejsou asi dva měsíce. Výjimka je snad jen MSK
Stejně tak poškozený sběrač lokomotivy dokáže poničit trolej. Opravdu bych počkal na závěry vyšetřování. Takové výkřiky do tmy ze strany RJ jsou nemístné.
Ze strany ČD, které hlásily „poruchu lokomotivy jiného dopravce“ taky 😀
Tak já se nedivím…tomu jinému dopravci. Těch zpozdenych či přímo zrušených vlaku měli tolik…
Neprofesionalni je hlavne pristup pruvodciho zpozdeneho rychliku CD, ktery na cely vagon vykrikoval, ”podekujte Jancurovi, ze mame zpozdeni…” To, ze ve vagonu nefungovala klimatizace, to uz ho nezajimalo.
spravne mel halsit podekujte Jancurovi a sprave za zpozdeni, a vedeni CD ze nejede klimatizace a neni obcertveni
Jsem zvědavý, co budou dělat trakční vedení na českých VR tratích. Raději vymyslet bezdrátový přenos!
Tady bych byl v klidu. VR se nás týkat v nejbližší a středně vzdálené době nebude
Ty se nás nebudou týkat nikdy, max. vždy proveditelnost, tam je Dobrá Správa mistr.
tak VRT v cechach se nedoiju, takze toho se bat nemusim
Malý reaktor do každého stroje! 🙂 Snad bude ještě čím chladit…
Prověšení troleje vznikne vlivem vysoké teploty. Napínací závaží si může sednout taky až na zem. Jedná tedy asi o špatně seřízené kladkostroje napínáků troleje.
První věta ano, zbytek nesmysly.
Dominiku, je krásné jak hájíš asi tvého zaměstnavatele SŽ. Ten je asi rád za takové zaměstnance, ale zkus si připustit, že byla, pozor to netvrdím – není závěr vyšetřování, chyba v drátech. A nemusel tam být pytel, stačí upadlej bočák. A je to. Tech.záv. TV. A to jde za SŽ, OTV – jak dělali prohlídku TV. Nebudeme nikomu sahat do svědomí. Nahlášené stojící laníčko vesele stojí 3tí den. Až se ohne dolů bude vymalováno. Práce SŽ, ale hned to z toho bude viněn dpravce.
Za prvé já nepopírám, že by to nemohla být vinna Správy Železnic. Já právě říkám, ať počkáme na závěr vyšetřování, to jen dopravce tvrdí, že u něj chyba určitě nebyla. Upadlej bočák? To je závada, které by si určitě někdo všiml rychleji a urychleně by se řešila. Stojící laníčko vydrží hodně dlouho a za druhé, když je naplánovaná nějaká práce, tak kvůli jednomu laníčku se to měnit nebude (pak by se z plánu údržby nic neudělalo), a ztuhlé laníčko vydrží dýl jak 4 dny, a hlavně i kdyby se ohlo, tak z 99,9% ho mašinou utrhnete a odvezete, a ani… Číst vice »
Jo ták. My ho utrhneme, odvezeme. Na tom místě poškodíme ližinu, začne se tvořit žlábek a protože to neprokážeme SprŽel, tak až to sundáme jinde, tak jste naprosto z obliga…
Já už vás začínám chápat.
Na střechách lokomotiv nacházíme poměrně často zbytky měděných částí z trakčního vedení, jako jsou laníčka, propojovací lana, proudové propojky a podobné…
Laníčka věřím, ale PP? To je docela tlusté a jentak se netrhá.
Pokud je v řádném stavu.
No právě. Strojvedoucí hlásil závadu sběrače, jinak loko jela a SŽ neměla nikde závadu. Po změně systému na státní hranici a zdvižení střídavého sběrače došlo ke zkratu na střechu loko. Po odtažení loko do Pirny jsme SŽ zaslali fotografie, ale prý jim nikde nechybělo, ačkoliv jsme lokalizovali místo dostatečně přesně (podle poruchy stejnosměrného sběrače).
Za chvíli vám sem dám, jak to vypadá, když sběrač lokomotivy krade měděné prvky Správy železnic. Nahrává se mi to.
A tady je. Je to někde po 3:30.
https://youtu.be/Gkd40x1KZ1I
pekne viditelny. ony ty kamery na strese maji smysl!!
Pěkný. Laik žasne co je možné. (Přesný čas sběru Cu je 3:38 min.)
Sorry, ale když nikomu jinému, tak Šimralovi bych věřil. Ještě jde o to, jestli uvedeny nalezený materiál je tuzemské či zahraniční provenience.
S ohledem na to, že sběrač šel dolů u Boletic a zkrat vznikl přímo na státní hranici, kdy zdvižený střídavý sběrač, který měl toto lano na své ližině toto lano položil tak, že se dotklo střechy, tak bych o původu materiálu nepochyboval 🙂
Říkal jste, že Vectrony, apod… už kamery mají, takže tím byste to prokázal, že to vzniklo tím, že jste utrhl laníčko a to poškodilo sběrač.
Blbě se hledá něco, co mohlo být i několik stovek km předem.
To jsou hloupé kecy mimo realitu. Uražených ližin o upadlé bočáky, kterých si nikdo nevšimnul, jsem viděl mraky, stejně jako utržených ližin, omotaných visícím laníčkem.
Jezdil jsem i s MVTV, kdysi…když byla výluka druhé organizace, tak chlapi zaskratovali a potom dělali údržbu, měřili, natírali stožáry, měnili lanka a pod… Dneska?? Stojej v trati jak tupouni, samozřejmě do času výluky, dřív neskončí, i když práce už skončily a pracovní vlaky jsou ve stanici, protože třeba je to naúčtovat a nic nedělají…
Údržba se dělá i dnes, když to lze.
No, on byl přímo zákaz jeden čas, aby se výluky končili dřív, kvůli NAD dopravce.
Jo zákaz končit výluku, protože osobní dopravce si dal bude jezdit podle výukového jízdního řádu (nabírat lidi na zastávkách) 😀
Aha, už chápu, my (SŽ) vše v ažůru. Tak to nemá cenu diskutovat. Ale podle mého názoru je stojící laníčko závada na TV. A TV by se nemělo provozovat. Vždyť to vydrží, jo do doby kdy se to urve. No comment
Za neprovozuschopný stav se považuje, pokud by byla prasklá 2 laníčka za sebou.
Neskutečný bordel na te železnici poslední dobou
Nejsem si jistý, jestli je to jen poslední dobou, ale je fakt že teď je toho nějak moc.
Jsme Dobrá Správa!
Bacha tentokrát to výjimečně strhnul to žlutý vlak, tak se hledají důvody, proč za to může dopravce. SŽ za to může pouze, když trolej strhne modrý vlak.
Připomínáš mi pětiletou, uřvanou holku….Píše tady někdo, že za to může fíra od žlutých?
Pravda bolí? Takový Otmar to tu naznačuje, tak si to běž řešit s ním.
Ty jsi ocas… prostě u tunelů na Wilson není stahovačka, ani vypínačka, tak to těžko může být chyba Žlutýho…
Což to my víme, ale některé modré tu naznačují, že by to RJ být mohl.
Je 😀😀😀
A jak by to podle vás udělal? To tu trolej zaklínal a chtěl, aby mu to poškodilo mašinu??
Tak aplikace můj vlak bude jistě ten nejhodnověrnější zdroj, asi jako obzor.
Doba zpoždění se může změnit.
A to vždy směrem nahoru!
No v drtivé většině případů ano. Ale jsou i vyjimky. Nekolikrat jsem to zažil
Osobně si myslím, že stav české železnice je katastrofální – stačí jedna drobnost a zastaví se půlka republiky na x hodin. Koridory přetížené, o vedlejších tratích ani nemluvě. Spíš se divím, že to vůbec ještě jakžtaž jezdí a nestalo se něco horšího. Objíždět většinou není kudy když se něco stane nebo s obrovskými zpožděními. Do toho mraky výluk…
Jednoduché. Pokud se nějaká technologie blíží 100% využití, tak na rezervu holt už nezbývá.
Kdepak, jen to chce vyšší normy údržby.
mraky výluk do toho typicky českým způsobem: postavím novou střešní krytinu, za rok nový krov, za 5 let budu přistavovat patro.
Přeneseno do železničního světa: vyměníme kolejové pasy, vyčistíme kolejové lože, na výhybce vyměníme jazyky a srdovku. 2 roky na to rozkopeme celou stanici protože nahradíme zab. zař. typ SSSR za AŽD no a 4 roky na to opět překopeme znovu celou stanici a postavíme ostrovní nástupiště s podchodem.
Popsal jste to přesně. My víme jak na to!
Zab.zař. typ SSSR – Hmm, ty toho o železnici opravdu moc nevíš. Není všechno jen o politice…
Zab. zař. typ SSSR je typ reléového zabezpečovacího zařízení dovezený, světě div se, ze SSSR. Paralelně k tomu vznikla ještě releovka od AŽD, která byla nakonec na území ČSSR/ČSFR/ČR výrazně rozšířenější. S politikou to má společného asi tolik, jako vy s věcnou argumentací…
Na historickém smíchovském nádraží jsou návěstidla SSSR…
nejen návěstidla
Mám pocit, že o železnici toho nevíte mic vy. Tahle ironie neměla s politikou nic do činění.
Až na to, že takhle se u Dobré správy modernizace koridorů a dnes dalších tratí TEN-T zpravidla nedělá. A to, že se po 20 letech obnovuje nejvytíženější část koridoru, to je holt životnost materiálu plus vylepšení pár věcí.
Bohužel to tak funguje na vedlejších tratí. U nás na trati 341 je plánována tříměsíční výluka, kdy bude vyloučeno z provozu 5 stanic ve špatném stavu (nevyužité nádražní budovy, nízké nástupiště), ale rekonstrukce je plánována na jedné z nich.
Jednoduché. Pokud strhne vlak trolej v Horních Počáplech tak to bude mít pravděpodobně jen lokální vliv. Stane li se to ovšem na nejvytíženějším nádraží v ČR pak budou dopady značně většího rozsahu.
Pakliže se strhne trolej v Horních Počaplech, jak známo, stojí celý koridor Praha- Berlín..
Kubík: ano, a nejen Praha -Berlín, ale problémy bude mít i Krušnocity a přenese je na Teplicko, Mostecko, Chomutovsko, KV-sko , Sokolovsko a Chebsko, … to je taky hafo přípojů
To byl příklad. Ale i ty Pocáply zastaví jen jednu trať. Hlavní nádraží zastaví asi šest tratí.
Asi by bylo třeva té troleji říci, že není v Horních Počáplech a tudíž nemá nárok na to se porouchat. Zkus to. Když to dokážeš, budeš slavný a bohatý.
Posledním, který byl slavný a bohatý za svůj přínos národu, byl Ing.h.c. František Křižík…
Je třeba promyslet, jak se Praze vyhnout.
Není dobré hnát všechny dálkové vlaky přes Prahu. Když dojde k poruše, tak se vše zablokuje.
Pomohlo by na okraji Prahy změnit trasu a organizaci dopravy.
Cestující polib si! Naše vláčky budou jezdit kam chceme my železničáři, a ne kam si zaplatíš.. A pak se ti stejní diví že jak cestující tak náklad jezdí po silnici.
Nu, skutečně ne všichni přes tu Prahu musejí, a když už vozíme krátké vlaky v krátkých intervalech, i protože neumíme přípoje, třeba by se nějaký objízdný naplnil. Zajímavé ale je, jak i na silnicích všichni prosazují okruh coby spásu pro Prahu, když tam většina aut stejně míří.
Ať už to bylo nyní jakkoliv, zdá se mi těch stržených trolejí moc na to, aby se udržel spolehlivý provoz železniční dopravy. A SŽDC rozhodně není bez viny – stav trakčního vedení + projíždění dlouhých úseků bez trolejí při výlukách. Například Šakvice se už dělají přes rok, a vzhledem k ceně stavby, by provizorní „izolovaná trolej“ která se dá pojíždět setrvačností, byla cenově zanedbatelná, v porovnání se škodou, která při stržení vznikne.Jel jsem pře tuto stanici mnohokrát, a v případě další výluky koleje do sousedních stanic a křižování s protijedoucím vlakem, to opravdu např. s těžkým nákl.vlakem není jednoduché…Kdyby fíra… Číst vice »
Ty hákovnice a vůbec místa několik měsíců neprojetelná s vypnutým vypínačem a zvednutým sběračem jsou pro mne nepochopitelná. No tak jsme nedávno v Radotíně slavně urvali hakovnicí „neposlušnému“ dopravci smeták, co na tom, že s hákovnicí šla dolů i trolej o kus vedle.
Aneb jak si hákovnicemi SŽ trestá 8 sama sebe.
1) škodu pak jistě hradí dopravce
2) lepší stržená trolej, jak montér zasažený elektrickým proudem, protože fíra nestáhl, nebo začal stahovat pozdě.
Hákovnice je ochrana montérů proti zasažení proudem?
Dojde ke stržení sběrače, a to zamezí přetažení napětí do vypnuté části.
A nezabraňuje tomu takhle náhodou zkratovací tyč?
Teoreticky samozřejmě ano, ale i přesto, že tam je tyčka a kabel, tak se napětí může dostat i za.
Zejména když není řádně namontována.
Samozřejmě i když je dobře umístěna (navíc novější tyčky nejsou šroubovací, ale zavírací), elektrika se nechová dle ideálních schémat
A věřte, že při MU se dobře prověřuje zda bylo pracoviště správně zajištěno.
Hlavní problém je upevnění ke kolejnici.
Samozřejmě, kolejnice by měla být očištěna, aby dotyk byl co nejlepší a utáhnout podpatěnku, snad takový problém není.
Nezabraňuje. Člověk jako paralelní větev vždycky něco koupí, viděl jsem montéra TV, který měl jizvu přes celej ksicht a spálený ruce, když měl v ruce zrovna drát a tahal na střeše pracovního vlaku, když fíra zapoměl a projel stahovačku a bylo zaskratováno…
Lepší dva děliče za sebou, ale to SprŽeli ještě nedošlo. Provoz jí nezajímá a škodu zaplatí dopravce. Kdybych takto uvažoval já při tvorbě trakčního vedení na terminálu v Třebové, tak tam taky pořád leží smetáky na zemi a terminál stojí. A od ledna 2013 tam nespadl jediný smeták a to tam jsou staniční koleje se sedmisetmetrovou dírou bez troleje. A ochranná opatření stála stejně, jako utržení jednoho sběrače.
Kvůli pár hodinové výluce je blbost ztrácet čas děláním neutrálního pole, ale to už jsme řešili během dřívějších diskuzí. Myslíte Metrans, co se tam člověk s mašinou vejde taktak pod dráty, to se opravdu povedlo.
Ale dobře, ale jsou to trvalá opatření, není to kvůli pár hodinové výluce, připadá mi, že si instalaci děličů představujete jako práci na 5 minut, to samé rozmístění návěstidel pro elektrický provoz.
A v Šakvicích a Radotíně je 5 hodinová výluka?
Pracovní místo, pokud vím, musí být stejně zaskratované, což jako elektrikář u
Kvůli pár hodinám samozřejmě to blbost je, ale vy to neděláte ani u pár měsíčních.
Ano, myslím METRANS, pracuji pro něj.
Já jsem ale pro,aby se na delší výluky tvořili neutrální pole, i když to samozřejmě bude nákladnější.
👍👌 „Dobře oni!“ … a prosím Vás, už se Vám tam na terminálu stalo, že Vám někdo projel celou „tu sedmisetmetrovou díru bez troleje“ se zvednutým sběračem, aby jej na konci té „díry“ ta speciální konstrukce zase krásně „přikrčila“ bez nějakého poškození? Ď.
Co jsem slyšel, tak tam akorát nějakej Kargáč s Hrbaticí zvednul rutinně dva smetáky, když ten zadní vyšel na tu bránu, to kotví začátek troleje…
Ano, toto se stalo dvakrát.
Pokud se to stalo, tak já o tom nevím. Nicméně úhel nájezdu není zrovna optimální (více místa k dispozici již nebylo), takže pokud by se tak stao, došlo by pravděpodobně k poškození ližin sběrače, což je ale stejně desetina škody proti zničenému sběrači.
Uvidíme co ukáže vyšetřování, jen si říkám, podle čeho strojvedoucí poznal, že tam byla prověšená trolej, neříkám, že tam „pytel“ nemohl být, ale aby byl pozorovatelný pouhým okem ze stanoviště, bez většího soustředění, tak by musel být sakra velký.
A že dopravce hned přinese vysvětlení, že od nich nikdo nepochybil a stroj byl v pořádku? Je jasné, že se bude bránit a neřekne hned, že někdo pochybil, pokud to není hned jasné.
Jen je zajímavé, že u nedávné MU Leoše bylo vyjádření Leo Expressu, u dnešní je vyjádření Regiojeti, jen jaksi u včerejší MU ČD podobné vyjádření chybí.
Omluva, špatně jsem přečetl včerejší článek, vyjádření tam bylo.
A proto máme u ČDC Vectron kamery, aby bylo jasno a všelijací Dominici nemohli hned spěchat obhajovat bordel SPR]Žel
Jistě, protože za vše vždy může Správa železnic a dopravci jsou jen nevinné oběti, kteří jsou nuceni porušovat předpisy.
Takto úplně ne, nicméně Správa železnic výrazně napomáhá vysokému počtu incidentů u trakčního vedení jak neschopností přesně informovat o nutných stahovačkách (jak je možné, že u pomalých jízd to umí?), případně u dlouhodobých stahovaček není ochotná udělat bezkolizní řešení, ačkoliv je možné…
Nebyla to FS, která to před lety prosazovala, aby se rozkazy zjednodušily? Takže správce infrastruktury vyšel vstříc fírům. Ale souhlasím, že by se na rozkazy mohlo uvádět, které koleje jsou napěťově vyloučeny. U PJ je jasné kam budou dany, kdežto správně oterčovat výluku se dá více způsoby a záleží jen na vedoucím, jak se rozhodne. Na jednu stranu souhlasím, že na delší výluky by se asi dali dělat neutrální pole, na druhou stranu, co nutí strojvedoucí začít stahovat pozdě? Tak by uvízli, nebo hned přee rozjezdem zavolat, že to neprojede a potřebuje postrk v nezávislé trakci. Navíc se vždy najdou… Číst vice »
Tak to může, ale postrk nezávislé trakce je utopie. Asijste odpovědný pracovník SZ. Váše najivita je hodna manažera SZ.
Ne opravdu nejsem žádný manažer Správy Železnic. Tak tam holt bude stát než si nějaký traktor dopravce sežene. Je to stejné, jako když budu žádat o jakýkoliv jiný postrk, třeba z důvodu překročení normativu hmotnosti.
Kdy si konečně Správa Zločinu vezme příklad se zemí, kde to funguje. DB Netz. Rozkazy? Na co? Na prd. Zrušit. Všechno vychází v denním sešitě pomalých jízd a mimořádností. I když jedu 800 km a mám trase 15 tratí, tak situaci na nich mám kompletně zmapovanou za 5minut. Písemný rozkaz si píše fíra sám a diktuje mu ho.výpravčí nebo dispečer BZ (Cdp). A to ještě na událost která se stala před pěti minutami. Vypínačka, stahovačka na trati Ten-t s LZB. Vlakový zabezpečovač před místem začne v kabině řvát a poté ti sám vypne Hl. vypínač. A jen debilovi nedojde, že… Číst vice »
Rozkazy samozřejmě už dávno měly být nahrazeny po vzoru třeba Německa. Ale LZB tu nikdy nebude.
LZB zde nebude, to máš pravdu. Ale bude zde ETCS. A to, aby bylo stopro funkční, potřebuje funkční součásti. Jako například komunikační rozhraní s národními zabezpečovači, přejezdy, vlastně celou železniční sítí a jejími součástmi.
Jak by mohli ubýt, když prostě je podstav a lidé chybí (ano postupem času by možná ubyly, protože by SŽ přidala na platech, ale hned by to nebylo), takže tu nepřetržitou výluku prostě nemá kdo dělat.
Však u nás bez jízdního řádu nesmíte vyjet a mimořádnosti máte v rozkazu. A to jestli jsou v rozkazu nebo v sešitu pomalých jízd a mimořádností je snad jedno, jen malá kosmetická úprava.
Nevím, jak to myslíte s těmi výlukovými návěstmi, však jsou stejně velké jako klasické, akorát mají jiné zbarvení.
Pokud ten rozkaz někdo ráčí přinést a ne že někde projedu 3x bez rozkazu a lenochod to donese až když už tam nikdo nemaká.
Pak by část viny šla i za Správou železnic, ale ne celá, jelikož předpisy jasně stanovují, že stahovačky platí i bez rozkazu.
Bez rozkazu, ve vedlejším vlákně říkáte že nemusí být navěštěné 😀 tak se o nich strojvedoucí dozví?
Pak by byla 100% vina na Správě železnic.
Ano, říkal jsem, že nemusí, ale pouze na nezbytně nutnou dobu.
Jelikož by o tom nevěděl vůbec.
No nechci se hadat ale LZB ti nic sam nevypne-mysleho HV.Ale prijme telegram,ktery musi fira potvrdit a reagovat na stazeni sberace,to ano.
FS není mluvčím všech dopravců, to je rozumné si uvědomit. Nevidím žádný problém v tom, aby na rozkaze bylo: km 159,822 2.k. – Stáhni sběrač.
km 159,762 1,2,3,4,5,6 k – Zdvihni sběrač.
To máte pravdu, ale je mluvčím fírů, a asi to strojvedoucí požadovali.
Ano, neviděl bych to jako problém u otočných stahovaček co jsou před dělením na záhlaví (401/402, 411/412), ale aby pak fíra prskal, že stahovačka není v 159,822, ale 823? To bude paráda, a že jsem takové zažil, co si stěžovali kvůli 2 metrům (nevím, jak to poznali). A zase určovat to ROV je blbost, jak jsem psal už v minulé diskuzi, podle mě by stačilo napsat, že v napěťové výluce je třeba 1 – 5 staniční kolej.
Není mluvčím zdaleka všech fírů. Ale rádi si na to hrajou.
Dobře vypadlo mi tam spojení velké části.
Stěžoval si jentak, nebo se bránil když na něj byl průser (šel do výběhu brzo a uvízl) 😀
Jentak, a bylo to naopak, šlo o stahovačku a on přijížděl do stanice a stěžoval si, že stahovačka bylo o cca 2 metry k přípravě blíž než měla být.
Podle mě nestačilo, stejně jako není již možná orientace podle čísel výhybek. Jednoznačná orientace je pode kilometrické polohy. A znovu opakuji: u pomalých jízd to bez problémů celou dobu funguje. A alespoň se naučíte to dávat přesně a ne, jak se vám to hodí (někdy to vypadá – jak vám to vypadlo z MVTV)
Tak si pak hlavně nestěžujte, že to je nepřehlédný les, v kterém se nelze vyznat. A PJ je trochu něco jiného jak stahovačka, PJ je jasně vymezena, kdežto označit napěťovou výluku jde vícero správnými způsoby, Ne jak se to honí nám, ale tak aby to správně, a aby z toho nevznikl, pokud možno, nepřehlédný les.
Tak nějak. Mě totálně sere text typu “ ve stanici xy při vjezdu, jízdě po kolejích 3,5,7 a při odjezdu projeďte beznapěťový úsek se staženým sběračem.
Jak tomu česky rozumíte? Když pojedete po 1.SK budete stahovat na vjezdu a odjezdu, nebo jen když pojedete na 3,5,7: Já už se setkal s oběma variantama, jedu po rovný a nic tam není, jen na výhybkách odbočujících na 3,5,7 je „kolej vpravo bez troleje“ a kolej je často vyloučená, nebo vykopaná, že tam těžko můžu kdy jet, jindy tam je hned za vjezdem natvrdo „stáhni sběrač“ a pod hámotiny.
A kde by se postrk nezávislé trakce asi vzal? Doby, kdy při každé větší napěťové výluce brblal ve šturcu připravený čmelák jsou dávno pryč. Dnes jednak není, kdyby byl, tak na něho není fíra a hlavně by to stálo peníze. A proč stahuje pozdě? Moderní lok. po stažení jede a pumpuje tak po minutě. Takže zbývá pár sekund na popotažení a znova stáhnout. Na poslední chvíli. 100x to vyjde a po 101. třeba ne. K tomu přesnému označování stahovaček: Uvedení kilometrické polohy čehokoli s přesností na tři desetinná místa, tedy na metr, jsou naprosto k ničemu, neb není v reálu… Číst vice »
A to je snad problém správce infrastruktury?
Proč? Často slyšíme výmluvu, aby to zvládl projet. Tak holt zavolá, že to neprojede.
No, možná tomu nevěříte, ale fakt jsem to už párkrát zažil, že si fíra stěžoval, že stahovačka byla o 2 metry jinak. Není, proto se divím, jak nato dotyčný přišel, napadá mě leda, že si stiskl KPJ.
Už jsem taky zažil, že si fíra stěžoval, že je na koleji otočená stahovačka a že jí nemá v rozkaze, jak se následně ukázalo, bylo to na bylo to na vyloučené koleji.
Jak může dopředu vědět, že to neprojede? A dopravce si zaplatil za všechno, sakum prásk. Koleje, zabezpečení, elektriku. A když jako SprŽel nejsem schopen zajistit ten drát pod U, tak holt zajistím traktor, který bude vystrkávat všechny platící dopravce.
Ti druhé je pro mne taky nepochopitelné.
To první – já se setkávám teda jen s imbecilnim zpravováním o jedné stahovačce ze všech směrů. Čili jeden vlak dostane tu info v rozkaze třeba 6x. Když si neumí SŽDC pořídit lepší ISPD a rozkazový SW.
A proto my je máme na všech mašinách taky. Skončily tahanice o to, kdo za to může.
Proč ne.
Jenže to, že visí trolej může být i kvůli poškození od předchozího vlaku.
To jsou jen kecy dopravce. Podle mne viníka nikdo nezjistí. By museli najít prvek prokazatelně poškozený nedostatečnou údržbou, prooadlou životností, nekvalitní opravou atd.
Není – li tam stahovačka nebo vypínačka a smeták loko byl v pořádku, tak to na dopravce nehodíte. A to, že by smeták nebyl v pořádku již musíte dopravci dokázat. Doba je již jiná, před pár lety se s námi prakticky nikdo nebavil a snažil se nás za viníka určit vždy.
A pak už je jen taková kosmetická: sice pak SprŽel zaplatí přímo smeták, ale následné škody nikoliv.
Při poruše TV je hned jako první za viníka označen strojvedoucí. Ten má dokazovat svou nevinu!? Mluvím z vlastní zkušenosti, kdy při poruše TV jsem byl hned označen, že jsem strhnul dráty. Ale lok. byla stále ok. Pri příjezdu OTV zase jsem byl já, kdo to udělal. Prohlídka střechy, nechal jsem se napsat do Béčka a stav nepoškozené střechy a sběračů jsem si k nelibosti OTV nafotil. No a pak světe div se, bylo přepálené nisné lano.Tak jsem z toho byl venku, nejdřív nikdo nepripustil jiného viníka. Tak asi tak s vinou.
To, že je přepálené nosné lano automaticky neznamená, že zato nemůžete, viděl jsem přepálené nosné lano, které přepálil fíra, protože nestáhl a jelikož se jedná o spletenec (ne jak trolej celistvý kus mědi), tak ruplo a trolej přitom udělala.
Proto jak říkám, počkejme na závěr vyšetřování, Správa železnic se vyjádřila jasně, to jen dopravce hned ví, že u něj chyba určitě nebyla.
Dominiku, lano je lano, drát je drát, to vím. Ale je pravda nestáhnul jsem, pretože nebylo proč stahovat, prostě jsem normálně jel jako x-předtím. Ale stejně jsem byl prvotní viník. Až do fotek.
Samozřejmě, pokud jste nic neporušil, tak je jasné, že viníkem být nemůžete.
Bohužel vím, že někteří dráteníci se chovají takto předpojatě, i když zas to souvisí s lidským chováním. Je jasné, že každý nejprve kryje sám sebw.
Nosné lano se se sběračem nemá kde dotýkat, tudíž pokud se utrhne, těžko za to může fíra..
Pokud jede HV na širé trati, kde není žádná návěst pro elektrický provoz a najednou na něj spadnou dráty, tak jak by to mohla být chyba fíry a nebo dopravce??
Jak jsem napsal výše, pokud nebyla žádná stahovačka, tak je jasné, že chyba víry to být nemůže. Jen jsem poukazal nato, že přepálené nosné lano automaticky fíru nevyviňuje, ale záleží na okolnostech.
Já na nikoho vinu, za tuto MU, neházím.
No jako opět jedu Česká Třebová – Ostrava a opět zpoždění nebo nehoda. Asi nosím smůlu, každý týden zpoždění minimálně 30min. Teda když jedu já.
Nejsi sám, já když chci jet vlakem tak přestane platit Jízdní řád.
Jo Joo zlaté dieselové lokomotivy 😁 ty nezklamaly ani v zimě
holt kouzlo nezávislosti trakce.
Jak se udělá „uzel na drátech“ tak je elektrika v kýblua vše stojí.
Diesel sice nemá takový výkon, ale jede dál. Stačí mu trať, nepotřebuje trolej.
Nejlepší je jak RJ okamžitě přispěchala s vysvětlením že oni jsou bez viny. Nemá se náhodou nejdříve vždy počkat na závěry vyšetřování a pak vydávat prohlášení?
Až bude uzavřeno vyšetřování, nebude to skoro nikoho zajímat.
To je možné ale určitě není správné aby lidé věřili něčemu co není prověřeno.
Možná hloupý dotaz, ale pokud se jedná o standardní úsek trakčního vedení (žádné dělení, žádná stahovačka), existuje vůbec možnost, že by strojvedoucí mohl vedení strhnout svoji chybou?
Leda by vědomě jel s mašinou, která by třeba měla poškozený sběrač.
Neexistuje. Za to existuje možnost vnějších vlivů. Existují situace kterým nezabrání nikdo. Tudíž nemá vinu ani dopravce ani správce infrastruktury.
Existuje – v očích šotoušů špatná barva mašiny.
Je to jen jejich prohlášení, nikoliv závěrečná zpráva vyšetřivatele.
Za maximálně 30 let si bude nějaký bezdomovec dělat ohníček třeba právě z takových prohlášení…
Ludvo, kde jsi? Nenávistný příspěvek na adresu RJ.
Horké dny, chladné noci, vše se vic rozpínání a smršťuje a pak se to někde utrhne..
Ale musí se to dít tak často? Nakonec jsem rád, že k nám žádné dráty nevedou a dlouho nepovedou.
Většinou to není příčina. Hodně staré, nebo podudrzovane TV ale často padá po větších úpravách. Změní se silové poměry a najednou začne rupat to, co furt drželo. Typicky zkrácení polí, nové uchycení starých trolejí v jiných místech.
Rozpíná a smršťuje se to, proto jsou tam ta závaží. Funguje to tak leta letoucí.Jenže když se někdo už dobrých 25 let kaká na údržbu nemůže to dopadnout jinak.
Na OTVčkách bývaly party, které denně vyrážely na údržbu, to dnes už není a je to hold vidět.
jenže kromě závaží takjsou kladky, vodítka atp… pokud jeto zanešený, nenamazaný, zkorodovaný, tak to zas ta super nefunguje. Kladka se suchým, zadřeným ložiskem moc ochotně neuhne…
Rolny patří k napínání tedy k závaží. Chcete sbad, abych to tady rozepisoval do poslední matky?
tak schválně, dáte to? na všechny typy napínacích mechanismů? (já teda z hlavy ne)
Jak mimořádná událost ?????? Když se to děje každý den …. Pokud budou naše vlaky závislé, podle předchozího článku předevčírem, na tom, že někde končí drát a začíná jiná drát na trakčním vedení, tak to je středověk.
tk ono obecně je to závislá trakce, nio ne?
A drát vždy někde začíná a končí. neumíme dělat nekonečné dráty.
A dokud nebudou všechny napájecí stanice schopny paralelního chodu (a nejlépe v 25kV) tak těch začátků a konců vždy dost.
Twl jako SŽ se opět předvedla. Trolej stržená v půl šesté, první vlak do Brna přes Tišnov v 8:04 zpoždění 230 min, vlak v 10:04 ze Smíchova nejede přes hl.n. a ani to nedali na tabuli vědět, prostě vlak smazali, jen na idos pak bylo, že jede odklonem.. nechápu
Ve středu je z Otrok do Prahy a ve čtvrtek z Prahy do Olomouce. Asi si půjdu vsadit, jestli dojedu na čas podle zpráv z posledních dnů 😁
Jaký je na to vypsaný kurs ?
Ještě nevím, do které „sázkovky“ zajdu si to vypsat 😀
Když si byl strojvedoucí jistý, že je prověšená trolej, proč nestáhnul sběrač? Nejezdí se tam tak rychle, aby nestihl reagovat. Spíš to bude každý chtít hodit na toho druhého.
Ale kdyby to sejmul vlak ČD, tak by tu bylo plno komentářů jak ČD nic a za všechno může SŽDC (protože při podobných MÚ se po jediné správné dráze nebrečí, ale rozdělení je naopak velmi vhodné).
Došel bych si s vaším stihomamem.
Švestka jsi vážně ubohej 😀. Raději sem už nic nepiš, a nebo jen opravdu k tématu. Tvoje nenávist k ČD vážně nikoho nezajímá.
Nikoho především nezajímá tvoje trollení. Máš smůlu, na konstatování pravdy není nic ubohého a už vůbec ne nenávistného.
PS: V které žumpě jsi byl zalezlý, když se zde psali nenávistné příspěvky na adresu jiných dopravců? To takovému moralizátorovi nevadí?
Co do toho pletete dopravce? Jste normální?
MÚ = „mimořádná údalost“? 🙂
Jestli se vám nepletou pozdější zjištění a to co viděl strojvedoucí.
Strojvedoucí vypověděl, že to prověšení viděl. A osobně si myslím, že to viděl na větší vzdálenost. Na poslední chvíli to sotva poznáte, oko už to nemá možnost srovnávat s jinou trolejí (pokud to teda nevisí moc). Buď reagoval špatně, nebo byl nerozhodný. Anebo lhal. Vyberte si.
A tu výpověď můžu věrohodně najít kde? Drážní JPP jsou o ničem.
Kamera na střeše Větroně by to mohla pomoci objasnit. Měla by tam být.
Jezdí se tam přibližně stovkou, když je volno. Vyjel z tunelu na slunce a to chvíli opravdu skoro nic nevidíš. Myslím že moc šancí zareagovat neměl. Tedy jestli tam vážně to prověšení bylo.
jenze ouha on jel z Hlavaku do Budapesti a slunce mel v zadech…. a pri rozjezdu od peronu k vjezdu do tunelu to na stovku nema sanci rozjet… podle mne by to melo byt na firu. Jestli to videl, coz sam potvrdil a presto do toho vlitnul se zdvizenym zberacem tak na tom ma 100%…
Slunce v zádech, kdyz jede ráno zhruba na severovýchod?
Popletl světové strany
Ráno v 5:30 slunce v zádech směrem na východ? Tak určitěéé
No, nato aby ten „pytel“ opravdu viděl, i bez soustředění na trolej, by musel být opravdu velký.
Nevím sice, kde se to přesně stalo a dlouho jsem tam nejel, ale myslím, že tam kilo bude. Jestli tušíte kolik času trvá od zpozorování až po stažený sběrač, tak si spočítáte jakou vzdálenost mohl ujet.
Místo plácání.
Chci se zeptat, jestli někde existuje mapa železniční dopravy online, včetně nákladní? Nebo jestli je nějaký fígl, jak pomocí GRAPP zobrazit nákladní vlaky. Díky.
Fígl v tom není, stačí se přihlásit, pokud máte přístup. Má to své důvody, aby to neviděl každý!!
Aneb budeme všechno tajit jako za komunismu :-D. Vyprovokovaly mě ty dva vykřičníky na konci. Jako kdyby byl pohyb nákladních vlaků statní tajemství :-D.
Není to státní tajemství, ale k čemu by vám byl pohyb nákladních vlaků na síti, pokud nejste zaměstnanec železnice? Intervenujte v PS aby to nařídila SprŽel zákonem. To samé pak ŘSD aby z údaji mýtných bran zverejnovala pohyb kamionu. 🙄
Ono by asi nepůsobilo dobře, že nákladní doprava musí stát kvůli různým postradatelným dálkovým vlakům někam do Vystrkova…
Třeba proto, aby mohl kdokoliv tato data analyzovat a na základě toho zjišťovat neefektivitu práce SŽ – tedy nákládání s veřejnými prostředky.
Tohle by mělo jít probourat žádostí na základě zákona 106
Jaké jsou prosím ty důvody?
Na vagoně ARD/RID kód. Čísla 33/1203 jsou obvyklá (benzín), ale vozí se i citlivější věci. Fosfor ve vodném roztoku už jsem zahlédl taky. Zajímalo mě, co to je za kód na cisterně. Tak jsem si to podle kódu našel, no honem pryč ať už jedeme. Asi by nebylo vhodné, aby každý věděl, kudy a v kolik něco takového pojede.
Díky za info, to jsem nevěděl. Každopádně na GRAPP je ve veřejné části uvedeno jenom číslo vlaku, takže tohle by odpadlo.
Zčásti by to odpadlo. Ono to jezdí pravidelně pod tím samým číslem, alespoň ty benzíny a nafty.
číslo vlaku, dopravce, jízdní řád, aktuální poloha, zpoždění proti jízdnímu řádu… dost pro zneužití u nákladních vlaků… i ta poloha a číslo je dost pokud máte zájem o konkrétní vlak či jeho náklad…
Pch, udělat teroristický útok, tak to stačí chvíli pozorovat, nebotřebuju žádný údaje online…
Základní věc při přepravě dle ADR/RID/IMDG případně neznačené IMDB včetně kontejnerů je zabránit ve zneužití , zvláště k terorismu . Nevím že by někde bylo hlídané místo pro takto ležené vagony a toto je asi minimum . Maximálně Tř 7 vezli pod dohledem policie a Tř 1 snad vozí jen kamiony .
totéž platí prop kamuiony…. a těšch cisteren 33/1203 odstavenejch přes noc na parkovišti…VOzí se všechno zboží po silnici i poželeznici, včetně jaderného paliva. Asi bych to s tou konspirací tak nepřeháněl.
Bezpečnost je nejčastější výmluva pro krytí bordelu.
Můžete upřesnit ty důvody? Kdyby to bylo kvůli bezpečnosti, tak to by byla neveřejná spíše osobní doprava. Jako laika mě nic jiného nenapadá. Díky
K čemu potřebujete vidět polohu nákladního vlaku? Kamionová doprava taky nedává volně GPS polohu svých vozidel, k čemu by to bylo?
Osobní doprava má informativní charakter pro cestující, proto to vůbec existuje.
Jen tak pro představu, jak jsou tratě vytížené, jak rychle se pohybují nákladní vlaky…
No a třeba letecká doprava svoji polohu poskytuje. Takže Váš komentář je, troufnu si tvrdit, o ničem.
A kde je poskytuje?
Jestli myslíte flightradar, tak to je síť dobrovolníků kteří přijímají signály ADS-B a zveřejňují je. To je na úrovni toho kdyby dobrovolníci seděli u tratí a předávali informace o vlacích na internet.
Fascinuje mě, že se někdo dožaduje znát skoro přesnou polohu soukromého nákladního vlaku, včetně projeté trasy, počáteční a cílové destinace, pobytů ve stanicích. Dejte se na dráhu, pokud vás to zajímá. Proč to není vidět? Třeba proto, že si to přepravce/dopravce nepřeje. Já bych si to taky nepřál. Polohu má znát zákazník, provozovatel a řízení provozu. Už jen kvůli chytrákům typu, proč tenhle vlak jede jako první a tenhle dva dny stojí bych nic takového neposkytoval. Pořád nevidím ten důvod, zaznělo tu „jsem šotouš, jen tak to chci vědět“, to ale důvod není. Nehledě na to, že by to byl… Číst vice »
Mě zase fascinuje, jak si někdo dokáže vykládat psaný text. Žádný důvod Vám s dovolením sdělovat nebudu. Na otázku stačilo odpovědět, že nevíte.
“ Nehledě na to, že by to byl zbytečný informační balast pro lidi, které to prostě nezajímá a muselo by se to v GRAPPU vyfiltrovat.“ – kravina. V defaultním nastavení by to mohlo být vyfiltrované.
Až bude soukromník jezdit po soukromé trati, ať si informace o poloze vlakú tají. Dokud jezdí po trati placené daňovými poplatníky, tak musí počítat s tím, že určité informace budou veřejné.
Jede to po veřejné infrastruktuře, tak je to veřejné. Nazdar.
No „poskytuje“ jí hlavně sama pro sebe, to že to jsou schopni zachytit a zpracovat i nadšenci (Flightradar24) je spíš vedlejší efekt
Zkuste si vykrást letadlo ve vzduchu…. tak to asi nebude až tak o ničem… 😉
I lodě https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:-12.0/centery:25.0/zoom:4
Opravdu? Vlaky s elektronikou, auty… To být sen pro zloděje vědět, kde jsou online, kde stojí… Vlaky s chemikáliemi… opravdu by mělo být veřejně známo, kde jsou? Polohu nákladního vlaku potřebuje znát jen dopravce, správce tratě a odesílatel či příjemce zásilky. To, že si chce někdo vlak vyfotit či ho to jen zajímá, není dostatečný důvod. Cestující má důvod zajímat se o polohu osobních vlaků, neb se může rozhodnout jak a kterým vlakem cestovat, zda cestu raději neodložit atp…
Přijde mi dost naivní argumenty opírat o strach z kriminality. Myslím, že zloděj si to najde sám. A mohu z Vaší odpovědi usuzovat, že po přihlášení fo GRAPP tedy ukazuje kromě čísla vlaku také řazení vagónů a náklad. Díky za info, to jsem také nevěděl, ale nemyslím, že by byl problém to skrýt, když to jde u osobní dopravy. Taky nechápu, proč hledáte důvody, pro které to nemá jít, když otázka zněla, jestli se dá někde najít poloha nákladního vlaku. Stačilo napsat ano nebo ne.
Tak proto mu budete pomáhat, aby to měl jednodušší? Právě osobních vlaků to ukazuje ve veřejné části, co jsem vám vypsal v jiném příspěvku, takže vám to zopakuji. Ve veřejné části u osobních vlaků najdete číslo vlaku, dopravce, jízdní řád, aktuální poloha, zpoždění proti jízdnímu řádu… dost pro zneužití u nákladních vlaků pokud by to bylo veřejné… jednalo se o reakci na vaše tvrzení, že ve veřejné části GRAPPu lze najít jen číslo vlaku, což není pravda. Odpovídal jsem na vaše dodatečné tvrzení, ne na původní otázku, což je zjevné. Zkuste se méně snažit o manipulaci, když nemáte argumenty.
Budu se též opakovat s vysvětlením, ale zkusím to jinak. Dotyčný by musel vědět jaké číslo veze jaký náklad, nebo alespoň jakými vagóny. Takové informace by nebylo nutné zverejňovat podobně jako u osobní dopravy. Ta představa, že si někdo přišel vycucnout naftu a mezitím tam čekají vagóny se dřevem mě ale celkem baví. Zkuste se soustředit na to, co kdo píše a ne na Vaše domněnky o manipulaci.
To není zas takový problém. Jo, divil byste se, co vše se krade, nejen na železnici, jaký nebezpečný materiál se vozí. To že něco jako poloha nákladního vlaku chcete bez udání důvodů vědět, není důvod vám to či komukoliv jinému sdělovat. Odpovídám vám přesně na to co píšete, jen vy sám jste nestihl zaregistrovat, že neodpovídáte na odpověď na vás, ale na mou odpověď někomu jinému. Z textu šlo rozpoznat na kterou odpověď vám zřejmě reagujete… Nebo píšete pod dvoumi nicky zaráz a už se vám to plete?
Jak je vidět, krade se i bez zveřejnění. Vloupání jsou i do vozů s věcmi, které ukrást nelze, a obsah by byl stejně skryt. Tak je to asi jedno. A teroristi? Si počkají, jeden do přečte a dá vědět druhému, když budou chtít. Ale ani tato data tam být nemusejí.
A příspěvek, na který jste reálně odpověděl, byla odpověď na příspěvek někoho jiného. Proto to u vás možná vyvolává zmatek a nepochopení…
„Cestující má důvod zajímat se o polohu osobních vlaků, neb se může rozhodnout jak a kterým vlakem cestovat, zda cestu raději neodložit atp…“
Běžný cestující o nějakém GRAPPu nemá vůbec tušení. Od toho je IDOS, jízdní řády od Seznamu, jakákoliv jiná apka.
Opravdu? Je to jen pro šotouše? Běžným cestujícím přístup zakázán? Jsem běžný cetující a vím o něm, stejně jako není problém si spoustu věcí ověřit… Když mi ukáže vyhledáváč zpoždění, jdu se podívat na GRAPP. Ale asi nesmím, to jsem nevěděl. Někdy se dokonce podívám předem, zda si mám vůbec nějaké spojení vlakem hledat…
Tak asi nejste běžný cestující. 🙂 99 % o tom vědět nebude.
http://www.chocen.tv > 2.7. Chocen.TV ukončila na žádost Českých drah a SŽDC dne 2. 7. 2015 vysílání. Důvodem je nesoulad publikování on-line záběrů železničního provozu s bezpečnostní politikou.
Zustala pouze galerie v archivu 28.8.2015
Zajimave, ze Mall to v Usti/Orilici, Cerceanech a Praze umi. Asi se nelekli bububu.
„Zatím nevypadá, že by byla jakákoli závada na lokomotivě nebo obsluze vlaku“
Je dobře, že nebyla žádná závada na obsluze vlaku 😁
RJ 1031 dle Grapp vyjižděl z Hlavního v 9.00 hod jiz s 3 hod zpožděním … Libeň projížděl … jak tam tedy mohl rano strhnout trolej ?
Můj tip: Grapp zapíše odjezd, až když souprava opustí stanici celá. Pokud na výhybkách ve stanici uvízne, tak je pro Grapp stále v té samé stanici.
Ne tak úplně. Odjezd v Grappu je podle informací v ISOŘ, kde se odesílá z Dopravních deníků. Tam čas příjezdu je čas zastavení, čas odjezdu čas rozjezdu vlaku. Ovšem pokud zastavil ještě ve stanici, tak je ten čas opraven na ten druhý rozjezd. Pokud byl stažen zpět do stanice tak také tak.
To bude asi tím, že ho nejprve museli stáhnout zpátky do stanice aby se mohlo začít opravovat a dát jinou mašinu. V devět hodin to byl druhý pokus 😀.
Jak to tak čtu tak dnešní cestování po železnici v úmorným vedru bude na téma „zhyň“. Lituju zaměstnance které to postihne …
Můžou být rádi že mají job, co mají říkat piloti, narvali do vzdělání miliony a teď jsou v… 🙂
Jako že je jim horko na sluníčku ve frontě na ÚP?
A co cestující, ty nelitujete?
Ne, proč?
Jak se to vůbec stane, že vlak strhne trolej?
Třeba tady je vysvětlena častá příčina (článek je sice o střídavé trakci, princip na stejnosměrné je stejný):
Proč někde stahovačky?
https://www.k-report.net/clanky/stahovacky-prezitek-nebo-nutnost/?kapitola=1
Kolga rtep píše o stahovackach, jiná situace muze být (jsem laik, napíšu to laicky) následující: trakcni vedeni má za normální situace nějaké definované napětí (síla, ne elektrické napětí), sberac vozidla definovaný přítlak, výsledkem je dobrý kontakt sberace s vedením (pružná soustava). Poruchou vedení- třeba prasklý izolátor, závěs apod – dojde k proveseni vedení, zatímco sberac jedoucího vozidla se stále snaží svým pritlakem o dobrý kontakt s vodicem – sberac tlačí nahoru, vedení je „ochablé“ bez napětí, výsledek je zamotani se sberace do vedení a vzájemné poškození.
Dík za podrobné vysvětlení.
Izolátory už tolik nepraskají, alespoň tam, kde proběhla rekonstrukce a nejsou porcelánové. Často však dochází k prasknutí laníčka, protože nejsou věčná. Někde se kdysi prosazovala z měděného lanka a mosazných svorek, která vydrží dlouho, jinde byla „móda“ hliníkových z tvrdého drátu a ocelovými svorkami, což je řešení na ho……uby.
No paradoxně častěji je vidět prasklé měděné laníčko jak hliníkové. Tedy pokud to měděné nemá „německou“ svorku to je pomalu nesmrtelné. A zas pokud dupne, tam ho smetákem v pohodě určete a odvezete, pomalu u o tom kolikrát ani nevíte.
Protože se ta hlína většinou vyhazovala a většina je v mědi.
Dlouhodobý problém o kterém se příliš nemluví, absence vhodných objízdných tras.
Zrovna z Prahy na východ se to objet dá přes Vršovice a několik vlaků tudy jelo. Ale tam je rozkopáno a ta trať má co dělat, aby pobrala běžný provoz.
Dlouhodobý problém, o kterém se příliš nemluví, je též téměř nulová údržba trakčního vedení. Opravny TV byly minimalizovány nebo zrušeny úplně. Montéři se již počátkem 90. let rozutekli za lepším a v přecpaných kancelářích se tvářili, že se nic neděje. Známé je též šetření, kdy do MVTV byla nafta na příděl, pár litrů na měsíc.
Na velké části sítě je TV v katastrofálním stavu a nereflektuje stále silnější provoz.
Dobrá Správa.
Na východ sice objízdné trasy jsou, ale rozkopou to najednou jak přes Vršovice, tak přes Čelákovice, Lysou. S těma montérama to je pravda taky, ale někde jsem četl, že mezi Prahou a Kolínem jede vlak v průměru ve špičce každých 7 minut. A najděte tam okénko pro MVTV aby to projely a odstranily všechny zárodky závad.
Pokud máte většinu dálkové dopravy na lopatkách, tak máte i ve špičce volných slotů na trati ažaž. Na to ostatní existují výluky.
Před deseti lety se BOTV dělávaly zpravidla v noci. Na druhou stranu zase nebyly tak dokonalé měřící vlaky TV.
Taky je to o počtech lidí. Jestliže tam dřív najel pracovní vlak s 15 – 20 lidmi na několika plošinách a dnes tam jede sólo motor s třemi lidmi na jedné krátké plošině MVTV, tak kolik toho stihnou za stejný čas…. Třeba kolem zmíněného Kolína byly OTV v Poříčanech, Kolíně, Nymburce, Přelouči (tam jen dílna)… v Poříčanech je torzo (nevím počty), v Kolíně bývaly 2 party denní o cca deseti lidech + 4 party turnusové po třech, takže se při denní výluce sešlo na plošině i 25 lidí, dnes jsou ve směně 3 kusy. Přelouč pokud vím neexistuje, ve Svinibrodě… Číst vice »
V Přelouči není ani dílna, tam je jen traťovka
Pardubice – 10 lidí
Choceň (spadá pod Pardubice) – 6 lidí.
A jak jste psal na výluky většinou 2 + 1, větší výluky 6 – 10 lidí (ale to jsou výluky typu výměna nosného lana či troleje, apod…).
psal jsem, že v Přelouči byla dílna a že neexistuje
Omlouvám se, moje chyba, špatně jsem přečetl Váš předchozí příspěvek.
Mimochodem dokáže mi někdo říci, proč SŽ, která se chvástá tím, jak je „Dobrá správa“, dnes totálně rozdrbala dopravu mezi odstavným nádražím, Malešicemi, Libní a hlavním nádražím? Ta velká zpoždění jdou dnes za vinu nejen Regiojetu, ale i kvůli ní.
přes Malešice jsou vedeny R a Ex ve směru na Č.Budějovice
A zrovna bych házel lejna na řízení provozu. Ex121 trvalo 140 minut, než na Wilsonově udělal čelem vzad. rj73 odhížděl taky nějakých +90, vratná souprava. EC273 jsem viděl ve Vršovicích někdy po deváté. EN442 stál tři hodiny v Běchovicích. Postrádám jak odklonové trasy, tak schopnost operativního řízení.
A ono to šlo objet? Nebylo náhodou to zhlaví na mostě vypnuté?
Asi jsem naivní: v šest ráno jsou na ONJ (které logicky přišlo o kus práce) tři lachtani. V depu startují tři brejlovci/berty do Brd a na Sázavu. V Libni je určitě nějaká bangle ČDC. Okolo sedmé ráno ještě startovala 742.070, takto železná záloha ČD. Takže mašinama to nebude, spíš chyběli strojvedoucí. Nikoho nenapadly sunuté vlaky na Vyšehrad do úvrati, ale dokažu si představit, že to shořelo na vysílačky. Ranní sudé rychlíky nemusely nutně na ONJ – obrátit v Libni, navážet lidi přes Masaryčku. Ale jak pravím, jsem naivní a provozní zkušenosti jsem sbíral hlavně v devadesátkách.
Mimochodem spoustu cestujících z Libně směr Masarykovo nádraží dnes pobraly ČD elefantem, vlak narvaný, za což drahám patří velký dík.
Regiojet o zpoždění kolem 8 neměl na svých stránkách ani zmínku, jako by se vlastně vůbec nic nestalo…
Jak víte, že to bylo stržení troleje strojvedoucím?
Protože SŽ je nevinná. I kdyby to byla prověšená trolej a žádná informace o stahovačce, tak „strojvedoucí musí předvídat“
Pán je odborník co tomu rozumí, tzn. že před tunelem je potřeba snížit zběrač, páč je trolej níže? Pls. o fundovanou odpověď, nejlépe někoho z bývalého SŽDC 🙂
To rozhodně ne, snížená výška TV není důvodem ke stahování, to byste pak musel stahovat pod velkou částí mostů, apod…
přátele Vectron má kameru na sběrače, takže stačí juknout na záznam a dopravce ví. Jo a pokud tam nebyla stahovačka a fíra nedostal rozkas že má stáhnout je to porucha TV a můžou mi všichni políbit ..
rozkaz
I kdyby dostal rozkaz, tak co? Nemá být k rozkazu na místě cedule Z/K.
Z/K jsou pro pomalé jízdy.
Navíc stahovačky můžou být na nezbytnou dobu nenávěštěné.
Jo takže jak říkám, „za všechno může strojvedoucí“
To neříkám, navíc to nenávěštění může být jen na nezbytnou dobu, než budou návěstidla dosazena, takže maximálně tak při nějaké poruše, či nepředpokládané výluce, ale rozhodně by to nemohlo být na každé výluce – takže rozhodně to nemůže být tak, že by si dráteníci ráno řekli: dneska nedáme terče.
A je to spíš opatření, aby nemusel být zastavený provoz déle, než to je nutné.
Návěstidla se dosazují před začátkem výluky a odstraňují po ukončení prací před koncem výluky.
Ano, máte pravdu, s tou nepředpokládanou výlukou jsem přestřelil, už to bohužel neopravím.
Jen oprava, těžko mohu sebrat návěsti pro elektrický provoz, když ještě není napěťová výluka skončena.
Ukončí se vlastní práce, pak se sundají zkratovací tyče a návěsti a pak se ukončí výluka.
Jak mohu sebrat terče, když není napěťová výluka skončena, byť jsou tyčky dole? To spíš naopak nejdříve ukončím Béčko a napěťovou výluku a až pak mohu sundat terče.
Už to vidím, napsal jsem blbost, ukončím Béčko, zapnu tedy TV, seberu terče a pak ukončuji napěťovou výluku u výpravčího.
PJ taky mohou být nenavestene.
Jablka a hrušky prosím nemíchat.