Strop na jízdné nezabral, účet za levnější cestování studentů a důchodců dál vzrostl
Cestující na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra
Ministerstvo dopravy vyplatilo za únor dopravcům kompenzace ve výši 453 milionů korun za povinně nařízené slevy pro vybrané skupiny cestujících.
Policie by měla jednou (dvakrát) prolustrovat cestující v dálkovém vlaku a též zjistit účel cesty (ztotožnit a zaznamenat). Máme mimořádný stav a tak by bylo zajímavé proč vlakem cestující cestují. Třeba Praha-Brno či Praha-Ostrava a ve vlaku ČD, LEO a RJ. Ale možná to chytrá karanténa udělá ze ně.
Proč by to měla policie dělat? Ti cestující porušili nějaký zákon? Nebo je alespoň důvodnépodezření?
Socialismus a stav, kdy VB mohla dělat cokoliv se jí zlíbí, tu už nějaký ten pátek nemáme, jestli jste si nestačil všimnout.
Příště navrhnete, že by mohli lidi, co jsou na Václaváku, polít vodním dělem a pak vyvézt někam do křivoklátských lesů, ne?
Jak se mají lidé v současné době chovat je snad každému jasné.Určitě to není „courání“ veřejnou dopravou sem tam do omrzení.Se socialismem to nemá nic společného,asi vám z té politiky straší v makovici!
id
Hlavně tu nemáme totalitu. Ať nemateme pojmy. 😉
Já bych řekl, že naopak nebude dlouho trvat a mít jí budeme, zatím si nás ÚV ANO jen oťukává.
Jedna dobrá rada.Objednejte se u Chocholuška,on vám s tím stihomamem pomůže.
Legitimních důvodů pro cestování je dnes opravdu málo. Takže pokud byste to opravdu kontroloval (jako v Itálii či Francii), dost lidí byste odhalil. Z Prahy do Brna ase fatk moc nejezdí do práce, k lékaři nebo nakoupit nutné potřeby.
Vládní nařízení krátké popojíždění lokálkami Praha – Ostrava nezakazuje. Zakázané jsou dálkové štěrky Horní Paseky – Bad Brambach.
Nemám z toho radost, ale v právním státě před činností policie je nutné aby pachatel porušil něco konkrétního.
Tak to si nenapsal 🤣🤣🤣🤣
Od úterý 14.4.2020 obnovujeme v plném rozsahu kontrolu a prodej jízdenek u průvodčích ve všech vlacích ČD. Můžete si tedy koupit jízdenku přímo ve vlaku jako dříve.
https://cd.cz/aktualne/aktuality/-33838/
Tak tady hamižnost zvítězila nad zdravým rozumem. Jidášský groš vyhrál nad zdravím mnoha lidí. Je to moc smutné.
Pokud by lidi byli poctiví a jízdenku si koupili online, tak by to nebylo třeba.
lidi si s virem nějak poradí, nemoci tu byly jsou a budou, a pokud ekonomika nebude už fungovat tak se nám může stát že počty mrtvých koronavirem převýší počty nepřímo mrtvých na ekonomický kolaps země,
Proboha zrušte to konečně
Tebe zrušit 😂
Krize nekrize… tunel pro RJ a parazita LEO musí fungovat pořád 🙂 Samosebou čísla za březen a duben budou nejzajímavější.
JAkože ČD na to nevydělává?
ČD není tak kreativní v jejich zneužívání.
Resp. ČD bylo (studentům a důchodcům účtovali automaticky dle kilometrického tarifu namísto výhodnějších nabídek), ale ihned byli plácnuti přes prsty.
Na ČD tohle funguje, ale soukromým dopravcům a státním dopravcům jiných států (zejména Arriva) se už tak snadno nařizovat nedá.
Co ty palce? Lžu snad?
https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/slevy-pro-studenty-a-seniory-startuji-nanovo-ceske-drahy-musi-zlevnene-jizdne-pocitat-jinak.A180913_150519_ln-doprava_pkk
S dopravcem Času Dost nejezdím a vyhýbám se jim jak čert kříži.
To je takové zvláštní.
Přijmají tyto kompenzace všichni, ale tuneluje jen RJ a parazituje jen LE.
Modrá armáda, co bych mohl od těchto naprogramovaných robotů čekat. Řídí se heslem kupředu levá
Jak by takové tabulkové pořadí vypadalo při přepočtu na počet vypravených vlaků?
Byl by to nic neříkající seznam. Nemůžete porovnávat kompenzace na poloprázdný orchestrion jedoucí 30 km a 8 vozový express křižující půl republiky. Zajímavý by byl možná přepočet na osobokilometry.
Pomíjíte zásadní proměnnou, a to rostoucí počet cestujících, takže že „strop nezabral“ se z toho takhle od boku vyvodit nedá, to byste museli mit alespoň přepočet průměrné kompenzace na průměrného cestujícího. Čímž samozřejmě nepopírám, že systém není ideální.
Strop nezabral, protože fakt že LEO ještě před zavedením slev měl renevue management, nebylo protože by Leo slevy ojebával.
Ono se stačí podivát do kalendaře. Vloni měl Únor 19 školních dnů (1. unora byly prázdniny), letos 20. To máme skoro 22 mil. navíc Navíc vloni studenti co jezdí na vyšku v neděli tam a v pátek zpět, tak v loni je-li 2x neděli a jednou pátek, letos je-li pátek 2x. Je – to male procentu, ale jezdi delší trasu. Plus nějaké lehké zdražení na delších trasách u dynamických cené jízdenek a žadné překvapení se nekona.
Jakou výšku? Jezdí se vejšku nebo na vysokou školu 😀 ne na kombinace
jsou okresy, kde se to tak nářečím nazývá
Hele vejšku. Radši prosím tě nejezdí na Moravu.
Vloni nebylo koronaomezení, studentů prezenčního studia, s nárokem na slevu, kteří seděli doma, bylo daleko méně.
Letos v unoru taky žádný omezení nebylo
Rychlík z Ostravy byl plný černých pasažérů. Proč máme platit? ptali se Je mimořádná situace, jedeme zadarmo. Nouzový stav si někteří cestující Českých drah vysvětlují po svém. Dočasného zákazu prodeje jízdenek u průvodčího ve vlaku zneužívají černí pasažéři. Mladá žena se stala svědkem zásahu policie, když při cestě z Ostravy do Olomouce měla v celém vlaku platnou jízdenku pouze ona a další dvě osoby. „Černých pasažérů bylo hodně. Jízdenku neměl prakticky nikdo. Lidé se vymlouvali, že když se neplatí za autobusy, proč by tedy měli platit za vlak,“ popsala Marcela Řehořová z Prostějova. Ta jezdí opakovaně vlakem mezi Ostravou a… Číst vice »
14:13
Za cestování vlaky i autobusy regionální dopravy v Libereckém kraji se po Velikonocích bude znovu platit. Od úterý začnou znovu cestující ve vlacích odbavovat průvodčí, řidiči v autobusech budou prodávat jízdenky.
..
když zkopírujete text 2x je to nějaký „smeroplatnější“??
U ČD se zadarmo nejezdilo oficiálně, ale jen nebyly kontrolovány jízdenky po dobu nedostatku roušek atd . V Libereckém kraji bylo jízdné zdarma vyhlášeno.
zajímavé. Jak by to řešili u člověka, který v Ostravě přestoupil z osobáku a neměl si tak čas jízdenku dokoupit na pokladně? …no a neměl přístup k internetu… Taky by ho vykoply z vlaku?
Ten nepřístup k internetu je o 90% lidí výmluva. Dneska, když WhatsApp na mobilu provozuje i většina babiček si někdo neumí koupit jízdenku?
Leosek furt brečí ale penízky dostal za únor a nebylo toho málo.
Vzhledem k aktuální situaci by výhledově bylo lepší slevy útlumit jen na jizdy do skoly, a důchodci když už tak třeba max 50km od bydliště.. Mám obavu že vzhledem k zátěži rozpočtu ČR by mohlo dojít do budoucna k omezení oprav infrastruktury… Takže radši omezit slevy a s rozumem stále opravovat..
Jenže slevy na jízdné se lépe politicky prodají, než infrastruktura. Snížené rychlosti se opraví na TOR 10km/h (s důsledky na kapacitu tratí i na interval vlaků) ale kobliháři pojedou zadarmo.
Nač omezit? Zrušit !!!
Není ten meziroční nárůst u ČSAD Vsetín až podezřele vysoký? Zvlášť když vezmu v úvahu že jízdné ve Zlínském kraji poměrně dost zlevnilo.
Nezačali od Prosince 2019 oblsuhovat další oblast?
Od Srpna jezdí Opavsko a Vítkovsko.
A Novojičínsko.
Novojičinsko je lae dvě časti? Protože ve východní jezdí od prosinec 2018.
Novojičínsko – východ jezdí od prosince 2018. Novojičínsko – západ jezdí Transdev Morava taktéž od prosince 2018.
Sázím boty, že za 2020 se bude Bureš kasat, jak se vyplatilo málo na dotacích a ty jeho ovce mu to budou žrát bez kontextu toho, že se 2 měsíce nejezdilo skoro vůbec.
To není nic nového. Většina voličů ANO by mu už asi uvěřila úplně všechno.
Strop na jízdné pochopitelně zabral už z logiky věci. A že samotná celková částka kompenzací vzrostla svědčí o tom, že mohlo cestovat více cestujících. Bez zastropování by částka na kompenzace byla ještě vyšší.
Více cestujících, kdyz to statisticky kleslo.
Vzhledem k tomu, že jediný, kdo překračoval strop, byl LE, a to jen v exponované dny, tak bylo velice naivní očekávat, že zastropování bude mít nějaký viditelný efekt.
Konečně logická úvaha. To je přece jasný 👍
Taky předpokládám, že ty „extrémní ceny“ nesloužily primárně jako ojeb studentských slev.
LE je měl i před zavedením slev, prostě jsou klienti kteří i pár minut před odjezdem vlaku (během špičky, přeplněnosti) požadují místenku. A reálnou místenku, ne expresní rezervaci do vlaku kde se přes plnou chodbičku nedá dojít k místu obsazenému někým jiným.
Mýlíte se, je hodně cestujících, kteří cenu jízdenky neřeší, protože při nákupu zaplatí 25% ceny, ale stejných 25% ceny jim pak je vráceno zpět na kredit. Těch zbylých 75% ceny zaplatí stát a i dopravci se to zcela jistě vyplatí, protože i těch 75% je často víc, než cena běžné jízdenky u ostatních dopravců. Bohužel pro ty, co nemají nárok na slevy, to pak zvedá ceny jízdenek do zcela nesmyslných výšek. Hádejte, o kterém dopravci píšu.
25% ceny jízdenky jako nevratný kredit, to má hlavně LE. ČD mají třeba body pro cestujícího a ne plátce. 😉
Takže ještě jednou pro ty méně chápavé. Pokud mám dostatečně velkou skupinu cestujících, kteří jezdí prakticky zdarma a platí za ně, i když jen 75% ceny, někdo třetí, tak je pro mě v exponovaných časech, kdy dokážou zaplnit prakticky celou soupravu, důležité jen to, kolik si mohu dovolit dlouhodobě požadovat jako kompenzaci po tom třetím bez toho, aby mu to začalo vadit a chtěl změnit pravidla a cestující na poslední chvíli mě opravdu nezajímají. Spokojeni jsou oba, cestující zdarma i dopravce. Kdo pláče, jsou cestující bez nároku na slevu a měl by i správce kasy, která to všechno platí. Takto… Číst vice »