Stromořadí a liniový park. Lidé mají možnost vyjádřit se k proměně Olšanské ulice v Praze
Návrh budoucí podoby Olšanské ulice na Žižkově. Pramen: IPR/vizualizace MISS3
Lepší prostupnost území a propojení zelených ploch pro chodce a cyklisty je jedním z témat studie.
To vypadá opravdu dobře a lidsky.
Chápu myšlenku, že když je to ulice Olšanská, má být stromořadí z olší… ale nevím.. nepřijdou mi olše jako reprezentativní stromy pro městské stromořadí.
No jako pěkně to vypadá… jen teda Olšanská je po aktuálním zklidnění, zaklikacení a namalování cyklopruhů tak blbě průjezdná, že výsledkem je, že Waze a další navigace zohledňující online dopravní situaci teď lidi jedoucí autem na nám. W. Churchilla a podobně prostě ženou skrz jednosměrky dolního Žižkova a to bylo bezpochyby cílem zklidnění… vyhnat dopravu z široký hlavní cesty do klikatýách kopcovitých dlážděných jednosměrek mezi činžáky.
Tyhle argumenty miluji. Řidič je unaven mírně pohnout volantem a když to není rovně, tak se raději s navigací pustí do zákrut úzkých jednosměrek. Fakt bych to chtěl vidět.
Celý problém Olšanské = kapacitní problém křižovatek na obou koncích, jedině tam se to bude hustit. Zejména v Želivského, ta je přehlcená.
Jinak za to klikacení děkujte řidičům. Vždycky se najdou momentálně zaostalí, co dlouhém na rovnám úseku silnice nahodí rychlostní etapu…
To je ale nepochopení… Já když jedu, tak od Liberce a možností, jak se k tomu Churchilovi dostat je víc.. někdy od severu po Liberecký a magistrále, někdy od západu atd… ale pokud od západu, tak mě v době od přemalování (a snížení počtu odbočovacích pruhů na křižovatce s Želivského) ta navi zatím vždy poslala po Koněvově a pak někudy (trasy se liší podle situace) mezi činžáky na Seifertovu. Prostě proto, že to je i při průjezdu těma jednosměrkama rychlejší a podle navi efektivnější. Výsledek -> zásah do Olšanské vedl k tomu, že se průjezdní doprava přesunula do rezidenčních uliček.… Číst vice »
Navigace jsou někdy zlo, protože (ne všechny) algoritmicky hledají nejkratší/nejvolnější trasu a často ignorují trasy, kudy ve městě prioritně chceme provoz. Takže to už při náznaku i malé kolony směrují do rezidenčních ulic, protože čas je o minutu kratší. Sice to vypadá vychytaně, ale rozlévá to provoz všude do měst, místo aby se smažil na průtazích.
Konkrétně v tomto případě si nemyslím, že by se na tom jakkoliv podílel zásah v Olšanské, ale neustálé kolony v Želivského na semaforech.
Přesně tak, jediná obrana jsou bludiště jednosměrek, kterýma se nedá projet, ale musí se vyjet plus mínus tam, kde člověk vjel. Případně ještě uzavření průjezdů např. sloupkama, aby pěší, kola a někdy MHD, když se to hodí, mohly skrz, ale zkratka pro auta to nebyla a auta musely zůstat na těch větších tazích. Což rozumný města v reakci na rozšíření těchto navigací dělaj. Ty opravdu rozumný přitom nezapomenou všechny ty nový jednosměrky zobousměrnit pro kola, protože jejich průjezd těma klidnejma vedlejšíma problém není. Pokud se na to zapomene, nebo to někdo zaslepeně odmítá, vznikne peklo typu Praha 2, která je… Číst vice »
Stromečky hezký, jen to tam takhle bude vypadat někdy kolem roku 2045. A jsem zvědavý, jestli se v té nudli mezi vozovkou a tramvajovým pásem stromy vůbec uchytí…
Koukněte na ulici Jugoslávských partyzánů. 😉 Tam rostou docela dobře.
Pozadal bych o doplneni i nejakych vodnich prvku (rozprasovac, fontanky,…). Zastin od stromu hodnotim pozitivne. Kdyz jsou vedra, je tam hrozna vyhen.
Nic ve zlém, ale bylo by dobré si uvědomit, že tyhle srandy taky musí někdo zacálovat, jak při samotné investici, tak následně při provozu … a fakt jsem si nevšiml, že by Praha byla tak vypiglovaná, že by se ty náklady na tohle vaše okrášlování nedaly využít jinde k podstatně většímu prospěchu.
To, ze ma co nejvic lidi prijemny mista kousek od baraku a nemusi za nima jezdit pres pul mesta nebo daleko za mesto, muze mestu dost penez usetrit… Dalsi spoustu penez, i kdyz spis statu nez mestu, pak setri to, ze ma co nejvic lidi moznost zit aktivne v co nejmin znecistenym prostredi.
Kdyz to zacne clovek zkoumat do dusledku, ukazuje se casto, ze to, co lidi povazujou za drahej luxus penize setri/vydelava a to, co povazujou za uspory, vyjde ve vysledku pekne draho.
Na řadě míst v Praze tohle už existuje a je to úspěšné.
Stačí se po tom městě někdy projít.
To stačí … a projíždět se po něm v T3 budu od narození do smrti, že jo. A že půlka chodníků vypadá jak po válce, o stavu silnic ani nemluvě, je holt taky smutný fakt. Takže se naskýtá otázka, zda by se ty peníze nedaly použít na něco potřebnějšího … no, naskýtá … prostě daly. Navíc s ohledem na to, že co se peněz týče, tak teď hezkých pár let bude platit, že líp už bylo. A peníze samozřejmě nepotřebuje rozhodně jen doprava … stačí se zeptat na školách a prakticky ve všech sportovních oddílech, jaké mají náklady na provoz… Číst vice »
„Samotné náměstí, které má dnes podobu velké křižovatky, by mělo projít revitalizací a dostat znovu vzhled náměstí, například jednotnou dlažbou“
jen to „náměstí“ by potřebovalo víc než jen jednotnou dlažbu, aby zase vypadalo jako náměstí a ne jen jako obří křižovatka …
ale zaplať panbůh aspoň za nějaké změny
treba tu hnusnou radialni silnici z florence na floru zahrabat pod namestim do tunelu. ale to je trochu scifi…
Jasně, vše dát so tunelu,,, A ty miliardy na to jsou asi kde, nikde ,,, taková blbost ,,,
Hlavně ať tam není nižší rychlost než 50 a žádné přechody a nejlépe dva pruhy tam a dva druhy zpátky
Nevím, ale ani na jedné straně stejně není kapacita, tak je to jedno. Takže jeden pruh. A my obyč lidi to stejně řešit nemusíme, jezdíme MHD a na byt tam stejně nikdy mít nebudeme (a při těch cenách ani na nájem) 🙂
To je bohužel pravda, akorát stávající radnice Prahy 3 chce podobným způsobem zklidňovat i Želivského. No, jejich boj, já bych si drahý byt v místě, které není dopravně pořádně dostupné nikdy nekoupil.
Par stanic tramvaji hned na dve linky metra. Na jednu se da celkem v pohode dojit i pesky (byt uz je to dal a zatim bohuzel po pomerne neprijemny ulici, ale pokud by se Zelivskeho zklidnila, bylo by to lakavejsi). Prima tramvajova linka do centra., vcetne hlavaku. Lip dopravne dostupnych mist moc neni.
Až na to, že tam ty tramvaje jsou doslova narvané k prasknutí.
Proto je potreba 1) posilovat tramvajovou sit, aby tech tramvaji mohlo jezdit vic, jak aby jich mohlo vic projet centrem, tak aby byly k dispozici tangenty a lidi nemuseli do centra zajizdet zbytecne, kdyz tam vlastne ani nechtej 2) stavet lakavou cykloinfrastrukturu a prijemny ulice pro pesi, aby se lidi na kratky vzdalenosti snadno obesli bez tramvaji 3) stavet kombinovany ctvrti, kde budou mit lidi vetsinu potrebnych veci a sluzeb v dosahu.
Plus teda pokud jde o aktuální situaci, tak jsou tam tramvaje dost omezené rekonstrukcí estakády na Palmovku. Ta bude ale hotová o dost dřív, než ta nová čtvrť.
Zadne prechody pise, … to je uplne neuveritelny, jak si nekdo muze prat to, aby lide nemohli ve meste pohodlne prejit ulici…
V obci musí být rychlost jízdy snížena na 30 km/h!!!
Hlavně v každé pohraniční obci, která nejde objet, chcípl tam pes, jsou to v podstatě jen baráky podél silnice, ale celá “obec” má 5 km na délku. A hned za zatáčkou je další stejná.
Maj si obyvatele takovych obci pro navstevu sousedu pres silnici spis kopat tunely nebo stavet lanovky?
To snad nemusí dělat ani teď, když je tam 50.
V nekterejch takovejch obcich skoro jo, prejit tu silnici byva velmi dobrodruzna zalezitost. Mimo jine proto, ze ty prutahy jsou casto staveny na vic nez 50 a taky tam tu 50 malokdo dodrzuje.
A vůbec nejlépe, když před každým autem poběží běžec s červeným praporkem.
dva pruhy jsou v samotne olsanske asi zbytecne, jezdi tam toho relativne malo.
Konečně oddělená cyklostezka, stromy a tramvaj. Budu držet palce ať se to povede. Snad jen abychom se dočkali i změny zákona a měla ta kola na hlavní přednost před auty na vedlejší.
Znáš dopravní předpisy? 😀
Aktuálně je ta ulice jedna z nejnehostinějších v Praze, takže může být už jen lépe. Snad do toho nehodí vidle městská část, protože ty bývají nejaktivnější betonáři.
Aktuální reprezentace na P3 určitě ne, ta udělá sousedské slavnosti se sójovým latéčkem a cizrnovýma karbanátkama, až by se to otevíralo.
Přišel bych!
Ach ty vizualizace , vypadá to krásně . Snad se realita co nejvíc přiblíží vizi. Jen snad – olše , rychle rostoucí strom , snadno se lámoucí větve , aby trolejáři neměli moc práce.
A stejně tak dle vizualizace strom narostlé až do trolejí. V praxi budou dál, takže to nebude vypadat tak hezky
Při pohledu na tu vizualizaci se mi hned vybaví ta věta ze zákona: „stromoví a jiné porosty, které při svém pádu mohou zasáhnout do průjezdného průřezu dráhy, jsou stromovím ohrožujícím bezpečnost nebo plynulost drážní dopravy nebo provozuschopnost dráhy.“ Četl pan architekt?
A jak to asi na tech Marianskych hradbach delaji.. tramvaj a stromy … videl pan Stepan?
Není tam Spržel znalá dvou extrémů (nahnilé stromy ohlé k průjezdnému profilu nebo planina).
Je tam jen DPP, který zná i mezistavy typu zdravý strom.
Tu novelu drážního zákona neschvalovala Spržel, ale parlament, s požehnáním ministerstva.
Viděl. Právě proto se divil, že prošla ta novela drážního zákona, podle které by se to všechno mohlo bez formalit vykácet.
To vypadá velmi dobře, jen tak dál.
Take se mi to libi…
Tak nejak doufam, ze se na P9 zmeni jednou vedeni a dockame se rekonstrukci a zatraktivneni ulic se stromoradim…
No jako, ne, že by ta současná podoba Olsanske byla nějak dechberoucí, ale jestli tam zas udělají nějaké korzo pro matky s kočárky a sousedské slavnosti, jsem jen zvědav, jak bude těch 30 tisíc lidí, kteří tam co nevidět budou nové bydlet v té výstavbě místo nákladového nádraží Žižkov, jezdit do centra, když devítka už má intervaly ve špičce 3 minuty a přesto jezdí furt plná.
A Vy tedy myslíte, že by raději měli všichni jezdit autem, když to tramvaj podle Vás nepobere? A ta auta by to jako pobrala?
Já se obávám, že na to ani dva pruhy (které tam už teď nejsou v celé délce) stejně nestačily. A ono úzká hrdla máte i jinde, ty navazující ulice také nemají dva pruhy v jednom směru.
Jinak ne všichni co potřebují z oblasti kolem Nákladového nádraží Žižkov do centra nebo i někam dál za něj musí jet nutně po Olšanské, ono se dá taky jet na Želivského a zde přesednout na metro…
No reálně: bude to nová výstavba, tzn. garáže v domě, drahé byty a tihle lidé nebudou chodit někam na tramvaj.
No tak, pokud si to takto developer plánuje, tak at taky přispěje… dobrá dopravní obslužnost zvyšuje cenu bytu, tak nevim proč by se developerovi mělo něco přispívat z našich daní…
Realne plati, ze at bude Olsanska jakakoliv, pokud ti lidi z novostaveb budou chtit jezdit vsude autem, nejpozdeji na konci Olsanske se zaseknou. Jejich boj. Uzky hrdlo fakt ani v nejmensim nevyresite rozsirenim pred nim. Neni tedy duvod kvuli tomu nedelat prijemnejsi prostredi pro ty z nich, kdo na tu tramvaj klidne pujdou. I pro ty ostatni, kdo se tam pohybuji.
To je vcelku jedno, kde se zaseknou. Stejně budou nadávat, ať se postaví okruh.
Kterej bez dostatecny lakavosti a kapacity alternativ k autu realne nicemu nepomuze. Protoze ucpat dalsi okruh neni pro auta problem…
Všechny chybějící prvky základní dopravní infrastruktury je třeba dostavět. Okruhy, metro aspoň v trase D, P+R parkoviště, rekonstrukce železničních tratí a zastávek tak, aby vlaky mohly fungovat jako S-bahn, kolejová doprava na letiště… To všechno město velikosti Prahy nutně potřebuje. Jenže ta realita, ta je kapku jiná, že… Ona se hlavně zklidňuje i ta žalostná komunistická infrastruktura, protože něco zakázat, někde ubrat pruh, na to stačí pár citybloků a kýblů s barvou, to zvládne opravdu i sebeblbější politik a na západě je to módní. Akorát tam už mají tu základní síť většinou dávno dostavěnou, což se u nás tak nějak… Číst vice »
Asi tak.
Praha má 61 stanic metra, to v poměru k počtu obyvatel není málo. Okruh kolem celého města nemají často ani větší a bohatší města, třeba Vídeň.
Myslím, že toho za svoje daně (přepočtěte si je na eura) čekáte příliš.
Vzhledem k tomu, že jedna ta narvaná devítka má řekněme 180 lidí x 30 m rozestup jedoucích aut 50 km/h rychlostí, to máme pěknou řadu 5,4 km aut jako ekvivalent té jedné tramvaje (to je od Nákladového nádraží, dolů Žižkovem a po magistrále až ke Kongresovému centru)! Auta jako kapacitní doplněk je absurdní představa. Hlavní zátěž musí pobrat tramvaje a nebo bude potřeba metro.
Ony by ty auta realne spis staly v kolone,, nez jely padesatkou, ale i ta vychazi skoro kilometr. Resit pripadnou nedostatecnou kapacitu tramvaji auty je proste asi tak stejne ucinny, jako hasit plne rozjetej pozar domu zahradni hadici.
To není o tom řešení situace auty. Aktuálně je ten trend takový, že na to MHD se nesáhne, kapacita zůstane nebo se ideálně ještě „optimalizuje“ a zaseká se to tak, jak tak.
Si nemyslím. Zrovna kvůli kapacitním problémům kolem ohrady se tam přesměrovávala l. 5 původně jezdící přes Floru. Trochu škoda, že zřejmě padlo pod stůl D na Žižkov, okružní trasa, resp jižní kousek, to bude až kdo ví kdy.
Asi tak…
Doslova jakykoli jiny dopravni prostredek ma pri dane sirce pruhu mnohonasobne vetsi kapacitu nez pruh pro auta. Pokud tedy nekde kapacita ulice nestaci, odebrani pruhu pro auta ve prospech jakehokoli jineho prostredku kapacitu ulice celkove zvedne. Nemluve o pruzich pro parkovani aut, ktere maji transportni kapacitu nulovou.
Jo, autohateři zase jak čertíci z krabičky. Jenže to tady ani není to hlavní. Tady je nejhorší, že si Praha klidně povolí vznik nové čtvrti velikosti okresního města, aniž by nějak řešila dopravní potřeby obyvatel. A ne, cesta autem do centra to fakt nespraví, tak blbej zase nejsem. Tam už mělo dávno být metro a bez něj to tam bude pro ty v těch uzasnych nových bytech dost nightmare. Ale taky platí, že za této situace zklidnovat jedinou ulici; kterou se odtamtud dá aspoň někam rozumně dostat a řešit tam primárně komfort chodců a cyklistů je totální chucpe.
To neni autohaterstvi, to je smysl pro realitu. I kdybyste udelal kapacitu Olsanske pro auta sebevetsi, za Olsanskym namestim uz do centra nic kapacitniho pro auta nevymyslite ani zazrakem nejpozdeji dole na Konevce se stejne zaseknete. Takze delat ji primarne pro auta nic neresi ani pro ne. Naopak nejvic pro ty, kdo do centra autem budou potrebovat udelate tim, ze nalakate co nejvic ostatnich na kolo/MHD/chuzi. Protoze to znamena, ze budou mit sanci nekam dal projet.
Z NNŽ jsou to dvě zastávky tramvají na Áčko nebo tři zastávky na Béčko na Palmovku. Tak bohatá Praha zase není, aby stavěla metro ke každýmu většímu brownfieldu.
To „okresní město“ bude mít svou novou tramvajovou trať a linku 5. Také se bude zahušťovat provoz spojů linky 146 nebo co to tam ještě jezdí, protáhne se 207… A poptávka nebude jenom v radiálním vztahu k centru, rozprostře se i do jiných směrů, kde nabídka veřejné dopravy také bude dostatečná. Olše na Olšanské aj. je bohulibý záměr a když se to bude zalévat, porostou olše hodně rychle. Zklidňování této komunikace by bylo snad rozumnější realizovat až s MO, ale co naděláme, vládnou progresivisté…. Každopádně MO bude pro ty budoucí obyvatele daleko zajímavější, jak se někam dostat, než nějaká Olšanská.… Číst vice »
No k tomu zvýšení kapacity stávající tramvajové trati do centra mám své pochybnosti. Už dneska to jezdí plné a ta Seifertova je úzké hrdlo. MO jistě pomůže, jenže tomu budu věřit, až ho uvidím stát.
Do tý doby to budou muset honit všechno přes Želivárnu. V této souvislosti mi přijde aktuální prohlášení dopravní komise P3, že by bylo dobré „zklidnit“ i tuto ulici na 1+1 jako opravdu dobrý černý humor, pánové Rut se Žaloudkem na radnici zjevně zobou nějaký excelentní matroš.
Metro D…
Intervaly ve špičce jsou 4 minuty, ne 3, ale to je jedno. Prodlouží se jiné linky (i autobusové klidně), plus devítka klidně může jezdit i po dvou minutách, proč ne. A nemá tam někudy navíc v budoucnu vést metro linky D?
Devítka asi ne, hlavně v souběhu s 22 by to asi neprojelo centrm, semafory jsou skoupé pustit více než jednu tramvaj. Ale doděláním trati kolem hlaváku by prostor na jnějakou linku nejedoucí úplně do centra byl.